De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   McLaren MP4/18.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5090)

Gilles 21-06-2003 15:58

Dus McLaren rijdt nog steeds met de zogenaamde 'hoge uitlaten'...

De 'lage uitlaten' die de andere teams toepassen zouden toch beter zijn voor de aerodynamica?

de motor is de laatste tijd wel de achillespees van de McLaren, en dit sinds 2000 ongeveer. Daarvoor was de McLaren ontzettend betrouwbaar.

airco 22-06-2003 22:29

Quote:

Originally posted by HHugo
Zoiets kan echter snel verholpen worden met wat hittebestendig materiaal. Dat zijn in elk geval geen problemen die de introductie van de wagen in gevaar brengen. ( andere problemen wel natuurlijk, en bij Mclaren is dat traditioneel de motor :()
Lijkt me sterk dat die andere uitlaten de aerodynamica niet ernstig gaan beïnvloeden ....
dus introductie staat daar wel op losse schroeven he

Obi-Jan 23-06-2003 00:48

Wat dat mij verbaast is dat zoiets als een "motorkap" voor een F1 uberhaupt uit een brandbaar materiaal ontworpen geraakt. Werken ze bij McLaren met jobstudenten of zo? -Een beetje ingenieur weet toch wel dat die uitlaten en zo roodgloeiend komen te staan? -Laat dat nu nog ne kilo meer wegen, het lijkt me toch evident dat dat iets is dat zeker niet in de fik mag schieten... :rolleyes:

Jan,
=---

A.J. 28-06-2003 15:28

KIMI op pole met de oude wagen !
Is die nieuwe wel nodig ???

redje 28-06-2003 15:39

Quote:

Originally posted by A.J.
KIMI op pole met de oude wagen !
Is die nieuwe wel nodig ???

Toch wel. Anders gaan ze de titel nie kunnen halen, de punten worden pas aan de finish uitgedeeld; de pole is maar de helft van de prestatie.

Gilles 28-06-2003 18:37

Michael maakt kleine fout (2 tienden) in sector 1, en een grove fout in sector 2. daar zit hij 2 meter naast de ideale lijn en kan hij laat accelereren.

Guido 29-06-2003 13:07

Quote:

Originally posted by redje
Toch wel. Anders gaan ze de titel nie kunnen halen, de punten worden pas aan de finish uitgedeeld; de pole is maar de helft van de prestatie.
Jullie vergeten toch wel echt snel. Voor de start van het seizoen werd duidelijk gesteld dat ze de schade gingen proberen te beperken tot de introductie van de nieuwe auto. Dat lukt ondertussen aardig. Er is geen haast bij want ook werd gesteld dat 2004 het objectief is voor de titel.

Terwijl iedereen aan zijn 2003 wagen sleutelt om die optimaal te krijgen tot aan het einde van het seizoen om dan met de 2004 wagen aan de gang te gaan, is McLaren dan al bijna een jaar bezig met de ontwikkeling van de wagen voor de 2004 campagne, nl. de MP4/18! Mij lijkt het dat we de 18 tijdens de laatste 3 to 4 races van het jaar zullen zien en dat als voorbereiding op 2004.

Om Ferrari te onttronen en flinke dreunen in 2004 te verkopen lijkt me dit een goede strategie.

Overigens kan je de McLaren van dit jaar, de MP4/17D, bezwaarlijk dezelfde auto als de 2002 versie bestempelen. Alleen de monocoque is nog de oude. Het overige is verbetert, geoptimaliseerd enz. Ze doen het goed, de jongens. Ik geloof er opnieuw in. :D :D

HHugo 29-06-2003 13:15

Gisteren zou Ron Dennis gezegd hebben dat ze deze week besloten hebben om een MP4/19 te ontwikkelen voor het 2004 seizoen.

HHugo 29-06-2003 13:16

Quote:

Originally posted by Huudo
Ik geloof er opnieuw in. :D :D
Je was toch je hoop niet verloren zeker :no: ;)

Guido 29-06-2003 13:21

Quote:

Originally posted by HHugo
Je was toch je hoop niet verloren zeker :no: ;)
Neen, maar ik bijt mijn nagels niet meer weg tijdens de wedstrijden - de frustratie begint te verdwijnen :D

HHugo 29-06-2003 13:25

Quote:

Originally posted by Huudo
Neen, maar ik bijt mijn nagels niet meer weg tijdens de wedstrijden - de frustratie begint te verdwijnen :D
Ik bijt enkel mijn nagels stuk bij de start als de Mclarens vooraan staan op de grid, zoals vandaag dus (zenuwen)...

