![]() |
Quote:
|
Vorig jaar was de stand na de donderdagtraining een 1.21.597 voor de huidige F1 Jordan coureur Narain KARTHIKEYAN. Vandaag een 1.18.663 voor Robert Kubica. Dat is een winst van 3.6% , dat verschil is spectaculair te noemen.........
|
Reeds enkele van de eerste trainingen, meerdere malen moest er naar de rode vlag gegrepen worden, waarvan sommige toch ernstige gevallen.
http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/019.jpg http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/020.jpg http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/021.jpg andere http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/001.jpg http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/005.jpg http://members.lycos.nl/picscorner5/280405/007.jpg Grtz |
Quote:
|
Uitslag eerste oefensessies FR3.5: http://www.renault-sport.com/fr/worl...?csv=10562.csv
|
http://www.renault-sport.com/fr/worl...?csv=10614.csv <--- :) Mooi. Hopelijk kunnen ze dezelfde volgorde behouden tot na de race.
|
Hoe ze het klaar spelen weet ik niet maar de mensen van www.italiaracing.net hebben de eerste crash-foto van dit weekend online staan. In de training voor de FRenault 2.0 knalde Adrian Zaugg er in de eerste chicane / paddock chicane er vanaf. Frontaal in de binnenkant van de bocht.
http://www.italiaracing.net/public/z...ash05.jpeg.jpg Foto: www.italiaracing.net De lage landers draaien lekker mee : 1 – Kamui Kobayashi – Prema – 1’30”329 2 – Jerome D’Ambrosio – Euronova – 1’30”460 3 – Carlo Van Dam – SG – 1’30”561 8 – Bertrand Baguette – Epsilon – 1’31“176 11 – Junior Strous – Glow – 1’31“466 14 – Xavier Maassen – JD – 1’31“818 22 – Tom Dillmann – Prema – 1’32“024 (Is dat nou een Belg of een Fransoos?) |
Helaas geen Heylen bij Avelon. Gezien de tijden moet de baan kletsnat zijn geweest.........Draco is niet eens buiten geweest.
|
Dillmann is een Fransman.
|
Ik dacht dat die FR2.0's 1'30-tijden reden, op droge baan... Gisteren reed Ammermüller 1'31 en toen was het toch droog?
|
De hele namiddag heeft het hier nochtans geregend.
|
Wat een volk zeg! Zelf maar een stukje van het circuit qua publieke belangstelling kunnen zien................maar deze massa op een zaterdag heb ik nog niet vaak meegemaakt op Zolder. Zou die F1 demo nou zoveel volk trekken?
Qua paddock inrichting, geloof toch dat er een verbetering inzit t.o.v. 2004. FRenault 2.0 en de Meganes gaan de baan op in de Bianchibocht, de FRenault 1.6 gaan de baan op bij de Rindt-chicane.........monteurs e.d. van de FR 1.6 gaan via de baan terug naar de paddock na afloop. Dus veel verkeer zal er niet zijn ter hoogte van de OTO-bar......... Jaap Van Lagen die zijn ervaren World Series collega Gommendy aftroeft, helemaal niet slecht. Benieuwd of Jaap the Driftmeister morgen een mooi liedje kan laten klinken ;) :D De winnaar van de FRenault 2.0, ene Ammermuller reed wel heel erg imponerend. Als je in zo'n klasse op zo'n korte tijd een dergelijke voorsprong kunt realiseren dan moet je toch iets anders zijn (of hebben ;) ) dan de rest. |
En het gezeur is weer begonnen:
Quote:
Maar ja, als die heren op volle racesnelheid blijven doorknallen bij geel en zelfs rood moeten we niet verwonderd zijn dat er brokken vallen. Zal maar niet spreken over de Spaanse inbreng van RPM en de aanwezigheid van Delettre dit weekend ;) |
Heeft iemand van jullie gezien dat Nicky Pastorelli in Zolder was? Hij bezocht de Draco-pits.
