Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Ik vond de organisatie van Circuit Zolder uit een dikke 0 ! ! ! Dit circuit is absoluut niet voorzien op zo'n massa volk..
|
In de hoogtij-dagen van de DTM liepen daar 100.000 man rond.............zonder al te veel problemen. Dus het kan wel ;) Dat ze voor dit probleem maar eens de oude draaiboeken uit de kast halen.
Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Rode Vlaggen ligt enkel en alleen aan CZ, niet aan die FIA officials. Als in Zolder iemand van de baan gaat, en dat gebeurt nog al eens, vermist de baan echt degoutant vuil is... kan er nooit snel geevacueerd worden- men moet eerst vanuit de Pits nog eens een Depanneur het circuit op sturen... heeft CZ ooit gehoord van Manitou's of iets dergelijk...
|
SVP de feiten controleren voordat je zoiets roept. Er waren wel degelijk manitou's aanwezig, om precies te zijn 3 stuks. De rode vlag de schuld van het circuit? Sorry, maar dat is toch een flinke misser JPMontoya. Het World Series ongeval op zondag was een regelrecht race-ongeluk, dat kan op elk circuit gebeuren, die op de zaterdag was de schuld van enkele coureurs die de les nog niet helemaal hebben begrepen. Wat betreft de Meganes......................tja, dat fiasco mag je toch echt op naam zetten van Renault Sport. De wagens waren niet race-klaar en toch zijn ze ermee gaan rijden............kijk dan is het gewoon wachten op problemen. Als marshals de wagens willen wegduwen maar de coureurs met de voet op hun rem blijven staan.............tja wie veroorzaakt dan rood? Niet het circuit en niet de marshals. Wel de coureurs en de wellicht niet al te slimme uitleg van een medewerker van Renault Sport............
Trouwens manitou's en 4*4 wagens waren ongeschikt om die Meganes af te slepen, de trekogen waren nou niet bepaald stevig te noemen...........ze konden simpelweg niet op de normale gangbare wijze afgesleept en/of losgetrokken worden. Heel wat SC's en rode vlaggen zijn dus te wijten aan een slecht Renault produkt. Ook gezien hoe het dan wel ging? Vleugel demonteren, dan de achterkap verwijderen en dan pas kon men beginnen met het verticaal transport van de wagens. Dat kost ook een pak tijd die je normaal gesproken niet nodig hebt.
Ben het overigens met je eens dat de piste er altijd "vettig" bij ligt. Niet iets van dit weekend specifiek, sinds iemand het snuggere idee heeft opgevat om de motorcross naar Zolder te halen hebben we daar last van. Kijk, als je zo'n "cash-cow" kunt binnenhalen is dat niet verkeerd...............maar tref dan ook voorzieningen om de gevolgen van die motorcross te beperken. Dat opstuivende zand kun je met tijdelijke en/of structurele maatregelen tegen gaan. Desnoods huur je die Oostenrijkse stofzuiger machine van het F1-circus.............die zuigt alles op, zelfs de tijdwaarnemingslussen op het circuit van Spa :D :D
De uitloopstroken beginnen her en der aan de krappe kant te worden met de veranderde inzichten qua veiligheid maar vergeet niet dat Zolder nog steeds in het bezit is van een geldige FIA keuring. Loopt geloof ik wel af eind 2005........niet helemaal zeker. De WS terug in Belgie? Ben er vrij zeker van dat we die terugzien............waar? Spa of Zolder.......we zullen zien ;) Kijk als het circuit nu werkelijk zo slecht zou zijn............waarom zijn de World Series dan voor het derde jaar oprij te gast in Zolder? Dan moeten ze toch iets goed doen ;)
Daarnaast is de keuze van de circuits voor de WS dan ook raar te noemen, Blibao, Monaco, Le Mans Bugatti zijn nou ook niet de voorbeelden van moderne veiligheidseisen.
Wat betreft die FIA-officials, er zat er eentje tussen die niet eens had mogen rondlopen op Circuit Zolder................als we de normen hanteren van het bedrijfsleven. Die man had in dat weekend te maken met verstrengelde belangen. Kijk voor de rest schrijf en zeg ik er niks over...........maar hoe langer hoe meer ik erover nadenk kan een dergelijke situatie niet. Bewijzen kan ik het niet maar ik heb zo wel mijn vermoedens ;)