![]() |
Al 2 uur gereden, laatste uur gaat dus in.
Top 5 van het moment: 1 Zakspeed Saleen 2 BMS Scuderia AM DBR9 3 Phoenix AM DBR9 4 Vitaphone Maserati MC12 5 GLPK Corvette C6-R Zakspeed Saleen blijft heersen over Brno, al meer dan een minuut voor op de BMS AM DBR9 van Gollin. GLPK gaat als 1ste van de Top Teams in de pit voor hun laatste pilotenwissel. Een strategische zet? Dat zien wel straks wel;) Gillet Vertigo en Balfe Saleen hebben opgegeven. Vertigo was zeer goed begonnen aan het 1ste halfuur maar daaren ging het mis, de juiste reden weet ik niet. Balfe raakte heel de race niet goed weg, ze bleven wel de GT2's voor maar hadden al zéér snel een ronde achter op de volgende GT1. Blijven werken Balfe! |
Nog nieuws van de Vertigo?
|
Quote:
Dit is ook de ronde waarin Karl Wendlinger met z'n AM DBR9 heeft opgegeven. Normaal konden ze niet in dezelfde ronde gezeten hebben, maar de AM DBR9 had op dat moment wel enkele problemen en was iets teruggezakt. DUs bestaat er kleine mogelijkheid van een accident... Dat zullen we wel snel horen langs een site. |
Quote:
|
Al 2u30 gereden.
In de top van het klassement zijn er niet zoveel wijzegingen meer geweest. Hezemans heeft wel spijtig genoeg z'n 4de stek verloren aan Bertolini (Maserati). Top 5: 1 Zakspeed Saleen 2 Phoenix Aston Martin DBR9 + 53.587sec 3 BMS Scuderria Aston Martin DBR9 + 56.764sec 4 Vitaphone Maserati MC12 + 1.02.743 5 GLPK Corvette C6-R + 1.05.788 Bouchut levert een hevige strijd met z'n Lambo tegen Biagi die met z'n Maserati héél goed is terug gekomen. Tot nu blijft Bouchut de betere in de Lambo en houd Biagi voor het nakijken. |
Nog een kwartier te gaan en neen het wordt geen saai eindslot maar wel zéér spannend. Duel voor 3de plek is geopend en wie zijn de deelnemers?
BMS AM van Gollin, Vitaphone Maserati van Bertolini en de GLPK Corvette van Hezemans. (in volgorde van hoe ze momenteel nog rijden). Tussen 3de Gollin en 5de Hezemans zitten nog geen 1.5 seconde verschil. Strijd tussen Biagi en Bouchut blijft ook voortduren, Bouchut heeft slechts 0.5sec voor op Biagi z'n Maserati. |
Hezemans in de problemen?
|
Nog 2 minuten te gaan
GLPK blijft zakken in het klassement. Bertolini zit nu zo'n 0.271sec achter Gollin. Blijft dus spannend duel voor 3de plek. Bouchut heeft Biagi dus toch voor moeten laten gaan, dit wel na een spannend duel. |
de reden voor de opgave
Renaud Kuppens took over the wheel after 1h15 but no luck for him as, five laps into his relay, in front of him the number 33 Jet Alliance Aston Martin DBR9 of Karl Wendlinger spun out. Wendlinger, who had to retire also, throw up a huge amout of gravel onto the circuit and a stone bored its way into the engine of the Gillet and caused the burst of the drive belt of distribution. |
Na 88 toeren en 3 uur racen wint de Zakspeed Saleen z'n 1ste overwinning van het jaar!! Dik verdiende zege kun je wel zeggen, geen enkel moment in de race werd deze bedreigd.
Top 5 1 Zakspeed Saleen 2 Phoenix Aston Martin DBR9 +1min 3 BMS Scuderia Aston Martin DBR9 +1min2sec 4 Vitaphone Maserati MC12 + 1min3sec 5 BMS Scuderia Aston Martin DBR9 +1min50sec Zizo hiermee sluit ik mijn Live Comment op de Race af;) Greetzz Thomas |
Bedankt voor het live comment.
Mooie overwinning voor Zakspeed. De Lambo heeft ook uitgereden zie ik. :) |
Quote:
Zéér spijtig voor GLPK. Info ivm Balfe Saleen: Quote:
@ FIRE: Graag gedaan;) |
Sorry als ik me vergis, maar is het dezelfde Saleen dan degene die de GT klasse tijdens de 1000km van Spa heeft gewonnen?
|
Nee
De Saleen van Oreca heeft de 1000km gewonnen. Oreca is het officiele fabrieksteam van Saleen. |
Oei, ja, dat was Oreca inderdaad... serieuze vergissing van me:eek:
Ze zullen bij Saleen tevreden zijn denk ik zo ;) |
All times are GMT +2. The time now is 18:34. |