![]() |
Ik vind het kwali-formaat intussen zo idioot dat ik er live niet meer naar kan kijken. Eigenlijk is enkel de laatste ronde die telt voor de snelste piloten. Voor de rest moeten ze vooral zien erbij te zijn. Geen zak is er nog te beleven tijdens de kwali. Hamilton & Massa verdelen de poles...:rolleyes:
Ik hoop dat het morgen bakken regent! |
De site Formula1.com is overbelast. Geen live timing te volgen:mad:
Nog iemand dit probleem? |
ik krijg bij de livetiming alleen het java logo
edit: nu werkt het wel |
Save the best for last :applaus:. Wat een geweldige race om zien, zeker de laatste 2 ronden. Kimi wel onsportief in de busstop door de deur nog toe te gooien voor Hamilton terwijl die er al langst zat.
En dan crasht de Fin er nog vanaf ook, Iceman was zijn bijnaam, toch? :rolleyes: Ook al staat het incident tussen Hamilton en Raikkonen nog "under investigation". Ik denk dat er eerder een straf of berisping inzit voor Kimi dan voor Hamilton. Ook een goede keuze van Heidfeld om nog over te schakelen van slicks naar regenbanden, wat hem de 3de plaats opleverd :) |
Amaai! Francorchamps zeker op de F1-kalender tot 2050! :champagne:
Wel spijtig dat Raikkonen eraf ging, da's toch een titelkandidaat minder.. |
Quote:
Ik vond integendeel dat Hamilton wel bijzonder weinig terug gaf aan Raikkonen na zijn uitstapje en zo meteen terug kon inhalen. |
Geweldige start van Raikkonen en hij was hierdoor goed op weg om de beste van de race te worden. Helaas staat hij nu nergens.
Hamilton kwam in de laatste ronden snel terug. Hij kon zelfs een foutje maken en die verloren tijd nog binnen een ronde ongedaan maken. Hij wist naast Raikkonen te komen in de Busstop maar koos voor de run-off area in plaats van Raikkonen te raken. Hamilton liet Raikkonen weer voor hem komen en wist in La Source toch voorbij hem te gaan. De actie van Hamilton in de Busstop vond ik ok, die van Kovalainen was veel optimistischer. De situaties in Fagnes en Blanchimont waren schitterende televisie. Faire strijd en twee piloten die niet willen opgeven. Spijtig voor Raikkonen dat hij de muur raakte, ik had hem graag op het podium zien staan en hij had het zeker verdiend. |
Hamilton is zijn zege kwijt. Mijns inziens wordt het hoog tijd dat de FIA klaarheid schept door een artikel aan het sportreglement toe te voegen dat het voor grijze auto's verboden maakt om rode auto's in te halen.
Verdere bedenking: ik zou nog graag een oneliner willen bedenken, maar het enige waar ik kan opkomen is :frusty:. |
Wat een idioten bij de FIA. Dan had Massa in VAlencia ook een straf moeten krijgen voor dat pitlane incident.
|
Ik vind het een dwaze beslissing, Hamilton sneed de chicane af enerzijds omdat Raikonen hem dwong anderszijds om het gras te vermijden. Daarna laat hij Raikonen terug voor omdat het zo hoort en de bocht later kan hij de fin terug inhalen en dan zou dat niet mogen.... bizar
|
Ik vind het niet meer dan terecht. De vraag is immers niet: heeft hij Raikkonen opnieuw doorgelaten? De vraag is wel: heeft hij voordeel gehaald uit het afsnijden van de chicane? En op die laatste vraag is het antwoord weldegelijk "ja", gezien hij de bocht verder al voor Raikkonen zat. Had hij de chicane niet afgesneden en was hij achter Raikkonen de chicane ingegaan, dan was hij onder geen enkel beding als eerste uit La Source gekomen.
Bas Leinders vond het ook erover en ik deel die mening. |
Hij heeft raikkonen doorgeltaen enzo zijn voordeel niet gehaald. Op het moment dat raikkonen hem voorbij gaat heeft Raikkonen meer snelheid dan Hamilton. Als HAmilton er dna in slaagt om tegen LA source onieuw ernaast te zitten dan heeft dat niets meer met het voordeel van dat afsnijden te maken (in tegenstelling tot wat Leinders er dan mag van beweren). Dan ligt dat aan het beter presteren van de McLaren/Hamilton dan de Ferrari/ Raikkonen.
|
Ondertussen zou McLaren in beroep gaan.
|
Trouwens toen Raikkonen in de Dubbele linkse helemaal naast de piste reed maakte hij daar zoveel snelheid dat hij veel sneller reed dan HAmilton die toch nog min of meer de piste gevolgd had. Zelfs zonder stuntpiloot Nakajima had hij in Fagnes er voorbij gegaan. Dat mag dan wel?
|
Ik ben blij dat Hamilton gestraft is voor zijn zwakke actie. Van mijn part mag deze ongeduldige dikkenek nog meer op zijn plaats gezet worden:champagne:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:58. |