![]() |
De WarmUp van deze morgend was in gietende regen en dat beviel de GLPK Corvette héél goed. Ook verassend, de Lambo reed tweede tijd in warm up.
Uitslag:http://www.fiagt.com/results.php?sea...sion=Warm%20Up Vonka Racing gaf (terug) forfait. Startgrid: http://www.fiagt.com/results.php?eve...tarting%20Grid |
Stand van zaken na zo'n 15minuten racen:
1: Piccini AM DBR9 2: Janis Saleen S7-R 3: Kumpen Corvette C6-R 4: Biagi Maserati MC12 5: Gollin AM DBR9 Top 3 in GT2 is nog steeds Ferrari 430's Beste prestatie van alle piloten tot nu toe: Bas Leinders rijd even van de staart van peleton (25ste) naar een 18de plek!!! |
Na 30 minuten racen moet de Maserati van Biagi de pits opzoeken nadat hij 4de reed. Hij staat in de lijst al helemaal achteraan op 25ste plaats.
Hierdoor vinden we de Vertigo nu al op 16de plek!! en dit na te starten vanuit de pits. Janis is na touren lang onder de spoiler van PIccini zen AM te rijden er toch voorbij geraakt. DUs top 3 op het moment: 1 Zakspeed Saleen 2 Phoenix AM DBR9 + 2.193sec 3 GLPK Corvette C6-R + 8.646sec |
45 minuten racen:
Kumpen verloor z'n 3de stek terug aan Golling. (AM DBR9) Maserati van Biagi heeft door vermoedelijk een uitstap aan de grindbak (omdat er geen pitstop word gerekend voor hem kan hij moeilijk naar de pits zijn gegaan) een 2tal toeren verloren. Deze is nu terug aan opmars door het veld bezig. Zit nu al terug aan 15de stek. Janis is zeer sterk bezig. Heeft nu al een voorsprong van meer dan 12 seconden op Piccini gereden. Gollin zit al op een dikke 18 seconden. Kumpen met de C6-R zo'n 20 seconden. Al enkeke GT2's hebben gepit: Tim Sugden met de Ferrari 430 (17de) Bas Leinders met de Vertigo (18de) Moccia met de Porsche 996 GT3-RSR (20ste) Kaufman zit met z'n Porsche al 5 touren achter, zit ook in de pits dus mechanish probleem. |
Situatie na 1u30 racen:
De Saleen is OPPERMACHTIG. Nu al zo'n dikke 44 seconden voor op Gollin (DBR9) Deze 2de wordt gevolgd door Deletraz met de Phoenix AM met maar 1.4sec verschil. Longin rijd momenteel in 6de stelling met de Corvette. En aan de hand van de tijden die hij rijd zal hij niet meteen opschuiven want het blijft zéér snel gaan in de kop van het veld. Mike zal alles moeten geven om toch nog podium te rijden denk ik maar het is nog lang. GT2 blijft gedomineerd door de Ferrari's 430. De Race Alliance DBR9 heeft zo te zien opgegeven. Spijtig voor Wendlinger en Peter. |
Al 2 uur gereden, laatste uur gaat dus in.
Top 5 van het moment: 1 Zakspeed Saleen 2 BMS Scuderia AM DBR9 3 Phoenix AM DBR9 4 Vitaphone Maserati MC12 5 GLPK Corvette C6-R Zakspeed Saleen blijft heersen over Brno, al meer dan een minuut voor op de BMS AM DBR9 van Gollin. GLPK gaat als 1ste van de Top Teams in de pit voor hun laatste pilotenwissel. Een strategische zet? Dat zien wel straks wel;) Gillet Vertigo en Balfe Saleen hebben opgegeven. Vertigo was zeer goed begonnen aan het 1ste halfuur maar daaren ging het mis, de juiste reden weet ik niet. Balfe raakte heel de race niet goed weg, ze bleven wel de GT2's voor maar hadden al zéér snel een ronde achter op de volgende GT1. Blijven werken Balfe! |
Nog nieuws van de Vertigo?
|
Quote:
Dit is ook de ronde waarin Karl Wendlinger met z'n AM DBR9 heeft opgegeven. Normaal konden ze niet in dezelfde ronde gezeten hebben, maar de AM DBR9 had op dat moment wel enkele problemen en was iets teruggezakt. DUs bestaat er kleine mogelijkheid van een accident... Dat zullen we wel snel horen langs een site. |
Quote:
|
Al 2u30 gereden.
In de top van het klassement zijn er niet zoveel wijzegingen meer geweest. Hezemans heeft wel spijtig genoeg z'n 4de stek verloren aan Bertolini (Maserati). Top 5: 1 Zakspeed Saleen 2 Phoenix Aston Martin DBR9 + 53.587sec 3 BMS Scuderria Aston Martin DBR9 + 56.764sec 4 Vitaphone Maserati MC12 + 1.02.743 5 GLPK Corvette C6-R + 1.05.788 Bouchut levert een hevige strijd met z'n Lambo tegen Biagi die met z'n Maserati héél goed is terug gekomen. Tot nu blijft Bouchut de betere in de Lambo en houd Biagi voor het nakijken. |
Nog een kwartier te gaan en neen het wordt geen saai eindslot maar wel zéér spannend. Duel voor 3de plek is geopend en wie zijn de deelnemers?
