![]() |
Quote:
das quatsch die veiligheidsoverwegingen. Wa wel een grote gerucht is op crash.net is dat A1Gp wel is dood zou kunne zijn. Quote:
|
Quote:
De oorzaak ligt waarschijnlijker dieper.......en is wellicht terminaal van aard. Quote:
De echte reden? Sinds december gonst het van de geruchten omtrent de slechte financiële situatie van deze klasse. Begin december verschenen de eerste berichten dat Lola, Judd en Avon een probleempje hadden met de betaalwijze van de A1GP organisatie. De race in Indonesië werd uitgesteld omdat er een Sjeik was overleden in Dubai. Dat kan, alleen raar dat diezelfde week de 24 uur van Dubai wel doorging. Elk team had twee wagens ter beschikking, vlak voor de wedstrijd in Zuid-Afrika wordt besloten dat elk team één wagen moet demonteren en het chassis moet terugsturen. De onderdelen dienen als reserve-onderdelen. Het vervoer naar Indonesie (vanuit Zuid-Afrka) loopt meer dan een week vertraging op omdat de lokale verzekeringsagent nog graag 6 miljoen Dollar/Euro (?) zou ontvangen van A1GP. Kijkcijfers vallen tegen, geen sponsors op de wagen, franchisenemers die afhaken en/of niet betalen..........nee, op dat financiële vlak loopt het niet lekker. Edit: de race in Brazilië werd ook al geannuleerd vanwege "veilighedsredenen" ;) Dan is het annuleren van een wedstrijd natuurlijk voer voor geruchten.......... |
Quote:
Quote:
Quote:
|
En het gaat weer door:
Quote:
|
A1GP komt vrijwel zeker naar Zandvoort
Het is vrijwel zeker dat in oktober op het circuit van Zandvoort een A1GP-race wordt afgewerkt. Op een paar details na is het contract met de organisatie van de raceklasse rond. Dat meldt Het Parool. http://www.rtl.nl/(/sport/grandprix/..._zandvoort.xml |
En ze blijven maar problemen hebben:
Quote:
|
Het zit A1GP ook niet mee. :(
|
Quote:
|
Quote:
Geen probleem bij die Amerikanen, een telefoontje naar de lokale gevangenis doet wonderen. Die mensen zitten daar toch ;) De cork-screw en al die andere bochten die onder het zand lagen werden schoongemaakt door de gedetineerden. Baan schoon, gedetineerden een dagje uit..........iedereen tevreden :) |
Een opmerkelijk bericht: De A1 race director is ontslagen na de beoordelingsfout die hij gemaakt had tegenover Jos Verstappen.
Jos kreeg een drive-through penalty omdat hij ingehaald zou hebben onder geel. Bij nader onderzoek bleek dat het niet het geval was en toen heeft de Sheikh de man ontslagen. |
Heeft hij nog geluk, meestal laten sjieks mensen onthoofden enzo :D
|
Quote:
Verstappen moet dus binnen komen voor zijn drive-through penalty en gaat daarbij te snel door de pits. Gevolg? Een terechte drive-through penalty. Jos over de rooie en hij stapt uit zijn wagen. Meneer wenst niet meer te rijden. Wat is die Verstappen voor een werknemer? Weigering van werk is het! Reden genoeg voor ontslag. De prestaties in de sprintrace waren overigens bedroevend slecht. |
Verstappen is er een racer en wilt winnen. Niet voor niets deed hij in Durban een inhaal actie bij Frankrijk, dat slecht af liep. ('gegokt' en verloren in dat geval).
In Amerika eindelijk met veel potentie opgeklommen naar P6,7 (weet het even niet meer) en je krijgt te horen dat je een drive-through penalty krijgt: terwijl je zeker weet dat het onterecht is... Ik zou ook boos zijn! Daarna krijg je er nog een (wel een geldige reden)... tja, ik had denk ik hetzelfde gedaan. Ik kan zijn actie dus wel begrijpen; over de rooie. Alleen dat die man gelijk ontslagen is, dat is wel wat radicaal. |
Quote:
Vergelijkbaar gedrag moet je eens proberen bij je werkgever, enkeltje naar buiten zal zijn antwoord zijn ;) |
Eigenlijk wel ja, haha. Maar in het geval van Jos; het hele team staat achter hem. Dat weet ik zeker!
