De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   In aanbouw: Ford Focus WRC - Francois Duval - Corsica 2002 (1/24) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14669)

coco 08-01-2007 14:21

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak (Post 198835)
Welke sol gebruik je? het beste is het flesje met de rode letters. Nog nooit probleemen mee gehad

t'is juist met deze dat ik miserie heb,subaru 99 thiry decals op deuren kapot ,
subaru wrc 2005 solbergh terug op de dueren ,capri zakspeed mampe logo op dak verbrand ,sierra texaco kleine pirelli stikkers op de achter vleugel ,en laatst mij mercedes. dus al problemen genoeg mee gehad.:confused:

Gulfie 08-01-2007 14:35

Quote:

Originally Posted by coco (Post 198828)
... Ik krijg altijd een verbrand effect die ik niet meer weg krijg ,hoe veel sol ik er ook opsmeer (met penseel).Daarom dat ik die setting van daco products gebruik, ...

Ik heb allebei de producten, en ik verkies toch de Daco solutions moet ik zeggen. Het voordeel is dat ze verschillende sterktes hebben, maar ... het beste werkt altijd wat je gewend bent, dus voor mij Daco, voor anderen Microscale.

Het voornaamste is dat je de decal goed aanwrijft en plaatst voordat je de setting solutions aanbrengt. Je moet nog altijd het water onder de decal goed wegwrijven en hem mooi in positie duwen, ook in de groeven, plooien, ... zonder hem te breken. De decal in heel warm water leggen meekt hem een beetje soepeler. Voor grote decals laat ik ze altijd even drogen (een uurtje) alvorens ik setting solutions aanbreng.

Dus ... goed droogwrijven (zorgen dat er geen of bijna geen water meer tussen de decal en de carrosserie meer is) en dan met een penseel setting solution op de buitenzijde van de decal zetten. En dan ... AFBLIJVEN tot alles droog is. Zo zou het toch moeten lukken hoor.

coco 08-01-2007 14:49

Misschien is dat de oorzaak ,wil zeker te rap setting op aan brengen .ik ben al een hele tijd zo bezig ,k'ga dat eens proberen hopelijk met beter resultaat.bedankt voor de raad.:bye:

Duval The Best 08-01-2007 19:30

Ik gebruik ook Sol van Microscale daar met die rode letters.
Ben er enorm tevreden over en heb nog geen problemen ermee gehad.
Hopelijk zal het ook zo goed lukken op de focus van tsjoen want het zal niet simpel zijn denk ik.

Loeten 08-01-2007 20:04

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak (Post 198836)
de vernis kruipt onder de decals, en de decal begint te bobbelen op die plaatsen. denk dat vooral deurklinken en de stootranden aan de deuren gevaarlijk zijn.

Kijk maar eens bij mijn Civic... :mad:

206WRC-ke 08-01-2007 21:44

Dacht dat al deze posts over m'n wagen gingen tot ik ze begon te lezen... :frusty: :applaus: :p

:gas:

Duval The Best 08-01-2007 22:39

Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 198917)
Dacht dat al deze posts over m'n wagen gingen tot ik ze begon te lezen... :frusty: :applaus: :p

:gas:

Ja focus ziet er ongelooflijk mooi uit !
Die zal ik zeker ook eens bestellen hoor , en hij is van Duval dus die moet in mijn collectie komen ;)

206WRC-ke 08-01-2007 22:57

Mja hopelijk wordt het resultaat ook fantastisch... Vanavond gemerkt dat er een spiegel spoorloos verdwenen is. Die lagen nog beneden op een wasknijper zachtjes gelijmd om dan in het blauw te spuiten, maar ons ma heeft gekuist dit weekend daar en er is er ene weg!! :S

Duval The Best 08-01-2007 23:19

Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 198941)
Mja hopelijk wordt het resultaat ook fantastisch... Vanavond gemerkt dat er een spiegel spoorloos verdwenen is. Die lagen nog beneden op een wasknijper zachtjes gelijmd om dan in het blauw te spuiten, maar ons ma heeft gekuist dit weekend daar en er is er ene weg!! :S

Ik heb ook altijd moeite om die kleine spiegeltjes terug te vinden.
Was hier net hetzelfde bij die van tsjoen maar ik had geluk dat het alleen die ''plaatjes'' ,die je in de spiegel moet steken , verdwenen zijn en normaal kan ik dat nog oplossen.

coco 09-01-2007 00:47

[QUOTE=206WRC-ke;198941]Mja hopelijk wordt het resultaat ook fantastisch... Vanavond gemerkt dat er een spiegel spoorloos verdwenen is.
IK kan u waarschijnlijk aan een nieuwe helpen.Ga morgen avond eens in mijn scratch box kijken .;)

scoobyfreak 09-01-2007 00:53

De lingse of rechtse spiegel?

