De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   A1 Grand Prix Series (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7662)

fish88 23-08-2005 01:52

weber die is teambaas van het duitse team

FIRE 23-08-2005 17:44

Quote:

Originally Posted by fish88
weber die is teambaas van het duitse team

Dat weet ik, echter hij zal niet bij alle races aanwezig zijn en laat het management over aan David Sears. Kortom naar mijn mening is hij slechts teambaas op papier.

Mark 25-08-2005 01:27

Quote:

Russia and Indonesia are the latest two countries to be firmed up for the inaugural A1 Grand Prix championship.

The Indonesian entry is being tested by 25 year-old former F3000 driver Ananda Mikola.

Nikolay Fomenko and Alexey Vasiliev, who lie 40th and 41st in the FIA GT1 drivers championship respectively, will test their 550bhp A1 Grand Prix car this week.

www.autosport-atlas.com
Mikola kennen we nog van zijn F3000-dagen bij Astromega, zeer benieuwd naar de tijden van die twee Russen.

FIRE 25-08-2005 18:46

Quote:

Originally Posted by Mark
Mikola kennen we nog van zijn F3000-dagen bij Astromega, zeer benieuwd naar de tijden van die twee Russen.

Op www.verstappen.nl staan de tijden van gisteren en vandaag:

woensdag
http://www.verstappen.nl/NL/item11/n...0824_6153.html
http://www.verstappen.nl/NL/item11/n...0824_6155.html

donderdag
http://www.verstappen.nl/NL/item11/n...0825_6159.html
http://www.verstappen.nl/NL/item11/n...0825_6161.html

FIRE 26-08-2005 20:03

vrijdag
http://www.verstappen.nl/NL/item11/n...0826_6164.html

Overigens heeft Nederland engineer Graham Taylor aangetrokken. Verstappen en Tayler kennen elkaar nog uit de Arrows tijd.

Mark 26-08-2005 21:53

Quote:

Van de teams die bekend zijn mag 85% toch wel gerekend worden tot vaste en kwalitatief zeer goede namen in de single-seater klassen. Als ik heel eerlijk moet zijn is Racing for Holland wat dat betreft een van de zwakkere namen binnen deze klasse. Niets ten nadele van Jan Lammers en Jos Verstappen maar RfH heeft nog geen single-seater ervaring en dan kan van de rest niet gezegd worden.

Oei, Jos denkt hetzelfde als mij...........het gaat met mij de verkeerde kant uit! :D

Quote:

Verstappen realiseert zich terdege dat het moeilijk zal zijn voor hem races te winnen. Veel landen zetten een professioneel team in dat veel ervaring heeft met Formule races. Jan Lammers’ team daarentegen heeft geen enkele ervaring en de versterking die het team heeft aangetrokken in de persoon van Graham Taylor is dan ook meer dan welkom

http://www.autosport.nl/actueel/news...541&rubriek=28

FIRE 26-08-2005 22:25

Is Armand Broekmans weer weg bij RfH? Ik heb die RTL Autosport uitzending van pasgeleden maar half gezien, vertelde hij daar niet dat hij contacten had met BMW voor het F1 team?

Mark 09-09-2005 19:04

Carlin Motorsport gaat naar alle waarschijnlijkheid 3 teams ondersteunen in deze serie. Libanon en Portugal waren al bekend, Japan gaat daar waarschijnlijk bijkomen. E.e.a. volgens Autosport 08-09-05

Het Italiaanse A1GP team zou gerund worden door Coloni.....ook ergens gelezen, ben ff kwijt waar :frusty:

Mark 12-09-2005 00:03

Alweer een bekende naam erbij. Charouz heeft de franchise voor Tjechië gekocht. Coureurs van dienst:

-Jarek Janis
- zoontje Jan Charouz
- Tomas Enge

Toch heeft die Sjeik een mooie PR-campagne, elke week geven iets meer informatie vrij ;)

jeep 12-09-2005 13:08

Voor België is er zeer grootte interesse van RFB om in dit project mee te stappen. Volgens Wim (enkele weken geleden ) zouden er vergaande gesprekken zijn met de sjeik

FIRE 12-09-2005 19:07

Is dit niet een beetje laat?

jeep 12-09-2005 19:39

Geen idee, ben niet betrokken bij de projecten van RFB. Wim heeft dit vertelt op een donderdag training. Blijkbaar één van hun engineurs is dit ook voor de A1

Mark 12-09-2005 21:38

Quote:

Originally Posted by FIRE
Is dit niet een beetje laat?

