De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Valentino Rossi in 2007 naar de F1 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10620)

Mark 10-02-2006 17:47

Vandaag een "analyse" gelezen van de prestaties van Rossi. Als het klopt wat ze schrijven dan gaan we daar nog veel plezier aan beleven.

Rossi reed dus met een volwaardige 2004 spec wagen behalve dat de V10 geknepen was. Beste tijd was een 1.12.3 Begin vorig jaar heeft Schumacher met een volwaardige 2004 spec wagen en motor gereden op Valencia. Zijn beste tijd een 1.10.2 De testen waren onder vergelijkbare omstandigheden qua benzine, banden, weer e.d.

Volgens de rekenmeesters bij Ferrari is het verschil tussen een ongeknepen 3.0L V10 en een geknepen versie op het circuit van Valencia +/- 1.5 sec. M.a.w. Rossi is na 6 dagen testen maar 0.6 seconden langzamer dan Schumacher. Of zoals de Engelsen opmerken, hij is al net zo snel als Eddie Irvine :D

Het leuke is dat Rossi op zijn MotoGP machine een dikke 30 seconden trager is op een rondje Valencia. Dus Rossi heeft zijn kennis m.b.t. rempunten, instuurpunten e.d. moeten herkalibreren binnen enkele uren. Dat maakt de prestatie des te indrukwekkender.

Voor de rest gaat het verhaaltje waarom de ene coureur nu wel snel is en de andere niet.......al blijft ie jaren testen en oefenen. Het heeft te maken met een bepaald onderdeel van het evenwichtsorgaan. Dat gaan we eens verder uitspitten ;)

Mark 12-02-2006 12:52

Om zich niet te vervelen heeft Rossi afgelopen vrijdag dan maar wat rondjes gereden in een Maserati MC12 van Racing Box op het circuit van Misano. Na 13 rondjes reed Rossi vergelijkbare tijden de andere aanwezige coureurs zoals Marco Cioci en Fabrizio De Simone.

Deze test was overigens een kadootje van zijn schoonpa, Gabriele Matteuzzi. Een van de gentleman-coureurs in 2005 van Racing Box. Dochter Arianna Matteuzzi is de huidige vriendin van Rossi

http://www.maseraticorse.it/modules/...800600/99a.jpg
www.maseraticorse.it

Verhaaltje op maseraticorse.it

Mark 12-02-2006 13:22

Om de speculaties omtrent Ferrari, Rossi en Schumacher aan de gang te houden:

Quote:

Nur wenn Michael Schumacher bleibt, kann Motorradstar Valentino Rossi zu Ferrari in die Formel 1 wechseln. Dies berichtete die Zeitung "La Gazzetta dello Sport" am Freitag (10.2.).

auto-motor-und-sport.de

Mark 15-03-2006 21:20

Rossi heeft het aan de stok met Alonso ;)

Alonso liet zich enige tijd terug niet al te positief uit over de F1-aspiraties van Rossi. Dat zat Rossi niet lekker, die Italiaan daagt de Spanjaard uit:

Quote:

Rossi, who was quoted by British weekly Motorcycle News on Wednesday as saying he wanted to put Alonso to the test.

"I read that if Alonso is able to make some practice then he can put a MotoGP bike on the podium with me," said the 27-year-old Italian.

"Well, I think we should drive a Formula One car, a World Rally car and a MotoGP bike, add the times together and then we will see who is the fastest."

www.autosport.com
Antwoord van Alonso in de Gazzetto dello Sport: Ja :)

Jochie 15-03-2006 22:46

Quote:

Originally Posted by Mark
Rossi daagt Alonso uit:
Antwoord van Alonso in de Gazzetto dello Sport: Ja :)

Wat "Ja"?
Ik dacht dat die F1 balleri...athleten zelfs geen schoenen met lange veters mochten dragen?
Mogen ze eigenlijk nog tennissen? :D

fish88 15-03-2006 22:50

gaat een probleem worden lijkt me met allemaal sponsorverplichtingen enz (bv mild seven en camel)

Bart.Vandecavey 15-03-2006 23:20

Quote:

Originally Posted by fish88
gaat een probleem worden lijkt me met allemaal sponsorverplichtingen enz (bv mild seven en camel)

Ze kunnen toch 2 auto's in verschillende kleuren zetten (of gewoon wit laten)

Mario 16-03-2006 09:35

Volgens mij wint Rossi dat op z'n gemak.
Hij heeft de automatismen om (snel) met een auto te rijden al aardig onder de knie, maar bij Alonso heb ik de grootste twijfels of hij snel met een MotoGP-machine overweg kan.
Met een motor rijden is helemaal anders als met een auto.

Dankzij al die hulpjes kan tegenwoordig bijna iedereen met een F1-wagen binnen een paar seconden van elkaar rijden (het zijn de laatste tienden die, denk ik, de goede van de mindere goden onderscheiden), dus laat staan twee mensen van hun kaliber.
Op een motorfiets zijn er toch heel wat minder en hoe het met een rallywagen zit, weet ik al helemaal niet. Misschien is dat nog het meest representatief ?

