De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Goudezeune overlijdt bij crash - Cols zwaargewond (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17133)

kartboyke 12-03-2008 00:35

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 230305)
Ongelooflijk slecht nieuws :(
Maar dan vraag ik mij af: is rallysport nog veilig voor publiek en deelnemers?
Een paar dagen geleden overleed een toeschouwster nog tijdens een Italiaanse rally. Nu de zware crash van Cols met de pijnlijke gevolgen. :(
En dit zijn niet de enige gevallen van de laatste jaren...

Mijn deelneming aan familie en vrienden.. Gregory

Dan kan elke sport in twijfel getrokken worden hé.
Die vrouw is van een muurtje gevallen op de moment dat die wagen voorbij kwam, dit had evengoed kunnen gebeuren bij een gewoon voorbij rijdende wagen op eender welke moment.
Het is en blijft natuurlijk een sport met snelheid, maarja.

JPMontoya 12-03-2008 02:06

Quote:

Georges: “Ze reden op dat punt makkelijk 140 à 150 per uur. Door een plotse zijdelingse windstoot kan de auto van zijn lijn zijn afgeraakt. Hij heeft ook in het gras gereden. En dan kun je niet meer stoppen.”

Goddé: De aanpassingen die werden uitgevoerd, was voor de trage bochten en de mogelijk gladde omstandigheden. Hij ging even op en af rijden, zeker niet testen, want als we testen, dragen we steeds een helm.

bron: pitstop.tv
Nuja, niet testen maar wel 140 km/h rijden. Heeft het gerecht eigenlijk een onderzoek bevolen ?

Baron 12-03-2008 15:58

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 230324)
Nuja, niet testen maar wel 140 km/h rijden.

Daar stel ik mij dus ook vragen bij. Het ging zogezegd niet om een test, maar om 'eventjes op en af rijden'. Tegen 140 km/h begin je toch al serieus door te trekken. Misschien was dat aanvankelijk niet de bedoeling.
Het blijft natuurlijk allemaal gissen. Laat ons hopen dat Larry Cols ons binnenkort kan vertellen wat er juist gebeurd is.

Iedereen zou de reflex moeten aankweken, dat vanaf het moment dat men in een competitiewagen stapt, al is het maar om 500 meter op en af te rijden, zijn helm op te zetten en zijn gordels vast te klikken.

Mr.Dallara 12-03-2008 18:18

Op deze URL kan je beelden vinden van RTL die op de plaats van het ongeluk een intervieuw met René Georges deden.

Het lijkt me waarschijnlijk dat een enorme windstoot (in die open vlakte) de oorzaak is van de zware sortie... Als Georges ons weet te vertellen dat ze 140 reden (data uitgelezen...?) is er niks extreem nodig van wind om op z'n smal nat weggetje van de baan de gaan...

Voor Larry zelf ziet het er toch niet zo heel goed uit als je leest wat hij allemaal heeft...
Fingers crossed en hopen dat het goedkomt!

kevin555 12-03-2008 20:33

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 230305)
Ongelooflijk slecht nieuws :(
Maar dan vraag ik mij af: is rallysport nog veilig voor publiek en deelnemers?
Een paar dagen geleden overleed een toeschouwster nog tijdens een Italiaanse rally. Nu de zware crash van Cols met de pijnlijke gevolgen. :(
En dit zijn niet de enige gevallen van de laatste jaren...

Mijn deelneming aan familie en vrienden.. Gregory

Is wielrennen veilig voor de renners en publiek ?

vicky 14-03-2008 22:11

En is er in tussen al nieuws van Cols?

Mr.Dallara 19-03-2008 19:14

Quote:

Originally Posted by vicky (Post 230526)

Idd zonde dat er nergens meer word bericht over Larry!

Ik heb me zondag in Stavelot laten vertellen dat er 2000! man was op de begrafenis van Hans Goudezeune.

Op rallylovers staat het volgende te lezen:
Quote:

Jack de Keijzer terug naar Rene Georges Rallysport

De 44 jarige Nederlander Jack de Keijzer heeft besloten de draad weer op te nemen bij het Volkswagen Polo Super 2000 team van Rene Georges. Gisteren is Jack langsgeweest bij Rene en er werd meteen besloten het werk van de betreurde Hans Goudezeune verder te zetten.

Jack had nog maar enkele maanden geleden het team verlaten en was bij Fiat aan de slag gegaan. De bedoeling daar was de Fiat Abarth Punto Super 2000 in het IRC te voorzien van de technische begeleiding. Jack zal aan de slag gaan in het team als technisch coordinator en heeft Fiat ondertussen op de hoogte gebracht van zijn beslissing. "De mensen bij Fiat waren uiterst begripvol", aldus Jack.
Daaruit versta ik dat het S2000 project van VW zal doorgaan dit jaar... Hoogstwaarschijnlijk zal een andere topper (en dan denken we direct aan Casier) de kans krijgen om het BK te rijden in de "officiele" VW van Rene Georges.

Jack de Keijzer is voor mij een onbekende naam, maar als je z'n CV bekijkt op http://www.jackdekeijzer.com/career/...701/index.html, dan zie je dat hij al bij heel wat top teams/construteurs aan de slag geweest.

Mr.Dallara 19-03-2008 20:42

Quote:

Originally Posted by vicky (Post 230526)

Quote:

19/03/08 19u18
Cols nog steeds in coma, maar stabiel

Negen dagen na de fatale crash van Larry Cols, waarbij zijn ingenieur Hans Goudezeune om het leven kwam, ligt Belgisch kampioen rally Larry Cols nog steeds in een coma. Zijn toestand is echter stabiel. "Het moment dat hij uit zijn coma ontwaakt, is nabij", vertelt vader Jean-Marie Cols.

Gerustgesteld
"Gisteren opende hij even de ogen en bewoog hij beide armen. Dat stelt de dokter gerust. Ze hebben er vertrouwen in dat het goed komt. Het hematoom op de longen is weg, maar intussen heeft Larry een infectie op zijn longen. Hij krijgt nu antibiotica en ook daar reageert hij goed op."

Ademen
"Mijn zoon kan intussen zelfstandig ademen, maar de beademingsmachine is nog steeds aangekoppeld om indien nodig te helpen. Ik praat veel tegen hem. Hij hoort me, maar kan niet antwoorden vanwege een buisje in de mond", vertelt vader Cols. (belga/dea)
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--e...-stabiel.dhtml

All times are GMT +2. The time now is 10:28.