De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Lmes 1000km Spa (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12962)

Integra 14-05-2006 22:16

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Ongelooflijk... Dit is de ergste wanvertoning die ik ik mijn autosportverleden ooit gezien heb. Als de LMES enig verstand heeft was dit de laatste uitstap naar België.

Wat een enorme onzin, ga dan Belcar kijken, dan zie je pas een erge wanvertoning !

Steve 14-05-2006 22:18

De komende week zullen er uitzendingen zijn van de race in Spa op Motors Tv voor wie het niet gezien heeft en Motors Tv kan ontvangen.

Info: www.motorstv.com

Dries DS 14-05-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by Mark
Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt.

Het was inderdaad een 'evenement' waarbij de organisatie van Pierre Delettre van nabij betrokken was. De koersdirecteur van deze LMS 1000 Km van Spa was echter niet Pierre Delettre maar wel degelijk Dhr. Daniël Poissenot. Dat is niemand minder dan de man die al ettelijke jaren de wedstrijdleider is van de 24 Uren van Le Mans. Pierre Delettre stond (in opdracht van de LMS-bonzen) enkel in voor (het overgrote deel van) de organisatie, niet voor de wedstrijdleiding.

@ Nicky Mks:

Over de 'code rood' bij de crash op de Raidillon, net na de start, gingen er ook in de persruimte vragen de lucht in waarom dit niet onmiddellijk na het ongeval gebeurde. Iedereen van de toen aanwezige verslaggevers was het ermee eens dat dit al vroeger had moeten gebeuren. Maar Daniël Poissenot is ook maar een mens, en kan dus ook wel eens 'fouten' maken, ondanks zijn grote bagage aan ervaring in de meest legendarische etmaalrace ter wereld. Wedstrijdleiders maken nu eenmaal 'fouten', niet enkel in autosport. Zie bvb maar eens hoeveel scheidsrechters er in het voetbal onder vuur komen te liggen.

Mvg,
Dries DS

Bramzel 14-05-2006 23:50

Quote:

Originally Posted by marcel
de livestream had het nochtans moeilijk met de publieke belangstelling

Heb de hele race probleemloos gevolgd, de enige hickups waren doordat ik zelf wat aan het uploaden was.

marcel 15-05-2006 00:04

ik heb op 10/10s nochtans nog enkele berichten gelezen dat het veel bufferde, of stilstaand beeld had. ik had er ook wel last van, maar toch blij dat het er was.

Dries DS 15-05-2006 01:06

Quote:

Originally Posted by Integra
Wat een enorme onzin, ga dan Belcar kijken, dan zie je pas een erge wanvertoning !

Oei, dit raakt mijn (onlangs, en dan letterlijk...) verzwakte tikker. Verklaar je nader, desnoods in een separate (en aangepaste) topic, want deze opmerking heeft niks meer met LMS te maken. Diegenen die de kern van de zaak kennen, snappen wel waarom Belcar (het 'parapluutje') niet direct het succespunt was. Het 'parapluutje' bestond al, zelfs in ons arm Belgenlandje, en als je als tweede met een dergelijk initiatief over de brug komt, tja, dan kom je niet als eerste over de meet hé..., zijnde: te laat...

Ondanks dat alles vind ik de 'Umbrella' geen slechte zaak, zeker niet voor de toeschouwers/autosportliefhebbers/amateurfotografen, zijnde het grote gedeelte van de bezoekers van de Meetings en ook van het forum van DP. Dat zoontje 'Z' van veiligheidsoverste 'X' of 'Y' een perskaartje hier en daar krijgt (zelfs bij internationale meetings, 'elders' !), ondanks een al dan niet afdoende leeftijd: dat laten we graag buiten beschouwing. Zie daartoe de bestaande discussie in een aparte topic. 'Gebruik' en 'Misbruik' zijn nu eenmaal twee verschillende woorden, al worden ze graag door elkaar gebruikt, zelfs door de mensen die er in principe verantwoordelijk moeten voor zijn... Veiligheid boven alles??? ;)

Belcar is absoluut geen onzin of een 'wanvertoning', zoals hierboven aangehaald. Belcar (de nu gekende 'Original Series') heeft een bepaalde (en grote) waarde. Het zou dus zonde zijn moest dit verloren gaan onder bakken (veelal ongefundeerde) kritiek. Het zogenaamde overgangsjaar zal zeker niet 'simpel' worden. Maar: de goede wil is er, en zeg nu zelf... Waar is er nog 'Goede Wil' onder onze mensen te vinden. België zal op dat gebied (en op politiek gebied) zeker geen voorbeeldland zijn... Laat de autosport dan eventjes de uitzondering zijn in ons Arm Belgenland. Niet? :applaus: Als autosportliefhebbers hebben we immers het grote geluk over twee wondermooie circuits (en over een pak mensen met Goede Wil) te beschikken in dit anders zo arm landje...