Mario 29-06-2003 13:28

Volgens de BBC zou Dennis inderdaad geïnsinueerd hebben dat de nieuwe wagen pas volgend seizoen zou worden ingezet. Ik ken niets van het reglement, maar blijkbaar zou er een testverbod zijn in de zomer, waardoor het wel erg nipt wordt om de MP4/18 tijdig klaar te stomen tenzij voor de laatste paar GP's.

redje 29-06-2003 20:15

Gert Vermersch zegt dan nog dat ze ook al aan de 19 bezig zijn. Waar zitten de McLaren-boys met hun gedachten? Ze zijn dus me drie wagens bezig.

Finish 01-07-2003 10:43

Quote:

Alsof ze het bij McLaren nog niet druk genoeg hebben met het doorontwikkelen van de MP4/17D en de voorbereidingen van de eerste race met de MP4/18, gaat het team nu ook nog beginnen met het ontwerp van de nieuwe MP4/19. Dat gaf teambaas Ron Dennis op de Nurburgring te kennen.

'We hebben genoeg data verzameld om stilaan aan de bouw van de nieuwe wagen (de MP4/19) te beginnen. Die moet dan ergens in de loop van volgend jaar debuteren,” aldus Dennis.

Die geeft dus net als techisch directeur Newey aan dat in de toekomst de ontwerp- en introductiefase van een nieuwe wagen wel eens zou kunnen verschuiven. Ook Newey verwacht dat er een tijd komt dat aan het begin van het seizoen gewoon met de oude wagen wordt gestart.

'De situatie waarbij elk team bij de start van het seizoen met een nieuwe wagen verschijnt lijkt stilaan te veranderen,” denkt ook Dennis.

Intussen blijft het wel nog steeds wachten op de nieuwe MP4/18. Die zal volgend jaar ook zeker nog de eerste races afwerken.
bron:f1racing.nl

Gert Vermersch had gelijk; 3 wagens bij McLaren.
Met de MP4/17D racen ze, de MP4/18 proberen ze klaar te stomen voor Silverstone en de MP4/19 zit in z'n beginfase, voorzien voor de helft van seizoen 2004. :rolleyes:

3 wagens in ontwikkeling bij McLaren. Werk genoeg !

Mario 01-07-2003 12:03

Ik ben zondag verschoten van het feit dat McLaren (of Mercedes) een 7-tal piloten onder contract heeft (volgens Tassin en Vigneron). Da's ook de moeite...

Daarmee kun je al wat ontwikkelingswerk verrichten... Ze zullen wel weten wat ze doen zeker, maar lijkt me allemaal toch wel straf.

Guido 01-07-2003 12:37

Quote:

Originally posted by Finish
bron:f1racing.nl

Gert Vermersch had gelijk; 3 wagens bij McLaren.
Met de MP4/17D racen ze, de MP4/18 proberen ze klaar te stomen voor Silverstone en de MP4/19 zit in z'n beginfase, voorzien voor de helft van seizoen 2004. :rolleyes:

3 wagens in ontwikkeling bij McLaren. Werk genoeg !

De 18 draait zijn test kilometers en de 19 wellicht op de tekentafel. Euh, da's niet zo heel gek. Ieder team zit rond deze tijd in de fabriek al bezig aan de wagen van volgend jaar. Het is alleen zo dat er wat vertraging opzit bij de 18. Anders had er geen hond naar gekraait.

en wat de 7 piloten betreft. Ze rijden er maar met 3, maximaal 4.(KR, DC, AW, PDR) Tevens zitten Heidfeld, Albers en allicht nog iemand anders ook onder contract. Maakt 7.

airco 01-07-2003 12:53

Quote:

Originally posted by Mario
Ik ken niets van het reglement, maar blijkbaar zou er een testverbod zijn in de zomer, waardoor het wel erg nipt wordt om de MP4/18 tijdig klaar te stomen tenzij voor de laatste paar GP's.
testverbod loopt van na de GP van Groot Brittanië en stopt na de GP van Hongarije. Als de MP4-18 dus niet in Silverstone is dit weekend zien we hem in het beste geval slechts in Monza ....