BMS AM van Gollin, Vitaphone Maserati van Bertolini en de GLPK Corvette van Hezemans. (in volgorde van hoe ze momenteel nog rijden). Tussen 3de Gollin en 5de Hezemans zitten nog geen 1.5 seconde verschil. Strijd tussen Biagi en Bouchut blijft ook voortduren, Bouchut heeft slechts 0.5sec voor op Biagi z'n Maserati. |
Hezemans in de problemen?
|
Nog 2 minuten te gaan
GLPK blijft zakken in het klassement. Bertolini zit nu zo'n 0.271sec achter Gollin. Blijft dus spannend duel voor 3de plek. Bouchut heeft Biagi dus toch voor moeten laten gaan, dit wel na een spannend duel. |
de reden voor de opgave
Renaud Kuppens took over the wheel after 1h15 but no luck for him as, five laps into his relay, in front of him the number 33 Jet Alliance Aston Martin DBR9 of Karl Wendlinger spun out. Wendlinger, who had to retire also, throw up a huge amout of gravel onto the circuit and a stone bored its way into the engine of the Gillet and caused the burst of the drive belt of distribution. |
Na 88 toeren en 3 uur racen wint de Zakspeed Saleen z'n 1ste overwinning van het jaar!! Dik verdiende zege kun je wel zeggen, geen enkel moment in de race werd deze bedreigd.
Top 5 1 Zakspeed Saleen 2 Phoenix Aston Martin DBR9 +1min 3 BMS Scuderia Aston Martin DBR9 +1min2sec 4 Vitaphone Maserati MC12 + 1min3sec 5 BMS Scuderia Aston Martin DBR9 +1min50sec Zizo hiermee sluit ik mijn Live Comment op de Race af;) Greetzz Thomas |
Bedankt voor het live comment.
Mooie overwinning voor Zakspeed. De Lambo heeft ook uitgereden zie ik. :) |
Quote:
Zéér spijtig voor GLPK. Info ivm Balfe Saleen: Quote:
@ FIRE: Graag gedaan;) |
Sorry als ik me vergis, maar is het dezelfde Saleen dan degene die de GT klasse tijdens de 1000km van Spa heeft gewonnen?
|
Nee
De Saleen van Oreca heeft de 1000km gewonnen. Oreca is het officiele fabrieksteam van Saleen. |
Oei, ja, dat was Oreca inderdaad... serieuze vergissing van me:eek:
Ze zullen bij Saleen tevreden zijn denk ik zo ;) |
Vraagje, maar is miss beetje off-topic. De Corvette C6-R van GLPK Carsport is van Toine Hezemans, maar de C5-R van wie is deze eigendom? Ook van Toine Hezemans of van Paul Kumpen?
|
Artikel dat iedereen eens moet lezen: http://www.racingworld.be/nieuws/346...d-getikt!.html
GLPK werd zoals eerder aangekondigt aangetikt door Biagi. Dit zou expres gedaan zijn om zo Biagi's teammaat Bertolini veilig te zetten voor Mike die zeer snel aan het rijden was. FIA GT besliste dat Biagi 30seconde straftijd kreeg en in de volgende westrijd 10 plaatsen achteruit moet op de grid, juiste beslissing!!! Door dit geval mist GLPK mischien wel een 3de plek!! |
Niet echt een objectieve bron he.
|
Quote:
Het is niet omdat Bert en Anthony Columns schrijven voor racingworld dat zij GLPK daarom goedpraten hé.. En zo'n site kan moeilijk iets uitvinden ivm die 10plaatsen achteruit op startgrid e.d. hé;) |
De citaten uit het GLPK Carsport kamp zijn misschien wel interessant ... Blijkbaar zijn ze daar serieus op hun tenen getrapt met de actie van Biagi. In ieder geval: de wedstrijdleiding zal niet zomaar een straf hebben opgelegd.
|
Volgens sommigen kan ik beter naar een balletvoorstelling gaan kijken omdat ik "tikken" in endurance racerij afkeur. Als "azijnpisser" der natie moet ik niet al te zwaar tillen aan de onschulidge tikjes die Kermit links en rechts uitdeelde tijdens de laatste Belcarrace.
Oei, maar nu heeft de "gele" van GLPK Carsport de andere kant van de medaille gezien. Ditmaal zijn zij slachtoffer geworden van een tikje in de endurance racerij............ Laten we zeggen dat het 1-1 staat? ;) |
Quote:
|
Quote:
dat is appelen met peren vergelijken he GLPK wordt hier door het manoeuvre tot een opgave gedwongen. de tikjes die Longin en Bleekemolen uitwisselden waren sportief |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Wie heeft de beelden gezien? |
:Offtopic: :Offtopic: :Offtopic:
Quote:
Is door deze piloot ook een opmerking gemaakt (ja)? En we zijn op de hoogte van het geval NGT en SRT (piloot van NGT geklaagd)? En we weten het geval El Torro wie is hij en welke wagen. Als het verhaal van GLPK kloopt spreek ik hier ook van rammen en niet van tikken. |
Quote:
|
heum ik kan niet goed volgen...
Kan die foto nog eens gepost worden?? |
Quote:
De (ja) was bedoeld als vraag ik heb er ook niks van gevonden.Dus bij KS werd hier niet zwaar aan getild. Mark spreekt steeds over de tikken maar niemand klaagd hierover dus het zal wel zo erg niet zijn |
Quote:
maar dit is in deze topic allemaal :Offtopic: |
Quote:
Zou de koersdirectie van de Belcar ook zo moeten doen. |
Inderdaad mooi dat de organisatie stappen heeft ondernomen, maar het helpt hen niet echt verder in het kampioenschap jammer genoeg. Ik vind het echt een zeer spijtige zaak dat je zo 7 ronden voor de finish er wordt uitgekegeld. En ze waren net zo goed bezig...
|
All times are GMT +2. The time now is 01:24. |