Maar goed, beetje zinloze discussie denk ik. Ik kijk in ieder geval uit naar China! |
Verstappen heeft gelijk dat hij dan stopt.
in een branche waar veel geld mee gemoeid is worden fouten meteen afgestraft. de koersdirekteur heeft een grote fout gemaakt, dus moet hij zijn verantwoordelijkheid opnemen. als de eerste drive-trough er niet was geweest was de tweede er ook niet geweest. mijn besluit: door een grote fout van de koersdirekteur heeft nederland niet kunnen meestrijden voor de prijzen, en heeft de wagen niet veel in beeld geweest en daardoor geen sponsors in beeld van nederland. zo ook in belcar, vorig jaar tijdens 1000 km van spa ook een grote fout van danny dubois tijdens de safetycar procedure. |
Quote:
|
Quote:
De tweede drive-through is een forse fout van Joske. Dat kan en mag een betaalde coureur niet overkomen. Als ie gewoon was blijven racen dan had er misschien nog een puntje ingezeten. In zo'n crazy-race is alles mogelijk met die A1GP-heren ;) |
Verstappen haalde wél in tijdens gele vlag in Laguna Seca, koersdirecteur NIET ontslagen, zie <a target="_blank" href="http://www.sportone.nl/artikel.php?id=42819">hier.</a>
|
|
Uit het laatste persbericht :
Quote:
|
Zal wel iets te maken hebben met Most Devoted Fan Base - A1 Team Netherlands.
Veel fans...veel stemmen? :) |
Bij stemmen op beste livery kon je meer keren per persoon stemmen, vond ik op zich een beetje vreemd.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik daardoor een paar keer gestemd had (om te testen of je 1 of meerdere keren kon stemmen :p) Wel leuk dat Team NL 2 prijzen en Jos ook nog een prijs wist binnen te slepen. Dat van de fans: helemaal terecht! De Nederlanders lieten bij vrijwel elke GP van zich spreken, toch wel leuk. |
VOlgend jaar worden de banden wat zachter zodat een itstop in ronde 2 geen voordeel meer oplevert. Er wordt ook gesproken van nachtraces.
|
in 2006-2007 komen er naar het schijnt al 5 teams bij, we mogen echter nog niet weten welke.
|
Financieel liep het niet echt lekker:
Quote:
|
Quote:
Sinds november 2005 doen deze geruchten al de ronde. Echter verkondig dergelijke verhalen in het land der A1GP -extremisten (lees Nederland :) ) en je word bijna online gelyncht. Echter nu zowat alle geruchten, helaas, bevestigd worden blijft het akelig stil. De grootste A1GP fans zwijgen. De Sjeik blijkt niet meer dan een marketingtool te zijn geweest. Teixeira heeft een rekenfout gemaakt van 100 miljoens US$. Oei, dan maar een venture capatilist aan de haak slaan en een beursgang. Het is juni 2006, start seizoen 2006/2007 is in oktober............en nog steeds geen kalender. |
Er komt schot in de zaak:
Quote:
|
Nieuw raceformaat volgens autosport.com:
Quote:
|
Quote:
alles wat nog een beetje circuit was is eruit gegooid (op brands na) en men gaat dus alleen op 2e rangs banen rijden... we zullen zien hoe dit seizoen zich gaat ontwikkelen maar als er weer veel crashes zijn die simpel te vermijden vallen, ben ik bang dat deze serie mijn interesse gaat verliezen... |
Quote:
|
Quote:
|
Toch gaaf! Hij zorgt voor spektakel!
Ik heb wel zin in 1 oktober. Super met Jos. |
Quote:
Trouwens, van daar heb je wel een mooi zicht op de duinen. Vraag maar aan René Arnoux. |
All times are GMT +2. The time now is 14:58. |