Finish 01-07-2003 12:53

Quote:

Ieder team zit rond deze tijd in de fabriek al bezig aan de wagen van volgend jaar
Ieder team rijdt dit seizoen dan ook al met de 'nieuwe' wagen.
En 'wat' vertraging bij de MP4/18 ? Een nieuwe wagen introduceren na de helft van het seizoen lijkt me toch wel érg laat.
Is de MP4/18 in feite wel de wagen van dit seizoen, of die van 2004 ? Want die wagen gaat dit seizoen minder races rijden dan hun MP4/17D-model. Dan kunnen ze meteen de MP4/19 opschuiven naar 2005 :D

Oneliner 01-07-2003 13:44

Waarom zouden ze de mp4/18 forceren... Laat die maar rustig ontwikkelen, de mp4/17D is voldoende om mee te kunne. Moest dit niet het geval zijn, dan had de mp4/18 waarschijnlijk volgende week ofzo al aan de start gestaan, maar met de nodige twijfels.

MAarbon, werk genoeg voor Mclaren de komende weken :)

airco 08-07-2003 07:04

dit quote Finish op 1 Juli vanop F1-racing.nl
Quote:

Alsof ze het bij McLaren nog niet druk genoeg hebben met het doorontwikkelen van de MP4/17D en de voorbereidingen van de eerste race met de MP4/18, gaat het team nu ook nog beginnen met het ontwerp van de nieuwe MP4/19. Dat gaf teambaas Ron Dennis op de Nurburgring te kennen.
Op 01/07 zijn ze dus begonnen aan de MP4/19. Nu lees ik vandaag hetvolgende

Ron Dennis:
Quote:

As far as the MP4/19 is concerned, it will be ready to go on a circuit before the end of this season."
Ik wil nu niet negatief doen hoor .... Maar .... een wagen ontwikkelen (vanop een leeg blad papier tot een rijdende versie) in 3 maand :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :+

Ik denk dat ze bij McLaren beter eens een cursus efficiënt plannen gaan volgen .... De MP4/18 is maanden te laat ... en nu gaan ze dingen plannen die onrealiseerbaar zijn.

Finish 08-07-2003 13:23

Ok, ik dénk dat we nu toch heel voorzichtig mogen vaststellen dat McLaren even het noorden kwijt is, niewaar ?

Die MP4/18 gaat dus gewoon een soort 'interim-wagen' zijn ? Een overstap van de MP4/17D naar de MP4/19. Konden ze dan niet meteen beginnen aan de MP4/19 en die MP4/18 links laten liggen ? Wat een vreemde handel.

Hakki 08-07-2003 13:52

Quote:

Ok, ik dénk dat we nu toch heel voorzichtig mogen vaststellen dat McLaren even het noorden kwijt is, niewaar ?

Die MP4/18 gaat dus gewoon een soort 'interim-wagen' zijn ? Een overstap van de MP4/17D naar de MP4/19. Konden ze dan niet meteen beginnen aan de MP4/19 en die MP4/18 links laten liggen ? Wat een vreemde handel.

ze hebben misschien nu al door da de MP4-18 ni zo revolutionair is als ze gedacht hadden...mss wordt et nen hele flop:s

airco 08-07-2003 21:09

vandaag de ongelofelijke hoeveelheid van 7 (zeven) ronden !!!!

goe bezig daar bij McLaren

Finish 08-07-2003 21:12

Nuja, als ze met die MP4/17D bezig blijven zoals nu, zit een 3de plaats in het constructeurskampioenschap er nog altijd in. En hier en daar wat 4de en 5de plaatsen. (De wagen moet dan wel betrouwbaar zijn, want op dat vlak zitten ze er ook nog bijlange niet, vraag maar aan Kimi op de Nürburgring :D )

Supra 08-07-2003 21:15

ik heb vandaag vernomen dat mc laren ook al een mp4/19 aan het ontwikkelen is

Finish 08-07-2003 21:17

Wij hebben dat zo'n 20tal posts terug ook al vernomen, en hierboven hebben we het erover :D