Nee, slaan ze de eerste wedstrijden c.q. eerste seizoen wellicht over..........als je maar die licentie/franchise te pakken hebt ;) Een gouden belegging ;)

Mocht RfB daadwerkelijk aan de start komen dan voorzie ik een beetje hetzelfde probleem als voor RfH. Goede teams maar geen specifieke single-seater know-how in huis. Op zich geen probleem, die kennis kun je in huis halen........doen ze bij RfH ook. Heylen, Berghoff, Punch.........ik zie het wel zitten ;)

Krijgen we toch een Holland - Belgie :D Reken er maar op dan dat ik dan in mijn oranje kloffie in de Wheels zit :D :D

Wat betreft teams met ervaring. De franchise van Zwitserland, in handen van Max Welti, zal op de baan gerund worden door Dams. Dams, Carlin en naar alle waarschijnlijkheid Coloni gaan dan ieder drie teams runnen. Toch knap dat die eigenwijze Hollanders en hopelijk ook de Belgen hun eigen koers gaan varen.

FIRE 12-09-2005 21:46

Quote:

Wat betreft teams met ervaring. De franchise van Zwitserland, in handen van Max Welti, zal op de baan gerund worden door Dams.

Ik dacht dat de Zwitserse franchise in handen was van Frederic Dor. Of is Dor eigenaar en Welti teammanager?

Quote:

Dams, Carlin en naar alle waarschijnlijkheid Coloni gaan dan ieder drie teams runnen. Toch knap dat die eigenwijze Hollanders en hopelijk ook de Belgen hun eigen koers gaan varen.

Bedoel je dit negatief of positief? Het is een landenkampioenschap dus het is eigenlijk het mooiste dat het team ook uit het betreffende land komt. Kijk dat Libanon of Pakistan bedrijven als Carlin of DAMS inhuren is begrijpelijk, echter een land als Duitsland moet toch zelf een team kunnen runnen.

Voor de teams die nog niet getest hebben is er komende maandag een testdag:

Quote:

Vandaag is een laatste test bevestigd voor A1 Grand Prix teams. Deze wordt gehouden op het circuit van Silverstone, a.s. maandag 19 september.
Deelname is voorbehouden aan de teams die zich later hebben ingeschreven en zodoende de eerdere test op Silverstone moesten missen.
Canada en Tsjechië zullen in ieder geval deelnemen. Ook de teams van Ierland en Duitsland mogen deelnemen omdat deze pas één test gereden hebben. Er wordt gemompeld dat Japan en Italië ook als team aanwezig zullen zijn. Zelfs een vijfde team zou dan bekend gemaakt gaan worden. Dat zou de deelname op 25 teams brengen, een ongekend groot aantal voor een startende serie.

De eerste twee races moet elk team in elk geval zonder schade proberen te rijden, want de tweede auto komt voor elk team pas bij de derde wedstrijd beschikbaar.
Bron: www.verstappen.nl

Mark 12-09-2005 22:11

Quote:

Bedoel je dit negatief of positief?

Positief. Nederland en hopenlijk België kiezen op die manier niet voor de makkelijkste weg. Als ze dan succes weten te boeken geeft dat veel meer glans aan een overwinning. Althans, dat is mijn persoonlijke mening.............met de nodige miljoenen kan ik ook aankloppen bij Carlin, Dams, ASM of Coloni. Onder het motto: "Zeg vriend, zet voor mij eens een Limbo A1GP team op" ;)

Nieuws over Zwitserland? Stond in de laatste editie Autosport........

