De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2006, de overige berichten. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11623)

Mark 21-12-2005 17:33

Quote:

Originally Posted by punkstar
effe info voor iedereen die het interesseren mag : ik heb opgevangen dat euroracing naar de BELCAR zou komen om de nieuwe group
3 te winnen maar dat ze ook in de belcar endurence cup aanwezig zouden blijven

Ze zoeken nog coureurs ;)
http://www.autosport.nl/actueel/s84/...ow.php?id=1248

A uit PDGRacing 21-12-2005 18:47

Quote:

Originally Posted by Mark
5 wagens richting Belcar? :worship:

Ik vrees dat dit een beetje teveel van het goeie zou zijn. Volgens turbotv.be ... Euh Pitstop tv, ..., allez dat mooie autosport-programma van Peter Baert ( wat is de echte naam nu in feite??) Zou het om dezelfde wagens gaan voor Belcar en BTCS...

Mark 21-12-2005 22:33

Quote:

Originally Posted by A uit PDGRacing
Zou het om dezelfde wagens gaan voor Belcar en BTCS...

Dat lijkt me wel ja. Alleen lees ik in de nieuwsbrief dat men 5 wagens richting Belcar wil en met 3 wagens richting BTCS.

Driver 22-12-2005 18:02

Weer een TB'er weg, de BMW M3 van Brother-Racing staat te koop, http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=29653&cat=0
Jammer toch dat er voor deze wagens in de Belcar geen plaats meer is,
blijft er trouwens nog wat over van TB'ers voor 2006 ??

Thomaske 22-12-2005 18:10

Je mag er zeker van zijn dat er veel teams die vorig jaar aan de start kwamen dit jaar niet meer zullen komen. Dit is door een tweetal kenners op een verschillend moment verteld deze voormiddag in Zolder.

Mvg...

Jawaddeman 22-12-2005 20:25

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Je mag er zeker van zijn dat er veel teams die vorig jaar aan de start kwamen dit jaar niet meer zullen komen. Dit is door een tweetal kenners op een verschillend moment verteld deze voormiddag in Zolder.

Mvg...

als ge a zegt vertel dan ook b hé... niet wie het gezegd heeft oké, maar wel welke teams het zouden zijn!!!

Integra 22-12-2005 22:02

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
als ge a zegt vertel dan ook b hé... niet wie het gezegd heeft oké, maar wel welke teams het zouden zijn!!!

Vind ik ook. Ofwel zegt ge het duidelijk en volledig ofwel zegt ge gewoon niks ... :)

Mark 22-12-2005 22:12

Moet dat persé op een forum wereldkundig gemaakt worden zonder dat we de bron erbij kunnen zetten? Voor je het weet zijn we weer bezig met "speculaas".......

Een PM lijkt me meer op zijn plaats ;) Tja, dat het rustig is..............vergelijk deze thread maar eens met de thread van vorig jaar op hetzelfde tijdstip.

Baron 23-12-2005 01:05

Quote:

Tja, dat het rustig is..............vergelijk deze thread maar eens met de thread van vorig jaar op hetzelfde tijdstip.

En dat heeft natuurlijk alles te maken met het laattijdig bekendmaken van de nieuwe reglementen. Waar men vorig jaar rond dit tijdstip al een heel eind gevorderd was, kunnen de meeste teams nu pas beginnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. En wat Thomaske GLPK hier vertelt is misschien speculatief, maar ik kan me inderdaad wel voorstellen dat een aantal TB-teams met het nieuwe reglement er nu aan denken om definitief af te haken.

