De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 2008 RACE 2 : Grand Prix van Maleisië (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17202)

smiley 23-03-2008 14:58

Quote:

Originally Posted by Yannick R (Post 231051)
De McLarens waren gewoon (op dit circuit) een maatje te klein voor de Ferrari's.

Zo zie je maar dat 1) Hamilton geen wonderkind is en 2) dat het 90% van de wagen afhangt

:confused:
oei, iemand wat in zijn eerste seizoen formule 1 vice kampioen wordt met 1 punt verschil is naar mijn mening toch wel een serieus talent hoor
oké hij kreeg meteen een wagen wat kampioen kon rijden, maar ook de 2voudig en regerende wereld kampioen van toen, fernando alonso, kreeg die wagen.. maar werd wel verslaan door debutant hamilton !!
en als hamilton die slechte pitstop niet had gehad, zou hij ongetwijfeld op het podium hebben gestaan.
een iets mindere race en ze beginnen hem al vanalles te verwijten :no:

amaai waar gaat de wereld naar toe, ik de ferrari fan in hart en nieren begin hier hamilton te verdedigen :crazy:

Jan 23-03-2008 16:13

Na de smaakmaker van verleden week, was dit een behoorlijk saaie race.
Maar......de uitslag is wel weer interessant voor het kampioenschap ;)

Een bemoedigend resultaat voor Toyota (Trulli) en Red Bull (Webber) die zich niet belachelijk heben gemaakt temidden van de Mc Laren's en de BMW's.

Guido 23-03-2008 16:18

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 231047)
Kimi is back on track !!!:applaus:
Kimi reed precies dezelfde wedstrijd als Hamilton in Melbourne... Zo zie je maar dat de kwalificatie van levensbelang is om in de race niet in het verkeer te zitten. Hamilton had precies veel last van downforce en ...Weber!:applaus:
Die haald meer uit de Red Bull dan wat je zou verwachten.
- Hamilton : is top wanneer hij op kop rijd .
- Hamilton : is niet zo sterk wanneer hij moet achtervolgen of met druk moet omgaan !
En wat gezegd van Kubica?! Zal zeker nog een rol spelen in het titelgevecht tussen Kimi en Lewis.
Voor Massa wordt het stillaan tijd dat hij zich gedraagd als een Ferrari-rijder hoor!:mad: Hij stelt mij behoorlijk teleur... En vooral Ferrari , kost veel punten en geld aan zijn Team.

Op RTBF hadden ze een interessante bedenking. Het is nu het 2de jaar op rij dat Bridegstone huisleverencier is en het 2de jaar op rij dat de specs van het rubber niet veranded zijn. Hierdoor zit het veld korter op elkaar waardoor - indien je zoals McLaren nu 5 plaatsen terug wordt gezet - het veeel moeilijker is om je weg naar voren te banen. Het veld wordt compacter en als je enkele plaatsen laat vallen, krijg je ze niet meer zo makkelijk terug. Als je dan Ferrari of McLaren heet, betaal je dat stante pede cash.

Komt het kampioenschap alleen maar ten goede. Masse mist zijn TC en Barichello mist zijn "pit lane limiter". :D

Mario 23-03-2008 19:54

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 231047)
Voor Massa wordt het stillaan tijd dat hij zich gedraagd als een Ferrari-rijder hoor!:mad: Hij stelt mij behoorlijk teleur... En vooral Ferrari , kost veel punten en geld aan zijn Team.

Hoe hoort een Ferrari-rijder zich dan te gedragen ?

Nicki_Mks 23-03-2008 20:18

Top: Kubica.
Flop: Massa. Wat hadden de HR-mensen van Ferrari op toen ze die contracteerden?

Raikkie 23-03-2008 20:31

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 231068)
Flop: Massa. Wat hadden de HR-mensen van Ferrari op toen ze die contracteerden?

Een Todt-cocktail?