Mark 12-09-2005 22:20

Quote:

De eerste twee races moet elk team in elk geval zonder schade proberen te rijden, want de tweede auto komt voor elk team pas bij de derde wedstrijd beschikbaar.

www.verstappen.nl
Hmmmmmm, ik voorzie een probleem voor de Oranje mannen ;) :D

Mooi staaltje van "Frau Antje promotie" (Frau Antje is het commerciële uithangbord van Nederland in Duitsland)

Quote:

Jos Verstappen demonstreert dit weekend (zaterdag en zondag) de Nederlandse auto voor de nieuwe A1 Grand Prix-series tijdens het DTM-evenement op de EuroSpeedway Lausitz.

www.autosport.nl
Zo'n knal oranje bolide voor 100.000 Duitsers :D

A.J. 13-09-2005 11:20

Quote:

Krijgen we toch een Holland - Belgie :D Reken er maar op dan dat ik dan in mijn oranje kloffie in de Wheels zit :D :D

hoe interesseert me niet, als je maar in de Wheels zit :D

Eddy V 13-09-2005 15:34

Quote:

Maar dan wel zonder caravan hé. :D
Daar vloeken die "drekkelige deutschen" zo op.

Raceboy 14-09-2005 17:09

Quote:

Komt er op de sidepods :" We worden wereldkampioen!" ? :D

Raceboy 14-09-2005 21:22

Dan Weldon zou wel is kunnen gaan rijden voor team GB.

FIRE 14-09-2005 22:11

Quote:

Originally Posted by raceboy
Dan Weldon zou wel is kunnen gaan rijden voor team GB.

Kerr en Loyd gaan daar toch rijden?

Raceboy 14-09-2005 22:15

Quote:

Kerr en Loyd gaan daar toch rijden?

De eerste 4 races. Voor de rest is er blijkbaar nog geen contract.

Raceboy 16-09-2005 20:22

verander die naam maar.

Quote:

The organisers of the new A1 Grand Prix series are set to face a last-minute complication over the name of the series following the threat of legal action from the Australian Grand Prix Corporation.

According to reports coming out of Australia, the organisers of the Melbourne Grand Prix have now authorised legal proceedings about A1 GP over the use of the term 'Grand Prix'. This comes just one week before the inaugural event at Brands Hatch.

In a statement issued by Australian Grand Prix boss Ron Walker, he claimed he had no choice but to press ahead with the action following the breakdown of talks between lawyers in London this week.

bron: autosport-atlas.com

FIRE 16-09-2005 20:25

Wat een zeikerd. De naam Grand Prix staat los van F1.

FIRE 16-09-2005 23:22

Quote:

Originally Posted by raceboy
Komt er op de sidepods :" We worden wereldkampioen!" ? :D

Landenteams....opkomst van hooliganisme?

Mark 19-09-2005 20:17

Canada en Oostenrijk zijn er a.s. weekend ook bij. Oostenrijk zie ik niet vooraan staan, coureur van dienst is Mathias Lauda ;) Italië is er ook bij maar niet ondersteund door Coloni. Waarschijnlijk gaat Team Ghinzani de tent runnen. E.e.a. volgens autosport-atlas.com

Zondag ga ik er echt voor zitten, wil deze premieré niet missen ;)

FIRE 19-09-2005 20:32

Quote:

Canada en Oostenrijk zijn er a.s. weekend ook bij. Oostenrijk zie ik niet vooraan staan, coureur van dienst is Mathias Lauda ;) Italië is er ook bij maar niet ondersteund door Coloni. Waarschijnlijk gaat Team Ghinzani de tent runnen. E.e.a. volgens autosport-atlas.com

Oostenrijk payed by Red Bull?

Eddy V 19-09-2005 21:02

Quote:

Wat een zeikerd. De naam Grand Prix staat los van F1.

Walker is slechts de stroman van Mr. E.
Deze wil namelijk de naam Grand Prix voor zich reserveren, om nog wat meer centjes binnen te halen.

