![]() |
Dus McLaren rijdt nog steeds met de zogenaamde 'hoge uitlaten'...
De 'lage uitlaten' die de andere teams toepassen zouden toch beter zijn voor de aerodynamica? de motor is de laatste tijd wel de achillespees van de McLaren, en dit sinds 2000 ongeveer. Daarvoor was de McLaren ontzettend betrouwbaar. |
Quote:
dus introductie staat daar wel op losse schroeven he |
Wat dat mij verbaast is dat zoiets als een "motorkap" voor een F1 uberhaupt uit een brandbaar materiaal ontworpen geraakt. Werken ze bij McLaren met jobstudenten of zo? -Een beetje ingenieur weet toch wel dat die uitlaten en zo roodgloeiend komen te staan? -Laat dat nu nog ne kilo meer wegen, het lijkt me toch evident dat dat iets is dat zeker niet in de fik mag schieten... :rolleyes:
Jan, =--- |
KIMI op pole met de oude wagen !
Is die nieuwe wel nodig ??? |
Quote:
|
Michael maakt kleine fout (2 tienden) in sector 1, en een grove fout in sector 2. daar zit hij 2 meter naast de ideale lijn en kan hij laat accelereren.
|
Quote:
Terwijl iedereen aan zijn 2003 wagen sleutelt om die optimaal te krijgen tot aan het einde van het seizoen om dan met de 2004 wagen aan de gang te gaan, is McLaren dan al bijna een jaar bezig met de ontwikkeling van de wagen voor de 2004 campagne, nl. de MP4/18! Mij lijkt het dat we de 18 tijdens de laatste 3 to 4 races van het jaar zullen zien en dat als voorbereiding op 2004. Om Ferrari te onttronen en flinke dreunen in 2004 te verkopen lijkt me dit een goede strategie. Overigens kan je de McLaren van dit jaar, de MP4/17D, bezwaarlijk dezelfde auto als de 2002 versie bestempelen. Alleen de monocoque is nog de oude. Het overige is verbetert, geoptimaliseerd enz. Ze doen het goed, de jongens. Ik geloof er opnieuw in. :D :D |
Gisteren zou Ron Dennis gezegd hebben dat ze deze week besloten hebben om een MP4/19 te ontwikkelen voor het 2004 seizoen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Volgens de BBC zou Dennis inderdaad geïnsinueerd hebben dat de nieuwe wagen pas volgend seizoen zou worden ingezet. Ik ken niets van het reglement, maar blijkbaar zou er een testverbod zijn in de zomer, waardoor het wel erg nipt wordt om de MP4/18 tijdig klaar te stomen tenzij voor de laatste paar GP's.
|
Gert Vermersch zegt dan nog dat ze ook al aan de 19 bezig zijn. Waar zitten de McLaren-boys met hun gedachten? Ze zijn dus me drie wagens bezig.
|
Quote:
Gert Vermersch had gelijk; 3 wagens bij McLaren. Met de MP4/17D racen ze, de MP4/18 proberen ze klaar te stomen voor Silverstone en de MP4/19 zit in z'n beginfase, voorzien voor de helft van seizoen 2004. :rolleyes: 3 wagens in ontwikkeling bij McLaren. Werk genoeg ! |
Ik ben zondag verschoten van het feit dat McLaren (of Mercedes) een 7-tal piloten onder contract heeft (volgens Tassin en Vigneron). Da's ook de moeite...
Daarmee kun je al wat ontwikkelingswerk verrichten... Ze zullen wel weten wat ze doen zeker, maar lijkt me allemaal toch wel straf. |
Quote:
en wat de 7 piloten betreft. Ze rijden er maar met 3, maximaal 4.(KR, DC, AW, PDR) Tevens zitten Heidfeld, Albers en allicht nog iemand anders ook onder contract. Maakt 7. |
Quote:
|
Quote:
En 'wat' vertraging bij de MP4/18 ? Een nieuwe wagen introduceren na de helft van het seizoen lijkt me toch wel érg laat. Is de MP4/18 in feite wel de wagen van dit seizoen, of die van 2004 ? Want die wagen gaat dit seizoen minder races rijden dan hun MP4/17D-model. Dan kunnen ze meteen de MP4/19 opschuiven naar 2005 :D |
Waarom zouden ze de mp4/18 forceren... Laat die maar rustig ontwikkelen, de mp4/17D is voldoende om mee te kunne. Moest dit niet het geval zijn, dan had de mp4/18 waarschijnlijk volgende week ofzo al aan de start gestaan, maar met de nodige twijfels.