Beke lezen eh Supra ;)

HHugo 08-07-2003 21:23

Quote:

Originally posted by airco
vandaag de ongelofelijke hoeveelheid van 7 (zeven) ronden !!!!

goe bezig daar bij McLaren

7 ronden door Wurz idd, maar ook 41 ronden door De La Rosa in de andere 18. Ik geef toe dat het nog altijd geen race-afstand is, maar je moet de feiten wel volledig geven hé... :rolleyes:

HHugo 08-07-2003 22:38

Verklaring voor de 7 rondes van Wurz: zijn tests waren 'aborted race starts', maw electronica dus. (In het verleden is het wel meer gebeurd dat wagens bij een race herstart niet goed wegkomen omdat de start-hulp-electronica maar voor één start voorzien is.)

Guido 08-07-2003 23:26

wie laatst lacht, enz.

We zullen wel zien. Zoals reeds eerder gezegd, dit is iets waar ieder team mee af te rekenen krijgt in het winter seizoen. Alleen is er dan geen hond - lees journalist - in geïnteresseerd om in de koude wintermaanden de circuits af te schuimen naar nieuws. Alles wordt in dit stadium behoorlijk uitvergroot moet ik zeggen.

Niet vergeten dat de 18 vanaf een wit blad papier is ontwikkeld, om de grote stap naar de top terug te maken - lees 2 seconden en meer te vinden per ronde. Typisch wordt een nieuwe wagen doorontwikkeld op het vorige concept en dat gaat natuurlijk sneller.

Afwachten tot de eerste operationele inzet.

Supra 08-07-2003 23:29

vandaag heb ik wa items van mc laren gekregen bij producten van terroson. op alle f1 wagens die op de producten stonden was de naam david te lezen (nooit kimi). weet iemand waarom ??????

Finish 08-07-2003 23:38

:Offtopic:
(eerste coureur bij McLaren ofzo ?

airco 10-07-2003 18:31

http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_195.jpg

Misschien een beetje stof van de remmen :confused: :+ :+ :+

NO WAY dat we die wagen een van de komende GP's te zien krijgen ..... Indien ze het toch durven is het je reinste zelfmoord voor de titelkansen.

Finish 10-07-2003 19:11

Maarnee gij, da's de jaarlijkse zomerbarbecue bij McLaren. Ze zijn het vlees wat aan het braden ;)

yvdp 10-07-2003 22:13

Quote:

Maarnee gij, da's de jaarlijkse zomerbarbecue bij McLaren. Ze zijn het vlees wat aan het braden ;)
ik geloof zelfs helemaal niet meer in het concept mp4/18 dit jaar. Is pakweg een teststuk en een idee om volgend jaar in Australië de 19 op de grid te hebben. Zoals iemand reeds aanhaalde, de 18 gebruiken ze als model om verder op te ontwikkelen. Dit is mijn visie erop. Zou dit kunnen?

Gilles 11-07-2003 08:45

McLaren gisteren weer 10!!!! rondjes gereden .... 10 seconden trager als de F2003 ...

en zoals airco zegt: de MP4-18 inzetten = suicide, maar de MP4-17,die lijkt last te hebben van kleine probleempjes

Supra 11-07-2003 12:45

Quote:

:Offtopic:
(eerste coureur bij McLaren ofzo ?

waarom zetten ze kimi niet als 1 ste persoon. die is toch beter dan david...

yvdp 11-07-2003 13:33

hoe kunnen ze nu weten wie het best gaat doen in een seizoen?!? Vorig jaar scoorde david meer punten dan kimi, dus is het logisch dat hij het nummer 1 krijgt. Hij is dan ook al langer bij het team dan kimi.

yvdp 11-07-2003 13:39

op die paar testrondjes van de mclaren zou ik de auto toch op de baan houden alexander...
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_171.jpg

Gilles 11-07-2003 17:57

Vandaag baanrecord verscherpt door Wurz met 2 tiende van een seconde in Barcelona, 0.7 seconden sneller dan Badoer

yvdp 11-07-2003 19:31

met de 18?

All times are GMT +2. The time now is 00:25.