De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Home Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13078)

Mark 25-05-2006 01:37

FF wat achterstallige lectuur aan het lezen ;)

Quote:

Bert Longin nam de bende op sleeptouw, maar kreeg van SRT-rijder Jeroen Bleekemolen méér tegenstand dan waarschijnlijk verwacht. De beide Corvettes fietsten van de rest weg en vochten een verbeten en gesmaakt duel uit waarbij ze elkaar verschillende malen raakten

Persbericht Belcar Home Race MVDBO - Tweede zege op een rij voor GLPK Corvette
Sinds wanneer is Endurance racen een "full-contact" sport? Heb ik iets gemist? Is dit een geaccepteerd verschijnsel? Hoezo normvervaging? Onacceptabel!

Quote:

Bert Longin - GLPK Racing: " Vanaf dat moment begon er een onwaarschijnlijke strijd die ronden lang aanhield. Ik denk dat we elkaar een keer of vier raakten, en dat is toch wel uitzonderlijk bij GT's. We hebben het publiek echt spektakel geboden, het was een mooie strijd voor de Belcar.

persbericht GLPK
1 tik kan ik nog slikken.................maar 4 keer:eek: Denk toch dat bepaalde mensen de essentie van het racen hebben gemist ;)

Thomaske 25-05-2006 07:42

Toch niet Mark. Er is meer dan eenmaal contact geweest tussen de twee wagens. Dit was te zien aan de zijkanten van de wagens.

Mvg...

fordje 25-05-2006 10:52

In het eerste deel van de race was het inderdaad hard tegen hard. Echter duidelijk merkbaar dat beide piloten er geen negatieve houding op nahielden tegenover elkaar en het gewoon rijden op limiet was en je weg zoeken door het tragere verkeer..
Je kan het aanzien als teveel auto's op een te smalle strook asfalt. Soms moet je dan wat duwen om erdoor te raken..., beter dat ze elkaar een duwtje in de zij geven dan dat ze er een tragere deelnemer uitmikken die toevallig ook daar rijdt waar de twee kemphanen aan het vechten zijn voor positie.

Zolang zulke touchettes beperkt blijven tot "deurtje trek" tussen de beide wagens zou ik het acceptabel vinden en zeker spectaculair noemen naar de toeschouwers toe.
Zou dit gedrag zich overzetten naar de tragere wagens toe lijkt het me te ver gaan en is er sprake van wedstrijdvervalsing

Het is wel aan de wedstrijdleiding om de grens van het aanvaardbare vast te leggen en bij excessen in te grijpen.

Ik meen ook geen enkele negatieve kritiek te hebben gehoord van de piloten of teams over deze vorm van rijden.
Bij gebrek aan enige andere spanning aan de kop van de race leveren zulke acties toch enige vorm van entertainment.

** edit¨**

Post hieronder geeft dus duidelijk ander beeld. Heb ik dus eerder niet rechtsreeks gehoord!
t

El Torro 25-05-2006 10:52

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Toch niet Mark. Er is meer dan eenmaal contact geweest tussen de twee wagens. Dit was te zien aan de zijkanten van de wagens.

Toch niet Thomaske_GLPK, er zijn ook nog velen malen onacceptabel contact geweest met velen anderen :mad:
En dat er geknippert wordt met het licht, dat eerder nog ter discussie kwam, komt de veiligheid alleen maar ten goede maar om vervolgens nog gewoon te rammen op plaatsen waar dat absoluut niet nodig is om er maar voorbij te kunnen is super arrogant, onacceptabel, zeer gevaarlijk en erg duur.
Het is duidelijk dat deze mannen met andermans budget rijden terwijl het overgrote deel zelf voor de kosten moeten opdraaien, ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun.
Het wordt hoog tijd dast de koersdirectie eens een hartig woordje met deze mannen gaat praten en vervolgens sancties op gaat leggen.