206WRC-ke 18-01-2007 15:31

Voila, de daad bij het woord gevoegd vandaag :D Dagje congé wegens het stormweer en heb de rest van de Focus gedecaleerd. Enkel die twee Pirelli-logo's die nog op de voorbumper moeten komen in dat "gat" links en rechts moeten er nu nog op. Deze twee stukjes hebben nog een laagje verf gekregen ook.

Ondertussen heb ik geluk gehad ivm die verdwenen spiegel. M'n ma had die dus opgezogen met de stofzuiger en was dus verdwenen. Heb nu eens gekeken in m'n bouwdoos van de Focus die ik een eind terug maakte van McRae in Monte-Carlo. Had geluk, McRae reed daar zonder rechterspiegel en die stond dus niet op de wagen, nu kan ik die gebruiken voor m'n Duval Focus. Het is dezelfde, en gelukkig van de juiste rechtse kant :) Ondertussen kreeg die ook al een laagje verf.

Volgende werk zal nu zijn (als die stukjes in de bumper geinstaleerd zijn) vernissen dus denk ik (moet er nog achter gaan).

http://www.wrcplace.be/mdb/13.FocusDuval/09.jpg

Guido 18-01-2007 15:40

Ziet er goed uit. Niet vergeten om de decalsetting sporen te verwijderen vooraleer je gaat vernissen. Dat zijn de kringetjes enz. die je op de lak nu ziet omdat je decals hebt geplaatst (water en zeker als je Set en/of Sol gebruikt hebt). Verwijderen kan je dat met Tamiya Compound en een zacht doekje. ;)

206WRC-ke 18-01-2007 15:54

Dan nog iets dat ik moet aanschaffen :D Zal mogen een winkelkar halen als ik de volgende keer naar de Domino ga... Mooi lijstje hier al...

Je moet daarmee dan zorgen zeker dat je zeker niet over de decals gaat? mooi errond... (mss domme vraag: kan dat ook niet met gewoon water en een doekje?)

Nismo 18-01-2007 16:44

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by 206WRC-ke (Post 200091)
Dan nog iets dat ik moet aanschaffen :D Zal mogen een winkelkar halen als ik de volgende keer naar de Domino ga... Mooi lijstje hier al...

Je moet daarmee dan zorgen zeker dat je zeker niet over de decals gaat? mooi errond... (mss domme vraag: kan dat ook niet met gewoon water en een doekje?)

In principe kan je met die compound over de decals gaan, dat mag geen probleem geven, zeker niet als je decals goed zijn aangebracht. Je kan ook de modeling wax gebruiken.

scoobyfreak 18-01-2007 19:30

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 200095)
In principe kan je met die compound over de decals gaan, dat mag geen probleem geven, zeker niet als je decals goed zijn aangebracht. Je kan ook de modeling wax gebruiken.

Dat lingse voor wat is dat eigenlijk? ik heb dat ook(op aanraden van..) eens gekocht, maar nog nooit gebruikt. Is voor iets te laaten blinken ofzo?

Duval The Best 18-01-2007 19:45

Focus ziet er heel mooi uit !

206WRC-ke 18-01-2007 21:15

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak (Post 200105)
Dat lingse voor wat is dat eigenlijk? ik heb dat ook(op aanraden van..) eens gekocht, maar nog nooit gebruikt. Is voor iets te laaten blinken ofzo?

Ze zeggen het toch ;) Om de solresten te verwijderen.

Sennake 18-01-2007 21:58

Quote:

mss domme vraag:

Inderdaad :p

Quote:

kan dat ook niet met gewoon water en een doekje?)

Neen. Anders zouden we dat zelf ook wel doen natuurlijk. Eens de decallijm opgedroogd is gaat hij er enkel af door het polishen en/of waxen van je body.

206WRC-ke 19-01-2007 01:13

Kan maar vragen eh :D Nu weet ik dat ik het niet zo moet doen ;)

206WRC-ke 23-11-2008 18:48

Eindelijk!

Na een pauze van twee jaar ben ik weer begonnen modelbouwen...

En ik heb eerst afgewerkt waar ik eind 2006 halverwege mee gestopt was... De Ford Focus WRC RS van Francois Duval in de Corsica Rally 2002. De cockpit zat al helemaal samen toen en de meeste decals op de body waren ook al aanwezig. Heb er gisteren en vandaag meerdere keren op gevloekt want hier en daar heb ik toch wat foutjes gemaakt... (oa. lijm op venstertjes maar zie je niet echt op de foto's...). Ik heb voor het eerst ook eens paneellijnen toegevoegd wat ik nog nooit gedaan had op vorige modellen...

http://www.wrcplace.be/mdb/13.FocusDuval/16.JPG

Meer foto's in m'n galerij: http://www.forum.depaddock.eu/forumdisplay.php?f=99

Guido 25-11-2008 14:04

Paneellijntjes zien er leuk uit. Goed om te zien dat je weer aan de slag gegaan bent!

Modelbouwbloed kruipt waar het niet gaan kan. ;)

WELCOME BACK!

Loeten 25-11-2008 20:49

Ik ga vlug eens koekeloeren...

All times are GMT +2. The time now is 08:25.