De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 Vrt ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1070)

JPMontoya 19-01-2002 21:15

Een F1-commentator moet toch opgaan in de race ;
Als hij niet zou moete opgaan in F1 dan kunnen we evengoed BAVO CLAES de F1 commentarieren !

Rrubinio 19-01-2002 22:41

Quote:

Originally posted by Sennake
Toen de VRT nog BRT heette en nog F1 uitzond, WAS dat ook zo. Maar in die tijd keek ik dan weer naar NOG betere verslaggeving, op Eurosport.
Eigenlijk heb ik in die periode nooit naar de BRT-F1 gekeken. Voor mij moest het altijd de Duitstalige RTL zijn. Met twee live op het circuit + één presentator in de Racing-club F1 TV studio van de Erlebniswelt langs de Nürburgring. Met altijd als gast en mede presentator ‘Niki Lauda’.
Was er dan niets op het circuit te zien, dan kon je al eens lachen :) of ergeren :( aan het commentaar van Niki. “Als Hill zo traag blijft rijden wordt hij niet alleen geen wereldkampioen, maar wordt hij nog op een ronde gezet door zijn eigen auto” :D :D :D
Wie zou er als speaker kunnen fungeren op VRT of Kanaal 2 ?!
Ik dacht aan De Max van Wittekerke (rallypiloot) en aan Frank van JimTv (Belcar piloot). Beide goed van tong en ze besteden heel wat tijd aan de voorbereiding van hun job.

Finish 20-01-2002 00:10

Zolang het maar niet Frank Raes wordt.
Uitstekend sportjournalist en goed nieuwslezer en interviewer enzo, maar de keren dat die tijdens een voetbalwedstrijd 'BINNEN' en 'NEE NIET BINNEN' roept is niet bij te houden. of 'Nu dan'.

Of die enthousiastheid als er gescoord wordt...*nihil*

Pascal 20-01-2002 01:07

Misschien is over-reacting gewoon een eigenschap van elke commentator. Denk maar eens aan de speaker van het circuit ZOLDER (Guy Geurts). Als je hem soms bezig hoort : "daar gaan ze nek aan nek door de chicane". In werkelijkheid is er dan 100 meter tussen de twee auto's.

Op de VRT zijn er echter enkele nieuwe gezichten bijgekomen op de sportredactie. Misschien zit daar wel een talent tussen wat betreft berichtgeving inzake autosport.

Laat ons hopen !

C U

JPMontoya 20-01-2002 13:07

Plz niet F. Molnar of dieé Max (wie dat dan ook moge zijn)
die Molnar is totaal niet objectief (voor hem is McLaren no 1. en die Max rallypiloot :) als ik em ni ken zal em wel ni goed zijn !!!

Rrubinio 20-01-2002 15:30

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Plz niet F. Molnar of dieé Max (wie dat dan ook moge zijn)
die Molnar is totaal niet objectief (voor hem is McLaren no 1. en die Max rallypiloot :) als ik em ni ken zal em wel ni goed zijn !!!

Frank Molnar niet objectief, Philip Verellen had ook zijn favoriete team en piloot, en Peter Baert eveneens. Ze lieten het misschien niet zo duidelijk merken, maar wanneer die bepaalde piloot zich een beetje bougeerde hadden ze het gezien, terwijl andere dingen aan hun gezichtsveld voorbij ging. En De Max niet kennen, die flik (sorry Pascal) uit Wittekerke. In de rallywereld misschien beter gekend als Peter Bulckaen. En als je Peter nog nooit heb zien rijden, op 3 maart zal hij deelnemen aan de MCE-rallysprint met als co Hilde Ghysbrechts (Elke uit Wittekerke).
........Als de beelden maar perfect zijn, het gezever kunnen we nog altijd op o draaien. Andersom ??????...............................;

JPMontoya 20-01-2002 18:35

Mail van VRT -persdienst

"Hallo,

het klopt dat er onderhandelingen lopen tussen VRT-tv en de F1-rechtenhouder over een evt. contract. Maar de besprekingen zijn nog niet afgerond. Het contract is nog niet ondertekend. Van zodra het allemaal definitief is sturen wij zeker een persbericht rond. Ik zet u meteen bij de lijst geadresseerden. Goed?

Groeten

--------
Deze mail is afkomstig van VRT zelf !!!

Het lijkt er dus sterk op dat het contract bijna binnen is !

Ferrari Forever 21-01-2002 11:49

vrt ? ? (en ja ik leef nog)

Ik wil alleen maar zeggen dat ik mij nog een gp van Francorchamps herinner van nog niet eens zo heel lang geleden (ik schat 96) met een vrouwelijke verslaggever op de vrt. Nu heb ik niets tegen vrouwen maar die commentaar was zo verschrikkelijk irritant slecht dat Peter Baert er Murray walker in het kwadraat bij lijkt. Meer dan de helft van de race ging het over 'Villeneuve en zijn nieuwe haarkleur". Als dat de toekomst is, laat het dan alsjeblieft zoals het was.

airco 21-01-2002 11:53

we'll see hoe het wordt. Ook klasse-mensen als Murray Walker hebben ooit krediet gekregen. En van dat krediet hebben ze gebruik gemaakt om zich te bewijzen.