El Torro 25-05-2006 10:54

Quote:

Originally Posted by fordje
Ik meen ook geen enkele negatieve kritiek te hebben gehoord van de piloten of teams over deze vorm van rijden.

Bij deze dan.......

Peter Baert 25-05-2006 11:21

Quote:

Originally Posted by El Torro
Toch niet Thomaske_GLPK, er zijn ook nog velen malen onacceptabel contact geweest met velen anderen :mad:
En dat er geknippert wordt met het licht, dat eerder nog ter discussie kwam, komt de veiligheid alleen maar ten goede maar om vervolgens nog gewoon te rammen op plaatsen waar dat absoluut niet nodig is om er maar voorbij te kunnen is super arrogant, onacceptabel, zeer gevaarlijk en erg duur.
Het is duidelijk dat deze mannen met andermans budget rijden terwijl het overgrote deel zelf voor de kosten moeten opdraaien, ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun.
Het wordt hoog tijd dast de koersdirectie eens een hartig woordje met deze mannen gaat praten en vervolgens sancties op gaat leggen.

Komend weekend brengen we in Pitstop.TV zoals gebruikelijk een ruime samenvatting van de Belcar Home Race. Ik heb de beelden intussen al snel even bekeken en behalve stoere duels tussen Longin en Bleekemolen heb ik weinig andere stoere dingen gezien.

Blijkbaar was El Torro getuige van veel getik van de Vettes tegen tragere deelnemers, die zelfs van de baan werden geramd. Is het mogelijk ook aan te geven wie zoal van de baan werd geramd?

German-Power 26-05-2006 12:10

Ik denk dat de meeste mensen liever naar een race kijken waar af en toe een tikje wordt uitgedeeld en mooie inhaalmanouvre's te zien zijn . Zoals in belcar ,wtcc , btcc en ... Dan dat er sancties genomen worden en dat iedereen mooi achter elkaar blijft rijden en het verschil in de pitstops gemaakt wordt . Zoals ...

Mr.Dallara 26-05-2006 13:45

Gisteren avond de beelden (niet de onboard beelden) gezien van het duel tussen de SRT en PK vette op La Deux.
OK het was zeer zeker op en over het randje van wat we normaal zien in de Belcar, maar is daarom ook over het rand van wat er mag gebeuren op het circuit tijdens een (endurance) race?
Ik vind persoonlijk van niet.

Wat ik hier schrijf gaat enkel en alleen over het duw en trek werk tussen de Vettes in de Ickx chicane. Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden...

Als het tenminste een koersleiding is die opjectief naar de race kijkt...

Peter Baert 26-05-2006 13:58

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Gisteren avond de beelden (niet de onboard beelden) gezien van het duel tussen de SRT en PK vette op La Deux.
OK het was zeer zeker op en over het randje van wat we normaal zien in de Belcar, maar is daarom ook over het rand van wat er mag gebeuren op het circuit tijdens een (endurance) race?
Ik vind persoonlijk van niet.

Wat ik hier schrijf gaat enkel en alleen over het duw en trek werk tussen de Vettes in de Ickx chicane. Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden...

Je niet vergalopperen, Mr. Dallara. Je trekt iets te snel conclusies, op basis van iets dat hier door El Torro is gezegd. Vandaar mijn vraag aan El Torro: welke mindere goden zijn er zoal door de Vettes aangetikt en zelfs van de baan geramd?

Viper GTS-R*** 26-05-2006 13:59

Ik heb de Corvette's alleen elkaar zien raken in de Ickx Chicane zoals hier meerdere malen wordt gezegd. Maar dat ze ook daadwerkelijk andere wagens ermee zouden betrekken tot hun gedueleer? Buiten: "1 keer een BMW (ex-wtcc die wit met groen) die wel wat hevig uitweek voor hen en daarmee van de piste ging, wel zonder enige schade te vernoemen en zijn weg direct kon voortzetten mits enkele seconden verloren te hebben" heb ik niets van overige zaken gezien die niet deugden...
Dat duel tussen GLPK-SRT met die enkele opstootjes vond ik best wel gewaagd en plezierig om naar te kijken, maak je niet elke keer mee dus vondt er niets verkeerd aan.

