De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar in Zolder? (uitgenodigd door PSI) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7873)

laurent 23-04-2004 19:18

maar zijn dus eigendom van PSI, en worden daar ook onderhouden, geëvolueerd? :-)

P De Sonville 24-04-2004 01:17

Hey Flugel,

Als je twijfelt aan de objectiviteit van de persberichten, ben je verkeerd bezig. Zowel de persberichten van organistatie als teams zijn bedoeld om jullie zoveel mogelijk info te verschaffen
Blijkbaar staan de beste stuurlui hier terug aan wal
Maar ja, kritiek geven is makkelijk. Ik ben (nog maar) 20 jaar bezig met autosportjournalistiek. Toen hing jij nog aan moeders rok

joost 24-04-2004 08:17

Quote:

Originally posted by laurent
maar zijn dus eigendom van PSI, en worden daar ook onderhouden, geëvolueerd? :-)
Ja inderdaad, en hetzelfde geldt voor de wagens die ingezet worden in het FFSA GT.

Baron 24-04-2004 10:07

Quote:

Originally posted by P De Sonville
Hey Flugel,

Als je twijfelt aan de objectiviteit van de persberichten, ben je verkeerd bezig. Zowel de persberichten van organistatie als teams zijn bedoeld om jullie zoveel mogelijk info te verschaffen
Maar ja, kritiek geven is makkelijk. Ik ben (nog maar) 20 jaar bezig met autosportjournalistiek. Toen hing jij nog aan moeders rok

Ik denk dat Flugel het had over de persberichten die door de teams zelf worden verspreid. Die releases zijn dikwijls behoorlijk "gekleurd", in tegenstelling tot de algemene, objectieve verslaggeving waar jij het over hebt.

flugel 24-04-2004 10:45

Quote:

Originally posted by P De Sonville
Hey Flugel,

Dit was geen kritiek om kritiek te geven, als jij vindt dat de persberichten van de teams objectief zijn, is dat uw goed recht, aangezien je ze zelf schrijft. Ik vind persberichten die van teams uitkomen (want daar had ik het over) 100% subjectief, ik denk dat een sponsor het niet zou appreciëren dat je in een eigen persbericht het team afbreekt.

En inderdaad, kritiek geven is simpel, maar in mijn post stond nergens een aanval aan iemands adres, dit was gewoon mijn (subjectieve) mening.

Ah ja, mijn moeder draagt geen rok.

Sauron 24-04-2004 11:09

Owkey, alvast merci voor de info :-)

laurent 25-04-2004 23:05

PSI heeft dus gewonne :-)

marcel 25-04-2004 23:25

Quote:

Originally posted by laurent
PSI heeft dus gewonne :-)
en gemakkelijk ook...

