De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Ferrari Doet Kinderachtig (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2328)

Finish 13-05-2002 21:39

welkom aan 'snelle ridder' en RaceBoy: ZALIG :D

Mario 13-05-2002 21:41

Quote:

Originally posted by TiBo
Vergeet niet dat het spelletje "Laat je teamgenoot even voorbij" is uitgevonden door McLaren hé gasten!
Vergeet niet dat Prost Senna en Senna Prost ooit eens van de baan heeft gereden om een titel te pakken hé!

Loop dus vooral niet te ver weg met Senna en McLaren, ... en laat Prost ook maar voor wat hij was.

Als bepaalde personen dan zo'n hekel hebben aan de Formule 1, ... dat ze dan gaan snookeren hé zeg! :mad:

Wanneer heeft McLaren als team dan zo gehandeld (Australië '98 was een afspraak tussen de rijders onderling, niet het team (denk ik toch)) ?

Trouwens, ik heb hier ook niet beweerd dat Senna en Prost koorknaapjes waren, maar gewoon gevraagd waar men zich op baseert om MS boven die twee te plaatsen. Senna is naar McLaren gegaan met de vaste wil de toenmalige beste rijder (= Prost) te verslaan. Hij is daarin geslaagd en dat terwijl ze in hetzelfde team reden. McLaren heeft toen geen teamorders gegeven; enkel waarschijnlijk dat ze elkaar er niet af zouden rijden.

En het is nu eenmaal zo dat McLaren in het begin van de jaren '90 niet zoveel zou hebben voorgesteld zonder Senna's bijdrage (kijk maar eens naar het aandeel van z'n teamgenoten in het succes van McLaren toen). Hetzelfde als wat Schumacher nu voor Ferrari betekent.

In '92 tekende Prost dan voor Williams, met een uitdrukkelijke clausule dat Senna er niet in mocht als andere rijder, terwijl die laatste niet liever wou als Prost met gelijke wapens bestrijden.

Trouwens, het voorbije wk snooker had waarschijnlijk heel wat meer met sport te maken als de voorbije GP (of toch de eerste twee plaatsen daarvan). Het is precies omdat er mensen zijn die het (F1) zich zo erg aantrekken dat men hier zo geschokt is. Anders zou er nauwelijks reactie op zijn geweest.

Mario 13-05-2002 21:54

Is er eigenlijk nog iemand geïnteresseerd in een vertaling van dat tweede rode stuk ? Ik wil dat morgen eventueel wel rap doen, maar als 't niet hoeft, stop ik er mijn tijd niet in.

snelle ridder 13-05-2002 21:59

Volgens mij is het verstandiger om elkaar te laten winnen op een laffe en onsportieve manier zoals de schande van dit weekend dan elkaar van de baan te vegen. F1-piloten hebben toch een aanzien en zijn voorbeelden voor velen en op dat gebied scoort Schumacher toch beter dan Senna en Prost. Schumacher is meer mens dan welke F1-piloot ook.
Ferrari laat Barrichello tenminste nog iets aan eer, McLaren gunde Coulthard helemaal niks en Hakkinen alles. Maar zij besliste alles al voor de wedstrijden en bouwde zulke dingen in in hun racestrategie. Niemand wist er iets van maar sportief gezien deden zij juist hetzelfde.

krikke 13-05-2002 22:06

Ik zie graag een race waarin spanning, sportiviteit en spectakel elkaar afwisselen. Nu zagen we twee sukkels zonder "balls" die naar een kleine napoleon jaknikken. Die kleine is de baas van het team waarvoor de Top van de F1 zowiezo al op de knieën gaat, en graag een bevoorrechte rol toedeeld.
Voila, mijn mening...Nog een geluk dat andere mannen de boel nog wat spannend houden!

snelle ridder 13-05-2002 22:15

Ik geef u volledig gelijk!!!

Witte 13-05-2002 23:59

Mijn mening, kwestie van is tegendraads te doen ...
Ik vind de beslissing van Ferrari correct. Reeds van bij de eerste wedstrijden ligt het volgens mij vast dat MS voor Ferrari de enige kandidaat is om wk te worden. Wat dan ook logisch is, is dat je geen risico's neemt, 't gaat hier niet om 5 eurocent. Om de uitleg van Todt (die ik volledig steun vanuit zijn oogpunt) efkes anders te zeggen : verkoop het vel van de beer niet voor hij geschoten is.

RB wist al lang dat, indien deze situatie zich zou voordoen, hij MS zou moeten laten voorgaan. Vermits hij bijgetekend heeft zal hij dat dus om een of andere reden dan toch niet zo erg vinden.

De beslissing van Ferrari om MS te LATEN winnen vind ik dus vanuit Ferrari's standpunt correct. Wat ze echter niet hadden mogen doen is dit zo laten opvallen. Akkoord, het resultaat blijft hetzelfde, maar de negatieve gevoelens bij heel wat F1 fans zouden een pak minder geweest zijn.

