De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2005 GP Europa (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10706)

Lambo 31-05-2005 22:06

Quote:

Originally Posted by Sennake
Het is allemaal een kwestie van invalshoek natuurlijk. Je kan ook zeggen : als Schumacher een betere kwalificatie gereden had, had hij met even groot gemak als Alonso de "opstopping" kunnen ontwijken.

Maar het enige wat ik met het begin van deze discussie op een ludieke manier wou aantonen is dat het nogal kortzichtig is om enkel en alleen je eigen idool benadeeld te zien terwijl er 4, 5 of 6 (ik weet het niet meer zo juist, heb de beelden niet meer herbekeken) wagens in dezelfde omstandigheden terecht komen. Toch wel een typisch geval van "tunnelzicht"...

Aan dat eerste twijfelt natuurlijk niemand hé :D Tuurlijk had Schumacher zich maar beter moeten kwalificeren. Als je als tiende start is de kans om ergens in crash te geraken natuurlijk een pak groter.

Alleen ging de oorspronkelijke discussie over het feit dat Barrichello zoveel beter was in de race dan Schumacher. Das natuurlijk voor een stuk speculatie, aangezien Schumacher toch wel degelijk ferm gehinderd werd bij de start en daarna ergens tussen de Minardis en Jordans belandde waarna de achterstand meer dan aanzienlijk was op de kop van de wedstrijd... Daarmee zeg ik toch niet dat Schumacher de enige was die in de problemen raakte door Webber? Montoya was een even groot slachtoffer, zoniet groter, want hij moest nog achter Schumacher weer verder. En ook die hebben we eigenlijk nooit meer teruggezien. Ook Alonso deelde in de klappen, echter in veel mindere mate dan Schumacher en Montoya.

Wat wel een feit is, is dat Schumacher de grindbak ging opzoeken tijdens de race en Barrichello niet. In dat opzicht was Barrichello heel zeker de sterkere in deze GP :)

The Interceptor 31-05-2005 22:27

Quote:

Originally Posted by Finish
ik weet niet wat er zo buitengewoon is aan een wel heel klein tikje van Ralfke te krijgen en dan de bocht relatief makkelijk in te gaan omdat het verkeer aan de buitenkant van de bocht strop zit door verwarring bij de crash.

Ik heb nu de beelden niet meer terug bezien, maar zo'n klein tikje van Ralf was dat nu ook niet hoor, hij vloog toch een stukje omhoog en zijn voorkant was goed beschadigd. Alonso heeft hier veel geluk gehad. 't Is misschien weinigen opgevallen, maar hij heeft hier wel een stukje van zijn achtervleugel verloren, zo te zien zonder al te grote gevolgen.

Quote:

Originally Posted by Lambo
Daarmee zeg ik toch niet dat Schumacher de enige was die in de problemen raakte door Webber? Montoya was een even groot slachtoffer, zoniet groter, want hij moest nog achter Schumacher weer verder. En ook die hebben we eigenlijk nooit meer teruggezien. Ook Alonso deelde in de klappen, echter in veel mindere mate dan Schumacher en Montoya.

Ik meende me te herinneren dat Montoya net eerder weg was dan Schumacher na dat incident in de 1e bocht. Schumacher probeerde weg te komen, maar Montoya drukte ook op zijne gas en zo moest Schumi even inhouden om achter Montoya verder aan te sluiten.
Voor de zekerheid heb ik even de 'Lap Chart' op de livetiming op formula1.com even weer bekeken, en tot aan Montoya zijn eerste pitstop reed Schumacher twee plaatsen achter Montoya, ertussen zat Trulli nog.

Finish 31-05-2005 23:53

Quote:

Originally Posted by Sennake
Het is allemaal een kwestie van invalshoek natuurlijk. Je kan ook zeggen : als Schumacher een betere kwalificatie gereden had, had hij met even groot gemak als Alonso de "opstopping" kunnen ontwijken.

Maar het enige wat ik met het begin van deze discussie op een ludieke manier wou aantonen is dat het nogal kortzichtig is om enkel en alleen je eigen idool benadeeld te zien terwijl er 4, 5 of 6 (ik weet het niet meer zo juist, heb de beelden niet meer herbekeken) wagens in dezelfde omstandigheden terecht komen. Toch wel een typisch geval van "tunnelzicht"...

Driftkikker Montoya is eigenlijk verre van mijn idool; de man maakt al veel te lang zijn doodgeverfde favorietenrol niet waar. En Barrichello, Ralf en Webber zelf waren ook het slachtoffer van deze eerste bocht. Schumacher zat daar dus ook tussen. Ik weet niet of er hier sprake is van enig tunnelzicht, ik wou gewoon in reactie op jouw post aantonen dat Schumacher evenveel stuurmanskunsten als Alonso had moeten bovenhalen om niet op Montoya/Webber te knallen en dat hij meer tijd heeft verloren dan Alonso die een waarschijnlijk stevige tik tegen zijn achtervleugel kreeg.
Bovendien wou ik dus enkel maar Lambos mening verklaren; het feit dat Montoya en Schumacher dé slachtoffers waren van de eerste bocht en zij hun weg terug moesten zoeken naar de eerste regionen, waar Alonso (onrechtstreeks dus dankzij een betere gridpositie) nooit uit weggeweest is.

Meer: Ik geef andermaal toe dat Schumacher deze keer decor was in vergelijking met Rubens' Ferrari. Dit werd wederom met een uitermate zwakke kwalificatie bevestigd. Tijdens de race kon Schumacher -ook ondermeer door die startcrash, en misschien ook door zijn 'traagheid' en vermeend gebrek aan motivatie- geen vuist ballen toen hij zich langs Saubers, BAR's en Red Bulls probeerde te wringen. Een gebuisd cijfer dus, voor Michael. Maar ik zou nog niet zo snel van een tendens beginnen spreken.

Finish 01-06-2005 00:00

even off-topic:

hoe spannender het seizoen, hoe meer posts in het f1-forum ! Ik voel oude tijden herleven :D
Verschillend ingekleurde meningen die discussies op gang brengen; wat hoort een forum in feite nog meer te bieden ?! :D :applaus:

Sennake 01-06-2005 07:03

Quote:

Originally Posted by Finish
Maar ik zou nog niet zo snel van een tendens beginnen spreken.

Ok. Akkoord. Laat ons nog enkele GP's afwachten.

Sennake 01-06-2005 07:07

Quote:

Originally Posted by Finish
hoe spannender het seizoen, hoe meer posts in het f1-forum ! Ik voel oude tijden herleven :D
Verschillend ingekleurde meningen die discussies op gang brengen; wat hoort een forum in feite nog meer te bieden ?! :D :applaus:

Ik ben vooral aangenaam verrast door de volwassen manier waarop fans van toch wel verschillende piloten hier hun argumenten komen aanbrengen. Gefundeerde meningen en serene discussies zijn hiervan het gevolg; niks geen scheldpartijen of zwart/wit geroep. Het is lang geleden anders geweest en op sommige andere fora is men die fase duidelijk nog niet ontgroeid.

Doe zo voort, Paddockers! :applaus:

AlesiRed27 01-06-2005 10:10

Dat is een waarheid als een koe, Sennake.

Als je ziet hoe het er op F1forum.nl aan toe gaat...

Voor een lach moet je daar eens volgen......


All times are GMT +2. The time now is 00:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.