![]() |
Wel ja Ferrari Forever,
Is alles wat jij doet dan ineens perfect ?!? Suppose not. Bij mij ook niet overigens. Als je zelf dingen probeert, en je probeert dingen goed te doen, dan nog zal je merken dat sommige dingen niet altijd evengoed lukken. Toch is de motivatie voor 100% aanwezig om iets goed te doen. Dan verdient niemand het om afgekraakt te worden. Het was zeker niet bijzonder veel beter dan op kanaal 2. Laat staan dat ze aan onze hoge verwachtingen voldeden. Maar je eerste stapjes op deze aarde waren ook moeilijker dan diegene die je nu elke dag zet he ... niet? Toch was er toen niemand die je afkraakte omdat je eens viel .... Dat de VRT een doel van veel kijkers nastreeft is hun goed recht. Iedere firma (ex staatsbedrijf of niet) heeft tot doel om zo rendabel mogelijk te functioneren. Is formule1 uitzenden rendabel, dan zullen ze de rechten kopen. Is de formule1 onrendabel, dan zal er niemand geinteresseerd zijn in de rechten. En geloof me nu of niet he, maar zowel bij de VRT als bij Kanaal 2 telt maar 1 ding zene. De cijfers die ze op het einde van het jaar kunnen voorleggen. Aan de hand van die cijfers zullen ze beslissen wat ze uitzenden. Als de het voor de VRT niet rendabel is om qualificaties uit te zenden, dan zal daar wel een of andere grote baas beslissen om ze niet uit te zenden. Het punt van rendabel zijn kan voor beiden verschillen. Zo is er reclame. Met de reclame-inkomsten financiert kanaal2 de formule1. Voor de VRT is dit overheidsgeld. Je kan moeilijk verwachten dat ze dat overheidsgeld besteden voor een belachelijke minderheid van de vlamingen he. In deze beslissingen hebben de commentatoren (en de sportredactie) absoluut geen inbreng. Zij krijgen de taak om de Formule 1 te verslaan, en daar zijn ze meer dan behoorlijk in geslaagd (zij het met kinderziektes). Geloof mij, de beslissing om een race te verslaan of niet is een zuiver financiële zene, zowel bij Kanaal2 al bij de VRT. Ik zou met mijn formule 1 hart ook graag alle formule1 op TV zien inclusief alle trainingen, en liefst nog op zoveel mogelijke kanalen enzovoort. Ik weet echter dat dit financieel niet haalbaar is. Misschien moeten we maar eens inzien dat de F1-rechten alsmaar duurder worden, en dat weinig tot geen *gratis* omroepen deze investeringen nog kunnen doen. Dit is een vaststelling die ook ik maak, maar het is voor mij geen reden om met stenen naar Lammens en Goossens te smijten. En zelf weet ik ook dat ik destijds Baert & Co te streng beoordeelt heb. Wees blij met wat we nog hebben, en laat ons er het beste van maken, voor dat we over enkele jaren met zen allen naar het betaal-net vliegen voor de Formule1. airco |
Het mooiste moment van heel de GP : Webber die overgelukkig vijfde wordt!
Voor de rest : blij da'k nie ben opgestaan en naar de RTBF een stukje heb gekeken. |
Idd, de blijdschap van Webber deed me veel meer dan de zoveelste overwinnig van Shummi, laten we hopen dat we zulke dingen dit seizoen meer gaan zien zonder dat de helft al crasht aan de start ;)
In ieder geval hoop ik wel dat de andere teams wel sneller zullen worden, want anders gaat het een saai seizoen worden als Shummi zo blijft domineren. Ik vond de commentaar op de VRT trouwens heel genietbaar, hou er allemaal ook eens rekening mee dat het voor die mannen ook 4u 's morgens was hè. Trouwens, geef die jongens wat krediet, Ka2 was echt nie beter zunne. Trouwens, lang leve Canal Digitaal (Canal+) 7 verschillende kanalen F1, kunde gewoon uw favo camerastandpunt kiezen. Greetz Barry |
Spannende race gezien...? Dan moet ik me toch van zender vergist hebben en naar bowls gekeken hebben.
|
Effe kort mijn gedacht (want Airco vindt dat belangrijk):
1) dankjewel Schumi en Juan Pablo voor 15 ronden "Formule 1" 2) dankjewel Mark Webber en Mika Salo voor 3 à 4 ronden "Formule 1". 3) de blijdschap van Webber bij het overschrijden van de finish heeft mij (ouwe rot) zowaar kippevel bezorgd 4) Toyota heeft meteen de eerste race uitgereden, ik had eigenlijk niets anders verwacht 5) VRT kommentaar was kwa inhoud te pruimen, alleen mis ik een flinke dosis "begeestering" 6) Barrichello is naar mijn bescheiden mening de hoofdoorzaak van de crash, en daalt nog wat verder in mijn achting. Let op, enkele jaren geleden (zijn Stewart tijd) zag ik in hem nog een groot licht, hoe langer hoe meer zie ik in hem alleen nog een groot bakkes die er altijd van overtuigd is dat het aan iemand anders ligt. 7) De uitslag is vermoedelijk niet representatief voor de rest van het seizoen. 8) Na een dik uur was de uitzending al gedaan en kon ik de afwas afdrogen 9) Een beetje hilarisch vond ik de uitspraak van Schumi omtrent teammaat Rubens: "Zijn tijd komt nog wel" Hij zij er wijselijk niet bij wanneer, waarschijnlijk met Sint Juttemis. jan |
Quote:
==> voor diegenen die niet kunnen volgen de verwijzing die jan doet vindt je hier ;) voor de rest hoop ik dat je bedoelt (met de uitslag niet representatief) dat Minardi en jaguar niet iedere race punten zullen scoren. Als je het op de toppers hebt zie ik anders nog niet zoveel veranderen zene. Ferrari is gewoonweg de snelste, en ik zie niet echt in wat daar op 2 weken tijd aan gaat veranderen. airco |
:rolleyes: idd, niet representatief vanaf plek 4
jan |
Als ik na 25 minuten naar rtbf zap, heeft dat waarschijnlijk ook te maken met het hoge niveau dat op rtbf wordt gehaald. Ik kijk nu al enkele seizoenen rtbf en daar wordt de f1 heel goed gebracht. Bijgevolg vergelijk ik de vrt met rtbf en niet met ka2. En dan kan ik enkel vaststellen dat de vrt (nog) niet aan dat niveau kan tippen.
|
All times are GMT +2. The time now is 00:47. |