![]() |
Quote:
De "laatste" uitgezonden wedstrijden dateren echter van de jaren 90, toen Boutsen het voor bekeken hield, wat blijkbaar ook de BRT ertoe aanzette om ermee op te houden. Dat was echter niet de periode van De Pelsmaker, maar wel van de 2 "Dirken" die het lang niet slecht deden. (Dirk DeWeerdt en Dirk Abrams). |
laatste F1 race op VRT was Francorchamps '96
ja want na da filmke grijpe ze altij terug alst over tabaksreclam gaat ! |
LOL idd ! Of ze laten gewoon een foto zien van een persconferentie na een race ofzo :D
|
Quote:
Man man man, hoe dat die tekeer ging bij futiliteiten. Voetbal is zogezegd zijn specialiteit en daar kan ie zelfs geen deftige commentaar leveren, laat staan bij autosport. |
Dat was het samenspel tussen de twee: den ene was nen drogen, maar met veel kennis van zaken en den anderen moest dan wat leven in de brouwerij brengen. Wat niet wil zeggen dat ik zelf wild word van overenthousiaste commentatoren, ik vind soms trouwens dat Gaetan Vigneron ook soms te enthousiast is, net als Murray Walker op het moment dat Damon Hill aan de leiding kwam ;)
|
Een F1-commentator moet toch opgaan in de race ;
Als hij niet zou moete opgaan in F1 dan kunnen we evengoed BAVO CLAES de F1 commentarieren ! |
Quote:
Was er dan niets op het circuit te zien, dan kon je al eens lachen :) of ergeren :( aan het commentaar van Niki. “Als Hill zo traag blijft rijden wordt hij niet alleen geen wereldkampioen, maar wordt hij nog op een ronde gezet door zijn eigen auto” :D :D :D Wie zou er als speaker kunnen fungeren op VRT of Kanaal 2 ?! Ik dacht aan De Max van Wittekerke (rallypiloot) en aan Frank van JimTv (Belcar piloot). Beide goed van tong en ze besteden heel wat tijd aan de voorbereiding van hun job. |
Zolang het maar niet Frank Raes wordt.
Uitstekend sportjournalist en goed nieuwslezer en interviewer enzo, maar de keren dat die tijdens een voetbalwedstrijd 'BINNEN' en 'NEE NIET BINNEN' roept is niet bij te houden. of 'Nu dan'. Of die enthousiastheid als er gescoord wordt...*nihil* |
Misschien is over-reacting gewoon een eigenschap van elke commentator. Denk maar eens aan de speaker van het circuit ZOLDER (Guy Geurts). Als je hem soms bezig hoort : "daar gaan ze nek aan nek door de chicane". In werkelijkheid is er dan 100 meter tussen de twee auto's.
Op de VRT zijn er echter enkele nieuwe gezichten bijgekomen op de sportredactie. Misschien zit daar wel een talent tussen wat betreft berichtgeving inzake autosport. Laat ons hopen ! C U |
Plz niet F. Molnar of dieé Max (wie dat dan ook moge zijn)
die Molnar is totaal niet objectief (voor hem is McLaren no 1. en die Max rallypiloot :) als ik em ni ken zal em wel ni goed zijn !!! |
Quote:
........Als de beelden maar perfect zijn, het gezever kunnen we nog altijd op o draaien. Andersom ??????...............................; |
Mail van VRT -persdienst
"Hallo, het klopt dat er onderhandelingen lopen tussen VRT-tv en de F1-rechtenhouder over een evt. contract. Maar de besprekingen zijn nog niet afgerond. Het contract is nog niet ondertekend. Van zodra het allemaal definitief is sturen wij zeker een persbericht rond. Ik zet u meteen bij de lijst geadresseerden. Goed? Groeten -------- Deze mail is afkomstig van VRT zelf !!! Het lijkt er dus sterk op dat het contract bijna binnen is ! |
vrt ? ? (en ja ik leef nog)
Ik wil alleen maar zeggen dat ik mij nog een gp van Francorchamps herinner van nog niet eens zo heel lang geleden (ik schat 96) met een vrouwelijke verslaggever op de vrt. Nu heb ik niets tegen vrouwen maar die commentaar was zo verschrikkelijk irritant slecht dat Peter Baert er Murray walker in het kwadraat bij lijkt. Meer dan de helft van de race ging het over 'Villeneuve en zijn nieuwe haarkleur". Als dat de toekomst is, laat het dan alsjeblieft zoals het was.
|
we'll see hoe het wordt. Ook klasse-mensen als Murray Walker hebben ooit krediet gekregen. En van dat krediet hebben ze gebruik gemaakt om zich te bewijzen.