joost 25-04-2004 23:38

PSI – Nissan World Series

Een zonovergoten Zolder was het decor voor de eerste kwalificaties van de Nissan World Series.
Markus Palttala en Leo Van Sande plaatsten de PSI Porsche 996 Biturbo GT2 op een voorlopige derde startrij, niet geheel naar de verwachtingen van de talentvolle Fin. “ De wagen geeft zeker voldoende vermogen maar de wegligging is een aandachtspunt, bovendien maakte het zand en het grint op de piste het er niet makkelijker op.”
PSI nam voor de tweede trainingssessie de beslissing om al in functie van de wedstrijd op zondag te werken. Voor Palttala en Van Sande was het dan ook zaak om een goede afstelling te vinden. Leo toonde zich gematigd tevreden op zaterdagavond: “ Het resultaat is niet groots maar we denken volop aan morgen. We starten van op een derde rij en zodoende blijft alles open. Morgenochtend werken we rustig verder en we zetten alles op de wedstrijd.”
De warm-up was echter een maat voor niets. Als gevolg van een ongeval van één van de andere deelnemers, werd de ochtendsessie onmiddellijk afgebroken.
Leo Van Sande nam de start op de PSI-Porsche en vond onmiddellijk een behoorlijk ritme. Leo bewees met rondetijden van 1.37/38 dat hij zich wel degelijk met de subtop kan meten. Rondelang vecht hij om de 6de plaats met de jonge Ruben Maes op een gelijkaardige Porsche Biturbo. Leo: ”Het was een gelijkmatige stint al had ik niet voortdurend een goed overzicht over mijn positie. Het gevecht met Ruben Maes was echt leuk, een faire piloot en een stevig duel; dat is wat het racen leuk maakt.”
Na 55 minuten bracht Leo de Porsche op een mooie 6de plaats binnen. Zijn jonge Finse ploegmaat mocht nu alles op alles zetten tijdens de tweede helft van de wedstrijd. Maar al tijdens zijn eerste ronde sloeg het onheil toe, een lekke band haalde de Fin uit de top-20. Markus begon dan een waar inhaalfestival; in een mum van tijd vocht hij zich terug naar de top-10 en na een goed halfuur zat goed en wel terug in de top-5.
“Het was een zeer moeilijke wedstrijd,” vertelde Markus na de wedstrijd,” die lekke band kostte ons hoogstwaarschijnlijk een podium. Bovendien had ik behoorlijk wat hinder van een nukkige koppeling, maar al bij al ben ik toch teruggekomen tot de 4de plaats, waardoor onze positie in het kampioenschap goed blijft.”
PSI genoot van het succes van Vosse-Bouvy en de 4de plaats van Palttala-Van Sande en kijkt vol verwachtingen uit naar de 4-uurs race op Spa.

PSI Pers

Mark 25-04-2004 23:49

Quote:

Originally posted by joost
Rondelang vecht hij om de 6de plaats met de jonge Ruben Maes op een gelijkaardige Porsche Biturbo.
Volgens mij zitten er toch aardig wat verschillen tussen een PSI special product en een Manthey Racing special product ;)

Trouwens, Palttala op de sacraments helling was indrukwekkend te noemen...............die kerel zit daar naar mijn bescheiding mening volledig op de limiet, autosport zoals het hoort! Van zoiets kun je echt genieten.

joost 25-04-2004 23:58

Tussen alle wagens zitten verschillen maar de produkten van Manthey en PSI zijn beide watergekoelde, nieuwe 996 Biturbo's. Vanzelfsprekend vind je geen twee identieke wagens maar deze doorstaan echt wel een vergelijking. Dit bevestigde Ruben Maes trouwens zelf.

Ruben 26-04-2004 17:30

De motoren van Psi en Manthey zijn dezelfde wij rijden wel op lagere turbodruk.
Psi heeft ook sequentiele versnellingsbakken en wij de manuele versnellingsbak.
Voor mij is het ook nog maar de tweede wedstrijd met een biturbo en ben volop nog de wagen aan het leren kennen. En wij zijn voor het moment zeer tevreden over onze resultaten.

Raceboy 26-04-2004 17:39

Quote:

produkten
:no: producten

waarom eigenlijk een bi turbo? wat is het voordeel van een biturbo op een gewone turbo?

joost 26-04-2004 19:49

Quote:

Originally posted by Ruben

Voor mij is het ook nog maar de tweede wedstrijd met een biturbo en ben volop nog de wagen aan het leren kennen. En wij zijn voor het moment zeer tevreden over onze resultaten.

Ruben,

staan sta jij mijlen voor op Markus P. Die wist deze ochtend (namiddag) niet eens meer dat hij belcar reed.

J :D

Bart.Vandecavey 26-04-2004 20:22

Quote:

Ruben,

staan sta jij mijlen voor op Markus P. Die wist deze ochtend (namiddag) niet eens meer dat hij belcar reed.

J :D

Ik heb kort hem gezien net voor de race op weg naar het circuit...

Altijd vriendelijk die gast!

All times are GMT +2. The time now is 07:58.