|
Kwam hem inderdaad tegen in de paddock achter de pits.
|
Momenteel 13km file op de autostrade in Zolder...
|
Kan iemand bevestigen dat La Rosa niet gestart is omdat zijn eigen vader hem verbood te starten omdat 'het te gevaarlijk is om te racen op Zolder' ?
|
Momenteel live op Ab Moteurs!
|
Safety-car tete-a-ceu...
|
Afgevlagd, zèèr zware crash!
|
wat is er gebeurd?
als ik dat hier de laatste twee dagen lees mag het circuit Zolder volgend jaar de Renaults al vergeten. Ook voor andere snelle races zullen ze moeten oppassen. mijn mening is dat het circuit al lang veranderd moest zijn. de villeneuve chicane moest al lang terug weg en terug een gewone kurve worden. allez da vind ik ervan. |
Lijkt op een van de Cram machines die Meneghello raakt en dan bijna bij het reanimatiecentrum terecht komt.
Nog steeds geen nieuws? **edit** Pasini is aan de finish, Salignon al eerder eraf gegaan. Blijft Tedeschi over. |
Al enig nieuws over de coureur die die zware crash had?
Zaten op de tribune en zagen die wagen op het grote scherm (schitterende beelden trouwens :applaus: ) zwaar overkop gaan en vervolgens precies door de omheining gaan? (Zo leek het althans op beeld, was veel stof en later was er de close-up van de wagen bovenop de banden) Iemand die iets meer kan zeggen? Meer schitterends om te onthouden van vandaag: Een Pace Car die nen tête-a-queu maakt :) Stilvallende méganes die wachten op de takeldienst en eens die er is, doodleuk starten en weer vertrekken :) (Nadat de takeldienst eerst zich gemist had en er voorbij gereden was) |
Officiële mededeling van de World Series persdame was 'Meneghello en Tedeschi beide ongedeerd'.
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
Moet wel zeggen dat er op verschillende plekken marshalls lekker een sigaretje stonden te roken met een vlag in hun handen.
Ook werd er veel (in het Frans) heen en weer geschreeuwd dat met danwel moest vlaggen danwel de vlaggen op moest bergen. Ben het echter eens dat een aantal van de heren coureurs zich moeten schamen om met hoge snelheden door te blijven rijden als er overal geel of rood te zien is. Tijdens de trainingen gisteren viel het op dat een groep van bijv. 5 coureurs langzamer reed er toch nog een enkeling hard achteraan kwam racen. (maar wellicht daarna langzaamrijdend aansloot). |
Mag men dan langs het circuit geen sigaretje roken?
|
Quote:
|
Hoe sneller dit weekend van de Zolderse kalender verdwijnt, des te beter! Geen enkel circuit kan eer behalen aan een dergelijk evenement met zo'n organisatie en bijbehorende coureurs. Zal niet uit de school klappen maar het nivo van de "FIA-delegatie (inclusief Delettre)" was zwaar onder de maat.......... zelden zo'n klucht gezien.
Laat ze maar oprotten naar Spa ;) :D |
@ mark > je kon het niet beter verwoorden ..... :applaus:
|
Als je dat maar weet Mark, een aanfluiting voor de duizenden mensen die er waren, niks anders dan SC procedures en rode vlaggen, volgens mij een hoop paniekeurs bij die "FIA delegatie" maar zeker niet van onze eigen veiligheidsmensen op de toren, als je weet dat die bende FIA-ers achter hen zitten en op hun vingers kijken en misschien een beetje gansterachtig beslissingen (nu dat weet ik natuurlijk niet, opletten wat ik schrijf)van Delettre ('t is al niet mijn vriend meer sinds vorig jaar na de F1) om zeker de WS naar Francorchamps te halen.
Nu als het zo is, neem ze dan maar mee ik zal er zeker geen verplaatsing voor maken naar Francorchamps. |
Mark nu wil je dat dit weekend niet meer naar Zolder komt.
