![]() |
Overigens was deze 'crash' al zo'n 2,5 week geleden.
|
|
1 Attachment(s)
Quote:
Neemt niet weg dat die Schaap een oelewapper van jewelste is. Als iemand zegt dat je er met je tengels vanaf moet blijven dan doe je dat gewoon. Er is blijkbaar weinig respect voor andermans eigendommen. Intikkertje: Een schaap in de auto zoekt altijd het gras op :D :D |
Op het AutoWeek forum werd al gesteld dat in principe Schaap joyriding ten laste kan worden gelegd. Nu verwacht ik dat het zo'n vaart niet zal lopen, maar het verhaal zal ongetwijfeld een staartje krijgen.
|
Quote:
Ene Newey werkt dus niet voor RBR! Waar werkt ie dan wel? Bij Red Bull Technologies. Klein verschil, vandaar dat Gerhard Berger niet warm of koud word van de uitlatingen van Kolles. Quote:
|
Albers krijgt de oren gewassen van McLaren rookie Hamilton. Sutil gaat Albers zoek rijden volgens de woorden van Hamilton.
Quote:
|
Quote:
Benieuwd welke uitspraken we mogen vernemen tijdens de presentatie van Spyker door de andere teamleden. |
En nog wat updates uit het Spyker kamp
Quote:
Spyker zal pas op 6 februari voor het eerst rijden met de 2007 Wagen... 1 maand voor de start van het seizoen.............niet zo best |
http://images.f1racing.net/large/67199.jpg
En blijkbaar ook al geen geld meer om een deftige broek aan hun gat te kopen! |
Quote:
en wat gaat er op die medions draaien? Quote:
|
Iemand de livery bekeken van de Spyker? Mooi of lelijk............dat doet niet ter zake. Die pijlen op de side-pods geven aan dat er nog geen grote vis aan de haak is geslagen. Dat lees je dan weer niet.........
Ze geven in ieder geval aan dat we in 2007 niet al te veel hoeven te verwachten. Ja, dat wist de kritische F1-volger al maanden ;) Toch weer een gevalletje grootspraak? Quote:
Punten pakken in 2007? De uitspraken van Gascoyne lijken me duidelijk ;) |
Quote:
Ik ben het met je eens dat Spyker zo gauw geen races zal winnen, maar een middenmoter moet het wel kunnen zijn denk ik. |
Spyker is nu bezig met een groot mediaoffensief om te proberen meer peperdure wagentjes aan de man te brengen, als dit niet meer rendabel blijkt kun je er donder op zeggen dat men de stekker uit dit F1-project trekt.
Ik verwacht van Spyker dus eigenlijk helemaal niks op sportief gebied, als ze mij in de toekomst zwaar het ongelijk geven door dus op sportief gebied wél te presteren en podiums/punten te pakken zal ik toegeven dat ik fout zat, tot die tijd zal ik heel sceptisch tegenover het F1-avontuur van Spyker staan. |
Tijden van vandaag...
17. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:23.969 97 18. Albers Spyker-Ferrari (B) 1:24.425 108 Ziet er niet te best uit voor Spyker... |
Quote:
Testen zeggen niet alles maar dat de eerste signalen niet best zijn ziet een blinde nog ;) |
Williams geen pacesetter in 2007? Persoonlijk denk ik dat ze het nog best goed zullen doen. Niet enkel BMW was deze winter top, ook Williams liet zien dat het FW29-pakket goed in elkaar zit. En die naadloze versnellingsbak... ik verwacht dat Williams daar een klein voordeel uit kan halen. Ik zal niet zeggen dat Williams plots voor de overwinningen meedoet, maar enkele podiumplaatsen zouden moeten lukken. En neen, als mijn voorspelling niet uitkomt, dan ga ik niet nog een tweede maal in adamskostuum over Circuit Zolder lopen ;)
|
Quote:
|
Ferrari, BMW en Renault hebben inderdaad ook de seamless shift gear box, maar we mogen niet vergeten dat Williams op dat vlak een beetje voorsprong heeft. Tegen volgend jaar zullen alle teams wel een dergelijke versnellingsbak hebben.
|
Sutil op een halve seconde van Rosberg bij de laatste test...
|
Toch vooruitgang te zien. En de tijd ligt ook niet ver af van de tijden die eerder in Valencia werden gereden.
|
Nu heb ik vandaag in de Formule 1 Race report gelezen dat Spyker nu wel een deal heeft met Ferarri voor de motor. Maar geen deal heeft met Shell voor de olie en benzine dus moeten ze voor elke race de nodige centen op tafel leggen van de Ferarri motor werkt enkel op Shell.
