De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Technisch hoekje (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Mijn golfke raceklaar? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10343)

Bart.Vandecavey 21-05-2005 01:55

Quote:

Originally Posted by IlPrincipal
Mijn vraag kwam zowel uit ongeloof als uit interesse. Momenteel rijd ik met een 911 carrera 3,2 van 1984. Ik kan alleen maar vergelijken met de Golfjes die op de Eran trackdays meerijden in Zolder en daar zijn er niet veel om zo te zeggen die de Porsches volgen.
Na 5 keer rijden durf ik ook te zeggen dat ik ze achter laat. Ik heb wel andere remklauwen en schijven gestoken en dikkere "veren" eigenlijk torsiestaven bij een Porsche. Voor de rest is hij dus standaard. Ik draai momenteel 2.00 op Zolder. Maar...alles voor een Porsche is zo duur en daarom overweeg ik om een Golf 2 GTI 16v te kopen. Ik heb enkele jaren geleden ook eens met mijn toenmalige Golf 2 GTI 8v op Zolder gereden. Die was ook standaard op een ophangingskit na. Dat was leuk maar ik miste de PK's die ik nu in de Porsche wel heb...Vooral bij het uitkomen van de bochten zijn de beschikbare PK's zo leuk. Daarom twijfel ik en vroeg ik naar jouw tijden op het circuit van Zolder.
Ik zou de Porsche durven verkopen indien ik voor veel minder geld evenveel fun kan hebben.
Weet je soms iets interessant te koop?

http://pitstoptv.belbone.be/forum/showthread.php?t=5278

IlPrincipal 21-05-2005 09:40

Zoveel heeft mijn Porsche nog niet gekost :D ... En het is wel de bedoeling dat ik ermee naar de Eran dagen kan rijden. Die Clio lijkt me meer iets voor starters cup. Het is wel een mooie bak, maar ik ben op zoek naar een echt goedkope oplossing om plezier te hebben. €2000-2500

Jochie 23-05-2005 00:37

Quote:

Ik kan alleen maar vergelijken met de Golfjes die op de Eran trackdays meerijden in Zolder en daar zijn er niet veel om zo te zeggen die de Porsches volgen.

In tegenstelling tot wat meer mensen lijken te denken rijd ik met onze golfkes niet op Zolder! Wij rijden enkel op de Nordschleife.
En op Zolder zal een Porsche het volgens mij gemakkelijker hebben om een Golf af te schudden wegens het vele hard uitacceleren uit trage bochten.

Quote:

Na 5 keer rijden durf ik ook te zeggen dat ik ze achter laat. Ik heb wel andere remklauwen en schijven gestoken en dikkere "veren" eigenlijk torsiestaven bij een Porsche. Voor de rest is hij dus standaard.

Dat en andere remblokjes, vloeistof, ... zijn enkele simpele aanpassingen die veel verbeteren, zulk een Porsche bestempel ik niet meer als standaard, je snapt wel wat ik bedoel uit mijn vorige post.

Quote:

Daarom twijfel ik en vroeg ik naar jouw tijden op het circuit van Zolder.
Ik zou de Porsche durven verkopen indien ik voor veel minder geld evenveel fun kan hebben.

Je zegt het, fun is het waar het voor ons, amateurs om draait.
En we zijn er ondertussen achter dat pks daarop de nordschleife heel weinig mee te maken heeft. Wanneer je dan prijs verschil bekijkt ...
Heb een paar vrienden die wekelijks met E46 M3 en Corvette C5 reden en er hard mee gingen en zich nu even goed amuseren met geprepareerde E30 318is en minder kosten en zorgen. Andere met 968s en 964 zitten nu bij de Golf.

Persoonlijk heb ik er niet veel zin in om met een Golfke vrij in Zolder te rijden, en niet veel meer om het met een Porsche te doen eerlijk gezegd.
Maar dat is enkel mijn, door Nordschleife verslaving misvormde mening.

Quote:

Weet je soms iets interessant te koop?

www.mobile.de, je vindt ze met hopen en ze zijn makkelijk in te voeren.

Groeten,

Jochen

IlPrincipal 23-05-2005 08:49

Hey Jochie,
na het zien van je website krijg ik ook wel zin om de Nordschleife te verkennen. Ik lees overal dat je dat met enig gezond verstand moet aanpakken. Wanner zijn jullie daar de komende maanden? Dan kom ik eens af.

Jochie 23-05-2005 20:01

Quote:

Hey Jochie,
na het zien van je website krijg ik ook wel zin om de Nordschleife te verkennen. Ik lees overal dat je dat met enig gezond verstand moet aanpakken. Wanner zijn jullie daar de komende maanden? Dan kom ik eens af.

Heb je www.nurburgring.org.uk van Ben al gevonden?
Das zo wat de referentie qua informatie en mindset als je het mij vraagt, de tripreports zijn ideaal om de sfeer op te snuiven, er staat ook wat uitleg in over onze 1e golf.

Ik ben er enkel in de weekends :)
Het is nu 2 weken toe vanwege F1 en Rock am Ring.
Zaterdag 11 juni is er een VLN wedstrijd met savonds EVENTUEEL vrij rijden, Zondag ganse dag vrij rijden.
25-26 Juni weekend is ook vrij rijden.
Ik denk dat het wegens drukte best is om 12 juni te komen.

Als je concreet wil afspreken moet je maar een mailke sturen naar jochen at nurburgring.be

Jochie

volvop31 26-10-2007 08:28

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 131216)

Als je echt weet wat je wil en van plan bent iets te kopen, heb ik nog wel een adres van vriend die zeer goedkoop Bilstein en Eibach kan leveren.

Zou ik dit adres ook kunnen hebben? Alvast bedankt!
volvop31@yahoo.com

All times are GMT +2. The time now is 22:54.