De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   [FIA GT] Round 2 Brno (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13080)

Pedro 30-05-2006 11:43

Ik vind de reactie van Hezemans toch wel serieus overdreven. Hezemans zegt dat hij opzettelijk van de baan werd gereden. Ik heb de race live op tv gezien en gisteren heb ik speciaal naar de herhaling gekeken om de beelden van de aanrijding nog eens te zien. Als je dit incident opzettelijk noemt, moet je je bij vele aanrijdingen vragen gaan stellen. Als je de beelden bekijkt zit de Vitaphone Maserati met z’n neus al over de helft van de Corvette. Het is dus duidelijk een inhaalpoging en zeker geen opzettelijke aanrijding!

De nr2 Maserati hing toen al ronden achter de Corvette en hij was veel sneller dan de Corvette, maar hij kon hem op het rechte stuk niet voorbij. Biagi probeerde om de eveneens gedubbelde Lamborghini in te halen, die op dat moment net achter de BMS AM (3de) en net voor de nr 1 Vitaphone Maserati (4de) reed.

De nr 1 Maserati van Bertolini was trouwens duidelijk sneller dan de Corvette. Enkel toen de gedubbelde Lambo en de nr1 een beetje werden opgehouden door de BMS AM kon de Corvette dichterbij komen.

Ik kan de ontgoocheling bij GLPK begrijpen, maar een opzettelijke aanrijding was het mijns inziens helemaal niet. Misschien had Hezemans de Maserati zelfs beter wat meer ruimte gegeven om een aanrijding te vermijden.

Ik vraag me trouwens af wie van de mensen op het forum, die commentaar geven en zeggen dat dit met opzet was, de televisiebeelden al hebben bekeken?

Groeten

P

Viper GTS-R*** 30-05-2006 14:00

Quote:

Originally Posted by Pedro
Ik vraag me trouwens af wie van de mensen op het forum, die commentaar geven en zeggen dat dit met opzet was, de televisiebeelden al hebben bekeken?

Neen dat nog niet, zullen we moeten voor wachten tot zaterdag op PitstopTV
Ik las volgende:
Quote:

Nr9 Zakspeed Saleen S7R was leading the race with a lead of more than 50 seconds. But behind the leader, with now Jarek Janis back at the wheel, a really close fight for third place in GT1 was taking place. Gollin, Bertolini and Hezemans were in the fight for third, and between them, Bouchut and Biagi, who were one lap down, were fighting for seventh position. On lap 82, Hezemans spun out into the gravel when being overtaken by the nr2 Vitaphone Racing Team Maserati, one lap back. The Corvette then had to retire, due to exhaust damage. A few laps later, Biagi overtook Bouchut, once again with contact between both cars.
2 x contact wanneer Biagi iemand voorbijsteekt, is dit 2 x door een verkeerde handeling van de 'voorbijgestokene'? Of eerder door Biagi die wat roekeloos en in extremis de Lambo nog voorbij wou maar hiervoor ook Kumpen moest paseren en dit allebei dan nogal wat 'onvoorzichtig' deed?
Quote:

After the race, the nr 2 Vitaphone car received a 30 second penalty for its collision with the Corvette, and a ten grid-position penalty for its collision with the Lamborghini. This last penalty has been appealed, and the results are therefore pending.
Nu ook te lezen dat die 10 plaatsen achteruit op de grid over het contact met Biagi tegen de Lambo van Bouchut gaat.
Bron: http://www.fiagt.com/reports.php?sea...=Race%20Report

Mr.Dallara 30-05-2006 15:33

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Neen dat nog niet, zullen we moeten voor wachten tot zaterdag op PitstopTV

FIA GT op pitstop? :confused:

gwyllion 30-05-2006 15:50

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara

Dat is toch aangekondigd op fiagt.com:
Quote:

07/04/2006 FIA GT completes TV deals with series of terrestrial agreements

SRO, promoter of the international FIA GT and FIA GT3 Championships, announced today further TV deals with terrestrial broadcasters in key markets to complete its best ever Television coverage.

