De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   BTCC 2009, de aanloop....ditjes en datjes. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18109)

smiley 16-04-2009 09:17

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 246738)
Verrassend move! Jammer voor Shedden. Ik had liever Thompson in het stoeltje van Pinkney gezien.

:agree:
Al moet ik zeggen dat de roze vlammen wel grappig staan op de civic :D

FIRE 16-04-2009 11:44

= mooiste livery van de grid.

smiley 17-04-2009 11:59

Quote:

Vauxhall announced today that they will not return to the British Touring Car Championship next year. The decision has been influenced by the absence of other manufacturer backed teams and the current financial situation.
“The company has enjoyed immense success with BTCC, both on track and as a focal marketing activity for the VXR brand. However a number of factors have led us to take the decision to withdraw from the championship at the end of this season," said Vauxhall marketing director Andy Gilson.
Als fan vind uk het spijtig, maar van de andere kant is het wel goed voor het kampioenschap. Dan hebben we teminste allemaal privateers.

Ik hoop echter wel dat 888 verder gaat doen met vauxhall's in het btcc, maar dan zonder fabrieks ondersteuning.

FIRE 17-04-2009 12:39

Jammer, maar Vauxhall is al jaren een trouwe supporter van het BTCC dus dat ze een keer stoppen is begrijpelijk.

FIRE 20-04-2009 18:05

Quote:

Mat Jackson, last year’s HiQ MSA British Touring Car Championship runner-up, will return to the series at the Thruxton circuit in Hampshire this Sunday (26 April) in one of the RML team’s privately-entered Chevrolet Lacettis.
...
“On top of that, there’s the potential to compare myself against someone of Jason’s calibre in identical machinery. This is why I am here – to race against the best drivers and improve my own performance. It’s going to be tough to jump straight in and instantly get big results – I’ll be going to Thruxton with just a quick shakedown in the car.
...
http://www.btcc.net/html/generalnews_detail.php?id=1385

Dus als ik het goed begrijp Plato en Jackson in een RML Chevy. :)

Raceboy 20-04-2009 18:07

ter vervanging van Plato dan?

FIRE 20-04-2009 18:08

Volgens mij niet (zie mijn vorige post)

Raceboy 20-04-2009 18:42

Plato kon normaal enkel blijven als hij sponsoring kon aanbrengen. Jackson heeft misschien een grote zak geld bij genoeg om Plato te houden.

FIRE 23-04-2009 18:44

Quote:

Jason Plato will continue to race an RML-run Chevrolet for the rest of the British Touring Car season.

The former champion drove a Lacetti in the season opener at Brands Hatch in what was then a one-off deal, but he has now confirmed a deal for the rest of the year.

RML, which runs the works Chevrolets in world championship, will continue to run the car for Plato, but under the Racing Silverline banner.

"I'm delighted," said Plato. "We caught lots of peoples' imaginations at Brands Hatch and had a load more interest, even though the world is having a bad time financially."
...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74723

:):)

smiley 24-04-2009 18:11

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 247128)

goed nieuws :)

smiley 26-04-2009 23:17

Vandaag was het dus nog eens btcc, weeral 3 verschillende rijders met een zege kunnen gaan lopen. al 6 races en 6 winnaars :)

race 1 was een 1-2-3 voor vauxhall met giovanardi voor neal voor jordan
race 2 leek giovanardi met een 2de zege te gaan lopen, maar Turkington kwam met een prachtige move nog voorbij giovanardi.
race 3 heb ik niet gezien, blijkbaar heeft Jackson gewonnen voor Jones en Thompson. al vond ik Jackson toch niet zo sterk, maar hij had het geluk in race 3 blijkbaar aan zijn zijde, of hij heeft eindelijk de chevy onder de knie gekregen.

smiley 16-05-2009 21:20

Het wil voor Giovanardi dit jaar precies maar niet lukken. Vandaag reed hij de pole, maar de wagen wou niet meer starten bij de technische controle, de straf.. achteraan op de grid. Het zal dus een inhaal race worden voor Giovanardi.

FIRE 17-05-2009 20:26

Ik moet race 3 nog kijken, maar race 1 en 2 waren in ieder geval leuk om te kijken. :)

BTCC blijft toch het beste tourwagen kampioenschap ter wereld. DTM en WTCC kunnen daar, ondanks alle fabrieksteams, niet aan tippen.

Steve 17-05-2009 22:34

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 248205)

BTCC blijft toch het beste tourwagen kampioenschap ter wereld. DTM en WTCC kunnen daar, ondanks alle fabrieksteams, niet aan tippen.

Zeg ik al lang, en klopt volledig!

smiley 18-05-2009 09:15

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 248205)

:agree:
Dit is vooral erg voor het wtcc, zij zouden het grootste s2000 kampioenschap moeten zijn. Maar de nationale S2000 kampioenschappen zijn lijkbaar populairder dan het wereld kampioenschap... hoe zou dat toch komen :rolleyes:

Over het weekend

Het waren weer 3 lekkere races ! Enkel de strijd om de zege was wat saai in alle 3 races, maar de strijd om de overige ereplaatsen maakte dat meer dan goed !
Spijtig voor Giovanardi, dat hij zijn pole was kwijt gespeeld voor race 1, het weekend had er dan ongetwijfeld anders uitgezien voor hem. Wel weer prachtige stuurwerk gezien van de man, nadat hij die tik in race 3 kreeg van Vaulkhard stond hij meer dan dwars, meer wist het toch nog te redden :crazy::worship:

De tussenstand is ook niet mis
1 Neal 89 (vauxhall)
2 Turkington 76 (bmw)
4 Collard 67 (bmw)
5 Giovanardi 67 (vauxhall)
5 Plato 58 (chevrolet)
6 Thompson 51 (honda) 1 weekend gemist
7 Jones 39 (seat)
8 Jackson 37 (chevrolet) 1 weekend gemist
9 Jordan 29 (vauxhall)
10 Jelley 29 (bmw)

Ik denk dat de hele top 6 nog een kans maakt op de titel.

6 verschillende merken in de top 10, en dat zonder moeilijke ballastgewicht berekeningen enzo, het wtcc kan nog wat leren.

All times are GMT +2. The time now is 14:57.