El Torro 26-05-2006 14:05

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden...

Voilà,
en Peter Baert heeft mijn verhaal blijkbaar niet duidelijk begrepen en/of gelezen, kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.
Ben het eens met dat er een spannende race gereden moet worden voor het publiek, maar ik bedoel enkel en alleen dat klasse 1, 2 of 3 rijders niet onnodig het leven zuur hoeven te maken. ;)

Viper GTS-R*** 26-05-2006 14:09

Quote:

Voilà,
kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.

Ik vraag me toch nog steeds af welke teams-wagens er dan geraakt zijn door de corvette's?? De enigste dat zou kunnen is die ex wtcc bmw groen wit, maar volgens mij was dat een uitwijkmaneuver van die piloot uit schrik vn de corvette's te raken. En dat hij iet wat té veel uitweek in het gras...
Tenzij je het tegendeel kunt beweren geef ik Peter toch ook gelijk hoor;)

marcel 26-05-2006 14:10

Quote:

Voilà,
en Peter Baert heeft mijn verhaal blijkbaar niet duidelijk begrepen en/of gelezen, kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.

hoe weet jij dat nu? heb je de beelden die Peter ontvangen heeft zelf ook gezien?

El Torro 26-05-2006 14:15

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Ik vraag me toch nog steeds af welke teams-wagens er dan geraakt zijn door de corvette's?? De enigste dat zou kunnen is die ex wtcc bmw groen wit, maar volgens mij was dat een uitwijkmaneuver van die piloot uit schrik vn de corvette's te raken. En dat hij iet wat té veel uitweek in het gras...
Tenzij je het tegendeel kunt beweren geef ik Peter toch ook gelijk hoor;)

Zat jij tijdens de race ook in mijn wagen ?????????????
Ik heb je niet opgemerkt. ;)

Viper GTS-R*** 26-05-2006 14:17

Quote:

Zat jij tijdens de race ook in mijn wagen ?????????????
Ik heb je niet opgemerkt.

Gelieve dan eens te vermelden in welke wagen je reed...
Zodoende we kunnen zien of het daadwerkelijk op de beelden staat...

Peter Baert 26-05-2006 14:19

Quote:

Voilà,
Ben het eens met dat er een spannende race gereden moet worden voor het publiek, maar ik bedoel enkel en alleen dat klasse 1, 2 of 3 rijders niet onnodig het leven zuur hoeven te maken. ;)

El Torro, ik heb je verhaal toch goed begrepen, hoor. ;)
Je vertelt dat mindere goden afgelopen weekend door de Vettes zijn aangetikt en zelfs van de baan zijn geramd. Jij was daar blijkbaar getuige van. Omdat er op de montage, geproduceerd door Videohouse voor alle TV-zenders, van dat getik en van dat van-de-baan-geram niks te zien is, vroeg ik hier om meer details: wie is er allemaal getikt en geramd?

Tot nu toe is me één incident gemeld dat zich voordeed tijdens de tweede, natte kwalificatie. Een tik van een door een Nederlander bestuurde Corvette tegen een klasse 3-Porsche.

Als er tijdens de race auto's van de baan zijn geramd door de Vettes, dan verbaast het me dat er daarvan op de Videohouse-montage niks te zien is en dat er voorlopig nergens melding is van gemaakt. Het ruwe beeldmateriaal van Videohouse heb ik niet gevisioneerd, maar ik ben er zeker van dat een dergelijk incident tussen een Vette en een tragere auto (met zelfs sortie tot gevolg) in de montage zou worden opgenomen.

