De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2006, de overige berichten. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11623)

Baron 23-12-2005 13:34

Ik hoop dat je gelijk krijgt, Jawaddeman, want een Belcar zonder Tourings zou niet meer hetzelfde zijn. :(

Mark 24-12-2005 17:32

Quote:

Originally Posted by TOM
De ultima van Qvick staat te koop, weet iemand met wat ze dan komen rijden volgend jaar, of komen ze niet meer volgend jaar?

Die vertrekt met een Opel Astra silhouette richting BTCS:(

Bron: Turbomagazine

Thomaske 24-12-2005 18:36

Pitstop.tv meent ook te weten dat TA kampioen Beliën naar het nieuwe Touring Cup verhuist.

Mvg...

smiley 24-12-2005 19:59

Quote:

Originally Posted by Mark
Die vertrekt met een Opel Astra silhouette richting BTCS
:(

dat ze uit de belcar weg gaan vind ik ook wel jammer, te hopen koopt er iemand een ultima....
maar dat er terug een astra silhouette komt vind ik wel zeer goed !
op pitstop las ik dat ze van plan waren om er een bmw "kap" erop te zette..
ik hoop dat ze bij de astra "kappen" blijven :cool:

El Torro 24-12-2005 21:34

En de volgende Tourisme wagen die vertrekt http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=29721&cat=0

Thomaske 25-12-2005 09:48

Quote:

Originally Posted by El Torro
En de volgende Tourisme wagen die vertrekt http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=29721&cat=0

Dit was al een tijdje bekend hoor.

Aan de ene kant hoop ik dat Qvick zijn Ultima niet verkocht krijgt. Waarom dan wel? Awel heel simpel. Als de organisatie van de Belcar deze grote vergissing inziet kan Qvick volgend jaar misschien terug aantreden met zijn Ultima GTR.

Mvg...

Jawaddeman 25-12-2005 14:56

Ik vraag mij af, wat er in het belcar regelement verandert is dat de ultima, minder competitief zou maken ten op zichte van vorig jaar??? In klasse 2 is er zo goed als niets verandert ten opzichte van het laatste jaar... Hij maakt net meer kans ten eerste klasse 1 wordt flink terug geschroefd en in zijn eigen klasse, zal de grootte concurrent porsch rsr waarschijnlijk elke overwinning gewicht bij krijgen???
Is er mij iets ontglipt in het nieuwe regelement???

Bart.Vandecavey 25-12-2005 16:13

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
Ik vraag mij af, wat er in het belcar regelement verandert is dat de ultima, minder competitief zou maken ten op zichte van vorig jaar??? In klasse 2 is er zo goed als niets verandert ten opzichte van het laatste jaar... Hij maakt net meer kans ten eerste klasse 1 wordt flink terug geschroefd en in zijn eigen klasse, zal de grootte concurrent porsch rsr waarschijnlijk elke overwinning gewicht bij krijgen???
Is er mij iets ontglipt in het nieuwe regelement???

Euhm de vleugel achteraan moet kleiner...

Jawaddeman 25-12-2005 17:00

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Euhm de vleugel achteraan moet kleiner...

Is dat de reden om uit de Belcar weg te blijven??????? Ik denk dat er trouwens heel wat mensen gaan verschieten als het technisch regelement van de BTCS bekend geraakt, want de RACB ging zich daar ook mee bezighouden en ik denk dat daar ook wel het een en ander zal veranderen...

Toch denk dat er een andere reden achter ligt...

Scapa 25-12-2005 23:49

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
Is dat de reden om uit de Belcar weg te blijven??????? Ik denk dat er trouwens heel wat mensen gaan verschieten als het technisch regelement van de BTCS bekend geraakt, want de RACB ging zich daar ook mee bezighouden en ik denk dat daar ook wel het een en ander zal veranderen...

Toch denk dat er een andere reden achter ligt...

Je moet er wel rekening mee houden dat ze "maar" met een 3.2 liter rijden. In klasse 2 mogen wagens met een veel hogere cilinderinhoud rijden. Een V8 past echter niet in hun budget vandaar dat ze het afbollen.

Bij elke reglementswijziging ga je mensen hebben die zich niet in gewijzigde situatie kunnen vinden. Qvick is momenteel 1 van hen, dit is zeer betreurenswaardig aangezien hij toch al jaren een vaste klant is en de belcar toch een paar attracties heeft geleverd.

Baron 26-12-2005 00:29

Quote:

Originally Posted by Scapa
Bij elke reglementswijziging ga je mensen hebben die zich niet in gewijzigde situatie kunnen vinden.

Klopt. Bij elke reglementswijziging zie je veranderingen in het startveld. Maar wat mij begint te verontrusten is dat ik enkel maar berichten hoor over teams die dankzij dit nieuwe reglement afhaken en de Belcar voor bekeken houden. Wat betreft nieuwkomers is het op de spreekwoordelijke uitzondering na (Jawaddeman ;) ) zo goed als windstil.

Eddy V 26-12-2005 10:46

Quote:

Originally Posted by Baron
Wat betreft nieuwkomers is het op de spreekwoordelijke uitzondering na zo goed als windstil.

Zou het kunnen dat het allemaal een beetje te (belachelijk) duur wordt in de Belcar? Dit nationale kampioenschap zit op een hoger niveau dan FIA GT.
Met wat moet men nog afkomen om te winnen?

Integra 26-12-2005 10:57

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Dit nationale kampioenschap zit op een hoger niveau dan FIA GT.
Met wat moet men nog afkomen om te winnen?

Sorry, maar bij deze moet ik lachen. :D

Scapa 26-12-2005 11:51

Quote:

Originally Posted by Baron
Klopt. Bij elke reglementswijziging zie je veranderingen in het startveld. Maar wat mij begint te verontrusten is dat ik enkel maar berichten hoor over teams die dankzij dit nieuwe reglement afhaken en de Belcar voor bekeken houden. Wat betreft nieuwkomers is het op de spreekwoordelijke uitzondering na (Jawaddeman ;) ) zo goed als windstil.

GS Motorsport zet volgend jaar toch wel de grote middelen in (normaal 5 wagens). PSI 3 ipv 2 wagens. Voor de rest is het momenteel wel maar mager... Veel teams uit Toerisme hebben serieuze twijfels, niet helemaal ongegrond.

Raceboy 26-12-2005 13:59

Quote:

Originally Posted by Scapa
GS Motorsport zet volgend jaar toch wel de grote middelen in (normaal 5 wagens). PSI 3 ipv 2 wagens. Voor de rest is het momenteel wel maar mager... Veel teams uit Toerisme hebben serieuze twijfels, niet helemaal ongegrond.

die wagens van GS vervangen wel andere wagens (broodcoren/ de coster) dus bijkomen doen ze niet.

All times are GMT +2. The time now is 05:34.