De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Rallye Monte Carlo 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12125)

The Interceptor 22-01-2006 11:02

Denk dat Grönholm het een stukje rustiger aan gedaan heeft daar, of een klein foutje, 't was enkel in de derde sectie dat hij merkelijk veel tijd verloren is.

Loeb is nu wel over Stohl naar de 3e plaats gegaan. Maar het kan nog wel eens héél spannend worden voor die 2e plaats. Loeb mag zeker geen steek meer laten vallen. Tov Gardemeister heeft hij vandaag zo'n 20 sec goegemaakt, nu staat Loeb er nog 14.5 achter.
Gardemeister geeft zich lang niet gewonnen, op SS14 realiseerde hij zelfs de scratch.

Grönholm kan met zijn 1.45 voorsprong wel 'rustig' uitrijden nu.
Tsjoen is ook aan een goede dag bezig, telkens merkelijk sneller dan Wilson, en nu in de stand er ook over gegaan!

Sennake 22-01-2006 11:07

Ik denk wel dat Loeb nog 2e zal worden...

Ik vraag me wel af of het "heropvissen van uitgevallen wagens" nog even populair zal blijven op de dag dat zo'n heropgeviste wagen de rally eens wint.

Pinzie 22-01-2006 12:14

Denk dat er nu al velen vloeken over dat systeem ....

The Interceptor 22-01-2006 12:41

Inderdaad, of WRC radio hebben ze het er ook al over gehad.
Maar ik blijf het toch een goed systeem vinden.
Waarom staat Loeb nu toch op het podium?
- geluk dat hij in laatste rit vd dag vd baan ging: dus maar 5 min straftijd
- voor de rest domineerde hij de 1e dag, waar bijna al de rest door problemen of verkeerde keuzes al enorm veel tijd verloren was.
- en natuurlijk ook het minder aantal fabriekswagens/rijders
- en de acheterstand op Grönholm valt ook te relativeren, vanaf dat Loeb eraf ging had Marcus bijna 2 min voorsprong, en diende aldus niet meer zwaar te pushen.
- Loeb is gewoonweg goed :)

Maar wat ge nu wel krijgt, al zo iemand maar 5 min straftijd heeft gehad, dat die persoon dan toch tot het laatste voluit blijft gaan om zoveel mogelijk plaatsen te winnen, en dat maakt het voor ons toeschouwers/supporters toch net mooi, niet?

Maar inderdaad, moest er binnenkort zo eentje een rally winnen, dan gaan er waarschijnlijk ineens véél tegenstanders zijn.

The Interceptor 22-01-2006 14:02

Stohl nu met een besttijd op SS17!
Loeb weer ietsje van zijn acherstand afgekregen: nu nog 6.2 sec achter op Gardemeister. Dat wordt nog lekker spannend op de Turini :)
Wel jammer dat we geen tussentijden krijgen van Gardemeister. We zullen dus tot de finish moeten wachten voor we het weten.

A.J. 22-01-2006 14:07

Is toch mooi hoe Gardemeister zich verweert tegen Loeb

Pinzie 22-01-2006 14:23

Inderdaad, een race eindigt pas aan de finish, en zolang moet je er echt volledig voor gaan is mijn persoonlijke mening ...

The Interceptor 22-01-2006 14:44

En Gardemeister heeft toch de duimen moeten leggen voor Loeb!
Stohl had blijkbaar toch de juiste bandenkeuze gemaakt (slicks) enkel in de derde sectie, bovenop de Turini waarschijnlijk, moest hij toegeven op de rest. Voor de rest was hij overal beduidend sneller.

Gronholm is ook binnen, en zijn eerste zege op asfalt is een feit :applaus:
Toch weer een mooie Monte Carlo geweest.

Luigi 22-01-2006 15:01

Tsjoen is ook binnen. Hij eindigt op een mooie 14de plaats (solberg wil precies maar nie finishen). Nu nog enkele Belgische rally's rijden met die auto en dan maar vlammen in Catalunya!! Puike prestatie :worship: :gas:

Juha 22-01-2006 15:25

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Stohl had blijkbaar toch de juiste bandenkeuze gemaakt (slicks) enkel in de derde sectie, bovenop de Turini waarschijnlijk, moest hij toegeven op de rest. Voor de rest was hij overal beduidend sneller.