Jawaddeman 23-12-2005 12:02

Quote:

Originally Posted by Baron
maar ik kan me inderdaad wel voorstellen dat een aantal TB-teams met het nieuwe reglement er nu aan denken om definitief af te haken.

een aantal teams afhaken??? vorig jaar in TB reden er maximum 5 auto's mee; meestal 4!!! Ok de mini zal weg zijn, maar er komen er zo wie zi al twee in de plats; Euroracing komt inderdaad met een volledig nieuw opgebouwde bmw en als ik goed kon zien in hun nieuwsletter komen de Duitsers er ook met twee, en dat is al één meer als vorig jaar... , oei wie weet misschien meer tb's als in 2005??? En die bmw 1, van G & A is dat ook niet ééntje voor tb??? Allé oké laten we het vanaf nu KLASSE 3 noemen, daar had Mark hard op gehamerd bij de vergadering vorige donderdag... En waarschijnlijk om toerisme wagens te bevorderen, gaan ze de cylinder inhoud oprekken naar 3500cc, zodat ze de motor van de nieuwe M3 kunnen gebruiken... Ik denk dat de toerisme's het niet slecht gaan doen in klasse 3...

iedereen gelukkig kerstfeest

grtz :worship:

Baron 23-12-2005 13:34

Ik hoop dat je gelijk krijgt, Jawaddeman, want een Belcar zonder Tourings zou niet meer hetzelfde zijn. :(

Mark 24-12-2005 17:32

Quote:

Originally Posted by TOM
De ultima van Qvick staat te koop, weet iemand met wat ze dan komen rijden volgend jaar, of komen ze niet meer volgend jaar?

Die vertrekt met een Opel Astra silhouette richting BTCS:(

Bron: Turbomagazine

Thomaske 24-12-2005 18:36

Pitstop.tv meent ook te weten dat TA kampioen Beliën naar het nieuwe Touring Cup verhuist.

Mvg...

smiley 24-12-2005 19:59

Quote:

Die vertrekt met een Opel Astra silhouette richting BTCS
:(

dat ze uit de belcar weg gaan vind ik ook wel jammer, te hopen koopt er iemand een ultima....
maar dat er terug een astra silhouette komt vind ik wel zeer goed !
op pitstop las ik dat ze van plan waren om er een bmw "kap" erop te zette..
ik hoop dat ze bij de astra "kappen" blijven :cool:

El Torro 24-12-2005 21:34

En de volgende Tourisme wagen die vertrekt http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=29721&cat=0

Thomaske 25-12-2005 09:48

Quote:

Originally Posted by El Torro
En de volgende Tourisme wagen die vertrekt http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=29721&cat=0

Dit was al een tijdje bekend hoor.

Aan de ene kant hoop ik dat Qvick zijn Ultima niet verkocht krijgt. Waarom dan wel? Awel heel simpel. Als de organisatie van de Belcar deze grote vergissing inziet kan Qvick volgend jaar misschien terug aantreden met zijn Ultima GTR.

Mvg...

Jawaddeman 25-12-2005 14:56

Ik vraag mij af, wat er in het belcar regelement verandert is dat de ultima, minder competitief zou maken ten op zichte van vorig jaar??? In klasse 2 is er zo goed als niets verandert ten opzichte van het laatste jaar... Hij maakt net meer kans ten eerste klasse 1 wordt flink terug geschroefd en in zijn eigen klasse, zal de grootte concurrent porsch rsr waarschijnlijk elke overwinning gewicht bij krijgen???
Is er mij iets ontglipt in het nieuwe regelement???

Bart.Vandecavey 25-12-2005 16:13

Quote:

Ik vraag mij af, wat er in het belcar regelement verandert is dat de ultima, minder competitief zou maken ten op zichte van vorig jaar??? In klasse 2 is er zo goed als niets verandert ten opzichte van het laatste jaar... Hij maakt net meer kans ten eerste klasse 1 wordt flink terug geschroefd en in zijn eigen klasse, zal de grootte concurrent porsch rsr waarschijnlijk elke overwinning gewicht bij krijgen???
Is er mij iets ontglipt in het nieuwe regelement???

Euhm de vleugel achteraan moet kleiner...

Jawaddeman 25-12-2005 17:00

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Euhm de vleugel achteraan moet kleiner...

Is dat de reden om uit de Belcar weg te blijven??????? Ik denk dat er trouwens heel wat mensen gaan verschieten als het technisch regelement van de BTCS bekend geraakt, want de RACB ging zich daar ook mee bezighouden en ik denk dat daar ook wel het een en ander zal veranderen...

