![]() |
In de marge van dit verhaal wil ik toch even melden dat de voorganger van onze Max, de illustere Jean-Marie Balestre, afgelopen vrijdag overleden is.
Welke voorkeuren of escapades die op z'n palmares had staan weet ik niet en hoef ik ook niet te weten. Hij was alleszins een van de smaakmakers van de FISA(FIA)-FOCA schermutselingen in de jaren '70 en '80. Zijn voornaamste opponent destijds, jawel, ome Bernie ;) De beslissingen van Balestre vond ik vaak dwaas, arrogant en vol van chauvinisme, nu mag hij vredig rusten. |
Quote:
|
Quote:
De persoon Mosley is door dit gebeuren in een keer een grap geworden. Ik hoop dan ook dat hij de eer voor zichzelf houd en er gewoon gelijk mee kapt. |
Quote:
En hoger heb ik toch geschreven dat hij inderdaad gezichtsverlies lijdt (en mogelijk de autosport met hem), maar niettemin vind ik het even erg dat dit in de openbaarheid komt. Ik ken Mosleys politieke voorkeuren niet, maar volgens mij kun je in ieder geval niet op zo'n filmpje baseren om op dat vlak conclusies te trekken. Voor mij is dit een opgeblazen fait divers. Hij is zo dom geweest dit te laten filmen (correctie, blijkbaar was hij niet op de hoogte : http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...e/7325602.stm), maar denk je nu echt dat enkel Mosley dergelijke zaken doet ? Gebeurt wel meer (ook en zeker in hogere kringen). Ik trek even de parallel naar de gouverneur van New York. Die is ook opgestapt nadat hij in opspraak kwam in een dergelijke affaire. Maar die heeft wel zijn politieke carrière deels gebaseerd op de "beteugeling van moreel verval" en de strijd tegen prostitutie enzovoort. Bij mijn weten heeft Mosley nooit de moraalridder in dergelijke zaken uitgehangen. Het heeft niets met de publieke figuur Mosley te maken vind ik. Iemand zal hem een stevige loer hebben willen draaien. |
Was hij niet de gene die in spanje het racisme zwaar afkeurde.En zelfs de spaanse gp wou afvoeren door het racisme. Persoonlijk denk ik dat het niet zo zeer gaat om de sm paktijken ( zoals eerder gezegd doen er wel meer ) maar om het thema.Ik vind zelf dat het thema ver over de top is.
|
Ik heb ergens eens gelezen dat macht nog een beter gevoel geeft als sex. Wanneer men beide combineren kan, ja ... wat moet het oxytoxine gehalte bij hem hoog zijn in deze momenten van "escapades"
Het is opvallend dat mensen, welke "macht" hebben, op alle niveaus (en dat gaat van de lokale politicus, tot de voorzitters van grote sportbonden) zich aan deze macht vastklampen. Hij deed zijn werk goed lijkt mij een zwak argument. Denkt men werkelijk dat er geen andere capabele mensen zijn in dit speciale wereldje? Ik stel mijn kandidatuur. Ik spreek meerdere talen; ben bereid Bernie voor een spotprijsje nog 100 jaren de televisierechten op de F1 te schenken; ik vergader graag, vooral als er een succulent etentje aan gepaard gaat; een zes sterren hotel is mij niet te min; mij gaat men nooit kunnen filmen met de billen "rood" (ai wat doet dat pijn), maar een pitspoesje tussen door moet kunnen en ik zal de milde schenker niet teleurstellen en bij de volgende kalenderbespreking indachtig zijn. |
Quote:
Er gebeurt immers niets strafbaars in dat filmpje (denk ik afgaand op wat hier geschreven staat). SM is geen spek voor ieders bek (ook niet de mijne), maar het is niet verboden, alle deelnemers waren volwassen en stemden toe. Wat is dan het probleem ? Ikzelf vind het gewoon jammer dat iemands privéleven zomaar te grabbel wordt gegooid en dat er in naam van de politieke correctheid om zijn ontslag geroepen wordt. Wat iemand tussen de lakens uitspookt, gaat enkel de onmiddellijk betrokkenen aan (zolang het met wederzijds respect is en niet onwettig is). Mosley moet zelf maar uitmaken of zijn positie nog houdbaar is en indien hij vindt van wel, de steun geniet van zijn collega's en ballen aan zijn lijf heeft, wel dan blijft hij (vind ik). |
Het is absoluut geen reaktie op uw tekst, maar wel op een algemene tendens welke vind dat prive en zakelijk moet gescheiden worden.
Daarmee ben ik niet akkoord: als men een zware openbare functie heeft. Stel U voor: er wordt een video gemaakt van George W. tijdens een sex orgie. En hij zou gewoon zeggen: U hebt daar niets mee te maken (ondenkbaar). En of dear Max nog ballen aan zijn lijf heeft na al die zweepslagen ???? |
Dat zijn prive leven zo te grabbel wordt gegooid. Ocharme.
Meestal ( maar dat zal bij Max zeker niet het geval geweest zijn; wij kennen zijn integriteit) komt men op deze positie via allerhande intrigues. Dan moet men ook verwachten dat de tegenstander dergelijke methodes ook gebruikt. |
Oei, bij het herlezen merk ik een dt fout. Shit, mijn kansen om als opvolger van Max te fungeren zijn verkeken.
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
Max moet aftreden:
1. Zijn geloofwaardigheid is voorgoed aangetast. Wie kan hem nu nog aankijken zonder aan zijn privé bezigheden te denken? 2. Hij heeft de leeftijd om te pensioneren, dan heeft hij meer tijd om zich in zijne kelder bezig te houden:applaus: 3. Misschien komt er dan eindelijk terug wat inventiviteit in de F1:rolleyes: |
Kijk, dan verschillen wij van mening daarover, wat moet kunnen. :)
Mijn vriendin maakte gisteren overigens de pertinente opmerking dat iemand die lager in de hiërarchie staat, vermoedelijk meteen zou vliegen wegens het besmeuren van het imago of iets dergelijks. Trouwens, hoe doet/deed hij het nu eigenlijk als FIA-voorzitter ? Hij is het nu toch al ruim 15 jaar dacht ik, dus er kan toch al een beetje een balans worden opgemaakt van zijn voorzitterschap ? Ikzelf volg de autosport veel te weinig om daar een zinnig oordeel over te vellen. En dan moeten we wel een verschil maken in een persoonlijke mening over een aantal beslissingen en duidelijk waarneembare feiten of evoluties (bijvoorbeeld ik heb nooit de zin begrepen van de tankstops en van mij mogen ze weer afgevoerd worden (da's mijn persoonlijke mening), maar misschien is de autosport in aanzien gestegen of zijn een aantal interessante raceklassen weer opgewaardeerd of gecreëerd). Speelt de FIA eigenlijk nog een pertinente rol ? |
Het gaat niet zo zeer dat hij sex heeft maar om het fijt dat het thema nazi was. Hij krijgt nu ook nog de druk van de teams op zich : http://en.f1-live.com/f1/en/headline.../news_f1.shtml
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 13:45. |