bluelite |
09-06-2005 17:56 |
Quote:
Originally Posted by strepper
een tijd geleden zij men hier er komt geen kat naar autosport kijken.
nu bij de Renaults en waarschijnlijk tijdens de 24 uur gaat er wel een pak volk zijn is het ook niet goed ik weet niet wat jullie willen.
|
Tuurlijk moet er volk naar races komen, maar je merkt duidelijk dat meer dan de helft niet uit interesse voor de autosport komt. Een groot deel van die mensen is daar op uitnodiging, een ander deel om zich eens te laten zien. Als je hen dan vraagt waar ze het stuur kunnen vinden in de cockpit, dan doen ze de kofferbak open om te kijken of daar geen stuur is om de wagen te besturen. De andere helft zou de motorkap opendoen. Tijdens de World Series was het vol met mensen dat daar eigenlijk niks te zoeken heeft. Reken dan nog al die pubers met hun scooters en quads die door de paddock scheuren en het feest is compleet.
Tijdens de 24 Uren is het niet anders. Je ziet volk bij de start, volk bij de finish en volk op één of andere fuif midden in de nacht. Waar zit al dat volk tijdens de rest van de race?
Verleden jaar zat ik met mijn collega op de tribune op verschillende ogenblikken overdag en 's nachts. 's Nachts lagen wij als enigen van een handjevol groep mensen (die andere mensen kenden we niet) te ronken op de tribune met dat schone geluid op de achtergrond. Voor dat geluid komen we!
Dit is gewoon niet te vergelijken met de Nordschleife waar iedereen ervoor zorgt dat het een feest wordt. Naar de Nordschleife ga je toch ook niet om een bungee-sprong te wagen, een lekkere fuif mee te maken tijdens een 24-uren-race,...
|