Toch denk dat er een andere reden achter ligt...

Scapa 25-12-2005 23:49

Quote:

Is dat de reden om uit de Belcar weg te blijven??????? Ik denk dat er trouwens heel wat mensen gaan verschieten als het technisch regelement van de BTCS bekend geraakt, want de RACB ging zich daar ook mee bezighouden en ik denk dat daar ook wel het een en ander zal veranderen...

Toch denk dat er een andere reden achter ligt...

Je moet er wel rekening mee houden dat ze "maar" met een 3.2 liter rijden. In klasse 2 mogen wagens met een veel hogere cilinderinhoud rijden. Een V8 past echter niet in hun budget vandaar dat ze het afbollen.

Bij elke reglementswijziging ga je mensen hebben die zich niet in gewijzigde situatie kunnen vinden. Qvick is momenteel 1 van hen, dit is zeer betreurenswaardig aangezien hij toch al jaren een vaste klant is en de belcar toch een paar attracties heeft geleverd.

Baron 26-12-2005 00:29

Quote:

Originally Posted by Scapa
Bij elke reglementswijziging ga je mensen hebben die zich niet in gewijzigde situatie kunnen vinden.

Klopt. Bij elke reglementswijziging zie je veranderingen in het startveld. Maar wat mij begint te verontrusten is dat ik enkel maar berichten hoor over teams die dankzij dit nieuwe reglement afhaken en de Belcar voor bekeken houden. Wat betreft nieuwkomers is het op de spreekwoordelijke uitzondering na (Jawaddeman ;) ) zo goed als windstil.

Eddy V 26-12-2005 10:46

Quote:

Wat betreft nieuwkomers is het op de spreekwoordelijke uitzondering na zo goed als windstil.

Zou het kunnen dat het allemaal een beetje te (belachelijk) duur wordt in de Belcar? Dit nationale kampioenschap zit op een hoger niveau dan FIA GT.
Met wat moet men nog afkomen om te winnen?

Integra 26-12-2005 10:57

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Dit nationale kampioenschap zit op een hoger niveau dan FIA GT.

Sorry, maar bij deze moet ik lachen. :D

Scapa 26-12-2005 11:51

Quote:

Klopt. Bij elke reglementswijziging zie je veranderingen in het startveld. Maar wat mij begint te verontrusten is dat ik enkel maar berichten hoor over teams die dankzij dit nieuwe reglement afhaken en de Belcar voor bekeken houden. Wat betreft nieuwkomers is het op de spreekwoordelijke uitzondering na (Jawaddeman ;) ) zo goed als windstil.

GS Motorsport zet volgend jaar toch wel de grote middelen in (normaal 5 wagens). PSI 3 ipv 2 wagens. Voor de rest is het momenteel wel maar mager... Veel teams uit Toerisme hebben serieuze twijfels, niet helemaal ongegrond.

Raceboy 26-12-2005 13:59

Quote:

GS Motorsport zet volgend jaar toch wel de grote middelen in (normaal 5 wagens). PSI 3 ipv 2 wagens. Voor de rest is het momenteel wel maar mager... Veel teams uit Toerisme hebben serieuze twijfels, niet helemaal ongegrond.

die wagens van GS vervangen wel andere wagens (broodcoren/ de coster) dus bijkomen doen ze niet.

AlainH 26-12-2005 17:06

Quote:

Je moet er wel rekening mee houden dat ze "maar" met een 3.2 liter rijden. In klasse 2 mogen wagens met een veel hogere cilinderinhoud rijden. Een V8 past echter niet in hun budget vandaar dat ze het afbollen.

De ex-TA's 'zouden' beperkt worden tot 5000cc, over de ex-GTB's die in klasse 2 komen, werd er tijdens de vergadering niets gezegd over de limiet aan cilinderinhoud... ook niet of dat ook 5000cc zal zijn...