De enige juiste keuze, en dat is al jaren zo. Wie met nagelbanden vertrekt rijdt de meeste nagels er toch af op het asfalt tijdens de beklimming. Zo zitten ze boven toch met mindere banden en hebben de piloten zoals Stohl onderaan veel tijd kunnen terugpakken.

Infinity_MC 22-01-2006 18:06

:gas: De eindstand van de Monte Carlo 2006 :gas:

1 M. GRÖNHOLM 4:11:43.9
2 S. LOEB 4:12:45.7
3 T. GARDEMEISTER 4:13:07.0
4 M. STOHL 4:13:26.2
5 S. SARRAZIN 4:15:04.1
6 C. ATKINSON 4:16:46.3
7 M. HIRVONEN 4:18:03.4
8 D. SORDO 4:18:59.1
9 X. PONS 4:19:26.8
10 G. PANIZZI 4:20:53.7
11 J. KOPECKY 4:24:03.0
12 O. BURRI 4:25:56.7
13 A. AIGNER 4:29:30.0
14 P. TSJOEN 4:32:01.9 :applaus:
15 M. WILSON 4:32:45.2

Mooie resultaat voor Gronholm (eerste keer in de ford) en Loeb (gezien zijn sortie op dag 1) :applaus:
Spijtig van Duval maar hij heeft toch bewezen dat de Skoda weldegelijk potentieel heeft. ... Better luck next time ...
En nu hopen dat Solberg volgende rally ook een mooi resultaat neerzet (hoewel ik daar niet aan twijfel :D )

kyosti 25-01-2006 20:17

aan de finish

De prijzen worden aan de meet uitgedeeld (of soms na de technische controle), zoveel is zeker. Gronholm wint dank zijn geduld de Monte die toch, zelfs overdag zijn magie blijft behouden.
Loeb heeft gespeeld en heeft verloren, werd dank zij het hier reeds veel besproken super-rally systeem nog een tweede plaats uit de brand weten te slepen. Dit is mede te danken aan de bloedarmoede die hetWRC teistert, dit zowel kwa piloten en materieel.
Laten we hopen dat we alsnog een spannend seizoen krijgen, met vele verschillende winnaars hoewel ik vrees dat we terug naar een Citroën-Loeb farce gaan.
Als Citroën de moed heeft om een auto te ontwikkelen terwijl ze een seizoen afwerken in het WRC, zoals het initieel in de regelgeving voorzien was zal mijn respect even even groot zijnals voor Subaru en Ford.
Mais pour cela, il faut des couilles.

Guido 25-01-2006 23:03

Quote:

Originally Posted by kyosti
Als Citroën de moed heeft om een auto te ontwikkelen terwijl ze een seizoen afwerken in het WRC, zoals het initieel in de regelgeving voorzien was zal mijn respect even even groot zijnals voor Subaru en Ford.
Mais pour cela, il faut des couilles.

Je suis tout a fait d'accord, of toch zoiets van die strekking. ;)

Ze hebben eerder trouwens net zo lang buiten kampioenschap deelgenomen tot ze zeker wisten dat ze konden winnen. Ik denk dat de Xsara nog tot half weg seizoen enigszins mee zal kunnen. Daarna zal het enkel minder worden. Ding is al meer dan aan het einde van zijn ontwikkellatijn.

Bovendien is Loeb er in de laatste 2 rallies afgegaan, en heeft ie nu het geluk gehad dat de schade meeviel en hij is kunnen herstarten. Een veeg teken aan de wand? Moet ie de ouderdom van de Xsara beginnen over-compenseren...?

De zogenaamde bloedarmoede vind ik overroepen. Het zal een spannend seizoen worden. ;)

Don Kamiel 25-01-2006 23:36

Ik denk ook dat het een heel spannend en mooi seizoen zal worden.
Privé rijders hebben ook de kans om mee te strijden voor de overwinning in mijn ogen, en dat is alleen maar goed.
Natuurlijk wel jammer dat enkele merken afgehaakt zijn :(

All times are GMT +2. The time now is 22:32.