FIRE 20-09-2005 18:13

Foto's van Oranje en de Moffen (om in voetbal termen te blijven ;)):
http://www.motorsport.com/photos/sel...est&Y=2005&O=0

Mark 20-09-2005 21:44

De A1GP serie krijgt dan toch een Belgisch tintje:

Quote:

Team Astromega zal het technische gedeelte van het Chinese A1 Grand Prix team dit seizoen op zich nemen. Team Astromega is bekend geworden met de training van Fernando Alonso en andere competitieve coureurs in de Formule 1, Formule 3000, GP2 etc.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=905

Overzichtje onder voorbehoud ;)
Great Britain: Arden Motorsport
France: DAMS
Mexico: DAMS
Portugal: Carlin Motorsport
Libanon: Carlin Motorsport
Zuid-Afrika: BCN
Brazilië: ASM
USA: John Village Automotive
Pakistan: Super Nova
Malesië: Coloni Motorsport ???????????????????????
Nieuw Zeeland: West Surrey Racing
Australië: Alan Docking Racing
China: Team Astromega
Zwitserland: DAMS / Max Welti
Nederland: Racing for Holland
India: Akbar Ebrahim
Canada: John Village Automotive
Oostenrijk: Team Rosberg
Italie: Ghinzani
Japan: Carlin Motorsport
Tjechie: ??
Duitsland:Super Nova
Ierland: ??
Rusland ??

TYRI F1 20-09-2005 21:51

hoe kan dams zoveel, concurrerende teams onderzich beheren?
carlin trouwens ook...

FIRE 20-09-2005 21:54

Super Nova runt Duitsland

FIRE 20-09-2005 22:07

Quote:

Originally Posted by TYRI F1
hoe kan dams zoveel, concurrerende teams onderzich beheren?
carlin trouwens ook...

Als ik me niet vergis dan beschikken teams alleen tijdens het raceweekeinde over de auto's. Dus tussen de races door niet testen of rebuilden. Daarnaast mogen teams maar uit een beperkt aantal monteurs bestaan.

Mark 22-09-2005 23:31

Ligt het aan mij of schieten de stratencircuits uit de grond, de laatste jaren? In de A1 GP serie is een dergelijk circuit te vinden in Durban, Zuid-Afrika. De race zal gehouden worden op 29-01-06.

Bij deze een link naar een de lay-out van het circuit: klik hier

Volgens mij gaan de heren klagen over het zand op de baan ;)

The Interceptor 20-02-2006 22:27

In een artikeltje over de BP Masters of F3 op www.f1racing.nl wordt er gemeldt dat er waarschijnlijk op de 15e oktober een A1 GP race zal plaatsvinden op het circuit van Zandvoort. Zou zeker mooi zijn als het doorgaat, en ongetwijfeld een volgepakt huis om de Jos aan te moedigen.

Richard 26-02-2006 00:36

Tja, de directie van Zandvoort heeft de reputatie dat ze wel vaker hun mond opentrekken zonder dat er ook maar 1 ding vaststaat, ze hebben nog niet eens de extra geluidsdagen die daarvoor nodig zijn van de provincie toegewezen gekregen, dat word dus een twijfelgevalletje...

Raceboy 05-03-2006 21:11

Frankrijk kampioen, geen race in laguna Seca.

Quote:

Next weekend's A1 Grand Prix round at Laguna Seca has been cancelled, autosport.com can reveal.

The move will be officially confirmed later today, but autosport.com understands that the decision to can the race has been taken for operational reasons.

FIRE 05-03-2006 21:16

Jammer, ik had die wagens graag door de corkscrew zien gaan. :(

Raceboy 05-03-2006 21:35

blijkbaar slechte planning

Quote:

Jan Lammers heeft het probleem inmiddels bevestigd: "Het weer is al een tijd slecht", aldus de seatholder van team Nederland. "Ook afgelopen week kwam de regen met bakken naar beneden en daardoor lopen de werkzaamheden vertraging op. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze het niet redden. Omdat het werk niet af is kan men voor de rijders de veiligheid niet garanderen, maar ook de faciliteiten voor de toeschouwers zijn niet op orde. Ik weet niet of ze te laat met de reconstructie begonnen zijn of dat de weersomstandigheden de oorzaak zijn van deze situatie, wellicht een combinatie van beide. Feit is dat het werk niet af is. Dat is balen ja, een deel van ons team is al daar. Ook Jos is al in Amerika."

El Torro 05-03-2006 23:19

Hoogstwaarschijnlijk uit veiligheids overwegingen......

crash.net

All times are GMT +2. The time now is 09:50.