De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Autofilms! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10650)

Bart.Vandecavey 18-05-2005 15:27

In Amsterdamned zit er ook een leuke achtervolging

Rohrl-fan 18-05-2005 16:35

Car chase movie database

En voila! Is het net niet prachtig? Een volledige website over films en achtervolgingen!

Car chase movie database

Trouwens, daar net op gezien dat "The Transporter 2" eraan komt, met vette Audi en Lambo Murcielago Roadster! :)

Boetzie 18-05-2005 17:24

Al een geluk dat we sennake nog hebben om Steve MQueen en z'n achtervolgingslegende staande de houde :D :applaus:

Trouwens in de Bondfilm "At Your Majesty's Secret Service" figureert onder andere ene Gilbert Staepelaere en ook andere prominente rallypiloten uit die tijd wanneer Bond, vergezelt van zijn enige toekomstige echtgenote trouwens, op een plaatselijk ijsrace evenement terecht komt.

LE Mans, Grand Prix en Days of Thunder behoren hier tot de favorieten.
Ook een film, waarvan mij nu de naam even ontgaat, over het autoracen in amerika met o.a Elvis 'The King' was overlaatst nog op de beeldbuis te bewonderen.

Geen films misschien (hoewel ze het verdienen me dunkt) maar KNIGHTRIDER en THE A-TEAM brachten en brengen van tijd tot tijd nog enig achtervolgings spektakel. Michael Knight was in ieder geval mijn grote held vroeger! :o

En voor de echte maniaken: ALs je ooit "956 in Car" van Duke ergens tegenkomt, niet twijfelen, gewoon kopen!!!! Ongeveer een dik uur genieten hoe Derek Bell met de Rothmans Porsche 956 over de meest legendarische circuits (Le Mans, Spa, Fuji, oude Nürburgring) scheurt! Het wordt trouwens tijd dat ik hem zelf eens opnieuw aanschaf want om 1 of andere reden is hij een beetje versleten :p :p :rolleyes:

Rohrl-fan 18-05-2005 17:43

Quote:

Originally Posted by Boetzie
Geen films misschien (hoewel ze het verdienen me dunkt) maar KNIGHTRIDER en THE A-TEAM brachten en brengen van tijd tot tijd nog enig achtervolgings spektakel. Michael Knight was in ieder geval mijn grote held vroeger! :o

En voor de echte maniaken: ALs je ooit "956 in Car" van Duke ergens tegenkomt, niet twijfelen, gewoon kopen!!!! Ongeveer een dik uur genieten hoe Derek Bell met de Rothmans Porsche 956 over de meest legendarische circuits (Le Mans, Spa, Fuji, oude Nürburgring) scheurt! Het wordt trouwens tijd dat ik hem zelf eens opnieuw aanschaf want om 1 of andere reden is hij een beetje versleten :p :p :rolleyes:

Die jaren '80 reeksen waren ook wel leuk. Jammer genoeg ben ik net iets te jong om er mee opgegroeid te zijn, maar ik ben ze nu volop aan't ontdekken. Zo heb ik onlangs alle 4 seizoenen van Knight Rider kunnen bemachtigen op DVD, en daar geniet ik nog regelmatig van. :cool:

Ken je trouwens de reeks "Hardcastle & McCormick"? Dit was op een iets ouder publiek gerichte reeks waarin een gepensioneerde rechter en een ex-criminele racepiloot op misdadigers jaagden die door een procedurefout vrij werden gelaten. De wagen waarin ze zich verplaatste was een replica van een McLaren M6GT :D en een Corvette Stingray Roadster uit de jaren '60.

Wat "Incar 956" betreft, die kun je natuurlijk altijd bestellen bij Duke zelf. Het is inderdaad een echte aanrader. Pas uit trouwens, "Incar BTCC"!

Boetzie 18-05-2005 18:26

Te jong Rohl-fan?

Ik ben een jaar jonger dan u en ik herinner me nog heel goed dat toen ik een jaar of 5-6-7 was ik elke maandagavond aan de buis gekluisterd zat, niet voor tik tak of plons de kikker die avond maar om Michael en zijn vriend KIT in actie te zien... :p

Man man dat waren nog eens tijden eh ;) Wist niet dat er dvd's van bestonden, dringend tijd om ze eens te zoeken...

Ik was nog mijn eigen achternaam serie vergeten! The Avengers of de Wrekers :p Kwamen van tijd tot tijd ook prachtige bakken en acties aan te pas.
Overlaatst nog volledig heruitgegeven door Nederland 3 dacht ik.

