De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP van Australië (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7374)

JPMontoya 06-03-2004 00:44

Op http://www4.rtbf.be/rtbf_2000/common.../deux/logo.gif

06/03/2004

14:30 tot 16.10 Grand prix de F1 d'Australie
Les essais

Is wel anders dat die Qual nu 1h30 duurt !

07/03/2004

03:10 Grand Prix de F1 d'Australie
Warm Up + La course

Als het niet mag onder VRT thread, dan maar hier onder de algemene thread van de Aussie GP, onder het mom dat de talrijke RTBF kijkers ook het recht hebben te weten wanneer ze F1 kunnen zien.

The Interceptor 06-03-2004 00:59

thx, das weeral een minder leren zaterdag se, of misschien nog langer met het nieuwe kwalificatie systeem :D

The Interceptor 06-03-2004 01:48

1e vrije trainnig zaterdag

1e training net gedaan, Ferrari nog wel 1e en 2e, maar de voorsprong is niet meer die van gistere (al een geluk :))

motoya 3e op 0.409 van schumi zijn snelste (1.25.786)

en vandaag minardi wel de twee traagskes, vooral baumgartner kwam veel tekort, 7.7 trager dan schumi !

marcel 06-03-2004 01:51

mja, wie weet krijgt boomdinges in de periode van de GP van Belgie ook wel zo'n bezinnings-verlof als Yoong toen die zo traag reed. en dan maakt Bas dus een goeie kans om die GP te rijden.

Dus hoe trager boomdinges rijdt, hoe beter :D

Finish 07-03-2004 05:07

We zijn vertrokken:

*slalomstart van Alonso gezien ? Enorm gevaarlijk !
*Montoya was een van de slachtoffers van Alonso, volgens mijn eerste mening. Ook Trulli werd gehinderd.
*Ferraris rijden zich momenteel los van Alonso.
*Voor de start: Schumacher bleef nogal lang staan voor hij aan de warm-up ronde begon. Montoya moest bijna uitwijken of hij zat er op.

Finish 07-03-2004 06:36

nou, dat was even een anti-climax!

Redelijke saaie race. Weinig echte actie gezien, totaal geen spanning. Schumacher had het wel énorm makkelijk, Barrichello volgde op z'n dooie gemakje. De enige die nog wat probeerde was Alonso, die binnen dezelfde tijden als de Ferrari's rondjes reed. (Hoewel ik m'n bedenkingen heb bij z'n start) Montoya werd op een ronde gezet, Raikkonen staakte al vroeg de strijd met een opgeblazen motor ! McLaren begint met een ferme nachtmerrie. Top voor Button, die in de BAR bevestigt.

TOP:
*Schumacher: kan moeiteloos van Barrichello wegrijden. Is begonnen aan z'n 7de wereldtitel.
*Alonso: buiten die start toch een puike race. Renault neemt zowat de plaats van McLaren in.
*Button: Ik droom van Button - Webber bij Williams volgend jaar. Jenson is ontgroend, hij hoort nu echt bij de toppers.
*Klien: Eerste race en best goed resultaat. Kopman Webber moest er jammer genoeg de brui aan geven

FLOP:
*McLaren: lijkt me overduidelijk. Betrouwbaarheid was al lang een probleem, maar zelfs de snelheid hebben ze niet meer. Montoya kan zich beginnen afvragen of hij wel de goede keuze heeft gemaakt met dat contract voor 2005. Coulthard probeert de schade wat te beperken met dat ene puntje. En hij ging nog wel WK worden, dit seizoen !
*Sauber: Massa - Fisico: Massa lijkt me totaal niet veranderd t.o.v. 2002, Fisico moet blijkbaar nog wennen aan de Sauber.
*Minardi: Lijkt op McLaren: niet betrouwbaar en niet snel
*Sato: Doet Villeneuve niet vergeten. Leek me ook normaal, de kerel heeft me in z'n debuutjaar bij Jordan nooit overtuigd.
*Toyota: laten enkel Jordan en Minardi achter zich. Zou beter moeten.
*Barrichello: stapelt tweede plaatsen op. Zou beter eens z'n extra best doen om reeds in het seizoensbegin een bedreiging voor Schumacher te zijn.

Tja....laten we vooral hopen dat seizoen 2002 zich niet herhaalt.
Ik ga terug slapen. Of liever gezegd: ik ga verder slapen.

slaapwel !

Finish

http://www.formula1.nl/f1crew/2004/r...alonsogras.jpg

FormulaV-JH495 07-03-2004 07:42

Boring race .... en Massa is terug (als officiële grasmachine)
en Jammer voor Heidfeld want hij reed een goeie race en zeker tegen Fisio ...

krikke 07-03-2004 08:36

Zucht... ik heb al weinig goesting om de video in eerste te zetten... :D tzal een race op "snel vooruitspoelen" worden denk ik... :confused:

JPMontoya 07-03-2004 11:48

De race
----------

1) Schumacher outstanding, en toch lijkt het allemaal niet zo spectaculair meer, maar hij doet het weer, op bepaald moment dacht ik bij de laatste stop, Montoya zal nog gedubbeld worden.
score : 9/10

2) Barrichello zoals gewoonlijk, niets op af te dingen
score 8.5/10

3) Alonso, komt sterk voor de dag, is een beetje de koning van het goede starten geworden, en verder op geen enkel moment bedreigd door Williams ! 8/10.

