De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Euphony Belcar 24 Hours of Zolder, de aanloop. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13307)

Mark 17-08-2006 23:47

Quote:

Originally Posted by fordje
....de kans bestaat dus dat Duval mogelijk zijn Belcar-debuut viert tijdens het Racing Festival in Francorchamps of de Belcar Last Race op Zolder......"[/I]

Bron:

Pitstop TV,dd 17-08 http://www.pitstoptv.be/
O ja, ook dit nog:
Met dank aan Peter Baert (je ziet het, Peter ,ondanks alles....je draagt toch bij aan een nuttige informatiestroom :)

Het was Joost die het geschreven heeft ;)

Kan me moeilijk voorstellen dat strepenstrekker David Hart met Duval van start gaat als duo in de laatste 2 sprintraces van de Belcar. Er is altijd wel een Bleek of Hezemans beschibaar.

Het Racing Festival zou uitermate geschikt zijn voor een 2de C5R van SRT ;)

fordje 18-08-2006 08:47

Verdorie...had ik dat eerder gezien...zou niet zo lief zijn geweest :) !
Toch ere wie ere toekomt dus.

Thomaske 18-08-2006 08:52

Dan had ik het toch goed gezien. Toen ik gisteren samen met Corvetteboy in de eerste linkse foto's stond te maken en nadat de C5-R passeerde eens keek ofdat hij scherp was, leek het ofdat Dudu achter het stuur zat. En dat klopt ook nog.

Hij ging mooi driftend door de eerste linkse.

Mvg...

GT2-R 18-08-2006 10:19

Quote:

Originally Posted by Mark
Het Racing Festival zou uitermate geschikt zijn voor een 2de C5R van SRT ;)

Idd, om de GLPK-Corvette van de baan te rijden :D :+ . Zo krijgen misschien nog een spannend slot!

Viper GTS-R*** 18-08-2006 12:19

Rob Van Roey/Wim Coekelbergs/Ron Marchal/Mark Cole hebben gisteren getest op de #17 JMT GT2-R. Worden zij de piloten voor de #17?
En dan op de 2de wagen van JMT de vaste piloten Van dyck/Van Sande/Lemeret??
Laten we hopen nog twee gastwagens erbij!

Mr.Dallara 19-08-2006 17:47

Kan er iemand ff een link posten naar de affice van de 24u?
Ik vind hem via google of wat dan ook -raar maar waar- ineens nergens meer vinden.

Nicki_Mks 19-08-2006 18:25

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Kan er iemand ff een link posten naar de affice van de 24u?
Ik vind hem via google of wat dan ook -raar maar waar- ineens nergens meer vinden.

Ik heb hem nog nooit gevonden, behalve dan die onleesbare thumbnail op de site van Circuit Zolder.

Wij gaan ons dit jaar trouwens beperken tot de woensdagavond en donderdag. Ik heb geen zin om 75 euro neer te tellen om zaterdag overdag een hoop amateurpiloten aan het werk te zien (met alle respect voor die mensen, ik ben een grote fan van dergelijke wedstrijden, maar niet aan FIA GT prijzen) en daarna als grootste vraag te hebben of de twee leiders al dan niet meer dan 100 ronden voorsprong zullen bijeenrijden. De veranderingen op het circuit maken trouwens meer dan ooit dat de race veel beter op tv en 24u.be te volgen is dan ter plaatse. Zo, dat is er ook weer eens uit ;)

Belle 19-08-2006 19:00

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Ik heb hem nog nooit gevonden, behalve dan die onleesbare thumbnail op de site van Circuit Zolder.

Wij gaan ons dit jaar trouwens beperken tot de woensdagavond en donderdag. Ik heb geen zin om 75 euro neer te tellen om zaterdag overdag een hoop amateurpiloten aan het werk te zien (met alle respect voor die mensen, ik ben een grote fan van dergelijke wedstrijden, maar niet aan FIA GT prijzen) en daarna als grootste vraag te hebben of de twee leiders al dan niet meer dan 100 ronden voorsprong zullen bijeenrijden.

Hoe kom jij aan 75 euro? Het is 25 euro voor het weekend en 10 euro voor de zondag...

Nicki_Mks 19-08-2006 19:09

Daarom zeg ik 'wij', we zijn nl. met drie ;)

Mark 19-08-2006 22:14

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
ik ben een grote fan van dergelijke wedstrijden, maar niet aan FIA GT prijzen) en daarna als grootste vraag te hebben of de twee leiders al dan niet meer dan 100 ronden voorsprong zullen bijeenrijden.

:confused:

Spa 24 uur: algemene toegang + paddock € 55,00
Zolder 24 uur: algemene toegang + paddock € 17,50 / 25,00

De prijzen van de Zolderse Ciruit Zolder evenementen zijn altijd zeer schappelijk te noemen. Zolder 24 uur is duidelijk geen FIA GT 24 uur, maar daarom is de prijs ook 60 tot 70% lager.

