De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 Europa - De Race ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5488)

yvdp 01-07-2003 20:55

Quote:

Originally posted by HHugo
Monza 2001
Melbourne 2002

Toen is er geen auto het publiek ingevlogen...

Quote:

Originally posted by Sennake
Le Mans 1955 : 80 doden!
Dat is een ezel vergelijken met een goudvis... Totaal anders

Gilles 01-07-2003 22:20

Quote:

Originally posted by yvdp
Een beetje overdreven ofzo. Teveel naar driven gekeken... :rolleyes:
NEEENEE
ZEKER NIET TEVEEL NAAR DRIVEN GEKEKEN ...

Denk eens even terug aan die testdag in Silverstone waar ene Ricardo Zonta zelfs tot over de omheining IN de tribune vloog!!!!! Toen ging hij op zen eige tot over de omheining ... was dit tijdens een race gebeurd: X-aantal doden!

Een wagen komt makkelijker over de omheining als hij gelanceert word met 280 km/h, dus neen, niet teveel naar Driven gekeken

Monza 2000=> 1 dode...
Melbourne 2001 => 1 dode...
Crash voorprogramma Suzuka => die cameraman blijft daar bijna dood en de coureur is verlamd!

Guido 01-07-2003 22:28

Zeg mannekes, jullie kunnen er wat van. Als dit, als dat: precies een sirene. :D

Bon voor iedereen die de wedstrijd NIET gezien heeft en voor iedereen die het precies niet meer zo goed weet. Nog eens voor de laaste keer

Incident 1: Alonso vs. DC - bij het ingaan van de laatste bocht voor de rechte lijn, een 6 a 7-tal ronden voor het chicane incident, gaat Alonso plots op de rem, in het midden van de bocht. DC kan met rokende banden maar net ontwijken.

Incident 2: Alonso vs. DC - DC rijdt afwachtend en kan niet onmiddellijk een vuist maken. Bij het naderen van de bewuste chicane, kiest Alonso voor het midden van de baan, voor hen rijdt nog een 'backmarker', DC wil schijnbaar een maneuvre naar rechts doen (om naast Alonso te geraken?) wanneer Alonso duidelijk in de ankers gaat op een eerder moment dan dat ie de hele koers al had gedaan. DC verrast, schiet ernaast en vliegt eraf.

Incident 3: Alonso vs Schumi - Alonso verliest 10 sec. in de laatste 2 ronden op Schumi die in de laatste bocht ineens vlak achter de Spanjaard hangt. Alonso nog even leuk van het gas af en Schumi kan, met rokende banden, een aanrijding maar net vermijden.

Besluiten trek je er zelf maar uit. Alleen hoop ik dat de story Alonso/Briatore waar is. Anders is Alsonso-kid eeen verdraaid slecht verliezer als je het mij vraagt.

ps. Mercedes CLK-LM in Lemans eraf gevlogen (99?) - geen doden :D

Werner333 01-07-2003 22:36

Quote:

Originally posted by Huudo
Incident 2: Alonso vs. DC - DC rijdt afwachtend en kan niet onmiddellijk een vuist maken. Bij het naderen van de bewuste chicane, kiest Alonso voor het midden van de baan, voor hen rijdt nog een 'backmarker', DC wil schijnbaar een maneuvre naar rechts doen (om naast Alonso te geraken?) wanneer Alonso duidelijk in de ankers gaat op een eerder moment dan dat ie de hele koers al had gedaan. DC verrast, schiet ernaast en vliegt eraf.
FA gaat van zijn lijn af om ze te verdedigen, wat zijn volste recht is, en moet bijgevolg iets vroeger remmen. DC moet dat voorzien en niet zoals de eerste de beste rookie denken dat hij nog een kans heeft. Voor mij ligt de fout volledig bij DC.

Trouwens Loontje komt om zijn boontje (of zoiets) remember Spa in de regen?

Finish 01-07-2003 22:37

'Boontje komt om zijn loontje', denk ik, Werner ;)

Dit volledig terzijde...

Werner333 01-07-2003 22:44

Thx :D :D :D

Guido 01-07-2003 23:20

Quote:

Originally posted by Werner333
FA gaat van zijn lijn af om ze te verdedigen, wat zijn volste recht is, en moet bijgevolg iets vroeger remmen. DC moet dat voorzien en niet zoals de eerste de beste rookie denken dat hij nog een kans heeft. Voor mij ligt de fout volledig bij DC.

Zoals reeds eerder gezegd. Als je dit eruit haalt, volledig terecht, overschot van gelijk. Maar een race is langer dan 1 incident. Er waren er 3, en dan denk ik van hmmm, geen toeval meer :no: en dan komt ook n° 2 in een ander daglicht te staan.

redje 01-07-2003 23:21

Quote:

Hij remt vroeger, maar zeggen dat het een braketest is, is complete onzin. Hij remde tussen de twee laatste afstandsborden, waar dat iedereen remt.