Ferrari rules 23-03-2008 20:34

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 231067)
Hoe hoort een Ferrari-rijder zich dan te gedragen ?

Ferrari is een top-team waar de rijders dit ook zouden moeten zijn.
Toppers zouden geen last mogen hebben van het rijden zonder TC. Massa heeft hier duidelijk last van (zowel in Melbourne als in Sepang) terwijl al een 3-tal maanden getest wordt zonder TC. En dit wanneer hij op een geruststellende 2de plaats reed....
Jammer , want ik heb het iets meer voor Massa dan voor Kimi.

senna's kingdom 24-03-2008 14:51

Hey Ferrari man.
In je reacties merk ik duidelijk op dat je serieus door een rode bril kijkt:champagne: .
Massa deed het met de electronische hulpmiddeltjes het bijzonder goed.
Daar was hij zelfs in staat om Schumacher het vuur aan de schenen te leggen.
Maar Massa is al ruime tijd gewend aan auto's met tractiecontrole.
Hij was 1 van de weinigen die klaagde over het verdwijnen van zijn favoriete speeltjes op zijn wagen. Het was de gom die hij gebruikte om zijn foutjes weg te moffelen.
Hij kan snel gaan op een recht stuk, en als de wagen zich zelf opvangt (zoals te vroeg op het gas, te snel terug schakelen, etc) dan kon die op de limiet rijden.
Nu lijkt het dat hij die grens niet goed kent.

De jongens die onlangs uit de GP2 en andere klasses komen kunnen beter overweg met deze wagens dan hij.
Raikkonen zal geen tegenstand hebben van Massa dit seizoen.
En ik denk dat Massa eind dit seizoen zijn laatste voor ferrari rijd.
Hij heeft al enkele domme, zelfs beschamende fouten gemaakt.

Ik schat hem niet hoog in.
Zet Alonso volgend jaar maar in die ferrari, of een Vettel, Bourdais, Webber, Kubica, Rosberg...
Zoveel rijders die in klasse veel meer zijn dan Massa.
Maar zoontje todt is manager van Massa...:rolleyes:

Ferrari rules 24-03-2008 20:33

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 231107)
Hey Ferrari man.
In je reacties merk ik duidelijk op dat je serieus door een rode bril kijkt:champagne: .:

Dat is zeker dat ik door een rode bril kijk... Dat hoort ook zo als je voor een team supportert. Maar ik zal de eerste zijn die zijn ongelijk toegeeft of toegeven dat de andere beter was!

Zo heb je in jou reactie 100 procent gelijk , Massa is niet echt de die-hard piloot zoals Schumi , Alonso , Kimi , Senna , enz...
Voor mij mogen ze gerust iemand zoals Vettel aannemen. Alonso zou volgens mij geen goed gedacht zijn. 2 wereldkampioenen in 1 team zou niet aan te raden zijn volgens mij... Zo zou je wel grote kans maken op het constructeurskampioenschap , maar niet op de rijderstitel... je Weet wel , "als 2 honden vechten om een been..."

Rob 25-03-2008 10:39

wat de kwalif betreft, ik vind het raar dat zowel ferrari, als mclaren als kubica vertragen op het moment dat ze nog 1 ronde kunnen rijden alsof ze allemaal tevreden zijn met hun tijd. Ik vind het nog gekker dat de FIA die tegenwoordig alles verbied dit wel toe laat, ik kan me voorstellen dat als Heidfeld tegen 250 per uur iemand voorbijschiet die tegen 50 aan het rondbollen is hij toch ook wel even uit zijn concentratie geraakt, daarvoor moeten die andere echt niet op de ideale lijn rijden.

Jan 25-03-2008 13:38

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 231150)
Dat is zeker dat ik door een rode bril kijk...
Voor mij mogen ze gerust iemand zoals Vettel aannemen. Alonso zou volgens mij geen goed gedacht zijn. 2 wereldkampioenen in 1 team zou niet aan te raden zijn volgens mij...