Weet je wat duur is? De Zandvoortse Dutch Power Pack op Zolder. € 20 voor een dagje magere autosport. Dat is bijna € 1 per wagen op de baan :D :D

Raceboy 19-08-2006 22:16

Quote:

niet 17,50€. 19,50€/pt op de site of 17,50€/pt +5€ bij circuit zolder (telefonisch)

Fonne 19-08-2006 22:31

Quote:

Originally Posted by raceboy
niet 17,50€. 19,50€/pt op de site of 17,50€/pt +5€ bij circuit zolder (telefonisch)

Ik heb mijn ticket maar 16€ betaalt.
Ik heb mijn ticket via de bakker.
Meer info www.bongou.be

Raceboy 19-08-2006 23:20

Quote:

Originally Posted by Fonne
Meer info www.bongou.be

16€+de prijs van 3 broden ;)

Fonne 19-08-2006 23:22

Quote:

16€+de prijs van 3 broden ;)

Ja maar die heb ik niet betaald he. Maar het moet toch een serieuze investering geweest zijn van Bongou.

Viper GTS-R*** 20-08-2006 00:46

de geplande poll die ik wou posten een week voor de 24uren lijkt me nu met infeite maar 2 kandidaat winnaars (buiten moesten ze zich allebei stuk tegen elkaar rijden:p)
nu wel een beetje pover om te geven, of niet?
k'wil hem wel posten met nog de eurotech marcos en dan nog bv overige k2 wagen... maarja tzal hoofdzakeljik glpk-srt voorkeurstemmen opleveren...

Nicki_Mks 20-08-2006 10:06

Quote:

Originally Posted by Fonne
Meer info www.bongou.be

Tof, dat is het eerste dat ik daar van hoor. Vorig jaar vond ik dat idd een zeer goed initiatief. Ze hadden blijkbaar wel wat meer reclame mogen maken...

Nicki_Mks 20-08-2006 10:07

Quote:

:confused:

Spa 24 uur: algemene toegang + paddock € 55,00

Spa 24 uur: algemene toegang € 25,00
Zolder 24 uur: algemene toegang € 25,00

Nee? Kan zijn dat ik verkeerd ben, ik ben niet zo vertrouwd met de prijzen in Spa.

insanity 20-08-2006 10:14

Spa was 55€ aan de kasse en 45€ in voorverkoop (voor vier dagen fia gt, fia gt3, world series, british f3 en trofeo maserati !)

En om Mark bij te springen, ik geef ook liever 25€ voor 24U topmotorsportspektakel (staat waarschijnlijk niet in het woordenboek) dan bijvoorbeeld vorig jaar voor de Truck GP - nog zo'n duur ding waar om te zeggen niks aan te zien is.

Yvonne 20-08-2006 10:38

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
de geplande poll die ik wou posten een week voor de 24uren lijkt me nu met infeite maar 2 kandidaat winnaars (buiten moesten ze zich allebei stuk tegen elkaar rijden:p)
nu wel een beetje pover om te geven, of niet?
k'wil hem wel posten met nog de eurotech marcos en dan nog bv overige k2 wagen... maarja tzal hoofdzakeljik glpk-srt voorkeurstemmen opleveren...

Hi

Een Endurance race kan heel anders uitpakken. Vorig jaar reed de wagen van ProSpeed (met Frans Lamot en Rudi Penders) ook ergens mee in de top...dus plaats hem maar. Je weet nooit of die GLPK Corvette het 24 uur uithoudt.

Off topic: Misschien er is niet genoeg olie op Zolder te krijgen :) ;)

Renjupp 20-08-2006 20:20

sorry for this question.

Free entry Wednesday and Thursday?

thanks for answer.

Belle 20-08-2006 20:21

Quote:

Originally Posted by Renjupp
sorry for this question.

Free entry Wednesday and Thursday?

thanks for answer.

Jups, free entry during the week. They only charge you for the weekend.

Renjupp 20-08-2006 22:18

Quote:

Originally Posted by Belle
Jups, free entry during the week. They only charge you for the weekend.

Thank you. :worship:

ICEMAN 20-08-2006 23:06

Your welcome ;)

gti-r 21-08-2006 02:20

Wat ik me nu afvraag is
als Duval of een Loix F. een Belcar wedstrijd zouden rijden
moeten ze dan ook nog een circuit licentie afleggen of de
test waar ze een min.tijd moeten draaien?

marcel 21-08-2006 03:13

Loix al zeker niet, want die heeft al Belcar-wedstrijden gereden.

ICEMAN 21-08-2006 07:09

Inderdaad, Loix heeft vorig jaar al de 24 uren gereden. Voor Duval ligt dit anders.

PILOT 21-08-2006 11:06

Quote:

Originally Posted by marcel
Loix al zeker niet, want die heeft al Belcar-wedstrijden gereden.

En Duval heeft net de 24h van Spa erop zitten dus....

JorritVD 21-08-2006 11:46

Quote:

Originally Posted by PILOT
En Duval heeft net de 24h van Spa erop zitten dus....

