![]() |
Ik zeg hiere gewoon ff mijn gedacht, moet u niet zo opwinden....
En goed ferrari as dat hun ontwikkeling goed is hé. En nee ik kan geen alternatief geven of een oplossing, maar in mijn ogen, als niet mechanisien, vind ik het competitievervalsing. |
ik wind mij nie op ...
Ik stel gewoon vast dat als je tegen Ferrari zegt dat de manier hoe de samenwerking met Sauber nu verloopt niet meer mag, dat er dan binnen de kortste tijd geen F1 meer is ... Dat je dat competitievervalsing vindt kan ik best begrijpen. Maar geef dan ook een alternatief voor de huidige situatie ... Dat je dat als forummer niet kan is te begrijpen. Dat Williams en Dennis dat niet kunnen is toch wel verwonderlijk niet?!? Zeggen dat de huidige situatie niet goed is kunnen ze ... Een alternatief is blijkbaar teveel gevraagd. airco |
wat gebeurd er met die nieuwe regel als ferrari een versnellingsbak stukrijdt want motor en versnellingsbak zijn daar 1 deel ? :confused:
|
Volgens mij blijft het een utopie om F1 onder zijn huidige vorm goedkoper te maken. (vraag mij dan ook geen alternatieven) Als men nu het aantal motoren beperkt, dan zullen we gewoon zoiets krijgen zoals Joosen reeds opmerkte. De topteams zullen zware ondersteuning krijgen van hun motorenleveranciers op het circuit zelf. Nu kan men motoren vervangen en ze na een blow-up onderzoeken in de fabriek van de leverancier. Met het nieuwe reglement zal dat allemaal ter plaatse gebeuren, en ik vraag me af of zo'n workshop en al die ondersteuning goedkoper zal zijn dan wat er nu is.
Der zijn gewoon veel te veel belangen gemoeid in de huidige F1. Als het goedkoper moet, dan mag er niet zoveel van afhangen. Dan moeten ze de F1 minder interessant maken. Er zou automatisch wel minder geld in gestopt worden, maar of het dan nog interessant genoeg is om te blijven kijken??? |
Right on Hhugo, het is een utopie als je denkt dat de F1 en haar budgetten kunnen blijven klimmen. Zoals elk kampioenschap in de autosport moet ook de F1 door ups en downs. De budgetten escaleren en op een bepaald moment ontploft de hele boel, de mensen bij de FIA weten dit en willen alles in het werk stellen om dit te vermijden. Volgens mij is het echter onafwendbaar, het enige dat ze doen is uitstel "maken", het proces vertragen.
Een mooi voorbeeld is de Belgian Procar. Ik weet ook wel dat die niet zo goed gemanaged werd als de F1, maar 't is wel een mooi voorbeeld van een escalatie van de budgetten waardoor de balon ontploft. Het Procar kampioenschap beleefde dit op de (kleine) Belgische schaal, de F1 op wereldschaal. |
Allemaal zever in pakskes.
Eerst de grote constructeurs liggen opvrijen om mee te doen in F1 en als ze er zijn gaan ze ervoor zorgen dat die constructeurs er nen degout gaan van krijgen. Welke stomme en belachlijke regels gaan ze nog allemaal uitvinden? F1 evolueert en kost geld net zoals alles. Leg regels op maar blijf een beetje redelijk he. Breng de slicks terug en verminder drastisch de vleugeloppervlakken. Dat zal al heel wat veranderen. En minder uren in de windtunnel => goedkoper. |
All times are GMT +2. The time now is 17:34. |