De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Kubica gewond bij een rally-crash... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20307)

smiley 07-02-2011 10:33

Ik ben nu wel stiekem benieuwd aan het worden wie de vervanger van Kubica gaat worden. Persoonlijk vindt ik dat Senna of Grosjan een kans moet krijgen, anders stelt de titel 3de rijder van een team al helemaal nix meer voor.
Senna heeft net een voledig seizoen achter de rug, dus lijkt me in mijn ogen de meest geschikte van de 2. Oke het was geen top seizoen, maar wat wil je als je met een wagen rijdt wat kan bijgehouden worden met een GP2 wagen.
Er zijn nog test dagen genoeg voor de aanvangg van het nieuwe seizoen. Dus er is nog tijd om een piloot klaar te stomen voor het nieuwe seizoen.

En als ze dan toch voor een ervaren rijder gaan, dan vermoed ik dat het wel eens in de richting van Heidfield zou kunnen gaan.

smiley 07-02-2011 13:49

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 265804)
Ik stel me soms toch vragen over de verslaggeving in bepaalde kranten hoor. In 'Het Laatste Nieuws' lees je in één en hetzelfde artikel 2 passages die volgens mij nogal haaks op elkaar staan:

'Chirurgen proberen zijn rechterhand te redden.'

Dan denk je 'oei, die mens gaat misschien zijn rechterhand verliezen'. Als hij ze kan behouden zal hij met andere woorden al blij mogen zijn.

'Door het ongeval zal Kubica waarschijnlijk de start van het F1-seizoen, op 13 maart in Bahrein, aan zijn neus zien voorbijgaan.'

Waarschijnlijk??? Zou je denken??? Tja, heeft deze journalist zijn eigen zinnetje van enkele regels ervoor zelf niet gelezen dan? Binnen een goede maand start het F1-seizoen, om nog maar te zwijgen over de testperiode die nu volop bezig is. Hoe kan Kubica nu in 's hemelsnaam binnen een maand in topconditie aan het stuur van zijn Renault zitten??? Ik ben geen dokter, maar deze voorspelling durf ik wel doen: hij zal er NIET bijzijn op 13 maart. Als hij ooit nog een F1 kan besturen zal hij al van erg veel geluk mogen spreken... Nannini heeft destijds ook wel zijn hand behouden én kon zelfs nog racen, maar aan het stuur van een F1 heeft hij nooit meer gezeten hoor.

Vanop hln.be

Quote:

De 26-jarige Poolse Formule 1-piloot Robert Kubica (Lotus Renault) is vanochtend zwaargewond geraakt bij een ongeval toen hij onderweg was naar de start van de rally 'Ronde di Andora'
Verder hebben ze hem dus ook laten overkomen als een straatracer.
Dit terwijl het voorval tijdens een van de proeven gebeurde. :frusty:
Ze weten de autosport toch altijd in een goed daglicht te zetten in de media.

Pölö 07-02-2011 14:06

Nog beter vond ik Sportweekend: "Kubica mistte een bocht en knalde tegen een kerk" :frusty:

Pegasus 07-02-2011 16:25

Iedereen weet toch dat verschillende media informatie zomaar publiceren zonder te checken of het wel klopt. Dat is echt niet alleen voor autosport het geval.

Ferrari rules 07-02-2011 16:42

Ik hoop gewoon dat Robert rap terug in een F1 bolide te zien is! Z'on een getallenteerde rijden kunnen ze best wel gebruiken om wat spanning in de GP's te krijgen. Jammer genoeg zie ik dit niet vlug gebeuren...:(

JCE.72 07-02-2011 17:34

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265799)
Lijkt erop? Als je dat gat in het midden ziet dan is die wagen "gespiest" door die vangrail.

Op dat moment ging nog enkel de ronde dat hij op een kerk was geknald, het filmpje kwam ik tegen en gebaseerd op de beelden en de omgeving leek het quasi zeker dat de vangrail de grote boosdoener was; wat intussen overduidelijk is.

Aangezien ik niet hou van wild gissen (zoals het overgrote deel van de populaire media deed) schreef ik idd. "lijkt erop", en dat leek me beter dan het op een betweterige manier hebben over "het is door de vangrail". ;)

Lees op enkele populaire nieuwssites de lezersbrieven maar eens na, om misselijk van te worden. Iedereen weet alles en trekt meteen conclusies, daar krijgt ondergetekende "de krollen' van.