Peter Baert 26-05-2006 14:21

El Torro, blijkbaar heb je zelf deelgenomen aan de Belcar Home Race en ben je getikt door de Corvettes. Met welke wagen reed jij?

marcel 26-05-2006 14:21

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
ik ben er zeker van dat een dergelijk incident tussen een Vette en een tragere auto (met zelfs sortie tot gevolg) in de montage zou worden opgenomen.

En dan zou het ook wel in de diverse wedstrijdverslagen te vinden op het net vermeld zijn, maar ik heb er nergens iets van gelezen. Behalve dan hier, in posts van El Torro.

Ik zou ook wel eens willen weten voor welk team hij rijdt, dan.

Mark 26-05-2006 17:26

1 Attachment(s)
Quote:

ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun..

Deze zin is toch duidelijk dacht ik zo..............het is dit keer net allemaal goed gegaan. Bij het dubbelen van de deelnemers is het dus kantje boord geweest.

Wat denken we van de foto in de attachment? Daar zien we Kermit toch een flinke beuk uitdelen op een plek waar dat absoluut niet kan. Bovenop de Sacrementshelling.........als het daar misgaat eindig je in het meest gunstige geval in de niewe grindbak tussen post 10 en 11. De kans dat je zowat haaks de muur in gaat is meer realistisch te noemen.

Om enkele mensen voor te zijn. De baanposten zullen dit waarschijnlijk niet gezien hebben om dat de mensen van post 9 en 10 aan de verkeerde kant staan om dit waar te nemen.

De coureur van deze KS wagen zit volledig rechts. Meer ruimte kan hij niet geven. Je zou kunnen zeggen dat hij wellicht links naar boven had moeten gaan.............maar wil je die lijn volgen dan moet je dit al besluiten bij het ingaan van de eerste chicane. Door het gigantische snelheidsverschil komt zo'n boze Kermit sneller in je kont als dat men verwacht. Probeer dat maar eens goed in te schatten in het begin van het seizoen ;)

Dat is overigens wel een leuke discussie voor een aparte thread. Welke lijn moet een coureur volgen als hij gedubbeld wordt?

Jawaddeman 26-05-2006 17:33

Quote:

Originally Posted by Mark
Welke lijn moet een coureur volgen als hij gedubbeld wordt?

Denk dat al herhaldelijk op briefings mee gedeeld is... Coureur blijft op zijn lijn en dit is de ideale lijn... Snellere piloot moet er maar rond gaan...

Mark 26-05-2006 17:38

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
Denk dat al herhaldelijk op briefings mee gedeeld is... Coureur blijft op zijn lijn en dit is de ideale lijn... Snellere piloot moet er maar rond gaan...

Ja, zo heb ik het ook altijd begrepen..............dus valt die KS wagen niets te verwijten. Dus Kermit verdiend in dit geval een flink pak rammel van Miss Piggy ;)

Brecht 26-05-2006 19:13

Quote:

Tot nu toe is me één incident gemeld dat zich voordeed tijdens de tweede, natte kwalificatie. Een tik van een door een Nederlander bestuurde Corvette tegen een klasse 3-Porsche.

Het gaat dus om de SRT Corvette #1 die een tik verkocht aan Marc Maton in de NGT Porsche #49

Raceboy 26-05-2006 19:16

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Het gaat dus om de SRT Corvette #1 die en tik verkocht aan Marc Maton in de NGT Porsche #49

Was dat in de villeneuve chicane in qualifying 2? Dan lag het aan de porsche.

Brecht 26-05-2006 19:17

Quote:

Originally Posted by raceboy

Geen idee. De piloot heeft het me gewoon verteld na afloop van de kwalificatie

Raceboy 26-05-2006 22:56

Quote:

Even duidelijk maken: het incident waar ik het over had was niet dat met de NGT porsche. Het gebeurde in de rechtse knik van de Villeneuve. Blijkbaar gebeuren er meer tikken dan wij denken.

Peter Baert 26-05-2006 23:07

Quote:

Even duidelijk maken: het incident waar ik het over had was niet dat met de NGT porsche. Het gebeurde in de rechtse knik van de Villeneuve. Blijkbaar gebeuren er meer tikken dan wij denken.

