The Interceptor |
05-04-2009 22:26 |
Wel jammer dat de race vroegtijdig is afgevlagd ja.
Maar dat heeft de FIA volledig aan zichzelf te danken. Ze weten dat het er 's namiddags vaak hard regent, moesten ze de race hier wel later zetten, 't was hier toch al 11u, dat had gerust 2-3u eerder gemogen toch.
Ondanks Button zijn trage start (maar iedereen aan de linkse kant startte moeizaam), heeft hij de overwinning toch weer wel verdiend!
Met eenzelfde strategie alswaar Schumacher zo vaak de leiding veroverde (thx Ross): 2-3 rondjes later pitten, maar die 2-3 rondjes goed doorduwen. En dat deed hij ook, bijna een volle seconde sneller als de rest!
En het doet deugd om te zien dat de Brawn ook op een nat circuit nog snel kan rijden. Samen met de Red Bull wagens staken ze toch echt boven de rest uit. Toyota, in de wintertesten nog heel snel in de regen, vielen me daar ietwat tegen. Feit dat Glock zo snel was, was puur door de juiste bandenkeuze.
Kan alweer niet wachten tot over 2 weken: de GP van China.
Bij McLaren en zeker Ferrari moet het toch bijna crisis zijn, deze teams mogen nog van geluk spreken dat er vandaag slechts halve wk-punten verdiend zijn.
En Alonso, heeft die nog geen spijt dat hij niet bij Honda getekend had?
En wat die diffuser betreft. Iedereen spreek maar vooral over die van Brawn. Maar ik ben toch wel erg benieud naar die van Toyota. Brundle sprak over een "tripple" diffuser :eek: En hij wou er zo graag met de camera naartoe, maar Toyota had zowat heel hun pitcrew opgesteld achter de wagens zodat er zeker niets op beeld viel vast te leggen.
Nu spannend afwachten naar de uitspraak van 14 april. Maar volgens mij kunnen ze nooit de punten van voorbije races afnemen. Eventueel restricties opleggen aan de diffuser teams, zodat ze wat aanpassingen moeten doen.
Maar 't is ook niet dat nu maar 1 team zo'n 'clever' idee over de diffuser had, 't zijn er 3, dat is geen toeval meer.
|