De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Driver's seat & Trackdays (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   free driving 3december (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9377)

Trackfun 05-11-2004 22:17

Driftbakken

Ik snap het ook nie als ik de Officiele lijst driftbakken bekijk :D

:D ;) :p

Rappe106, alle gekheid op een stokje :cool: heb ooit nog de 3de en 4de graads stages gevolgd bij Peugeot en vindt het grappig als mensen over overstuur "op straat" spreken op een voorwielaandrijver en de snelheid zie waarmee jij hem in de eerste linkse gooit. Bij Peugeot in Malmedy deden ze dat op gravel met achteraan kale banden. Dus ik weet dat het perfect kan en zoals jij dat kan op droog en nat met een 106 dat verdient een aparte prijs :)

Z3///M

aldretti racing 05-11-2004 23:50

hello,

Het zal toch met de honda moeten gebeuren.

Nen andere bmw zoeken tegen dan zie ik nie echt zitten.

Ik nog wel ne vw kever staan maar die heeft 100pk te weinig om mee te driften vrees ik. :D

greetz aldretti racing

A.J. 06-11-2004 14:40

Beste Eranners en drifters :

bij deze meld ik u dat we gaan driften op 3 december.
We gaan het circuit van 14u tot 15u vrij laten voor de deelnemers aan de eerste ERAN DRIFTCHALLENGE. Kostprijs is zoals een uurtje vrij rijden 45€.
Er zal een jury samengesteld worden de prijzen worden uitgereikt na 18u in Wheels. Er zullen dan beelden getoond worden die dezelfde namiddag gemaakt zijn.
Het vrij rijden begint dan om 15u tot 18u.

Er zullen waardebons gegeven worden aan de mooiste drifts en de spectaculairste doortochten. De bocht die beoordeeld wordt is de eerste linkse. Er zal een algemeen klassement gemaakt worden. Daarnaast zal er ook een nevenklassement zijn voor beste voortrekker, dame??...
We doen deze drift competitie om 14u zodat de mensen die komen filmen wat tijd hebben om te monteren.

Na deze uitreiking gaan we het ERAN seizoen waardig afsluiten en aan iedereen de nieuwe data voor 2005 bekend maken. Alle suggesties zijn welkom.

M545i 06-11-2004 18:09

Hiphip hoera :applaus: Na lang in spanning te wachten is het dan officieel.

Ik doe mee!

M545i

rappe106 08-11-2004 16:42

@trackfun

dank u voor het complimentje. die lessen van peugeot wil ik ook graag volgen, maar mijn kapitaal kan mij niet volgen.
ik ben 3 december zeker nog van de party.
mvg
Yves

Trackfun 09-11-2004 09:52

Quote:

Originally posted by rappe106
@trackfun

die lessen van peugeot wil ik ook graag volgen, maar
Yves

@Yves, pas op of ze gaan U daar houden...als instructeur :D

Verandert dienen tekst maar rap in "die lessen van peugeot wil ik ook graag geven, maar ik heb voor de moment genen tijd :p

Groeten Z3///M

Jo Smets 09-11-2004 11:19

@Trackfun,

nu je het over instructeur hebt... heb je enig idee wat je daarvoor zou moeten doen, buiten je auto en de lijnen beheersen en het kunnen overbrengen aan je "STUDENT".

Misschien wel een vraag voor Andy.

Race-groeten,
Jo Smets

Trackfun 09-11-2004 11:33

Ik zou zeggen, je verstand op nul zetten voor je weer bij een van die gekken instapt die denken dat ze kunnen rijden als Francois Duval en gaan als een banaan over de piste :D

Alle gekheid op een stokje, de instructeurs bij Peugeot gaven op het eind van de 3de dag een demo (ik spreek nu 1999) waar we zelf meemochten om ons nog eens duidelijk te maken bezint eer ge begint. Dat was al aardig gelukt want na drie dagen hadden we goed door dat 200+ op de autostrade rijden er niks mee te maken had ;)

Je kan ze altijd eens contacteren ze hebben opleidingscentra in Nijvel en Malmedy: http://www.automobielbeheersing.com/

Maar om ERAN instructeur te worden denk ik dat je inderdaad bij Andy moet aankloppen om te weten wat de "qualificaties" zijn.

Vaak zitten hier dus piloten tussen, zelfs journalisten die af en toe eens een rallytje rijden.

Groeten, Z3///M

rappe106 09-11-2004 21:12

@trackfun
:) ook niet overdrijven he. ben nog niet zo goed.
we zullen wel zien wat ik teweeg zal brengen op 3 december.
dat lijkt me wel cool die lessen bij peugeot. jij hebt volgens mij ook de nodige ervaring opgedaan bij peugeot. ik heb gezien dat ze daar rond tuffen met een hummel of hommel? ook interssant om eens met een achterwiel aangedreven voertuig te rijden. krijg je ook de kans om te oefenen, of is het vooral kennismaking met alles wat een auto kan.
ga jij achter ons aan rijden om te filmen. mij mag je altijd volgen hoor.
groeten en tot de volgende
yves

Jo Smets 09-11-2004 21:50

@Rappe106,

kheb gezien dat er nog plaats is in de kerstvakantie voor de hoge prestaties cursus :D:D (wilden we al eerder doen he)

zin erin?, is wel een beetje duur maar zal zeker lonen, ik ben nog aan het nadenken

Race-groeten,
Jo

Trackfun 10-11-2004 10:54

Aangezien ik niet weet hoeveel ervaring jullie hebben, vertel ik ff in het kort hoe ik er toe ben gekomen die cursussen te volgen.