Gooien we alle "tikken" bij mekaar? Of maken we een onderscheid tussen Corvette-getik en geram tussen niet-Corvettes? En kan die laatste categorie dan meer door de beugel dan de eerste?

:)

Neem nu de dreun van Chris Mattheus tegen Jürgen Van Hover. De ene zegt dat de andere 25 m. te vroeg heeft geremd. Is dat excuus geldig?

Wat kunnen we opmaken uit de foto van het contact tussen de KS Silhouette en de GLPK Vette? Weinig. Het is een momentopname. Kan het zijn dat de KS plots toch iets van zijn lijn afweek en zo contact maakte met Kermit, of was het omgekeerd?

Mark 26-05-2006 23:53

Quote:

En kan die laatste categorie dan meer door de beugel dan de eerste?

Geen enkele tik is toegestaan in de endurance-racerij.............althans als ik terugval op mijn waarschijnlijk ouderwetse autosport-opvoeding. Anno 2006 schijnt normvervaging, gedoogbeleid en de oogjes toeknijpen de normaalste zaak van de wereld te zijn.

Op dat punt zijn recente uitspraken van Sir Jacky Stewart wel een goede overweging waard. Die noemde Schumacher een van de slechtste wereldkampioenen ooit! Straffe kost van die ouwe Schot. Echter, er is geen speld tussen te krijgen. Hij noemde Schumacher als voorbeeld......maar bedoelde daarmee eigenlijk de huidige generatie coureurs.

Vandaag de dag kan je er lustig op losbeuken, je loopt toch geen schrammetje op. Hoogstens op je bankrekening. In het (verre) verleden was botsen uit den boze, elke schuiver of tik kon fataal aflopen. Er was meer onderling respect voor elkaar. Leven en laten leven was het parool.

Wat betreft de foto, check de ruwe beelden eens van videohouse...........en geef je objectieve mening eens. Meestal zit je wat dat betreft goed.

jeep 27-05-2006 11:31

Quote:

Zeg dan gewoon over welke tik het gaat en blijf niet rond de pot pissen. Ik heb ook gesproken met de mensen van NGT voor de race, van het incident hebben ze niks verteld. Marc komt hier ook op het Forum dus als hij zwaar tild aan dit incident zal hij het hier wel melden.

Over Chris M zijn incident: heb een piloot die voor hem reed tijdens de race zelf horen zeggen. Heb Chris laten passeren want zoals hij soms kwam opzetten, moet het misgaan. En enkele ronden na de piloten wissel is Chris mogen binnen komen en ja het was KASSA.

marcel 27-05-2006 17:29

der wordt hier nogal veel geklaagd over de groten hun "gevaarlijk" racegedrag, maar wat Philippe Craco deed bij zijn start in de pitlane, kon ook niet door de beugel, maar daar hoor je niets van.

Mark pleit hier voor een afschaf van Klasse 1, maar we kunnen blijkbaar beter Klasse 2 en 3 afschaffen, want daar is precies niemand in geintresseerd...

Viper GTS-R*** 27-05-2006 20:26

Quote:

Originally Posted by marcel
der wordt hier nogal veel geklaagd over de groten hun "gevaarlijk" racegedrag, maar wat Philippe Craco deed bij zijn start in de pitlane, kon ook niet door de beugel, maar daar hoor je niets van.

Mark pleit hier voor een afschaf van Klasse 1, maar we kunnen blijkbaar beter Klasse 2 en 3 afschaffen, want daar is precies niemand in geintresseerd...