Met een Porsche Cup, en dan overstappen in een C5-R. Das een wereld van verschil.

B.V.S. 21-08-2006 11:54

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Met een Porsche Cup, en dan overstappen in een C5-R. Das een wereld van verschil.

Dit gaat voor Duval vooral een probleem zijn :rolleyes:

Yvonne 21-08-2006 12:37

Quote:

Maar heeft, dacht ik, niets met een race licentie te maken...dus voor beiden zal een circuit-licentie geen probleem zijn.

Raceboy 21-08-2006 13:11

Duval zou dan wel nog zijn rookie test moeten doen tijdens de nachttraining.

B&S Racing 21-08-2006 14:13

Quote:

Duval zou dan wel nog zijn rookie test moeten doen tijdens de nachttraining.

Volgens mij mag hij ook zijn rookie test afleggen tijdens een van de andere trainingen, maar voor de kwalificatie.

marcel 21-08-2006 14:50

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Dit gaat voor Duval vooral een probleem zijn :rolleyes:

hij heeft de C5R van SRT al getest, en heeft er een 1.32 mee gereden, zonder echt te pushen volgens Selleslaghs.

dus dat komt zowiezo goed met die jongen in die wagen. en er staan geen bomen langs het parcours, dus daar hoeven ze bij SRT al niet voor te vrezen :+

Viper GTS-R*** 21-08-2006 14:54

Quote:

en er staan geen bomen langs het parcours, dus daar hoeven ze bij SRT al niet voor te vrezen :+

Héhé ja dat wel, nu maar zien dat hij niet wilt 'jumpen' van de sacramentsheuvel zoals hij gewend is in de rally:D

crosserke 21-08-2006 15:11

Het zou wel eens een 24 h in de regen kunnen worden.Dit kan de uitslag ook wel eens beinvloeden.Wie zijn de beste regenrijders?En de Corvettes zullen hun bochtsnelheid niet kunnen gebruiken.Door de regen zouden we wel eens een spannende 24 h kunnen krijgen.

Chauffeur 21-08-2006 16:01

Jawel. Frank Deboosere aan de lijn gehad en ze voorspellen 18 van de 24H regen. Gaat leuk worden met onze voortrekker :):bye:

JorritVD 21-08-2006 17:01

Quote:

Originally Posted by crosserke
Het zou wel eens een 24 h in de regen kunnen worden.Dit kan de uitslag ook wel eens beinvloeden.Wie zijn de beste regenrijders?En de Corvettes zullen hun bochtsnelheid niet kunnen gebruiken.Door de regen zouden we wel eens een spannende 24 h kunnen krijgen.

Corvettes in regen niet snel?
Weet je dan niet dat de C6-R van GLPK met droogweer afstellingen en alleen regenbandjes hadden gemonteerd en dan de pole hadden in Silverstone?
En de C6-R van 2005 is ook nog eens slomer (niet veel, maar de C6-R is wel betroubaarder en nog eens sneller met de pitsops) dan de C5-R van 2004.

Maar regen kan wel eens leuk worden en voor vreemde acties zorgen.

B.V.S. 21-08-2006 19:15

Quote:

hij heeft de C5R van SRT al getest, en heeft er een 1.32 mee gereden, zonder echt te pushen volgens Selleslaghs.

dus dat komt zowiezo goed met die jongen in die wagen. en er staan geen bomen langs het parcours, dus daar hoeven ze bij SRT al niet voor te vrezen :+

:D
Die tijd van 1.32 is inderdaad schitterend, volgens mij moet hij geen rookietest doen. De organisatie kan dit beslissen obv zijn palmares.

Integra 21-08-2006 19:34

Quote:

Corvettes in regen niet snel?
Weet je dan niet dat de C6-R van GLPK met droogweer afstellingen en alleen regenbandjes hadden gemonteerd en dan de pole hadden in Silverstone?
En de C6-R van 2005 is ook nog eens slomer (niet veel, maar de C6-R is wel betroubaarder en nog eens sneller met de pitsops) dan de C5-R van 2004.

Maar regen kan wel eens leuk worden en voor vreemde acties zorgen.

De Corvette C6-R is absoluut niet trager dan de C5-R. Waarom zou Corvette Racing een nieuwere auto ontwikkelen? Om sneller te zijn in uitsluitend pitstops? Waarom is de ophanging herwerkt, wielbasis vd C6 tov C5 verkort (minder drag)?
Om sneller te zijn in de pitstops zeker? ;)

Raceboy 21-08-2006 19:53

Quote:

Originally Posted by B&S Racing
Volgens mij mag hij ook zijn rookie test afleggen tijdens een van de andere trainingen, maar voor de kwalificatie.

Iedere rookie moet toch 3 rondes tijdens de nachttraining doen. Ik kan het nu ni direct vinden want het Bijzonder reglement 24 uren staat niet op de belcarsite.

All times are GMT +2. The time now is 12:39.