De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Informatica en Fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Voor de ADSL'ers (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3484)

Savi 17-12-2002 18:48

...nog steeds niks...

airco 17-12-2002 18:53

Quote:

Originally posted by Sennake
Het is nu 17 december :

Download
94.7 KByte/sec
Upload
12.4 KByte/sec
Connection
203.0 Conn/min

Buiten wat meer download speed is er dus niks veranderd :(
Much ado about nothing dus!

download-speed is ook het enige wat er zou verbeteren ...

De reden waarom je nog steeds zulke lage scores haalt zou ermee te maken kunnen hebben dat je ver van de centrale van belgacom woont ... Na een 2-tal kilometer is het signaal in kwestie al behoorlijk verzwakt. Mensen die bij wijze van spreke naast de centrale wonen hebben geen last van verlies.

Savi 18-12-2002 15:31

*** Geplande datum voor (012) 45xxxx: 14 januari 2003. ***

Staat er nu hahaha !

FastFons 18-12-2002 17:00

Quote:

Originally posted by FastFons
Ik denk persoonlijk dat ze daarvoor toch heel zwaar gaan mogen investeren bij belgacom om dat allemaal vlotjes te laten verlopen. Er zijn redenen waarom het nu allemaal beperkt is in snelheid (en nie voor de mensen af te zetten) Mij lijkt het eerder een beslissing die nodig is voor de marketing, doch de praktijk zal nog even op zich laten wachten...

FF

Ik had het toch zowat voorspeld, veel lawaai, weinig actie. Toen ik ben weggegaan op de helpdesk (eind augustus) was het al duidelijk dat ze bij turboline problemen kregen vanwege het stijgende aantal klanten. Hun servers gaven toen al problemen met het (te) grote aantal connecties. Daarmee dat ik me afvroeg hoe ze in godsnaam de hogere snelheid zouden garanderen? Mijns inziens duurt het nog zeker een jaar eer alle hardware in staat is van de snelheid die ze beloven ook echt te kunnen halen, en dit niet bij enkele mensen maar overal. De enige reden waarom ik de dag vandaag adsl zou nemen en niet telenet is dat men gene nieuwe kabels zou moeten trekken, maar gewoon de telefoonlijn kan gebruiken. Het voordeel van onbeperkt downloaden is (bij skynet dan toch) ook al verdwenen. Ik wil hier geen zoveelste adsl-telenet discussie starten, maar neem altijd een kritische houding aan ten opzichte van zulke aankondigingen. In ieder geval, ik heb het al zo dikwijls gezegd, het is nergens enkel rozengeur en maneschijn.

FF, benieuwd wanneer de Sdsl bij belgacom eindelijk officieel gelanceerd wordt, dan zou er nog wel eens wat kunnen veranderen qua snelheid...

Finish 18-12-2002 19:35

veel lawaai, weinig actie ? Hoe komt het dan dat ik vorige week pieken haalde van 280 Kb/s voor downloadsnelheid ? Per ongeluk ?

Oneliner 18-12-2002 19:40

ja, ik haalde ook dalletjes van 280kb/s :p

Piet Konijn 18-12-2002 20:57

ik zelfs van 340 kbps, ik denk niet dat dat( veel bla bla is maar wel effectief een verbetering!!! :gas:

just nog eens getest 348.21 kbps ;);):):):)

Finish 18-12-2002 23:12

Quote:

Originally posted by Oneliner
ja, ik haalde ook dalletjes van 280kb/s :p
en de leuke reacties van telesletjes blijven komen :D

Beemer 18-12-2002 23:25

Ik heb mij alweer ingehouden ;)

Piet Konijn 19-12-2002 00:19

hoeveel haalt ne gemiddelde telenet gebruiker dan??? Dat zou ik ook wel eens willen weten

Beemer 19-12-2002 09:04

Ik haal hier (in het centrum vab Antwerpen) tussen de 300 en de 700kb/s gemiddeld. Hoogste dat ik al gehaald heb is 1mb/s

Savi 19-12-2002 19:00

Telenet of ADSL, de reacties berusten altijd op het "neen, het mijne is beter"-principe :D

airco 19-12-2002 21:02

das inderdaad juist :)

eigenlijk wordt er veel te vaak gekeken naar 1 aspect van een internet-verbinding om de kwaliteit ervan te bepalen:
- de downloadsnelheid

Dit terwijl er veel meer factoren zijn ...
- uploadsnelheid
- ping-tijden
- kwaliteit van andere diensten (mail, webspace, ...)

Op het eerste zal telenet de eerste jaren nog wel superieur blijven... omdat veel meer download-snelheid nu eenmaal niet te halen valt met adsl. Voor de meeste mensen is downloadsnelheid ook het belangrijkste ...

- Webdesigners zullen waarschijnlijk meer uploadsnelheid wensen
- Gamers vragen vooral naar een netwerk met lage ping-tijden

tot zover mijn poging om de stelling van Savi te ontkrachten :)

Savi 19-12-2002 21:15

Dat is u goed gelukt Airco :D

Finish 19-12-2002 23:29

het mijne is beter ! :p

( :D )

All times are GMT +2. The time now is 05:39.