![]() |
|
Hallo,
het was onze eerste keer en we hebben er enorm van genoten. We reden in een blauwe Fiat Coupé. De wagen is nog maar net aangekocht en ik had een beetje schrik dat hij het niet zou volhouden .... maar alles verloopte naar wens, enkel de remmen lieten het wat afweten. We moesten steeds vroeger remmen !! Misschien voor volgende keer andere remmen ?? Kan iemand ons hierbij helpen ? Groetjes, Pascal Roy Hartgerink, op je filmpje rijden we in het begin tussen jullie treintje !! Hopelijk niet in de weg gereden ?? |
Quote:
Voor mij was het ook de eerste keer op Zolder. Ik zal zeker vaker van de partij zijn ! Met de standaard remmen heb je inderdaad snel last van fading. Je was zeker niet de enige met rem-problemen. Ikzelf en de 147 GTA ook. Mijn remkracht nam niet af, maar was aan de ene kant krachtiger, waardoor ik dus ook niet vol in de remmen kon. De volgende keer ga ik beter voorbereid. |
Nee, geen last van jullie gehad. Je had het ons best wat lastiger kunnen maken :-)
M.b.t. de remmen; dot 5.1 erin "gooien", als het kan grotere remschijven en raceblokken (ik gebruik pagid blauw of ferodo 3000) monteren. Staalomvlochten remleidingen (weg met die rubberen slangetjes) geeft ook alleen maar voordelen. Breng ook koelslangen voor frisse lucht naar je remschijven. Na 5 snelle rondes moet ik met de GTV de pit in; doorrijden is hierna onverantwoord. Mijn 75 houdt het daartegen de hele middag vol. Alleen dan zijn aan het eind alleen de remblokken versleten. Zo te lezen zijn er weer wat Nederlanders enthousiast geworden. Goed gedaan Eran!!! |
Quote:
Ge staat inderdaad effe op mijn filmpke. Het geluid is deze keer wat minder. Ben vergeten de externe microfoon aan te sluiten. frans Zolder 12_8 Lode :bye: |
Lode, amaai !!!!
Dat bakske van U is niet te geloven, wat zit daarin ??? Ik heb je filmpje bekeken op de Nurburgring ..... INDRUKWEKKEND !!! :applaus: :worship: Roy, we zullen er op 2 september waarschijnlijk terug bij zijn. Hopelijk met betere remmen !! Onze rondetijden zullen dan waarschijnlijk ook verbeteren .... Met welke wagen reed jij ? De 156, de 147 of de GTV ? Is er enige manier om je rondetijden te weten te komen ?? |
Quote:
Ongelooflijk hoe de DAX er tussenuit gaat. Heb de hele dag weer heerlijk genoten van de sound van jouw apparaat! Groetjes Frans |
Quote:
In de 75 ligt een getunde 1,8 turbo-motor. Verder zijn hier en daar nog wat aanpassingen gedaan :-). D.d. 2-9 ben ik er ook weer; wellicht met een 155 Q4. Motorblok wordt op dit moment compleet gereviseerd, dus dan kan dit weer eens aan de tand gevoeld worden. M.b.t. rondetijden; pas hier mee op. Als ik heb goed begrijp heb je afgelopen vrijdag pas je 1e ervaringen opgedaan. Voor je het weet ben je te veel op je rondetijd in plaats van het asfalt gefocust. Bouw het eerst eens rustig op. |
driften
julli moeten maar eens naar volgende link surfen want hier staan verschillende drif video's uit japan
http://www.autobytel.espn.go.com/con...m/1?vid=d_0132 groetjes johanmotorsport.be |
@pseypen,
Roy heeft helemaal gelijk, met die rondetijden, maar als je ze toch wilt weten ... ...vraag maar eens naar de geluidsmetingen op de toren, (Maar expliciet NIET vragen naar je tijden). Op deze lijst staan de momenten waarop er gemeten is, je moet alleen zelf even de tijden vergelijken. ;) Success ermee. mvg, Jo Smets |
Roy en Jo,
bedankt voor de tips, ze worden zeker gewaardeerd !! De rondetijden zijn gewoon om een gedacht te hebben van de vooruitgang die we maken .... het is anders moeilijk te weten of je vooruit of achteruit gaat. We zullen zeker geen domme dingen doen om toch een paar seconden sneller te gaan :no: Ik kijk al uit naar de volgende keer !! ps: ik heb een tread gestart over het verbeteren van de wagen....hoe meer tips en adressen hoe liever !!! |
Quote:
Race-groeten, Jo |
@thomaske glpk
je mag me wat fotos doorsturen (nr 162 rode 106) ik heb me weer goed geamuseerd. in september ga ik niet kunnen komen. spijtig. ik denk wel mee te doen aan de driftchallenge in december. moest er al meer info over bekend zijn, hoor ik het graag (of lees ik het graag). info over hoe de dag geregeld zal worden en natuurlijk wat de kosten gaan zijn. groeten Yves ps: merci voor de complimenten |
volgende week gaat alles betreffende de 3de december, de ERAN DRIFT DAY online.
|
Met de standaard remmen heb je inderdaad snel last van fading. Je was zeker niet de enige met rem-problemen. Ikzelf en de 147 GTA ook. Mijn remkracht nam niet af, maar was aan de ene kant krachtiger, waardoor ik dus ook niet vol in de remmen kon. De volgende keer ga ik beter voorbereid.[/QUOTE]
Jef Verhulst heeft sinds hij blauwe Pagid (code RS4-2 1408R) op z'n 147 Gta heeft niks problemen meer met de remmen ; sinds kort heeft'm er ook geperforeerde brembo schijven op liggen net zoals op onze race 156's en vermits de 4-pots bremboklauwen idem zijn is 't remsysteem compleet identiek en dat geeft al 7 jaar voldoening in 4u en 10u races en zelfs 2x 24u Zolder zonder problemen . Ik zweer idd. bij blauwe Pagid en omantelde remleidingen zijn ook een aanrader . 2 September vind je me weer onder de instructeurs (nu zat ik in Frankrijk) en als je wat nodig hebt weet ik wel't juiste adres voor e.e.a. . |
All times are GMT +2. The time now is 04:33. |