The Interceptor 07-02-2011 23:11

Ik was echt gechoqueerd, toen ik het nieuws gisteren vernam. Nog meermaals internet afgezocht naar (hopelijk) beter nieuws over hem.

Ten eerste al zeer jammer dat Kubica dit overkomt, ik verwachtte nog véél van hem voor de komende jaren. Nu zullen we eerst al maar hopen dat alles terug in orde komt.

En Renault leekt me toch echt wel weer op weg richting de top. Ik denk dat ze zeker een goede wagen gebouwd hebben voor 2011, een wagen voor Kubica ...

Enja wie gaat er nu invallen.
Wat het nog betekent om 3e rijder te zijn is de voorbije jaren toch nog al duidelijk geweest, dat als het echt nodig is, ze gewoon een ervaren piloot zoeken...
Van mij mag Senna zich zeker eens bewijzen in een betere auto (al verwacht ik niet zoveel van hem).
Wat Renault nodig heeft, is een ervaren piloot. Een Petrov en een Senna kunnen Renault niet naar de top brengen. Daar zijn ze volgens mij net niet snel genoeg voor, en ze hebben vooral te weinig ervaring...
Ik dacht ook meteen aan Heidfeld.
Of waarom niet Sutil (als VJ dat zou toelaten tenminste). Kdacht toch dat er afgelopen winter wel gesprekken tussen Sutil en Renault geweest zijn. Ook een getalenteerde jongen, met ondertussen toch al de nodige ervaring...
Enja Kimi, zou zeker geen slechte keuze zijn, maar is nu niet net Red Bull een sponsor in zijn WRC carriere ... die zullen hem dan toch geen F1 zitje bij Renault gunnen lijkt me.

We zien het wel.
In alle geval fingers crossed voor een goed herstel voor Robert!!

gwyllion 08-02-2011 11:41

Nieuwe foto toont ernst van ongeluk Kubica

Sennake 08-02-2011 12:00

Ohlala! Zo te zien zijn zowel Kubica als zijn co-piloot door het oog van de naald gekropen. De vangrail heeft als een sate-stokje doorheen een stuk vlees, de Skoda precies in het midden gespietst! Tja, als zo'n stormram ook maar even je hand aanroert kan ik best begrijpen dat de verwondingen heel zwaar zijn...

Sennake 08-02-2011 12:04

Op diezelfde site waar de hierboven vermelde foto te zien is, staat ook de volgende (bemoedigende) tekst:

"Het gaat alweer iets beter met Robert Kubica, die zondag zwaargewond was geraakt bij een rally-ongeluk in Italië. De 26-jarige Pool werd maandagochtend even uit zijn slaap gehaald en was in staat om met zijn familie te praten. Ook kon hij zijn vingers bewegen, een teken dat de handoperatie van zondag goed is verlopen."

Voor wat het waard is natuurlijk.

gwyllion 08-02-2011 15:56

Een computeranimatie van de crash: http://www.youtube.com/watch?v=fhRDKrNiWP0

Kubica en zijn copiloot hebben enorm veel geluk gehad.

Jakke.be 08-02-2011 18:14

http://www.youtube.com/watch?v=ALbxM...layer_embedded

De wagen van Kubica is te zien vanaf 3:20...

J.

Nismo 08-02-2011 22:58

Op de site van HBLV staat dat Kubica in de komende dagen nog 2 operaties staan te wachten, 1 om zijn rechtervoet en -schouder te stabilliseren en 1 aan de elleboog.

Er 3 mogelijke kandidaten om Kubica te vervangen: Bruno Senna, Vitantonio Liuzzi en Nick Heidfeld

http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...rt-kubica.aspx

gwyllion 09-02-2011 21:31

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 265895)
Er 3 mogelijke kandidaten om Kubica te vervangen: Bruno Senna, Vitantonio Liuzzi en Nick Heidfeld

Heidfeld en Senna zullen deze week de Renault testen. Dit wijst erop dat het waarschijnlijk Heidfeld wordt.

bron: http://formula-one.speedtv.com/artic...o-renault-job/

Niels 09-02-2011 21:48

Later deze week in Jerez test Petrov de R31 maar in het weekend zullen Senna en Heidfeld de wagen testen met het oog op het zoeken van een vervanger voor Kubica.
Bron: Autohebdo.

All times are GMT +2. The time now is 11:06.