Ferarri heeft trouwens die deal met voorbedachte raden gedaan. nl Ze wilden met die deal Cosworth uitschakelen. En ze zijn er nog in geslaagd ook. |
Een grote aankondeging bij Spyker op dinsdag. Wat zal dat nou zijn?
http://www.sportnetwork.net/main/s495/st113222.htm |
Ze hebben de oranje lak weer een paar kg lichter gemaakt of het team wordt verkocht aan Michael Schumacher:+
|
Het is niet dinsdag, maar wel een belangrijke aankondiging:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...tihad_airways/ Dat doen ze toch goed, het is goed te zien dat Spyker in de maat meeloopt als het gaat om aanboren van nieuwe financiele bronnen uit Azie en de Arabische landen. |
dat is inderdaad goed nieuws, er zal wel genoeg geld aan verbonden zijn om die drie jaar deelname te garanderen :applaus:
|
En opnieuw een teken aan de wand dat het financieel niet snor zit.
Quote:
|
|
Quote:
Het F1 project heeft als doel om de de verkoop te stimuleren van de straatwagens. Die verkopen schijnen niet erg denderend te zijn, zelfs zo slecht dat er tijdelijke kredieten (vanuit Luxemburg) nodig zijn om het zaakje aan het draaien te houden. Gevolg was een scherpe daling van het aandeel Spyker. Ondanks dit negatieve nieuws zou Spyker zelfs nog wilde overname plannen hebben :eek: Ook staat het huisboekje 2007 van Spyker F1 in dat stukje: Uitgaven 2007: € 53.1 mil Inkomsten 2007: TV - geld: € 18 mil Coureurs + testcoureurs: € 28 mil Sponsors: € 14 mil Verwachte winst: € 7 mil. (Ter info: Jordan /Midland F1 leed de afgelopen 3 jaar zowat € 40 mil verlies !) |
Die zien hun toekomst toch erg rooskleurig ze. Ik denk dat ze hun roze bril maar eens moeten afzetten. Spyker Lotus overnemen,aan wie gaan ze dat wijsmaken ? Dat ze eerst zorgen dat ze hun auto's verkocht krijgen.
Wie gaat die mannen daar eens wakker maken ? |
En ze gaan lustig verder
Quote:
Te gek om los te lopen... |
Ik hoop van harte dat ik mis ben, want ik gun onze Noorderburen deze leuke tijd echt wel, ...
... maar deze hele storie begint meer en meer te gelijken op een zekere ONYX-storie in mijn ogen. Voor zover ik er iets vanaf ken natuurlijk. |
Ik ken van autobouwen helemaal niks, maar wat ik wel weet is dat ik nog nooit ergens een Spyker op de baan ben tegengekomen. Lekker exclusief kan je dan zeggen, maar je moet toch produkten verkopen om eventuele winst te kunnen maken dacht ik. En met de aankoop van een verlieslatend F1 team, en een eventuele overname van Lotus, snap ik niet dat er nog marges zijn om een nieuwe fabriek te bouwen in trendy stijl:p Ze moeten daar iets kunnen bij Spyker dat geen enkel ander klein sportautofabriekje kan waarschijnlijk:crazy:
|
Ja is wel moi het project,maar ze willen blijkbaar mclaren gaan nadoen.
|
Spyker heeft voor het eerst winst geboekt. Vorig jaar hebben ze 800.000 € winst gemaakt.
En de omzet steeg van 8 miljoen € naar 36 miljoen €. Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6348 |
Quote:
Trouwens een leuke link gevonden: http://www.spykercars.com/download/i..._BAVA_2006.pdf De notulen van de jaarvergadering van Spyker NV. Als simpel azijnpisserke ontdek ik toch enkele foutjes en opmerkingen die een bedenkelijk frons bij mij te weeg brengen: Ze hebben Ferrari pretenties! Zie pagina 2. Daarin zien ze Ferrari als grote voorbeeld om meer te verdienen met merchandise dan met de verkoop van wagns. Alleen bestaat Ferrari al 60 jaar en heeft een rijke historie. Lijkt me toch van essentieel belang voor het opbouwen van een dergelijke merchandise-cultus. Kent men daar de F1-puntentelling (pagina 3)? De CEO van Spyker, Muller dus, igg niet. Geld verdien je in de F1 door behaalde WK punten. Volgens hem behalen de eerste 10 plaatsen punten voor het WK :rolleyes: Leuk feitje, een F1 team koop je op afbetaling :) (pagina 4) 2006: 68,6 USD mil. + 2 Spykers voor Schnaider (betaald door uitgifte extra aandelen) 2007: 15,0 USD mil. (lopend kredietje van de bank :) ) 2008: 23,0 USD mil. (gebaseerd op de verwachte TV-inkomsten + inkomsten van de roedel testcoureurs) Verloor Jordan in 2004 Vodafone als grootste sponsor (pagina 4)? Was dat niet Benson & Hedges? |
Quote:
|
Spyker in de problemen? Ik denk het wel:) Albers wordt blijkbaar ook tot snot gereden door Sutil. Dat moet beter voor iemand met zijn (naar eigen zeggen) reputatie!
|
Spyker heeft nieuwe sponsor gevonden nl MaxCredible Holding B.V.
Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6459 |
Quote:
|
Verstappen is erg duidelijk over Spyker, volstrekt terecht overigens. Alleen de mensen die de wereld bekijken door een roze bril zijn er iets minder blij mee ;)
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 23:31. |