Montoya, laat het nog maar eens afweten bij de start, en daarmee was zijn race al verloren, nog een reeks slechte stops en ja, hij heeft tenminste nog een paar inhaalacties gedaan waaraan ik me kon opwarmen ! 6.5/10

Mclaren zakt compleet door het ijs ! zeer zwak, de eerste zullen de laatste zijn (daarmee doel ik op de wagen die eerst voorgesteld is en toch nog super zwak) 3/10

Andere opvallende zaken, BAR, met name button bevestigd z'n goede wintertesten, Massa maakt het inderdaad weer wat bont
Jordan..Heidfeld moet een van de meest gefrustreerde rijders zijn, zo veel talent en zo'n zwakke wagen.

Toyota onder de maat, net als Minardi en Sauber.
Spijtig voor Aussie Weber...

Opvallend vond ik het aantal pitstops, veel en altijd kort na elkaar, al na 9 ronden...

Op naar Sepang, op naar een spannende GP, want Australie verdient zo'n saaie gp niet !

Sway Bar 07-03-2004 11:54

Eigenlijk leuk geamuzeerd voor smorgens vroeg. ( Ben al heel de week vroeg op, gelukkig de laatste dagen niet voor te werken.)
Alonso geeft er toch wel ne lap op. :cool:
Ferrari oppermachtig, ze kunnen de ganse wedstrijd controleren.
Leuk om BAR vooraan te zien rijden! Zoals Finish zegt, nemen de plaats in van Mc-Laren.
Montoya die maar traag voorbij Trulli etc geraakt....

NEXT race please :) :)

R@ce@holiC 07-03-2004 12:49

Ik dacht dat Raikko's versnellingsbak er de brui aan gaf? met de achterste wielen die blokkeren :confused: ?

airco 07-03-2004 13:09

Tja scenario 2002 zeker ..... Ferrari heeft zelfs nog niet moeten koersen om een dubbel te scoren .....
Als je ziet dat de snelste tijden van Ferrari een seconde voorliggen op de concurrentie ... dan valt er weinig positief te voorspellen voor de spanning in de komende GP's.

Mijn analyse
---------------

Ferrari: 10/10 .... Niets op af te dingen .... Pole, perfecte start, koers gecontroleerd, en makkelijk gewonnen

Renault: 7/10 .... Een beetje zoals vorig seizoen .... Zullen vaak meeknokken voor de ere-plaatsen .... Maar Ferrari echt bedreigen lijkt nog een beetje hoog gegrepen.

BAR: 8/10 .... Krijgen een hoge score voor hun gigantische vooruitgang .... Als ze blijven evolueren dit seizoen zit meeknokken voor de titel "best of the rest" er misschien wel in.

Williams: 6/10 .... Van een top-team mag je titelambities verwachten .... Zonder drastische ommezwaai wordt het ook dit jaar niets .... van teams als Williams mag je meer eisen dan dit.

McLaren: 1/10 ..... Vorig jaar de vaudeville rond de MP4-18 ...... Dan zou de MP4-19 de killer worden .... Misschien kunnen ze nu hun marketingmachine laten vertellen dat de MP4-20 de kampioenenmachine zal worden. En als we dat dan niet geloven :rolleyes:
TRAAG, onbetrouwbaar, ....... kortom dik gebuisd.

Jaguar, Toyota, Jordan, Sauber, Minardi .......... Als je met een figurantenrol tevreden bent :rolleyes:

Over de piloten heb ik vrij weinig te vertellen ..... Veel inhaalacties heb ik niet gezien ....
Montoya kan het precies toch beter met launch control, en massa blijft toch wel een grasmachine .....
Voor de rest .. weinig opvallend pilotenwerk gezien

PROGNOSE:
---------------

Replica van Seizoen 2002 ....... Combinatie Ferrari-Bridgestone is oppermachtig .... Alhoewel een aantal teams mooie vooruitgang hebben geboekt (BAR) .... lijkt er geen een in staat om Ferrari aan te vallen.

buruno 07-03-2004 13:22

Er valt nog niks te vrezen voor het seizoen, zo'n shockeffect doet goed voor teams als McLaren en Williams en zelfs Toyota.

Ik denk dat het er in Maleisië wel eens anders zou kunnen aan toe gaan, Montoya en Ralphke zullen uit hun kot komen, Alonso zal bevestigen, Michelin zou beter zijn.

Nu weet iedereen waar ze staan, maar ze staan wel achter...

Finish 07-03-2004 13:43

Vond niemand die start van Alonso een beetje teveel van het goede ?
Hij slalomt naar links, het gras op. Van daaruit een ferme ruk aan het stuur naar rechts, alwaar hij Montoya wegduwt, dan terug naar links, waar Trulli voor hem in de remmen moet...

buruno 07-03-2004 13:50

Van het goede teveel?
Is de regel niet dat je 1x van je lijn mag afwijken?

Voor mij mag hij het altijd doen. Alonso is de max, pure "rock 'n roll", die gast.
Alleen moet hij het niet teveel met Montoya proberen, of het zal eens dik prijs zijn.

All times are GMT +2. The time now is 23:39.