Groot gelijk Marcel, Vind het ietwat overdreven 'de uitspraken' van sommigen over dat 'wilde rijgedrag' van de Vette's. Elke kleine fout van een Klasse 1 wagen, en hoofdzakelijk van de snelle Vette's wordt hier door iedereen met zware kritiek bestraft... Maar als er dan iets 'ongepast' gebeurt in 1 van de lagere klassen wordt er zelden iets over gezegd en indien wel dan nooit zoals de aangehaalde 'wilde maneuvers' van de Corvette's. Wagen van Klasse 1, 2 of 3 dat mag geen verschil zijn ivm commentaar geven op 'foutjes'.
Dit is mijn mening na dit debat ivm geklaag over 'gevaarlijk' racegedrag.

jeep 27-05-2006 20:32

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Groot gelijk Marcel, Vind het ietwat overdreven 'de uitspraken' van sommigen over dat 'wilde rijgedrag' van de Vette's. Elke kleine fout van een Klasse 1 wagen, en hoofdzakelijk van de snelle Vette's wordt hier door iedereen met zware kritiek bestraft... Maar als er dan iets 'ongepast' gebeurt in 1 van de lagere klassen wordt er zelden iets over gezegd en indien wel dan nooit zoals de aangehaalde 'wilde maneuvers' van de Corvette's. Wagen van Klasse 1, 2 of 3 dat mag geen verschil zijn ivm commentaar geven op 'foutjes'.
Dit is mijn mening na dit debat ivm geklaag over 'gevaarlijk' racegedrag.

Ik heb ook geen enkel probleem met de strijd tussen de vettes en het getik. Laat ze nu maar onderling uitmaken wie de vetste is. het meer en deel van de gewone toeschouwer komt voor zulke duwels niet voor reitje rijden. Waarom was de clio cup zo populair? Door het deurkruk werk.

Mark 27-05-2006 21:46

Quote:

Originally Posted by jeep
Ik heb ook geen enkel probleem met de strijd tussen de vettes en het getik.

Dan volgen jullie Belcarwedstrijden zonder op de hoogte te zijn van de reglementen.

Quote:

ART. 14: INCIDENTEN
14.1 Met incident wordt bedoeld elke gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen waarbij een of meer piloten zijn betrokken, of een handeling van een piloot waarover door de Koersdirecteur wordt gerapporteerd aan de Sportcommissie, die:
�� Het schorsen van de wedstrijd onder Art. 35.1 ten gevolge heeft.
�� Een inbreuk op dit Sportreglement of andere reglementen betekenen.
�� Een valse start van een of meerdere wagens veroorzaakt
�� Een vermijdbaar ongeval veroorzaakt.
�� Een piloot van de baan heeft gedrongen.
�� Onrechtmatig verhinderd heeft een rechtmatige inhaalmanoeuvre van een piloot te laten uitvoeren.
�� Onrechtmatig een andere piloot tijdens het inhalen heeft gehinderd.

�� Het gevolg is van onsportief rijgedrag.

http://www.belcar.com/mgvd/nl/Belcar...%2002%2020.pdf
Dus tikken uitdelen is simpelweg onreglementair.Of het nu tussen twee 'Vettes gaat, twee wagens uit verschillende klassen........of welke combinatie ook. Het mag niet!

jeep 27-05-2006 22:18

Quote:

Dan volgen jullie Belcarwedstrijden zonder op de hoogte te zijn van de reglementen.

Dus tikken uitdelen is simpelweg onreglementair.Of het nu tussen twee 'Vettes gaat, twee wagens uit verschillende klassen........of welke combinatie ook. Het mag niet!

Mark het waren hier wel geen tikken om elkaar van de baan te rammen. En als we het duwel hebben gezien zoals op pitstop tv is er geen spraken van rammen. En als dit te ver gaat voor U kan je beter naar ballet gaan kijken in je oranje costum. Ik ben ook tegen rammen maar dit was er zeer zeker niet over.

strepper 27-05-2006 22:35

ik heb de naar de beelden gekeken en moet zeggen dat het wel op het randje was.
er werd niet echt geramd maar Longin probeerde wel.
voor de rest vond ik alles ok.
alleen wat gracco daar doet tijdens de start in de pitlane is niet goed te praten.
maar ik kan er wel inkomen dat hij dit doet als je ziet naar die mazda, die geraakt bijna niet weg (zoals altijd bijna).
voor de rest de vette's kregen weer geen tegenstand.
hopelijk gaat de racb hier iets aan doen.

