![]() |
mail van Zolder:
Beste Belcarist, Zoals we reeds bij aanvang van het seizoen hebben gemeld, en recent nog hebben herhaald, zal de maximale geluidsuitstoot tijdens de Belcar 10 Hours of Zolder op 11 november 2006 95 dB(A) bedragen. Tot op heden werd door de bevoegde overheid nog geen beslissing genomen inzake het verlenen van een A-statuut aan dit evenement (wat een maximale geluidsuitstoot van 105 dB(A) zou inhouden). De kans is klein dat we tijdig in kennis worden gesteld van een eventueel positieve beslissing. Mocht dit alsnog het geval zijn, zullen vanzelfsprekend de deelnemers de éérsten zijn om dit te vernemen. In de tussentijd blijft het evenwel: B-statuut, 95 dB(A). Alvast veel succes toegewenst voor de allerlaatste Belcar-race van 2006 ! Beste groet, |
GLPK mag al geschrapt worden.
Bron: Pitstop.tv |
timing training
Weet iemand wanneer er wordt getraind? Kwalificatie? morge of vrijdag?
alvast bedank |
Quote:
http://www.belcar.com/timings/projec...%2010%2026.doc |
Geen motorstilte op de middag?
|
Quote:
|
Quote:
|
training op vrijdag of niet?
die timing had ik ook al gevonden maar men vraag was wanneer morge de kwalificaties zijn en eventuele training van andere staat nergens op die timing hoor!
|
volledige programma:
Oefening / Entraînement BHS : 09u05 - 09u35 BEC : 09u45 - 10u30 Wedstrijd / Course BHS : 10u45 - 11u15 25 min. + 1 ronde/tour BEC : 11u40 - 21u40 Max. 10 uren/heures |
Er wordt momenteel opnieuw een manuele versnellingsbak geplaatst in plaats van de sequentiële in de wagen van MExT Racing. Er zijn problemen opgetreden en daarom wordt voor de zekerheid de manuele bak opnieuw geplaatst.
't Begint al goed :rolleyes: |
Wie van de paddockers zal aanwezig zijn ?
Als het droog weer is, ga ikzelf normaal gezien, en mijn vriendin zal nakomen ... :gas: |
Sabine zegt juist:" een kletsnatte zaterdag"
|
Ik ben deze namiddag weer foto's en filmkes gaan maken tijdens de training.
Er waren toch een 20-tal auto's aanwezig. Veel BMW's en Porsches, enkele classics, Mini's, Clio's, A4 Silhouette, ... en dit wit machien. http://img131.imageshack.us/img131/9229/img5697if3.jpg Als er iemand is die weet wat voor auto dit ooit was, dan mag die het altijd posten. |
Quote:
|
Quote:
|
Toch aan de start doordat Tom Van de Plas Depaddock leest :)
Met de Mini die 5de algemeen staat dan maar proberen het de Clio's lastig te maken ;) Das even geleden met de Mini, maar heb wel veel kilometers in de benen met dat soort wagen :);) See you @ the track. |
Quote:
|
zopas een mailtje gekregen van zolder:
"Beste Belcarist, De bestendige deputatie heeft gisteren de uitbatingsvergunning van de vzw Terlamen aangepast en heeft o.a. beslist om aan de Belcar 10 Hours of Zolder 2006 een A-statuut te verlenen. D.w.z. dat de maximale geluidsuitstoot 105 dB(A) bedraagt ! Vriendelijke groeten Lucia Gallucci race organisation manager" |
Quote:
btw: deze maakte ook nog een mooi turbo-geluidje :D |
Rond het middaguur krijgen we wat spetters te verwerken............dan droog.......en rond het avondeten wederom spetters. Blijft een leuke site accuweather.com
Zouden we nog enkele spontane gasten mogen verwachten nu we 105 dB mogen produceren i.p.v de welbekende 95 dB? |
Live Timing??