Dan heeft Zolder geen groot evenement meer he, heb je daar al aangedenkt. Bij elk evenement zou er een file moeten staan, dan kun je pas zeggen dat je goed bezig bent. |
Heu, hoe het er achter de schermen aan toe gaat weet ik niet, maar voor mij was het een prima programma... :eek: Eindelijk een pak éénzittertjes, en eindelijk eens een F1 op Zolder... :applaus: Nog van dat aub! Misschien dan wat beter georganiseerd... :confused:
ps: zalig hoe die V10 het circuit rond galmde... :worship: |
Quote:
Obejectief gezien, een massa single-seaters en wat mooie displays op het circuit............concept van de Renault days is simpelweg goed te noemen. Iemand als iets gehoord van toeschouwers-aantallen? Miljaar wat was het druk..........moeten een stuk drukker zijn geweest dan vorig jaar. Waarom zie ik ze liever niet meer op Zolder met de huidige organisatie? Hoe dan ook zal de schuld van alle incidenten op het bordje van Circuit Zoler gelegd worden. Volledig onterecht overigens, beide zware incidenten waren "race-incidenten". Er schijnen door een Spaanse TV-commentator nogal wat negatieve Circuit Zolder opmerkingen te zijn gemaakt. Volgens mij heeft die kerel de kalender van de World Series nog niet bekeken ;) Blibao, Monaco en Le Mans Bugatti circuit.............tja wat moet je dan nog zeggen? Zal eens in de komende dagen eens een vergelijking maken tussen de circuits die op de kalender staan van de World Series. Porbeer maar eens negatieve commentaren, uitgesproken door een of ander media-kanaal, recht te spreken..........ook al zijn deze commentaren onterecht ;) |
Ik hoorde iets van 40000 bezoekers... :D
Weet er iemand wie op het gedacht kwam om z'n barbeque aan te steken met een autoband tijdens de 2de race van de World series ? http://users.pandora.be/krikke_den1s...braadworst.jpg |
Renault organisatie gaf aan 20.000 op zaterdag en 40.000 bij de eerste Formule Renault 3.5 wedstrijd.
@Mark..zijn het dit jaar niet de laatste Marlboro Masters of F3, wie weet kan het WS-circus naar Zandvoort verschuiven ? :P |
Ik vindt het spijtig dat als het gratis is, iedereen zolder plots weet liggen. En dan de commentaren die men hoort aan den draad. VB ik stond aan de remzone van de villeneuve en naast mij stond iemand die daar met zijn porsche aankomt tegen 240km/h. Ik heb hem vriendelijk gevraagd in welke carrosserie die porsche nu staat. :applaus:
De man begreep het niet, ik heb hem dan uitlegt dat hij met zijn straat porsche ( want het bleek een gewone 993 te zijn) nooit in zolder aan 240 zal geraken. Volgens mij is dhr Bevers goed geweest met dit weekend, de prijs voor de dranken beginnen wel de pan uit te swingen. Wat betreft het autosport gebeuren vondt ik het ook tegenvallen. Die F1 heeft wel een mooie demo show gegeven. |
Ook waren ze aan het zeggen dat de F1 volgend jaar in Zolder kwam rijden en dat Renault nu een voordeel had omdat ze er al hadden gereden. En dan moet je je lach kunnen inhouden? :D
Mvg |
Ik vond dat heel dat F1 gedoe een beetje "overdreven", ok je hoort me niet klagen en het was de moeite om die bolide te horen en te zien, maar om dan te gaan roepen dat de F1 terug in zolder is :confused: ......
Maar dat is mijn mening en tja die kunnen al eens verschillen. |
Ja als ge iets organiseert op 1mei moet ge niet klagen over rode vlaggen he :D. Ik ben al blij dat ik thuis gebleven ben. Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.
|
All times are GMT +2. The time now is 09:04. |