Mark 27-05-2006 23:55

Quote:

Originally Posted by jeep
En als we het duwel hebben gezien zoals op pitstop tv is er geen spraken van rammen. En als dit te ver gaat voor U kan je beter naar ballet gaan kijken in je oranje costum.

Kan het dan in roze? ;)

Nogmaals, ik leef nog steeds met de gedachte dat endurance racen een non-contact sport is. Dus met dat idee ga ik ook naar het circuit. Mocht dat beeld herzien zijn dan verneem ik dat graag van de FIA, RACB of welke instantie dan ook.

@Peter Baert,
Komt de uitzending weer ter beschikking via Google?

Steve 28-05-2006 00:11

Quote:

Kan het dan in roze? ;)

Dat kan, maar dan moet je de lijn doortrekken, ook roze overalls dragen op circuit ;)

Steve 28-05-2006 00:19

[QUOTE=marcel]der wordt hier nogal veel geklaagd over de groten hun "gevaarlijk" racegedrag, maar wat Philippe Craco deed bij zijn start in de pitlane, kon ook niet door de beugel, maar daar hoor je niets van.
QUOTE]

Amai, wat was me dat, door het oog van de naald :eek:

jeep 28-05-2006 07:34

Quote:

Kan het dan in roze? ;)

Nogmaals, ik leef nog steeds met de gedachte dat endurance racen een non-contact sport is. Dus met dat idee ga ik ook naar het circuit. Mocht dat beeld herzien zijn dan verneem ik dat graag van de FIA, RACB of welke instantie dan ook.

@Peter Baert,
Komt de uitzending weer ter beschikking via Google?

Voor mij mag het zelfs in Kermit groen :+

Mark ik wil even mijn standpunt duidelijk maken ik heb met dit duwel geen moeite. Maar ben ook geen voorstander van der een cup race van te maken. Maar als je bij iedere tik of scherpduwel naar artikel ... gaat verwijzen en hanteren. Zullen er bij iedere race misschien 5 tot 10 team hun valies moeten nemen voor het einde van de race. Dit zowel in de Belcar, FIA GT,...
Bij de meeste piloten doet een uitstapje met schade pijn in het budget. Als je de rondetijden van de kop in klasse 2 en 3 bekijkt, krijg je wel het gevoel van cup racen en er wordt hard gestampt van de eerste meter af. Met gevolg van hier en daar een tik.

El Torro 29-05-2006 21:52

Terug van weggeweest.........Nou, er worden er hier nog verschillenden gemeld, zelfs met mooie foto's zie ik, zullen daar dan écht geen beelden van zijn, of de regisseurs waren achter hun scherm in slaap gevallen of er is net op tijd gecensureerd, hh...
In het rijderskamp zijn er nog verschillende andere coureurs van die ik ken, maar volgens mij ben ik de enige van het hele kamp die op de paddock kijkt.

Peter Baert 29-05-2006 22:46

Quote:

Terug van weggeweest.........Nou, er worden er hier nog verschillenden gemeld, zelfs met mooie foto's zie ik, zullen daar dan écht geen beelden van zijn, of de regisseurs waren achter hun scherm in slaap gevallen of er is net op tijd gecensureerd, hh...In het rijderskamp zijn er hier nog verschillenden van die ik ken, maar volgens mij ben ik de enige van het hele kamp die op de paddock kijkt.

El Torro, nu gooi je ff de bal naar het TV-kamp. :)
Het is nochtans eenvoudig: noem gewoon namen van rijders die getikt of geramd zijn ... Ben je zelf ook rijder of niet?

All times are GMT +2. The time now is 05:29.