De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   McLaren MP4/18.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5090)

HHugo 20-05-2003 20:11

Die draait al een hele tijd op de testbank, kdenk dat je serieus zal mogen hopen (hoop ik :D)

redje 20-05-2003 20:16

Quote:

Originally posted by HHugo
Die draait al een hele tijd op de testbank, kdenk dat je serieus zal mogen hopen (hoop ik :D)
Als m dan al sterker is, is hij dan evenwaardig aan ne Ferrari-motor??

HHugo 20-05-2003 20:20

Nog een belangrijk punt vergeten bij opvallende zaken: de bovenliggende uitlaten hebben afgedaan: de uitlaatgassen worden opnieuw door de diffuser geblazen!!

redje 20-05-2003 20:22

Quote:

Nog een belangrijk punt vergeten bij opvallende zaken: de bovenliggende uitlaten hebben afgedaan: de uitlaatgassen worden opnieuw door de diffuser geblazen!!
Idd, en daar hebben ze vorige keer da ze da gedaan hebben, serieuze problemen mee gehad.

HHugo 20-05-2003 20:24

Quote:

Originally posted by redje
Als m dan al sterker is, is hij dan evenwaardig aan ne Ferrari-motor??
Weet ik niet, maar den BMW is zeker sterker dan de Ferrarimotor, en toch wordt Williams in z'n hemd gezet. T'is 'het pakketje' dat telt... afwachten dus...

HHugo 20-05-2003 20:26

Quote:

Idd, en daar hebben ze vorige keer da ze da gedaan hebben, serieuze problemen mee gehad.
De vorige keer deed iedereen dat (voordat Ferrari begon in '98 met het andere concept), en dat dan nog jaren lang. kweet niet welke serieuze problemen je bedoelt?

redje 20-05-2003 20:40

Quote:

De vorige keer deed iedereen dat (voordat Ferrari begon in '98 met het andere concept), en dat dan nog jaren lang. kweet niet welke serieuze problemen je bedoelt?
T is iets ingewikkeld ze, maar k ga toch proberen. T feit dat de gassen langs de diffuser gaan, zorgt voor extra downforce ofzo, wegens de warme gassen, maar als ze remmen, zijn er minder tot bijna geen gassen, en dat op een moment dat ze downforce nodig hebben. En blijkbaar kloegen de piloten of onderstuur in de bochten omwille van dat.

krikke 20-05-2003 20:50

FO 110P ... zou die maar 110 paarden hebben??
Weinig hé? :)

Hij ziet er in elk geval goed uit!

Oneliner 20-05-2003 20:51

De Mp4/18 zal dus inderdaad kunnen werken met zowel de motor van de 17D als de nieuwe. Wanneer de nieuwe nog niet betrouwbaar is, passen ze dus gewoon de 17/d er terug in.

HHugo 20-05-2003 20:55

Quote:

T is iets ingewikkeld ze, maar k ga toch proberen. T feit dat de gassen langs de diffuser gaan, zorgt voor extra downforce ofzo, wegens de warme gassen, maar als ze remmen, zijn er minder tot bijna geen gassen, en dat op een moment dat ze downforce nodig hebben. En blijkbaar kloegen de piloten of onderstuur in de bochten omwille van dat.
Hetzelfde effect geldt volgens mij ook op de achtervleugel bij het Ferrari-concept.
Volgens mijn bescheiden mening (lees: wat volgt is wild gokwerk) doet Mclaren dat gewoon uit plaatsgebrek. De motorkap sluit echt wel heel nauw aan rond de versnellingsbak. Bij Ferrari is die wat ruimer zodat de uitlaten erbij kunnen. Mclaren kiest ervoor om zoveel mogelijk airflow over de vleugel te krijgen en stopt de uitlaten terug onderin.

Hakki 20-05-2003 21:07

goeie foto(om alles goed te zien)
Klikken
wel ni aan te raden voor mensen met een gewone verbinding, tis nogal vrij groot:)

jammergenoeg ook weer schuin, kzou graag foto's van de zijkanten es zien, maar da wordt wachten tot morgen...enfin ja, nog iets extra's om naar uit te kijken!

airco 20-05-2003 21:12

Er zitten wel een reeks gedurfde elementen in ....

ben eens benieuwd naar tijden

The Leader 20-05-2003 21:39

Vreed schoon de nieuwe kleuren. En de neus gedurfd design. Ik hoop de nieuwe wereldkampioen in wording.

Ottooke 20-05-2003 22:00

Vandaag ook nog gelezen dat deze wagen gebouwd is om 2 verschillende versnellingsbakken te herbergen. Moesten er problemen zijn met het nieuwe model versnellingsbak (wat een totaal nieuw ontwerp gaat zijn), dan kan de huidige versnellingsbak gebruikt worden.

Bron: http://www.f1racing.nl/news.php?ID=57544

JPMontoya 20-05-2003 23:59

ik denk eerder dat deze wagen zal strijden voor de 2004 title en niet voor de 2003 title.

All times are GMT +2. The time now is 20:46.