Groeten,

Dries DS

Mark 15-05-2006 08:43

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Het was inderdaad een 'evenement' waarbij de organisatie van Pierre Delettre van nabij betrokken was. De koersdirecteur van deze LMS 1000 Km van Spa was echter niet Pierre Delettre maar wel degelijk Dhr. Daniël Poissenot.

Van nabij betrokken? Ze zijn gewoon de organisator, check http://www.race-rally.be/2006/1000km...dDoc.asp?ref=2

Delettre was tijdens de 1000km "clerk of the course", bij de rest van het ietwat karige bijprogramma speelde hij wel voor koersdirecteur. Maakt ook niet uit wie er als directeur aawezig was. Een code rood geef je direct of na enkele minuten als de situatie ernstiger blijkt te zijn dan het eerste zicht laat vermoeden. Echter pas na 15 minuten? Dan klopt ergens iets niet ;)

bluelite 15-05-2006 11:06

Quote:

Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt. Langs de draad was het geen wedstrijd die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Neemt niet weg dat het leuk blijft om naar zo'n wagens te kijken.

Als je nog zou zeggen dat ie in de Renault 2.0 wedstrijdleider was... akkoord. Maar niet tijdens de 1000 km. Maar ik geef je gelijk: Delettre kan er wat van :rolleyes:

gwyllion 15-05-2006 13:12

Quote:

Originally Posted by Bramzel
In de crash-sector van TBK's forum (http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/) staat een capture van de live-feed.

Hier een foto van de 2 spinnende prototypes:
http://i6.photobucket.com/albums/y220/hgb/sIMG_4518.jpg

Stranger 15-05-2006 18:20

Overigens hing er in Eau Rouge al een rode vlag maar bleven de wagens langzaam doorrijden omdat 1 post NA de crash er doodleuk een gele vlag met SC hing.

Zelfs sommige marshalls begrepen het niet meer. Toen alle wagens op start finish stilstonden begonnen er nog een stel te roepen dat de wagens er aankwamen (om vervolgens tot de ontdekking te komen dat deze stilstonden).

strepper 15-05-2006 18:53

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Komaan zeg. Een volledig versperde baan, prototypes die een hele ronde aan 5 km/h afleggen en stilvallen op de Raidillon omdat ze moeten stoppen. En dan als alles er wat beter gaat uitzien toch code rood.

het was dit weekend een topweekend.
prachtige koers.
hier kan de belcar nog niet aan ruiken.

marcel 15-05-2006 18:55

trouwens, ze reden niet de hele ronde aan 5km/u, enkel het stuk source-radillon.
en er zag juist niks beter uit met die code rood, ze hadden alleen de ferrari al kunnen wegslepen

strepper 15-05-2006 18:57

Quote:

Ach, het was weer een Pierre Delettre evenement...........waarbij die stoethaspel dan ook maar voor koersdirecteur speelt. Langs de draad was het geen wedstrijd die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Neemt niet weg dat het leuk blijft om naar zo'n wagens te kijken.

Publieke belangstelling? Volgens mij was het geen vette op dat punt.

nie veel volk?
ben jij wel daar geweest?
of ben jij ben jij in Zolder geweest.

Nicki_Mks 15-05-2006 19:57

Quote:

Originally Posted by strepper
prachtige koers.

Ik zeg niet dat de koers slecht was, integendeel, dat een dergelijke organisatie deze prachtige koers niet waardig was.

Mark 15-05-2006 20:45

Quote:

Originally Posted by =strepper
prachtige koers.

Deze vergelijking snap ik niet. Of heb ik al die wedstrijden van de Belcar gemist waar al die Le Mans proto's in meereden? Hoe kun je nou twee totaal verschillende produkten c.q. concepten met elkaar vergelijken? Of is een appel hetzelfde als een peer?

Quote:

Originally Posted by strepper
nie veel volk?
ben jij wel daar geweest?
of ben jij ben jij in Zolder geweest.

Nee, zo'n opmerking maak ik gewoon voor de gein :rolleyes:

In het stuk Les Combes tot en met Stavelot heb ik niet erg veel mensen gezien. Vele malen minder dan tijdens een 12 uur BTCS bijvoorbeeld. Als je om 11.00 uur nog bijna tot aan de poort kun parkeren bij Les Combes is het mijn inziens niet druk ;)

All times are GMT +2. The time now is 03:49.