Alonso ziet dat blijkbaar even anders. We zijn nog maar 2 GP's ver, en bij gebrek aan podiumplaatsen wil Fernando nu al naar het steigerende paardje, want kijk eens hoe bruin die Massa het daar bakt :rolleyes:

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=34300

Jan 25-03-2008 13:46

Quote:

Originally Posted by Rob (Post 231193)
wat de kwalif betreft, ik vind het raar dat zowel ferrari, als mclaren als kubica vertragen op het moment dat ze nog 1 ronde kunnen rijden alsof ze allemaal tevreden zijn met hun tijd. Ik vind het nog gekker dat de FIA die tegenwoordig alles verbied dit wel toe laat, ik kan me voorstellen dat als Heidfeld tegen 250 per uur iemand voorbijschiet die tegen 50 aan het rondbollen is hij toch ook wel even uit zijn concentratie geraakt, daarvoor moeten die andere echt niet op de ideale lijn rijden.

Er zijn blijkbaar nóg mensen die Zolder, mei 1982 niet vergeten zijn. Moet het eerst echt fout gaan vooraleer rijders van de nieuwe lichting (vb. Hamilton...) een voorvechtersrol opnemen binnen de GPDA :confused:

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=34298

Yannick R 25-03-2008 15:33

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 231052)
:confused:
oei, iemand wat in zijn eerste seizoen formule 1 vice kampioen wordt met 1 punt verschil is naar mijn mening toch wel een serieus talent hoor

Klopt

Quote:

oké hij kreeg meteen een wagen wat kampioen kon rijden, maar ook de 2voudig en regerende wereld kampioen van toen, fernando alonso, kreeg die wagen.. maar werd wel verslaan door debutant hamilton !!

Hamilton en Alonso hadden evenveel WK-punten maar Hamilton werd voor Alonso geklasseerd omdat hij het meest aantal 2de plaatsen behaald had.

Quote:

een iets mindere race en ze beginnen hem al vanalles te verwijten :no:

Ik verwijt niemand niet... ik zei gewoon dat hij geen wonderkind was, anders had hij nu wel gewonnen.

Finish 26-03-2008 21:28

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 231107)
Hey Ferrari man.
In je reacties merk ik duidelijk op dat je serieus door een rode bril kijkt:champagne: .
Massa deed het met de electronische hulpmiddeltjes het bijzonder goed.
Daar was hij zelfs in staat om Schumacher het vuur aan de schenen te leggen.
Maar Massa is al ruime tijd gewend aan auto's met tractiecontrole.
Hij was 1 van de weinigen die klaagde over het verdwijnen van zijn favoriete speeltjes op zijn wagen. Het was de gom die hij gebruikte om zijn foutjes weg te moffelen.
Hij kan snel gaan op een recht stuk, en als de wagen zich zelf opvangt (zoals te vroeg op het gas, te snel terug schakelen, etc) dan kon die op de limiet rijden.
Nu lijkt het dat hij die grens niet goed kent.

De jongens die onlangs uit de GP2 en andere klasses komen kunnen beter overweg met deze wagens dan hij.
Raikkonen zal geen tegenstand hebben van Massa dit seizoen.
En ik denk dat Massa eind dit seizoen zijn laatste voor ferrari rijd.
Hij heeft al enkele domme, zelfs beschamende fouten gemaakt.

Ik schat hem niet hoog in.
Zet Alonso volgend jaar maar in die ferrari, of een Vettel, Bourdais, Webber, Kubica, Rosberg...
Zoveel rijders die in klasse veel meer zijn dan Massa.
Maar zoontje todt is manager van Massa...:rolleyes:

verontrustend. ik kan mij 100% vinden in een post van senna's kingdom.
misschien is mijn rode bril stuk ! snel naar PEARLE !

;)

All times are GMT +2. The time now is 12:26.