Hi,
Door omstandigheden kan ik er niet bij zijn, maar ik wil wel graag de race volgen. Ik weet dat de Endurance Cup niet de Original is...maar weet iemand of er ook een Live-Timing ergens is? Op de site van Race Results, stopt de Belcar bij 'Last Race'. Anders probeer ik de stand wel uit de beelden van HIBN.TV te achterhalen. Greetz |
Quote:
http://www.hibn.tv/content/rubrique.php?id_rubrique=394 , HIBN Live Streaming... Wow!!!!! |
Thx Yvonne :gas:
|
Voor Xsara VTS
De wagen op je foto is een FIAT X1/9. Hij is gebouwd door Erik De Koninck en zijn zoon en heeft een V6 Turbo achterin de wagen liggen. De ophanging is te vergelijken met de ophanging van een formule wagen. Prachtig ding, veel moeite en tijd gekost en kan voorlopig in geen enkel kampioenschap terecht. Erik De Konink is hiermee niet aan zijn eerste proefstuk toe. Ik heb hem ooit weten deelnemen aan rallycross wedstrijden met een Susuki Swift. Dit op basis van een buizenframe en aangedreven door een moto-motor uit een GSX-R 1300. Zeer snel maar kon het vermogen niet goed aan de grond krijgen, het ding woog maar een goede 400kg. In de beginjaren van SRT was Erik een vaste monteur en vriend van Patrick, toen nog met een FIAT 131 Abarth waarin deze dapperen een motor monteerden uit een Ferrari Dino. Patrick had toen al een hart dat je moeilijk wegkrijgt in een gemiddelde kookpot.Toen de Villeneuve chicane nog niet bestond, met een vastgelaste achterbrug de dubbele rechtse na de heuvel plankgas nemen, je moet het maar durven. Is toen ook op een haar na net niet slecht afgelopen. |
Die foto van vorige pagina is volgens mij een Fiat XY9,van eind jaren 70 of begin 80.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Het was weer een geslaagde afsluiter!
mooie strijd tot op het einde. Minimale verschillen tussen de eerste 4 wagens want bij GS heeft men het tempo er wat moeten uitnemen om niet te moeten gaan tanken in de laatste ronden. En ja het jaar werd pas echt afgesloten op een bescheiden feestje in de Wheels waar zowat alle teams aanwezig waren. Deze morgen om 7u was iedereen buiten, dus de 10 uren race is zijn andere naam "de mini 24 uren van Zolder" meer dan waardig :D Aan alle deelnemers, winnaars, mecaniekers, officials en sympatisanten : bedankt voor toch weer een mooie "Race Promotion Night" (toch wel de originele en waardige naam van deze race) |
Quote:
|
Leuk koersken!!
|
Het was inderdaad een zeer geslaagd feestje in de wheels :+
|
Iemand iets gehoord wat er gebeurd is met de M3 van Team-Charly (onze duitse vrienden) ?
|
Quote:
|
Quote:
|
1.49.356 denk ik.
Trap was niet te steil, maar ik wist niet dat er podium was voor klasse 4B. Was trouwens niet in de stemming, wij hadden klasse 4 moeten winnen, zo simpel is dat. Een uur gevochten met de Clio van Sevranckx, en deze is niet sneller dan de Mini. 2 minpuntjes van de Mini: geen sequentiële bak waardoor je enkele tienden laat liggen na een trage bocht bij het opschakelen, en het verbruik. Voor de rest lag de Mini prima en heb ik altijd kunnen pushen en aanvallen. Voor de laatste 90 minuten diende ik een gat dicht te rijden van 6 ronden. In de veronderstelling dat zij nog dienden te tanken, en dat ik 3 ronden kon inhalen op basis van de rondetijden was het mogelijk. Bleek dat zij niet hoefden te tanken waarbij ik 15 minuten voor het einde met de voet van het gas gegaan ben. Zonder enige fout mijn beste koers ooit, heb eigenlijk eens zonder teamorders mogen laten zien wat ik waard was, en dat deed deugd. |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:43. |