De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 2009 GP Maleisie (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18568)

marcel 05-04-2009 15:12

hoe is Heidfeld 2de geworden? Toen de SC buiten kwam, reed Glock vlak achter Button. Is die der dan nog ergens af gegaan?

Guido 05-04-2009 15:59

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 246239)
hoe is Heidfeld 2de geworden? Toen de SC buiten kwam, reed Glock vlak achter Button. Is die der dan nog ergens af gegaan?

SC kwam buiten in ronde 32, maar als de race vroegtijdig afgevlagd wordt, wordt de uitslag genomen van de laatste door de leider volledig afgelegde ronde. Dat was dus ronde 31 en in ronde 31 stond Heidfeld dus blijkbaar voor Glock.

smiley 05-04-2009 17:00

Het spijtige aan de race van vandaag vond ik dat we eigelijk een mooie race hadden kunnen hebben, voor de top 3 leek het spannend te worden, maar ook daarachter waren ze toch redelijk gewaagd aan elkaar. als een race dan zo eindigd is altijd spijtig.

Jan 05-04-2009 21:10

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 246242)
Het spijtige aan de race van vandaag vond ik dat we eigelijk een mooie race hadden kunnen hebben, voor de top 3 leek het spannend te worden, maar ook daarachter waren ze toch redelijk gewaagd aan elkaar. als een race dan zo eindigd is altijd spijtig.

We hádden een mooie race, tenminste, voor de relatief korte tijd dat het geduurd heeft. Maar wat ik gezien heb was zonder meer boeiend ;)

The Interceptor 05-04-2009 22:26

Wel jammer dat de race vroegtijdig is afgevlagd ja.
Maar dat heeft de FIA volledig aan zichzelf te danken. Ze weten dat het er 's namiddags vaak hard regent, moesten ze de race hier wel later zetten, 't was hier toch al 11u, dat had gerust 2-3u eerder gemogen toch.

Ondanks Button zijn trage start (maar iedereen aan de linkse kant startte moeizaam), heeft hij de overwinning toch weer wel verdiend!
Met eenzelfde strategie alswaar Schumacher zo vaak de leiding veroverde (thx Ross): 2-3 rondjes later pitten, maar die 2-3 rondjes goed doorduwen. En dat deed hij ook, bijna een volle seconde sneller als de rest!
En het doet deugd om te zien dat de Brawn ook op een nat circuit nog snel kan rijden. Samen met de Red Bull wagens staken ze toch echt boven de rest uit. Toyota, in de wintertesten nog heel snel in de regen, vielen me daar ietwat tegen. Feit dat Glock zo snel was, was puur door de juiste bandenkeuze.

Kan alweer niet wachten tot over 2 weken: de GP van China.
Bij McLaren en zeker Ferrari moet het toch bijna crisis zijn, deze teams mogen nog van geluk spreken dat er vandaag slechts halve wk-punten verdiend zijn.
En Alonso, heeft die nog geen spijt dat hij niet bij Honda getekend had?

En wat die diffuser betreft. Iedereen spreek maar vooral over die van Brawn. Maar ik ben toch wel erg benieud naar die van Toyota. Brundle sprak over een "tripple" diffuser :eek: En hij wou er zo graag met de camera naartoe, maar Toyota had zowat heel hun pitcrew opgesteld achter de wagens zodat er zeker niets op beeld viel vast te leggen.
Nu spannend afwachten naar de uitspraak van 14 april. Maar volgens mij kunnen ze nooit de punten van voorbije races afnemen. Eventueel restricties opleggen aan de diffuser teams, zodat ze wat aanpassingen moeten doen.
Maar 't is ook niet dat nu maar 1 team zo'n 'clever' idee over de diffuser had, 't zijn er 3, dat is geen toeval meer.

Tjello 05-04-2009 23:42

Even over de diffuser, ik las ergens dat Brawn vorig jaar al zei dat de regels niet duidelijk genoeg waren. De andere teams waren dit niet met hem eens... Het lijkt me sterk dat de diffusers illegaal zijn en ze dus hun punten verliezen...

Of ze zijn legaal en iedereen komt ermee... Of ze worden verbannen...

Over deze race... TOPPIE... BrawnGP doet wat niemand voor mogelijk hield... En Jenson doet wat ie moet doen, verschrikkelijk hard rijden met een goede auto. Zijn talent vertaald zich dit seizoen (tot nu toe) om in punten ;)

Jan 06-04-2009 09:28

Quote:

Originally Posted by Tjello (Post 246265)
...
En Jenson doet wat ie moet doen, verschrikkelijk hard rijden met een goede auto. Zijn talent vertaald zich dit seizoen (tot nu toe) om in punten ;)

The curious case of Jenson Button :rolleyes:

Sennake 06-04-2009 09:53

Leuke anecdote tijdens de persconferentie: Button die verklaarde dat hij nu al 2 races gewonnen had met de Brawn GP, maar dat hij nog nooit... de chequered flag gezien heeft! ;) Hij zou ook eens graag een GP winnen op een "normale" manier... ;)

gwyllion 06-04-2009 10:19

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 246263)
En wat die diffuser betreft. Iedereen spreek maar vooral over die van Brawn. Maar ik ben toch wel erg benieud naar die van Toyota. Brundle sprak over een "tripple" diffuser :eek: En hij wou er zo graag met de camera naartoe, maar Toyota had zowat heel hun pitcrew opgesteld achter de wagens zodat er zeker niets op beeld viel vast te leggen.
Nu spannend afwachten naar de uitspraak van 14 april. Maar volgens mij kunnen ze nooit de punten van voorbije races afnemen. Eventueel restricties opleggen aan de diffuser teams, zodat ze wat aanpassingen moeten doen.
Maar 't is ook niet dat nu maar 1 team zo'n 'clever' idee over de diffuser had, 't zijn er 3, dat is geen toeval meer.

Er staat een foto van de nieuwe Toyota diffuser op http://www.racecar-engineering.com/n...-stewards.html

Sennake 06-04-2009 11:00

De diffuser doet me een beetje denken aan de McLaren MP4/5B van 1990...

Raceboy 06-04-2009 12:05

Ale zo kan Brundle die diffuser ook eens bekijken :D

marcel 06-04-2009 12:43

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 246276)
Er staat een foto van de nieuwe Toyota diffuser op http://www.racecar-engineering.com/n...-stewards.html

Ik wist niet dat Toyota een blauwe livery had?

Mark 06-04-2009 19:06

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 246236)
WatHet was gestopt met regenen, dat klopt, maar gecombineerd met de invallende avond, waren er sowieso niet meer veel piloten, om niet te zeggen geen enkele, die nog erg tuk waren om opnieuw er tegen aan te gaan.

Sinds wanneer gaan we luisteren naar coureurs? Dat is dan een wereldprimeur ;)

Prachtig stukje, geen idee wat hun bron is maar dat is niks nieuws onder de zon :)

Quote:

Als we nu de Duitse media mogen geloven, was de 7-voudig wereldkampioen Michael Schumacher daarbij betrokken. Het was immers enorm stom om op een droge baan met full wet banden te gaan rijden op goed geluk. Het rubber brandt van de banden af en zodra het regent ben je nog verder van huis, of in dit geval van de eerste plaats.

http://www.racexpress.be/index.php?n...ikel&nid=15464
Krijgen we aan de hand van dit stukje nog eens een ouderwetse Schumacher-bash te lezen?

All times are GMT +2. The time now is 22:55.