1. Ik was gewoon met een wagen van 110 pk te rijden en kocht er een van 218 pk.
2. Ik had al wel eens (on)geluk gehad ...
3. Ik wou nog een tijdje rondlopen op deze planeet
4. Ik wou leren in een omgeving waar ik niet met m'n eigen wagen en zonder betonnen palen langs de weg kon oefenen en over de schreef gaan.

Resultaat:

1. Ik had al snel door dat zelfs als ge al tien jaar rijdt ge nog altijd niet kon rijden.
2. De 3 dagen gingen vliegenvlug voorbij er het was big fun aangezien je sowieso tussen ander "autofreaks" zit.
3. De meeste eenvoudige tot de meer geavanceerde komen aan bod: stuurpositie, duwen op het stuur als je rijdt, positie handen op het stuur (dus ook in slip), remmen, uitwijken, handbrake turn, ontkoppelen met tussengas, tip-hiel, onder- en overstuur met voor- en achterwielaandrijver,etc.
4. Zelfvertrouwen opkrikken, slippen = schrikken, maar niet meer als je als een hebt kunnen aanvoelen hoe dat er aan toegaat in een veilige opgeving, ttz. je moet oefeningen doen waar je een 106 Rally in overstuur een 90° bocht laat nemen, etc.

Wat het niet is:

Het is geen circuitcursus ivm ideale lijnen, etc, het is een "wagen beheersings cursus". Ttz, je maakt fouten en leert hieruit (ook voor op de openbare weg).

Hopelijk genoeg info om in te schatten of dit is wat jullie zoeken. Verwacht nu ook nie dat ge 10 seconden sneller hierdoor op Zolder gaat rijden of plots drift king gaat worden.

Mvg, Z3///M

rappe106 10-11-2004 11:24

het gaat mij niet zo zeer om betere tijden te rijden, maar vooral om de beheersing van de wagen aan te leren, ipv zelf te proberen. als het dan eens fout gaat heb je geen auto meer.(ik ben daar een goed voorbeeld van (met mijn koprol))
ook wil ik graag nog eens op gravel spelen. heb de kans gehad om op ford lommel de mooie grind banen op te zoeken, wat zorgde voor enorm veel lol. en ken in belgie niet dadelijk veel wegen waar je dat kan (tenminste zonder 2 m diepe kuilen), en als je eens een vind is het bezet met wandelaars.
volgens mij kan niemand auto rijden (ik ben geen uitzondering). volgens mij is het een compromis. want ofwel heb je teveel zelfvertrouwen en ben je de veroorzaker in een ongeval, ofwel ben je te voorzichtig en ben je een slachtoffer. hier spreek ik wel over 'het verkeer'. op circuit is dit gewoon een kwestie van de geheimen kennen van de bochtlijnen en geld (power van de auto is hier recht evenredig aan. goed voorbeeld: gl pk ra... (veel kopen, weinig engeneering). dit is wel mijn mening, je mag me gerust tegenspreken.
merci voor de uitleg over dat peugeot weekend, lijkt me heel fijn.
@jo
ik wil dat wel doen, eens rondvragen wie nog mee wil.
groeten
Yves

Jo Smets 10-11-2004 12:19

@Rappe106,

let the money-saving begin :D

Race-groeten,
Jo

Jo Smets 10-11-2004 12:28

@Trackfun & the rest,

ik moet Rappe106 gelijk geven over het feit dat je nooit kan autorijden. Wagenbeheersing in alle situaties is idd zeer belangrijk, maar dat leer je niet op de weg.

Daarom de cursus.

Voor mij is het ook eerder een kwestie van de andere kant van het verhaal te gaan verkennen. Ik heb altijd gereden op de rand van de slip. Ik ben dus een echte lijnenrijder. Een drift ofzo, daar schrik ik niet van terug, maar ik heb het gevoel dat als ik hier meer mee vertrouwd geraak dat het toch allemaal wat sneller gaat gaan. Ook op circuit. Want nu zit ik een beetje met de onwetendheid wat er komt na de korte drift.

Nu ik heb ook al met Rappe106 in de auto gezeten tijdens een DRIFT sessie en ik geniet er elke keer van maar de Mini van mij leent zich daar niet zo echt voor.

Wat betreft dat het geen ciruit-cursus is, dat heeft er niet veel mee te maken. Nogmaals beheersing van de wagen, dat is overal belangrijk.
Trouwens er is ook een circuit cursus, die je hierna pas kan doen.

Race-groeten en mss tot in malmedy,
Jo Smets

Trackfun 10-11-2004 23:47

Kijk ook eens op de site van Rensportschool zandvoort

mvg, Z3///M

All times are GMT +2. The time now is 21:18.