Geef de Vrt dat krediet dan ook. Als ik hier lees dat de helft van de bezoekers hier niet meer kijkt naar nederlandstalige F1 omdat de commentaar toch op niks trekt, dan zit in de nederlandstalige verslaggeving duidelijk iets verkeerd. Aan de VRT om hier verandering (verbetering) in aan te brengen.

airco

Finish 21-01-2002 14:28

Re: vrt ? ? (en ja ik leef nog)

Quote:

Originally posted by Ferrari Forever
Ik wil alleen maar zeggen dat ik mij nog een gp van Francorchamps herinner van nog niet eens zo heel lang geleden (ik schat 96) met een vrouwelijke verslaggever op de vrt. Nu heb ik niets tegen vrouwen maar die commentaar was zo verschrikkelijk irritant slecht dat Peter Baert er Murray walker in het kwadraat bij lijkt. Meer dan de helft van de race ging het over 'Villeneuve en zijn nieuwe haarkleur". Als dat de toekomst is, laat het dan alsjeblieft zoals het was.
'96 was F1 idd nog in de handen van de BRT. In '97 werd dat dan VTM/Kanaal 2. Nu vraag ik mij toch af wie die vrouwelijke commentatrice is geweest, want dan moet ze een serieus waarzegster geweest zijn, Villeneuve's haren werden pas geblondeerd in de tweede helft van het seizoen '97, getuige daarvan de pruiken van de Williams-pitcrew bij het halen van z'n wereldtitel te Jerez. In '96 was het nog altijd gewone haarkleur.

We moeten op de details letten eh FF :)

Ferrari Forever 21-01-2002 19:23

ok, kan ook 97 geweest zijn. IK heb wel gezegd ' ik SCHAT 96' . Kwestie van volledig te zijn.

Alain 21-01-2002 19:56

Dat moet volgens mij Els Jackxens zijn. dat is bij mijn weten de enige vrouw die commentaar gaf bij gemotoriseerde sporten in de tweede helft van de jaren 90.

tsjolder 21-01-2002 20:08

Quote:

Originally posted by Rrubinio

Frank Molnar niet objectief, Philip Verellen had ook zijn favoriete team en piloot, en Peter Baert eveneens. Ze lieten het misschien niet zo duidelijk merken, maar wanneer die bepaalde piloot zich een beetje bougeerde hadden ze het gezien, terwijl andere dingen aan hun gezichtsveld voorbij ging. En De Max niet kennen, die flik (sorry Pascal) uit Wittekerke. In de rallywereld misschien beter gekend als Peter Bulckaen. En als je Peter nog nooit heb zien rijden, op 3 maart zal hij deelnemen aan de MCE-rallysprint met als co Hilde Ghysbrechts (Elke uit Wittekerke).
........Als de beelden maar perfect zijn, het gezever kunnen we nog altijd op o draaien. Andersom ??????...............................;

Diene Frank heeft ten eerste al een mega-irritant Limburgs accent en daarnaast zijn er toch grenzen aan subjectiviteit. Dienen kwam verdorie klaar bij het horen van de naam Mika alleen al. Baert en Verellen probeerden tenminste nog weg te steken dat ze McLaren-fans waren. Van Baert twijfel ik nog een beetje, maar Verellen is zeker anti-ferrari.

Ferrari Forever 21-01-2002 20:09

Geen idee, ik weet alleen dat haar commentaar ergerlijk slecht was.

Sennake 21-01-2002 20:16

Quote:

Originally posted by tsjolder

Diene Frank heeft ten eerste al een mega-irritant Limburgs accent en daarnaast zijn er toch grenzen aan subjectiviteit. Dienen kwam verdorie klaar bij het horen van de naam Mika alleen al. Baert en Verellen probeerden tenminste nog weg te steken dat ze McLaren-fans waren. Van Baert twijfel ik nog een beetje, maar Verellen is zeker anti-ferrari.

Vreemd. Het zal dan wel een kwestie van invalshoek zijn zelle Tsjolder. Ik lees namelijk op het sport24 forum net het omgekeerde : "wat ik zo irritant vind aan Peter Baert is zijn favoritisme voor Michael Schumacher".
Ik moet zeggen dat ik hem gewoon slecht vind als commentator, zonder dat er mij een uitgesproken mening voor de een of ander in het oog springt. Maar als ik al 5 ronden lang gezien heb dat de 4e in het klassement de 3e voorbijgegaan is, en dat mijnheer dan afkomt met "ohhhh kijk, Barricello is voorbij Coulthard gegaan" dan vraag ik me af wat die gasten daar in hun kabineke eigenlijk aan het doen zijn. Of als MS en JPM enerzijds aan het vechten zijn voor plaats 1 en 2, en wat verderop zijn RB en RS hetzelfde aan het doen voor plaats 5 en 6, en RB gaat voorbij RS, dat hij dan uitroept dat MS voorbij JPM gegaan is, vind ik echt beneden alle peil voor een professioneel commentator. Ik wil echt niet stoefen, maar 80% van de mensen van onze Paddock kunnen dat beter en weten meer over F1 dan "Laurel" Baert en "Hardy" Verellen...

All times are GMT +2. The time now is 01:15.