![]() |
Het circuit is compleet aangepast qua lay-out, maar zeker niet geschikt voor F1-races. Da gezever over Verstappen: Volgens mij was het toch de enige die mensen kon inhalen in Monaco. Tesamen met zijn telkens opnieuw verbijsterende starts, toch een van de smaakmakers van de Formule 1. Zijn auto mag dan nog licht zijn, inhalen is nooit makkelijk. Hoe hij losjes voorbij Coulthard ging in Oostenrijk vond ik toch wel indrukwekkend. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen superfan van Jos, maar dat hij talent heeft staat als een paal boven water. Dit jaar heb ik hem trouwens nog geen fout zien maken. Ik ben er nog altijd ervan overtuigd dat wat met Montoya gebeurde nog altijd meer te maken heeft met het revolutionaire design van de diffuser van de Williams (die ze trouwens volledig hertekend hebben) dan met een fout van Jos.
|
mee eens, dat williams-verhaal klopt van geen kanten........
Op het oude forum heb ik daar eens stukje uit autosport over geplaatst. Maar blijf erbij, met een ander team om hem heen (lees Willi Weber) was ie verder gekomen...........kost je wel 20%....maar dan heb je ook wat. Ikzelf zou heel graag 20 miljoen gulden per jaar aan Weber willen geven......betekent dat ik erzelf 80 miljoen binnentik! greetz Mark |
Toch niet vergeten dat Jos ooit in een Benetton gereden heeft , met schummi senior als teammaat. Dus kom nu niet zeggen dat hij nooit met een topauto gereden heeft. Het enige wat mij uit die periode nog bijblijft is dat Jos ooit zijn Benetton in een barbecue veranderd heeft , maar voor de rest...
|
Da diene Benetton in de fik vloog, heeft niets me Verstappen te maken é. En het is trouwens geweten da de Benetton de mindere was van de Williams in die jaren. Het is enkel aan Schumacher te danken dat ze toen die twee wereldtitels te pakken hadden. Het is ook zo dat Verstappen toen rechtstreeks uit de F3 kwam en inviel voor de gekwetste Lehto. Vergeet niet da Verstappen toen ook regelmatig in de punten reed en zelfs een podium haalde in Hongarije. en dat hij fouten maakte is ook nogal logisch zeker in zijn eerste jaar. Tzijn immers niet allemaal Raikkonens...
|
Ik heb nog leuke verhalen gelezen waarin stond dat Schumacher erop stond een nieuw systeem toe te passen bij de pitstops.
Het tanken zou bij het weglaten van 1 of ander onderdeel beter (lees: sneller) gaan. Maar ook onveiliger waardoor er tijdens Verstappens pitstop iets verkeerd mee is gegaan. Geen idee of dit verhaal waarheid is... |
Ze hadden er bij Benetton een van de filters van tussen gehaald geloof ik om zo sneller te kunnen tanken. Het team beweerde dat ze daarvoor de toestemming hadden of zo van iemand van de FIA (ik kan me vergissen).
Maar dat de Benetton minder was dan de Williams in '94 -en zeker de eerste seizoenshelft- daar geloof ik geen snars van. Men moet al met heeeel goede argumenten komen om mij ervan te overtuigen dat ze bij Benetton geen valse trucs toepasten om hun wagen sneller als de Williams te maken. Maar da's natuurlijk maar mijn persoonlijke mening. |
Bwa Mario, da's een beetje den omgekeerde wereld eh zoals gij het daar toepast. In een rechtsstaat zijt ge onschuldig tot het tegendeel bewezen is en niet omgekeerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet mogelijk is dat ze valsspeelden. Ik wil alleen maar zeggen dat ge normaal gezien met goede argumenten moet komen om te bewijzen dat iemand schuldig is.
|
Ja inderdaad Tsjolder, maar het blijft wel m'n persoonlijke overtuiging. Ik kan er ook niet aan doen. En laat nu de anderen maar losbarsten dat ik weer niet af kan dat...
Pfff, 'k had beter niet gereageerd denk ik. Maar het is in ieder geval een bewezen feit dat de Benetton van '94 wel degelijk de software had voor TC (die is gevonden door de FIA). Volgens het team hebben ze die echter nooit gebruikt en het is ook niet zwart op wit bewezen denk ik. Hoe ze dan met een minder krachtige motor Williams bij wijze van spreken naar huis fietsten, is me dan toch een raadsel. Maar ik zwijg (heeft niets met u te maken Tsjolder). |
Het is uw goed recht om te denken dat ze illegale software hadden, het kan trouwens goed zijn.
|
kijk es wa Hakki gevonden heeft :)
http://www.geocities.com/MotorCity/D...pitfire_94.jpg Hockenheim 1994, Schumacher didn't finish at all here. Jos Verstappen almost died here like a hot-dog and all because Schumacher's idea of removing a safety-ring from the refuel-tank so the fuel comes in MUCH quicker! This was illegal, and also dangerous. |
how many times i allready told!!!!
geocities macheert nie om foto's te posten!! airco |
Quote:
|
Omdat ge die foto al eerder op geocities gezien hebt en die nu via die link in uwen cache zit.
Simpel toch? Niet? |
Quote:
en den url doet niks terzake hier, tis een FEIT |
Uit die periode van 94 kan ik me nog het volgende herinneren. In een stukje in een van de "autosports" na de gp van Aida, Japan vertelde Senna dat hij ervan overtuigd was dat er zeer zeker twee verschillende benettons rond reden.
Vershillend in de zin van wagen-opbouw enzo. M.a.w zo vertaal ik het: Schumi reed nog rond in iets wat leek op een "actieve" auto. Hij gebruikte nog truvs uit '93 greetz Mark |
All times are GMT +2. The time now is 06:21. |