Ik vind de reactie van Hezemans toch wel serieus overdreven. Hezemans zegt dat hij opzettelijk van de baan werd gereden. Ik heb de race live op tv gezien en gisteren heb ik speciaal naar de herhaling gekeken om de beelden van de aanrijding nog eens te zien. Als je dit incident opzettelijk noemt, moet je je bij vele aanrijdingen vragen gaan stellen. Als je de beelden bekijkt zit de Vitaphone Maserati met z’n neus al over de helft van de Corvette. Het is dus duidelijk een inhaalpoging en zeker geen opzettelijke aanrijding!
De nr2 Maserati hing toen al ronden achter de Corvette en hij was veel sneller dan de Corvette, maar hij kon hem op het rechte stuk niet voorbij. Biagi probeerde om de eveneens gedubbelde Lamborghini in te halen, die op dat moment net achter de BMS AM (3de) en net voor de nr 1 Vitaphone Maserati (4de) reed.
De nr 1 Maserati van Bertolini was trouwens duidelijk sneller dan de Corvette. Enkel toen de gedubbelde Lambo en de nr1 een beetje werden opgehouden door de BMS AM kon de Corvette dichterbij komen.
Ik kan de ontgoocheling bij GLPK begrijpen, maar een opzettelijke aanrijding was het mijns inziens helemaal niet. Misschien had Hezemans de Maserati zelfs beter wat meer ruimte gegeven om een aanrijding te vermijden.
Ik vraag me trouwens af wie van de mensen op het forum, die commentaar geven en zeggen dat dit met opzet was, de televisiebeelden al hebben bekeken?
Groeten
P
|