![]() |
maar ik spreek niet over de schoorstenen maar over die uitlaten wat onder 'mercedes benz' staan, die bedoel ik ...
|
Quote:
|
Die buitenste openingen leiden het grootste deel van de lucht die door de radiator gaat meteen naar buiten, omdat het totale luchtdebiet van de radiator te veel warmte veroorzaakt nabij de motor. Een gedeelte ervan gaat echter wel langs de motor, omdat dat nog enigzins een koelend effect heeft. In vergelijking met een gesloten ruimte waar een 10-cilinder aan 18 à 19000 rpm staat te draaien, is een beetje luchtflow nog altijd voordeliger. Nu zullen ze waarschijnlijk gemerkt hebben dat die openingen achteraan bij de ophanging onvoldoende zijn voor de afvoer, en hebben ze die nieuwe schoorstenen geplaatst. De vorm en positie van die schoorstenen zal ongetwijfeld nog wijzigen na verdere tests in de windtunnel. Misschien zijn ze enkel maar nodig in de warmere klimaten waar er gereden wordt. De haaievinnen op de Ferrari zien we ook niet altijd...
Als het over uitlaten van de motor zou gaan, zou je de uiteinden ervan moeten kunnen zien, maar op andere foto's kan je zien dat er enkel een kunststof schoorsteen staat. |
maar als die dan in het bodywork verweven zitten, waarom zit er dan nog een apart plaatje bij, dat zie je goed dat dat plaatje over het zwarte gaat...?
by the way, even een vraagje ... echte uitlaten kan ik nergens terugvinden op de mclaren, rijden ze nog steeds met de hoge uitlaten (in tegenstelling tot Ferrari die met een lage uitlaat rijden. Die uitlaat ziet er net uit als die nieuwe schoorstenen op de McLaren) |
dat plaatje is omdat die schoorstenen een tijdelijke opstelling zijn. Ze kunnen die nog gemakkelijk verwisselen met andere types schoorsteen. In een race zal je dit type zeker niet zien
de uitlaten zelf zitten net naast het achterlicht (aan elke kant eentje), op de basis van de achtervleugel. Daarmee dat die bij de eerste tests in brand vloog. Zoiets kan echter snel verholpen worden met wat hittebestendig materiaal. Dat zijn in elk geval geen problemen die de introductie van de wagen in gevaar brengen. ( andere problemen wel natuurlijk, en bij Mclaren is dat traditioneel de motor :() |
Dus McLaren rijdt nog steeds met de zogenaamde 'hoge uitlaten'...
De 'lage uitlaten' die de andere teams toepassen zouden toch beter zijn voor de aerodynamica? de motor is de laatste tijd wel de achillespees van de McLaren, en dit sinds 2000 ongeveer. Daarvoor was de McLaren ontzettend betrouwbaar. |
Quote:
dus introductie staat daar wel op losse schroeven he |
Wat dat mij verbaast is dat zoiets als een "motorkap" voor een F1 uberhaupt uit een brandbaar materiaal ontworpen geraakt. Werken ze bij McLaren met jobstudenten of zo? -Een beetje ingenieur weet toch wel dat die uitlaten en zo roodgloeiend komen te staan? -Laat dat nu nog ne kilo meer wegen, het lijkt me toch evident dat dat iets is dat zeker niet in de fik mag schieten... :rolleyes:
Jan, =--- |
KIMI op pole met de oude wagen !
Is die nieuwe wel nodig ??? |
Quote:
|
Michael maakt kleine fout (2 tienden) in sector 1, en een grove fout in sector 2. daar zit hij 2 meter naast de ideale lijn en kan hij laat accelereren.
|
Quote:
Terwijl iedereen aan zijn 2003 wagen sleutelt om die optimaal te krijgen tot aan het einde van het seizoen om dan met de 2004 wagen aan de gang te gaan, is McLaren dan al bijna een jaar bezig met de ontwikkeling van de wagen voor de 2004 campagne, nl. de MP4/18! Mij lijkt het dat we de 18 tijdens de laatste 3 to 4 races van het jaar zullen zien en dat als voorbereiding op 2004. Om Ferrari te onttronen en flinke dreunen in 2004 te verkopen lijkt me dit een goede strategie. Overigens kan je de McLaren van dit jaar, de MP4/17D, bezwaarlijk dezelfde auto als de 2002 versie bestempelen. Alleen de monocoque is nog de oude. Het overige is verbetert, geoptimaliseerd enz. Ze doen het goed, de jongens. Ik geloof er opnieuw in. :D :D |
Gisteren zou Ron Dennis gezegd hebben dat ze deze week besloten hebben om een MP4/19 te ontwikkelen voor het 2004 seizoen.
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:33. |