![]() |
And again wordt er gesproken van een zwarte zondag.
Maar wanneer dringt het bij de heren politiekers door dat dit een reden heeft? Waneer komen ze met concrete oplossingen voor concrete problemen? |
"Maakt nie uit wie er aan de macht is, betalen doen we toch" = quote van mijn vader. Zit wel wat in. Het maakt eigenlijk niet heel veel uit wie er aan de macht is.
Wat ik toch nog kwijt wil: héél veel mensen weten en beseffen niet hoe goed wij het hier hebben. Je kan op eender welke dag van de week naar de markt in Geel of Hasselt gaan: de cafés en de terrassen bij goed weer zitten daar altijd stampvol... Niemand van mijn vrienden, familie,... is werkloos. Hier in België maken mensen nogal graag problemen. |
Mja, daar gooi je je de discusie wide open.
Ik ken veel werklozen, ik ken plaatsen waar je vroeger rustig iets kon gaan drinken, dat nu niet meer kan door jongerenbendes etc.... |
Ik wil eens een realistisch politicus horen ipv van al dat gezeik
Af en toe hoor je bij het Vlaams Blok eens mensen die hun gedacht zeggen, en voor de rest is het een rond de pot gedraai van 'kan niet meer'. Dat ben ik beu! Wees gewoon eerlijk met de 'simpele' kiezer, leg uit dat gratis niet gratis is, dat er belastingen moeten zijn, dat er loonlastverlagingen moeten komen om de werkgevers aan te sporen om nieuwe jobs te creeren, leg uit aan de mensen als je voor je kinderen zorgt het niet logisch is dat je daarvoor betaald wordt, leg uit dat minder werken voor evenveel geld niet realistisch is ... je zou al ver komen ipv het beloven, de mensen worden het moe! |
Ik geef u volkomen gelijk met het 'rod de pot draaien'....
Maar dat is totaal nog geen reden om op een neo-nazistische partij te stemmen die niets anders moet doen dan klagen en zagen en tot nu toe nog geen enkel initiatief heeft moeten nemen.... Het is altijd heel makkelijk om anderen op hun fouten te wijzen... Eigenlijk zouden we het vlaams blok eens moeten laten regeren, maar ik denk persoonlijk dat we dan pas in een dieptepunt gaan belanden... |
Quote:
PS Kulgan: ooit al het partijprogramma gelezen van VB? Zoniet, schrijf dan zo geen zaken als je niet weet waarover je praat. Neo Nazistisch is wel nog iets anders dan ervoor zorgen dat er geen geld van Vlaanderen naar Wallonie gaat. Bah iedereen zijn eigen mening, maar ze blijven uitsluiten is volgens mij niet de oplossing. Ik ben niet voor, noch tegen, een beetje discipline zou sommigen misschien eens geen slecht doen :) |
Quote:
En op sommige punten geef ik ze zelfs gelijk, maar er schuilt zoveel meer achter hun programma... Er is nog altijd iets zoals hun berucht 70 puntenplan... Ok dat was in het verleden, maar ze hebben dit programma nog altijd niet afgezworen en weigeren dit zelfs te doen. Ach ja, we zullen wel zien hoe de CDV dit gaat oplossen... Ik schat dat we binnen enkele maanden opnieuw mogen gaan stemmen... En Driesco, ik heb respect voor ieder zijn mening en als inderdaad 1/4 van de bevolking op hun stemt, verdienen ze misschien een kans... Maar ik persoonlijk hou dan mijn hart vast... Ik denk in ieder geval dat de andere partijen nu meer dan wakker geschud zijn... |
Quote:
Als ze nu echt denken dat de gemiddelde vlaming zo goedgelovig is dat ze dat deze echt gaan doen ..... Dan zijn ze wel helemaal naïef bezig De enige manier waarop je de opmars van het vlaams blok kan stoppen is er een coalitie mee aangaan en op die manier een weliswaar "rechtse" koers varen maar zonder de extremiteiten van het oude 70 punten-plan. Op die manier kan je het VB dwingen om initiatieven te nemen zonder ze de kans te geven om hun extremiteiten uit te voeren. Als ze echter (zoals de voorbije 12 jaar) gaan proberen om de wil van (ondertussen) 25% van de vlamingen te breken door een zoveelste links progressieve regering op de been te brengen .... Dan is de verkiezingsuitslag van de komende verkiezing al gekend. De vlaming heeft de politiek de afgelopen maanden eens goed uitgelachen met hun politiek geïnspireerd proces. Als we nog enkele jaren voortdoen op de manier van het voorbije decenium, wordt het Vlaams Blok zo groot dat ze heel wat Steden en gemeenten en in een latere fase ook heel Vlaanderen quasi alleen kunnen besturen. En dan is het einde inderdaad zoek. Maar soms denk ik dat het dat is waar de politiek nu al jaren naartoe wil. |
Quote:
Zoals AJ al zei... wat voor de één positief is, kan voor de andere negatief zijn... zo ook bij dit dus... En de reden waarom ik dat jammer vind... tja... da's uiteraard ieder z'n mening... en ik heb eigenlijk weinig zin om daarover te discussiëren... Het heeft er voornamelijk mee te maken dat ze de autosport zo willen dwarsbomen... maar dat had je al wel gedacht waarschijnlijk... ;) Alleszins... ik ga met Driesco mee naar Australië! :) |
Quote:
|
Quote:
|
Tja, ik snap ook niet waarom cd&v geen coalitie durft aan te gaan met de andere winnende partij! Ze moeten bij de onderhandelingen dan maar zien dat ze mekaar in evenwicht houden en dan kunnen we eindelijk zien wat er gebeurt als het blok aan de macht is! Ik ben er benieuwd naar en velen met mij denk ik! Als het slecht is, dan worden ze afgestrafd, is het een goed beleid, des te beter voor het land! Maar zolang niemand het van de 'democratische' partijen het lef heeft om het cordon sanitaire te breken ... we 'll see!
Ik hoorde daarnet op de radio dat er velen binnen CD&V toch wel bereid zijn, zo hebben er al enkele burgemeester van de rooms gezinden dit laten blijken ... best wel benieuwd of er een 'gesprek' komt met alle partijen! wait and see is het voor ons! |
Ik denk dat het probleem van de VLD dit keer was dat ze hun goeie punten niet wisten te "verkopen" aan de kiezer... als Vlaanderen de VLD afstraft enkel en alleen op het migrantenstemrecht dan zijn we echt wel fout bezig. Feit is dat de verkiezingsuitslag duidelijk maakt dat er rechtser geregeerd moet worden, of dit met of zonder het blok moet, mja, das de discussie natuurlijk. Feit is dat het blok de grootste partij van Vlaanderen is, en eigenlijk hebben zij het initiatiefrecht voor het vormen van een regering.
Ik vrees dat onze zogenaamde "democratische" partijen weer eens een kans laten liggen om het blok bij de volgende verkiezingen eindelijk eens te laten verliezen. Arm Vlaanderen. |
Net op het nieuws gehoord dat Groen! niet mee in de nieuwe Vlaamse regering stapt. Het wordt dus een coalitie CD&V-SPa-VLD of één met het Vlaams Blok...
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:20. |