MAarbon, werk genoeg voor Mclaren de komende weken :) |
dit quote Finish op 1 Juli vanop F1-racing.nl
Quote:
Ron Dennis: Quote:
Ik denk dat ze bij McLaren beter eens een cursus efficiënt plannen gaan volgen .... De MP4/18 is maanden te laat ... en nu gaan ze dingen plannen die onrealiseerbaar zijn. |
Ok, ik dénk dat we nu toch heel voorzichtig mogen vaststellen dat McLaren even het noorden kwijt is, niewaar ?
Die MP4/18 gaat dus gewoon een soort 'interim-wagen' zijn ? Een overstap van de MP4/17D naar de MP4/19. Konden ze dan niet meteen beginnen aan de MP4/19 en die MP4/18 links laten liggen ? Wat een vreemde handel. |
Quote:
|
vandaag de ongelofelijke hoeveelheid van 7 (zeven) ronden !!!!
goe bezig daar bij McLaren |
Nuja, als ze met die MP4/17D bezig blijven zoals nu, zit een 3de plaats in het constructeurskampioenschap er nog altijd in. En hier en daar wat 4de en 5de plaatsen. (De wagen moet dan wel betrouwbaar zijn, want op dat vlak zitten ze er ook nog bijlange niet, vraag maar aan Kimi op de Nürburgring :D )
|
ik heb vandaag vernomen dat mc laren ook al een mp4/19 aan het ontwikkelen is
|
Wij hebben dat zo'n 20tal posts terug ook al vernomen, en hierboven hebben we het erover :D
Beke lezen eh Supra ;) |
Quote:
|
Verklaring voor de 7 rondes van Wurz: zijn tests waren 'aborted race starts', maw electronica dus. (In het verleden is het wel meer gebeurd dat wagens bij een race herstart niet goed wegkomen omdat de start-hulp-electronica maar voor één start voorzien is.)
|
wie laatst lacht, enz.
We zullen wel zien. Zoals reeds eerder gezegd, dit is iets waar ieder team mee af te rekenen krijgt in het winter seizoen. Alleen is er dan geen hond - lees journalist - in geïnteresseerd om in de koude wintermaanden de circuits af te schuimen naar nieuws. Alles wordt in dit stadium behoorlijk uitvergroot moet ik zeggen. Niet vergeten dat de 18 vanaf een wit blad papier is ontwikkeld, om de grote stap naar de top terug te maken - lees 2 seconden en meer te vinden per ronde. Typisch wordt een nieuwe wagen doorontwikkeld op het vorige concept en dat gaat natuurlijk sneller. Afwachten tot de eerste operationele inzet. |
vandaag heb ik wa items van mc laren gekregen bij producten van terroson. op alle f1 wagens die op de producten stonden was de naam david te lezen (nooit kimi). weet iemand waarom ??????
|
:Offtopic:
(eerste coureur bij McLaren ofzo ? |
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_195.jpg
Misschien een beetje stof van de remmen :confused: :+ :+ :+ NO WAY dat we die wagen een van de komende GP's te zien krijgen ..... Indien ze het toch durven is het je reinste zelfmoord voor de titelkansen. |
Maarnee gij, da's de jaarlijkse zomerbarbecue bij McLaren. Ze zijn het vlees wat aan het braden ;)
|
Quote:
|
McLaren gisteren weer 10!!!! rondjes gereden .... 10 seconden trager als de F2003 ...
en zoals airco zegt: de MP4-18 inzetten = suicide, maar de MP4-17,die lijkt last te hebben van kleine probleempjes |
Quote:
waarom zetten ze kimi niet als 1 ste persoon. die is toch beter dan david... |
hoe kunnen ze nu weten wie het best gaat doen in een seizoen?!? Vorig jaar scoorde david meer punten dan kimi, dus is het logisch dat hij het nummer 1 krijgt. Hij is dan ook al langer bij het team dan kimi.
|
op die paar testrondjes van de mclaren zou ik de auto toch op de baan houden alexander...
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_171.jpg |
Vandaag baanrecord verscherpt door Wurz met 2 tiende van een seconde in Barcelona, 0.7 seconden sneller dan Badoer
|
met de 18?
|
All times are GMT +2. The time now is 00:25. |