Guido 01-07-2003 23:22

Quote:

euh, oei, ik moet naar de verkeerde koers gekeken hebben. Ik wist niet dat de regen met bakken naar beneden kwam afgelopen zondag. :rolleyes: Zou ik misschien naar een heruitzending van een andere koers gekeken hebben :confused:

:D :D :D

Gilles 02-07-2003 12:27

Quote:

Originally posted by redje
Hij remt vroeger, maar zeggen dat het een braketest is, is complete onzin. Hij remde tussen de twee laatste afstandsborden, waar dat iedereen remt.
feit is, ze remmen bij 50 meter ... en bij iedere 50 meter staat een afstandsbord ...
dat wilt dus zeggen ... remmen tussen de 50 en de 100 meter ... toch een wat groot verschil hé :confused:

50 meter vroeger remmen is een wereld van verschil

airco 02-07-2003 13:46

ik heb just de filmkes op dienen site van de finish nog eens bekeken. Ik hou het op het feit dat David gewoon verrast was door het aanzuigeffect dat hij had op Alonso. Dit gecombineerd met ietsje vroeger remmen maakt dat hij zich lelijk mispakte aan het snelheidsverschil.

Van een schandalig manoeuver van Alonso kan je imho niet echt spreken.

Guido 02-07-2003 13:58

Quote:

Originally posted by airco
ik heb just de filmkes op dienen site van de finish nog eens bekeken. Ik hou het op het feit dat David gewoon verrast was door het aanzuigeffect dat hij had op Alonso. Dit gecombineerd met ietsje vroeger remmen maakt dat hij zich lelijk mispakte aan het snelheidsverschil.

Van een schandalig manoeuver van Alonso kan je imho niet echt spreken.

Als we het blijven beschouwen als een alleenstaand feit, dan zwijg ik erover.

http://www.automotiveforums.com/vbul...headshake2.gif http://www.automotiveforums.com/vbul...s/sleeping.gif

redje 03-07-2003 09:57

Quote:

Originally posted by Gilles
feit is, ze remmen bij 50 meter ... en bij iedere 50 meter staat een afstandsbord ...
dat wilt dus zeggen ... remmen tussen de 50 en de 100 meter ... toch een wat groot verschil hé :confused:

50 meter vroeger remmen is een wereld van verschil

Hij remde ongeveer op dezelfde plek als waar Kimi remde in de kwalificatie, maximum een 15-20 meter verschil.

Gilles 03-07-2003 11:40

15-20 meter ...

AK zen column op F1 world ... blijkbaar maken die 20 meter een wereld van verschil

<i>Toen was het aan mij. Ik rijd uit de box en begin aan mijn opwarmronde. Toen de banden op temperatuur begonnen te komen, voerde ik het tempo op om in mijn ritme te geraken. Voor de laatste bocht van mijn opwarmronde begon mijn rechter been enorm te trillen. Ik kreeg het gewoon niet onder controle. Maar nu moest het gebeuren. Met een trillend been in 6de versnelling kwam ik de startlijn voorbij met een snelheid van +/- 300 km/h. Nu kwam het aanremmen voor de eerste chicane. Mijn been trilde zo erg dat ik besliste om een 20 tal meter te vroeg te remmen. Enkel uit schrik dat het niet meer zou lukken. Het gevolg was dat ik 20 meter voor de bocht al de snelheid had die ik moest hebben om in te sturen. “klote, hier gaat mijn goede ronde al” was het eerste wat in mij opkwam. Nu had ik toch niets meer te verliezen en de stress was ook weg. De rest van de ronde verliep perfect, met als resultaat een 3de tijd in de “superpole”. Ik mocht dus als 3de starten in mijn eerste wedstrijd op internationaal niveau. Iedereen in mijn omgeving was enorm tevreden. Ikzelf had hiervoor getekend hadden ze mij dit vooraf gezegd. Maar in de eerste bocht had ik 4 tienden verloren en indien dit niet was gebeurd stond ik op pole. <i>

redje 03-07-2003 14:37

In tijden maakt da verschil, maar DC moest zelf goed beseffen dat ze vlak bij de remzone waren, dus had hij wel kunnen verwachten da Alonso ging remmen.

Werner333 03-07-2003 17:07

Quote:

Originally posted by Huudo
Als we het blijven beschouwen als een alleenstaand feit, dan zwijg ik erover.
Heb de zaak nog eens bekeken.
Er is idd een opeenstapeling van dingen van de kant van Alonso.
Wat niet wegneemt dat DC het beter had moeten inschatten.

Guido 03-07-2003 21:50

Quote:

Heb de zaak nog eens bekeken.
Er is idd een opeenstapeling van dingen van de kant van Alonso.
Wat niet wegneemt dat DC het beter had moeten inschatten.

volledig akkoord :)

All times are GMT +2. The time now is 17:56.