Bramzel 16-03-2006 11:59

Rallywagen is ook weer wat scheef; Rossi heeft ook Rally ervaring, die heeft in 2001 of 2002 meegedaan aan de rally van Groot Britannie in een Peugeot 206 WRC:

http://www.italiaspeed.com/2005/moto..._peugeot_1.jpg

Jochie 16-03-2006 12:45

Quote:

Originally Posted by Mario
Volgens mij wint Rossi dat op z'n gemak.
Dankzij al die hulpjes kan tegenwoordig bijna iedereen met een F1-wagen binnen een paar seconden van elkaar rijden (het zijn de laatste tienden die, denk ik, de goede van de mindere goden onderscheiden), dus laat staan twee mensen van hun kaliber.

Daar slaat ge volgens mij de nagel op de kop.
Bij Ferrari kijken ze er echt niet van op als een random pippo enkele seconden trager is per ronde met een F1, het zijn die laatste tienden en de constante die de top onderscheiden.

Daar tegenover, slechts het rijden op zich met een motoGP is al een hele opgave.
Alonso zal natuurlijk gene minne zijn maar een competitieve tijd zetten zie ik hem niet doen.

Klein voorbeeld, Steven Caesar, 1 van de betere Belgische piloten en fabriekstester voor MV Agusta, heeft al een paar x met een motoGP gereden, de RCV211, met veruit het meest vriendelijke motorkarakter van allemaal.
Na de eerste maal had hij een knagend gevoel dat hij de gas nooit vol open had kunnen zetten, zelfs niet op de lange rechte, te overweldigend.
Dit zat in zijn hoofd om tijdens de tweede mogelijkheid zeker eens te doen.
Hij was er echt op gefixeerd, eens hij aan het rijden was was de machine opnieuw zo overweldigend dat hij het onmiddelijk terug vergeten was ...

El Torro 17-03-2006 21:59

<a target="_blank" href="http://www.rallysport.nl/index.php?module=nieuws&id=558">Hier</a> nog eens de uitdaging Rossi-Alonso, kan nog leuk worden.......

Mark 20-03-2006 13:03

1-0 voor Rossi, Alonso durft niet :)

Quote:

Alonso initially indicated he would accept the challenge, but the Spaniard has since made it clear he will not make the effort.

"I'm an F1 driver with a busy schedule, I've got no time to play around," Alonso said at Sepang. "He obviously has time on his hands.

www.autosport.com
Die twee zullen elkaar geen kerstkaart sturen ;)

Jochie 20-03-2006 14:52

Hmm, een samenvatting :
Rossi lijkt gecharmeerd door F1 en doet het schijnbaar niet onaardig in de testen.
Alonso vind het nodig om zich daar negatief over uit te laten.
Rossi daagt hem onmiddellijk uit omdat het wel fun lijkt.
Alonso ziet het ook wel zitten, natuurlijk.
Rossi lijkt het echt te menen?
F1 ballerina trekt haar staart in en vlucht paniekerig naar de kleedkamer, ondertussen nog wat beledigingen roepend.
Rossi is ontgoocheld, denkt "Rare jongens die F1 piloten" en zoekt andere speelkameraadjes :D

Sennake 20-03-2006 15:13

Ook effe samenvatten (vanuit een andere invalshoek) :

Rossi in 2007 naar Ferrari
Raikkonen in 2007 naar Ferrari
Schumacher in 2007 nog bij Ferrari
Massa in 2007 nog bij Ferrari (?)

Amai, we gaan nogal wat Ferrari's zien volgend jaar! :+

Guido 20-03-2006 15:25

Quote:

Originally Posted by Jochie
...
F1 ballerina trekt haar staart in en vlucht paniekerig naar de kleedkamer, ondertussen nog wat beledigingen roepend.
Rossi is ontgoocheld, denkt "Rare jongens die F1 piloten" en zoekt andere speelkameraadjes :D

Rossi is gewoon iemand met een grote mond - owv zijn zoveelste wereldtitel in de MotoGP? - die ervan houdt om andere uit te dagen. Dat hij zelf maar al te graag in dingen rondrijdt waar hij beroepshalve niet mee bezig is, is geweten. Mij geeft het zo de indruk van een verwend nestje te zijn, die uit verveling dan maar andere dingen gaat doen.

Doet me ook terugdenken aan die ene keer toen hij, met veel tralala, aan de RAC ging meedoen, er al zeer vroeg af ging en toen ook 'weggevlucht' is. Versterkt alleen maar die indruk van verwende gast - geprobeerd, mislukt en dan maar snel weer vertrokken.

Rondjes draaien voor het plezier is toch nog altijd wat anders dan rondjes draaien om een machine af te stellen voor te winnen. 't is allemaal larie en apekool heel die poeha over Rossi dit en Rossi dat in de autosport. Pas als hij een vol seizoen meegedraaid heeft in de F1, of in eender welke vorm van autosport, zal je iets zinnings over zijn echte capaciteiten als autoracer kunnen zeggen.

...

Dus als ik het hier goed begrepen heb, volgend jaar 2 Ferrari teams? Die dan, naar analogie met RedBull, omgedoopt worden tot:
Team Cavallino Rampante (Ferrari 1)
Team Prancing Horse (Ferrari 2)?

:D :+

All times are GMT +2. The time now is 20:20.