Dit moet allemaal in het sportief reglement staan... waar ik en vele anderen nog altijd op wachten... :frusty:

Raceboy 26-12-2005 18:13

in het sportieve reglement? Zo'n dingen horen toch in het technische reglement te staan.

AlainH 26-12-2005 18:34

Quote:

Originally Posted by raceboy
in het sportieve reglement? Zo'n dingen horen toch in het technische reglement te staan.

Klasse-indeling staat altijd in het sportief reglement, de lijst van toegelaten wagens in welke klasse als aanvulling.

strepper 26-12-2005 20:29

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Zou het kunnen dat het allemaal een beetje te (belachelijk) duur wordt in de Belcar? Dit nationale kampioenschap zit op een hoger niveau dan FIA GT.

Belcar op een hoger niveau dan FIA GT :frusty:

twee keren na denken aub.

Scapa 26-12-2005 23:02

Quote:

die wagens van GS vervangen wel andere wagens (broodcoren/ de coster) dus bijkomen doen ze niet.

Momenteel is het nog altijd +2 dus :bye:

Scapa 26-12-2005 23:03

Quote:

Originally Posted by AlainH
De ex-TA's 'zouden' beperkt worden tot 5000cc, over de ex-GTB's die in klasse 2 komen, werd er tijdens de vergadering niets gezegd over de limiet aan cilinderinhoud... ook niet of dat ook 5000cc zal zijn...

Dit moet allemaal in het sportief reglement staan... waar ik en vele anderen nog altijd op wachten... :frusty:

Momenteel is het gewoon allemaal een ZOOTJE! En dat voor een reglement dat voorlopig maar voor 1 jaar van kracht is.:applaus:

Eddy V 27-12-2005 12:02

Quote:

Originally Posted by strepper
Belcar op een hoger niveau dan FIA GT

twee keren na denken aub.

Da's mijn probleem, te dom om te denken. ;)

Serieus nu, voor een nationaal kampioenschap ligt de lat toch enorm hoog en ik dacht in een van de Belcar persberichten (over de nieuwe klassen) gelezen te hebben dat de dikke wagens met meer pk's rijden dan de FIA's.
Moest ik dat verkeerd begrepen hebben, ekskuses dan.

Bramzel 27-12-2005 14:44

Gelukkig hangt het niveau van een serie niet af van het aantal pk's.

ICEMAN 27-12-2005 21:01

Quote:

Originally Posted by Integra
Sorry, maar bij deze moet ik lachen. :D

Gy ook.:rolleyes:

Jawaddeman 27-12-2005 21:46

Quote:

Nog ééntje erbij in klasse 3; Euroracing Bmw... (christoph vul jij de rest eens in...)

iemand al enig idee wat glpk gaat doen???; blijft goossens in de corvette in belgie???

Stefan 28-12-2005 10:46

Over Goossens is nog niets bekent volgens mij, enige wat vast staat is dat hij aan de 2 ''roadcourse'' races in de Bush series zal deelnemen.

Raceboy 28-12-2005 12:45

Quote:

Originally Posted by Stefan
Over Goossens is nog niets bekent volgens mij, enige wat vast staat is dat hij aan de 2 ''roadcourse'' races in de Bush series zal deelnemen.

en en volledig seizoen grand-am.

Integra 28-12-2005 12:47

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Gy ook.:rolleyes:

... zegt de meest geëerde persoon van dit forum. :rolleyes:
Ik heb geen zin om weeral een discussie met u te hebben ...

Stefan 28-12-2005 13:02

Quote:

en en volledig seizoen grand-am.

Volgens een interview met hem op DSC staat dit nog niet vast.

Quote:

Originally Posted by dsc.com, 27 december
It would be nice to get an extra program in the States, in the ALMS or Grand-Am, but up to now nothing is sure.

ICEMAN 29-12-2005 17:40

Nog steeds nix bekend betreffende Daikin. Gister Alexandra aan de lijn ghad, kon nog zeker een maand dure. hopelyk komt er snel nieuws.

All times are GMT +2. The time now is 06:01.