Geef de Vrt dat krediet dan ook. Als ik hier lees dat de helft van de bezoekers hier niet meer kijkt naar nederlandstalige F1 omdat de commentaar toch op niks trekt, dan zit in de nederlandstalige verslaggeving duidelijk iets verkeerd. Aan de VRT om hier verandering (verbetering) in aan te brengen. airco |
Re: vrt ? ? (en ja ik leef nog)
Quote:
We moeten op de details letten eh FF :) |
ok, kan ook 97 geweest zijn. IK heb wel gezegd ' ik SCHAT 96' . Kwestie van volledig te zijn.
|
Dat moet volgens mij Els Jackxens zijn. dat is bij mijn weten de enige vrouw die commentaar gaf bij gemotoriseerde sporten in de tweede helft van de jaren 90.
|
Quote:
|
Geen idee, ik weet alleen dat haar commentaar ergerlijk slecht was.
|
Quote:
Ik moet zeggen dat ik hem gewoon slecht vind als commentator, zonder dat er mij een uitgesproken mening voor de een of ander in het oog springt. Maar als ik al 5 ronden lang gezien heb dat de 4e in het klassement de 3e voorbijgegaan is, en dat mijnheer dan afkomt met "ohhhh kijk, Barricello is voorbij Coulthard gegaan" dan vraag ik me af wat die gasten daar in hun kabineke eigenlijk aan het doen zijn. Of als MS en JPM enerzijds aan het vechten zijn voor plaats 1 en 2, en wat verderop zijn RB en RS hetzelfde aan het doen voor plaats 5 en 6, en RB gaat voorbij RS, dat hij dan uitroept dat MS voorbij JPM gegaan is, vind ik echt beneden alle peil voor een professioneel commentator. Ik wil echt niet stoefen, maar 80% van de mensen van onze Paddock kunnen dat beter en weten meer over F1 dan "Laurel" Baert en "Hardy" Verellen... |
Quote:
Dus vraag ik mij af welke vrouwelijke presentatrice dat gezegd heeft ;) 'k Denk eerder dat ge verwart met een samenvatting van tijdens het journaal ofzo... Gewoon aantonen dat ik BRTverslaggeving nu ook weer niet zo slecht vond..voor zover ik het mij nog herinner :) |
Neenee, ik weet absoluut zeker dat het de GP van Francorchamps was en die werd op de BRT uitgezonden. 't was toendertijd trouwens de enige GP die integraal op de brt werd uitgezonden, voor de andere gps moest (kon) je toen nog uitwijken naar de BBC of RTBF. Maar het was zeker geen samenvatting in het nieuws. Ik weet ook nog dat er een mannelijke co-presentator bijzat, maar voor zover ik mij nog kan herinneren heeft die niet veel gezegd :)
|
Quote:
u schat depaddock nogal laag in vind ik :) |
Quote:
|
Het zal idd wel van invalshoek afhangen wat betreft Baert. Ik denk dat Baert gewoon altijd zit te supporteren voor degene die wint en er dan te veel mee stoeft. Ik heb al jaren niet meer naar VTM gekeken en 'k veronderstel dat hij de laatste twee jaar wel veel positiefs over Schumacher heeft gezegd (kon hij iets anders vorig seizoen?). Ik weet enkel van zo'n jaar of 3 geleden dat ik toen dacht dat hij voor McLaren was. Van Verellen ben ik vrij zeker dat hij voor McLaren is, die heeft zich een paar keer per ongeluk iets laten ontglippen waaruit het bleek.
|
De kogel is inderdaad door de kerk :
F1 vanaf dit jaar op VRT oléoléolé geen vervelende reclame meer !!!! |
jaja, maar wat met kwalificaties/testritten/autosportspecials etc. dan ?
Ik hoop dat VRT het professioneel aanpakt. Wat me onlangs opviel ,is dat ze uitermate veel tijd besteden aan hun sportrubriek in het journaal en bijvoorbeeld Rally al uitgebreid weergeven. Meer van dat dus. Go vrt ! |
Quote:
|
Quote:
Dag1: "We hebben nog geen beelden van de crash van Loix." Dag2: Wat ze lieten zien was die Skoda die op de rand hing. Dag3: Geen woord over de zege van Duval. Go VRT!!! :( |
'k zou zeggen, wees blij, ik denk dat VTM aan rally zelfs compleet geen aandacht besteedt...of heb ik het hier fout ?
|
Zij geven een "ruim" overzicht in pitstop. Ook van de Belgische rally's.
|
Ik hoop dat de VRT de zaken anders gaat aanpakken , want geef toe, de formule 1 werd de afgelopen paar jaar totaal maar dan ook totaal genegeerd door hen. In het beste geval kon je op zondagavond een samenvatting van 30 seconden zien van de race maar meestal moest je het doen met een foto van de winnaar en drie zinnen uitleg. Al eens aan gedacht wat er met de GP' s gaat gebeuren die in onze tijd s nachts worden verreden ? Ik twijfel eraan of die , zelfs in herhaling , nog zullen worden uitgezonden.
Ik blijf erbij, indien de VRT werkelijk de uitzendrechten verworven heeft , dan is dit geen goeie zaak voor de Vlaamse F1-liefhebbers. Schaaf je frans maar al wat bij want ik denk dat je het zal nodig hebben de komende paar maanden. |
Mjah, maar de beelden die vrt van de VTM zijn ni bepaald goedkoop te noemen, zeker niet van de formule 1.
Hoe meer het voor de VTM kostte voor die f1 op de buis te brengen, des te meer betaalde vrt voor de beelden. Dus misschien wel logisch dat die samenvattingen over F1 zo kort waren.... swat, misschien eens allemaal ne mail sturen naar de vrt met uitdrukkelijk verzoek om ook warm up en pre-quali's uit te zenden??? |
Doen! ...maar wel een beetje organiseren en geen zever mailen, dan nemen ze het niet serieus.
|
goei idee !
er zou iemand een soort van scriptje moete make waar iedereen zijn "support" kan geven |
Kzou zegge, we mixe vanalles tesamen zodat we ene mail hebben, en die versturen we allemaal.
dusja, kzal morge mijn ideeke posten, ben echt te moe om iets te verzinnen nu :) |
Quote:
airco |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:42. |