De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Informatica en Fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   PC update (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3567)

airco 04-11-2002 23:20

dat heb ik daarom niet gezegd ... er zijn wel meer (en ook betere) pc-mekaniekers dan mijzelf (alhoewel ik er wel wat van ken)
Maar bovenstaand verhaal is zoals ik al zei ... te zot om waar te zijn

R@ce@holiC 05-11-2002 18:31

:) nee maar hij laad immens traag als er veel op de hd staat , et ligt het is een clean systeem hier me firewall symantec+ nortonantivirus + ad aware dus daaraan ligt het niet.
Maar dus hoe meer ik erop zet hoe trager ie gaat. En ik heb de speed moetenverlagen v 133 nr 100 (kweetniejuust wa speed ik denk busspeed ale die vd processor).
Alsek dus die tegoei zet (133/33 zoals die standaard stond) dan krijg ik kernal errors ij het opstarten en die hebben te maken met de HD

Awel pc dokter airco legde gij mij es uit wa daar de fout van is :)

Ik weet zeker de HD en vermoed da door die verlaging vd speed het ram nie goe werkt

Is dus 256ddr da ram

fordje 05-11-2002 19:24

Race, uw taal ! Dat is nog erger dan koeterwaals :(

Ik ben geen computerwiz, maar van uw gebrabbel snap ik helemaal niks meer. :(

Finish 05-11-2002 19:37

Wel ik kan bijvoorbeeld al zeggen dat als je C-schijf vol staat, je pc idd trager zal gaan. Da's bij mij ook het geval :D

R@ce@holiC 05-11-2002 19:56

Quote:

Originally posted by Finish
Wel ik kan bijvoorbeeld al zeggen dat als je C-schijf vol staat, je pc idd trager zal gaan. Da's bij mij ook het geval :D
8 gig vrij vd 20 :)

R@ce@holiC 05-11-2002 19:56

Quote:

Originally posted by fordje
Race, uw taal ! Dat is nog erger dan koeterwaals :(

Ik ben geen computerwiz, maar van uw gebrabbel snap ik helemaal niks meer. :(

:frusty: :no: :D

Savi 05-11-2002 20:30

Airco, ik heb hier wegens een klein koelingsprobleem mijn case aan de open kant open laten staan voortaan. De opening staat wel tegen de zijkant van de bureau dus er kan zo goed als geen rommel in...is dit veilig of doe ik da beter nie ?

R@ce@holiC 05-11-2002 20:32

ik heb hetzelfde probleem met de koeling das omda er geen koelpasta tsszit denkk :s

Savi 05-11-2002 20:34

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
ik heb hetzelfde probleem met de koeling das omda er geen koelpasta tsszit denkk :s
Tandpasta dan maar ? :D

Grap lag voor de hand :)

R@ce@holiC 05-11-2002 21:07

Quote:

Originally posted by Savi
Tandpasta dan maar ? :D

Grap lag voor de hand :)

Als ge aquafresh pakt kan da mss gaan ma tis toch af te raden :D :no: :D

Finish 05-11-2002 21:12

Quote:

Originally posted by Savi
Airco, ik heb hier wegens een klein koelingsprobleem mijn case aan de open kant open laten staan voortaan. De opening staat wel tegen de zijkant van de bureau dus er kan zo goed als geen rommel in...is dit veilig of doe ik da beter nie ?
In afwachting van expert airco (die ongetwijfeld veel weet over koeling ofwel...airco) geef ik al snel een antwoordje:

ik dacht dat een kast openzetten de koeling niet bevorderde, maar zelfs, kan hinderen, omdat de airflow doorheen de kast dan compleet wordt verstoord.

Of sla ik hier nu compleet de bal mis en zet ik beter vanaf vandaag ook mijn zwaar onderkoelde kast open ? :)

Savi 05-11-2002 21:14

Ik denk dat ik er een paar koelelementen ga ingooien :D

Werner333 05-11-2002 21:15

Quote:

Originally posted by Finish
In afwachting van expert airco (die ongetwijfeld veel weet over koeling ofwel...airco) geef ik al snel een antwoordje:

ik dacht dat een kast openzetten de koeling niet bevorderde, maar zelfs, kan hinderen, omdat de airflow doorheen de kast dan compleet wordt verstoord.

Of sla ik hier nu compleet de bal mis en zet ik beter vanaf vandaag ook mijn zwaar onderkoelde kast open ? :)

Ik denk dat ge hier overschot van gelijk hebt.

airco 05-11-2002 22:57

Ja en nee ....
allé antwoord is niet zo eenvoudig voor te stellen

in een normale case (dus met voldoende fans en een acceptabele air-flow) heeft een open-case geen enkel voordeel. Integendeel ... er is een groot negatief effect.
Verklaring:
luchtstroom in een pc gebeurt van voorkant (onderaan) naar de achterkant (bovenaan). Om dit te bekomen moeten Fans aan de voorkant koele lucht in de case inblazen en achteraan (oa ook voeding) warmere lucht uitblazen. Het teken dat er warmere lucht uitkomt betekent dat de koele lucht een bepaald ewarmtehoeveelheid heeft opgenomen van de heatsinks, harde schijven (kortom warme compenten).

Er is slechts een hypothetische mogelijkheid waarin je case openzetten wel effect heeft. Als er geen (of slecht functionerende) case-fans aanwezig zijn. Op zo een ogenblik is er geen (of miserabele air-flow).
Je kan dan door je case volledig open te maken een kleine winst bekomen. Je neemt dan fysieke belemering weg die verhindert dat natuurlijke luchtstroom (deur die opengaat, jij die rondloopt in je living) door je case waait).

Persoonlijk zet ik mijn case zelden tot nooit open. Buiten een show-effect heeft het enkel nadelen.

FastFons 06-11-2002 00:37

Ik ben het er toch niet helemaal mee eens hoor. Een case openzetten heeft wel degelijk effect. Een perfecte luchtstroom creeren lukt toch niet, of je moet ieder gat toespuiten met silicone ofzo. Het effect wordt wel kleiner als je een betere luchtstroom hebt. Indien je je kast openzet gaat je temperatuur altijd dalen, Er is minder weerstand om de lucht aan te zuigen, de stralingswarmte kan beter weg (het is niet enkel warmtetransport door convectie). Bovendien krijg je meer wervelingen, en een basisregel in de theorien van warmtetransport is volgens mij nog altijd dat dit voor het snelste warmtetransport zorgt. Ik ben nog geen enkele case tegengekomen waar de temperatuur stijgt als je hem openzet. Uiteraard zuigt het veel meer stof.

FF

PS: Race ge hebt u toch int zak laten zetten zene, ofwel kan uwe ram gene 266 (2x133) aan. Ofwel krijgt uwe proc dan gewoon te heet (aangezien ge da van koelpasta vermeld, een amd proc zonder koelpasta is trouwens belachelijk, smeert er ma vlug wa arctic silver tussen) . Uw harde schijf heeft weinig met uw fsb te maken. Bovendien bestaan er nog maar weinig UDMA 133 moederborden, en het zou mij sterk verbazen moest uw schijf nog niet udma100 zijn.

All times are GMT +2. The time now is 09:27.