On Channel 4 in the UK, a half-hour round-up of every race of the Championship will be shown on Saturday mornings after each event. Belgium's largest public service broadcaster, Kanaal 2, will include FIA GT highlights as part of their Motorsport magazine, "Pitstop", broadcast each Saturday at 1500 CET.

In the Czech republic, home of the Brno race, CZECH TV will broadcast the half hour show in prime time. FIA GT3 highlights, already distributed on MOTORS TV, NUVOLARI in Italy and BRAVO and PLAYER in the UK will now also be shown on Dutch terrestrial television via SBS6 at 1200 CET on the Sunday before each race.

SRO have also concluded a highlights agreement with France's premier sports channel Sport +, to add to the live coverage already secured on Motorsport channel AB MOTEURS.

The FIA GT Championship will now be seen LIVE in eight countries with highlights broadcast in over 30 European countries as well as in Asia, South America, the Middle East and the United States. The series will also feature prominently a number of motorsport magazine programs such as the new Martini World Circuit, and in the Motorsport Mundial, Motorsport Asia and Max Power magazines currently reaching over 500 million homes worldwide.

Stephane Ratel, Chairman of SRO, Promoter of the FIA GT Championship, explained : "Our new TV strategy has confirmed our confidence that there would be a high level of interest by broadcasters world-wide in the FIA GT Championship. They have endorsed our view that the world's best supercars and an exciting calendar of endurance racing is a winning combination."

Pedro 30-05-2006 16:30

Biagi en Bouchut hebben elkaar inderdaad met flank tegen flank geraakt. De juiste situatie was nogal moeilijk te zien op de beelden. Maar het leek vrij onschuldig, waardoor ik het beroep van Vitaphone in verband met die penalty wel kan begrijpen.

Het ging me vooral om de uitspraak van Hezemans die zei dat de Vitaphone Maserati de Corvette bewust van de baan had gereden.

Groetjes, Peter

Fonne 30-05-2006 20:57

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara

Pitstop zend een samenvatting uit van de races van de FIA GT. De eerste race hebben ze ook samengevat.

Mr.Dallara 31-05-2006 15:13

Quote:

Originally Posted by Fonne
Pitstop zend een samenvatting uit van de races van de FIA GT. De eerste race hebben ze ook samengevat.

Ahzo, das heel goed om te weten! :)
Vorige keer heb ik het alvast gemist, vandaar dat ik zo uit de lucht kom gevallen...

Bramzel 07-06-2006 23:41

In deze thread is het filmpje gepost met de touché van Biagi op Hezemans. En het filmpje doet met toch twijfelen hoor. Biagi zat er al ver naast, gewoon dom dat Hezemans die deur zo dichtkwakt. Hij zit een rondje achter je, de race is bijna over, laat hem er dan voorbij.

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=31805

Viper GTS-R*** 08-06-2006 00:15

Quote:

Originally Posted by Bramzel
In deze thread is het filmpje gepost met de touché van Biagi op Hezemans. En het filmpje doet met toch twijfelen hoor. Biagi zat er al ver naast, gewoon dom dat Hezemans die deur zo dichtkwakt. Hij zit een rondje achter je, de race is bijna over, laat hem er dan voorbij.

Had het filmpje graag bekeken maar je hebt er een login voor nodig... spijtig

Bramzel 08-06-2006 00:37

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Had het filmpje graag bekeken maar je hebt er een login voor nodig... spijtig

't is gewoon een forum als deze, en een met de wereld aan filmpjes en clips. Een absolute aanrader.

Raceboy 11-06-2006 11:53

Quote:

Originally Posted by Bramzel

Mee eens. Net de beelden gezien op moteurs.

All times are GMT +2. The time now is 22:31.