Groetjes

Rohrl-fan 18-05-2005 18:42

Wat ik bedoelde was dat ik dat niet echt bewust heb meegemaakt. Er staat me nog wel bij dat ik naar Knight Rider keek en dat dat met een zwarte sportwagen was, maar voor de rest... :o

En ik was wel fan van "Plons de Kikker"! :p

Je kan op dit moment enkel seizoen 1 officieel op DVD krijgen. (Die hebben ze sinds kort zelfs in de Fnac), maar ik heb een tijdje terug een "niet-officiële" uitgave gekocht via een bedenkelijk firmake. ;) Als je echt fanatiek zoekt kan je heel wat illegale DVD's vinden op't net. (Airwolf, Lois & Clark, Miami Vice, enz.) Je moet natuurlijk wel geen DVD-beeldkwaliteit verwachten.

The Avengers heb ik jammer genoeg nog niet gezien, maar dat zal inderdaad ook wel de moeite zijn. Merci voor de tip!

Groetjes!

Dominique 18-05-2005 22:55

Mmm,

Mad Max al vergeten? De eerste was volgens mij de beste. In de 2e begonnen ze te overdrijven, en in de derde reed iedereen met kiekenstront rond.

Ottooke 18-05-2005 23:10

En er zijn ook nog films genre Road Rage: een bestuurder snijdt de pas af van een andere auto of truck en wordt dan de hele film achtervolgd. Ik heb er verschillende gezien, maar alleen de Road Rage met Yasmine Bleeth in de hoofdrol is me bijgebleven :)

Sennake 19-05-2005 07:02

"Christine" en "The car" gaan dan weer over bezeten auto's die zonder bestuurder rondrijden en izoveel mogelijk voetgangers overhoop rijden. De Plymouth Belvedere in "Christine" vind ik wel een coole kar. Het merk van de gebruikte wagen in "The car" is ondefinieerbaar...

Rohrl-fan 19-05-2005 10:20

Quote:

Originally Posted by Sennake
"Christine" en "The car" gaan dan weer over bezeten auto's die zonder bestuurder rondrijden en izoveel mogelijk voetgangers overhoop rijden. De Plymouth Belvedere in "Christine" vind ik wel een coole kar. Het merk van de gebruikte wagen in "The car" is ondefinieerbaar...

The car is een creatie van Barris Customs op basis van een Lincoln uit 1971. Ik heb op de site van Barris wat meer info gevonden.

Een stom idee misschien, maar we zouden eventueel eens bijeen kunnen komen om één (of meerdere :p ) films te zien op groot scherm. Indien nodig kan ik wel een beamer regelen, dus dat zou geen probleem zijn.

A.J. 19-05-2005 11:05

Quote:

Originally Posted by Rohrl-fan
Een stom idee misschien, maar we zouden eventueel eens bijeen kunnen komen om één (of meerdere :p ) films te zien op groot scherm. Indien nodig kan ik wel een beamer regelen, dus dat zou geen probleem zijn.

bij mij staat een beamer, een groot scherm en plaats voor 40 man :D

Mark 19-05-2005 12:48

Quote:

Stom idee? Nee, dat hebben we al eens bijna ooit gedaan. Destijds niet doorgegaan i.v.m. te weinig voorbereidingstijd enzo.Ten tijde van de Vaillant film. Je kan het groots (bioscoop) of klein (zaaltje, cafe) aanpakken. We kunnen het idee opnieuw vorm geven, als er mensen zijn die het bestuur willen ondersteunen bij deze? Graag..........maken we een "werkgroepje Film".

Ideaal voor in de winter ;)

Rohrl-fan 19-05-2005 12:50

Quote:

Originally Posted by A.J.
bij mij staat een beamer, een groot scherm en plaats voor 40 man :D

Dat klinkt niet slecht ;) ! Tja, als je dat ziet zitten zou dat wel prachtig zijn. Zouden we dan nog zelf voor een DVD-speler moeten zorgen? Of staat die daar ook al?

De meeste van de films die hier opgenoemd zijn heb ik zelf op DVD, dus dat is al zeker geen probleem. :cool:

Rohrl-fan 19-05-2005 12:52

Quote:

Originally Posted by Mark
We kunnen het idee opnieuw vorm geven, als er mensen zijn die het bestuur willen ondersteunen bij deze? Graag..........maken we een "werkgroepje Film".

Ideaal voor in de winter ;)

Bij deze meld ik me al aan als vrijwilliger! :p

Raceboy 25-06-2005 22:56

Quote:

Driven is ook leuk, maar de racescenes zijn CGI, en ik geef persoonlijk de voorkeur aan echte autostunts. Die zijn door computertechnieken (nog) niet te evenaren. Die scene dat ze met die eenzitters op de openbare weg reden was wel heel leuk! :D

geven ze nu op Ka2. Wat een kl*tefilm. net een wiel in het publiek gevlogen ,lachen natuurlijk, wat een autosport anti-promotie is dit.

volgens Ka2 ging deze film over formule 1 :confused: kheb altijd al geweten dat ze vroeger niet wisten wat dat was F1

All times are GMT +2. The time now is 06:34.