Als sportfanaat moet ik wel de meeste meningen die hier gepost zijn steunen : wat Ferrari deed is een aanfluiting van elke sportieve gedachte. Maar laat ons realist zijn : als er veel centen mee gemoeid zijn is het sportieve spijtig genoeg bijzaak (en dan mogen er nog 2 keer zoveel mensen een fluitconcert geven).

TiBo 14-05-2002 00:15

Quote:

Originally posted by Witte
Wat ze echter niet hadden mogen doen is dit zo laten opvallen. Akkoord, het resultaat blijft hetzelfde, maar de negatieve gevoelens bij heel wat F1 fans zouden een pak minder geweest zijn.

Dit is volgens mij nu ook de kern van de zaak sè!

Het was immers exact één jaar geleden dat hetzelfde zich had voorgedaan, en toen de situatie er naar het einde van de race exact hetzelfde begon uit te zien, wist iedereen met 100% zekerheid dat ze het niet opnieuw gingen doen. Dit was echter een verkeerde inschatting, ... van ons allemaal.

Het mooiste voorbeeld is dat van Vingeron op RTBF. Die man was vanaf de laatste tien ronden al bezig over het feit of Ferrari zou ingrijpen of niet. Onbewust weet je dat het komt, maar stiekem hoop je van niet.

Wij zijn daardoor zwaar in ons gat gebeten, maar om de Formule 1 nu dood te verklaren .....

Nu dat er eindelijk nog eens iets gebeurt in de F1 gaan we daar allemaal tegen in gaan :D
Deze rel is als het ware het platbranden van een veld om er later terug voedsel op te kunnen verbouwen!
Dit is niet het einde van de Formule 1, maar het begin van een gans nieuwe! http://www.depaddock.eu/forum/images/icons/icon14.gif

airco 14-05-2002 07:53

Quote:

Man, dat is toch onzin!

Keur zoiets niet goed, maar laat je verstand spreken, ... niet je emoties!

nee, wat is het alternatief ...
Ferrari heeft momenteel een gevoel van straffeloosheid, en profiteert daar mateloos van ...
Welke reden heeft Ferrari momenteel om het de volgende race niet opnieuw te doen (ze hebben trouwens al bevestigd ze terug te gebruiken) ...
De straf die ze verdienen bij Ferrari moet hun veel pijn doen ... dit enkel om hun te verhinderen zulke dingen ooit opnieuw te doen ... Ook als voorbeeld tov van de andere teams .... Als je Ferrari nu geen zware straf geeft ... waarom zouden de andere teams de volgende keer dan niet massaal het voorbeeld van Ferrari gaan volgen ...DAT is het einde van de F1 he mensen ... Of blijf jij kijken naar dat voorgeproggrammeerd spektakel ...

De maatregel van uitsluiting uit het kampioenschap kan overigens perfect ... reglement:
" Elke rijder of team die op welke manier dan ook de Formule 1 in diskrediet brengt, kan voor 1 of meerdere races, of voor het hele seizoen uitgesloten worden"

Geef me is 1 goeie reden waarom bovenstaande maatregel niet terecht zou zijn.

Ik ben Ferrari en Schumacher-supporter he, maar zoals ze nu bezig zijn :no: :no: :frusty:

airco 14-05-2002 08:02

Quote:

Dit is volgens mij nu ook de kern van de zaak sè!
[/IMG]

Absoluut mee oneens
==> jij stelt dat je iets int geniep mag poteren, maar vanaf ze het openlijk doen kan het niet meer ... Maar wat is het wezenlijke verschil tussen de eerste 2 keren ... :confused: :confused:
==>Ik vind deze keer veel erger ... Vorig jaar was er toch nog een tikje meer spanning in het kampioenschap, en echt grote precedenten van de gevolgen van zulke teamorders had Ferrari niet
Nu 1 jaar later trekken ze hun de publieke reacties van vorig jaar blijkbaar niets aan ... Integendeel ...
Recht tegen de stroom van deze kritiek in drijven ze hun kwade wil door ...

Sennake 14-05-2002 08:06

1.000.000 % akkoord met Airco !!!

TiBo 14-05-2002 10:59

Quote:

David Coulthard op F1-Live.net

"What the public have to understand is that F1 is a bit like the Tour de France where there is a team leader and all the other guys are there to help him, “ he said. “Is Miguel Indurain not the great champion everyone thought he was because he had 10 other guys helping him? Would David Beckham be able to win a football match without 10 other guys on the pitch? Of course not. A driver can only win a championship with a team's support. A lot of teams put more importance on the constructors' championship rather than the drivers' championship but the driver is the name that will always be remembered. It will always be a footnote what the car was,” he said. “Maybe the teams should have to declare their contract to the public because I know people bet on F1. But the public have to understand the politics of the sport. There are a range of issues but they have been there since Juan Manuel Fangio's day when someone would stop and get out of the car and give Fangio his car to go and race.

De mensen binnen de sport lijken het beter voor elkaar te hebben dan de fans!
Is dat misschien de reden waarom we zo weinig van de piloten zelf horen? Wie gaat er voor 1.000.000 % kunnen zeggen dat zijn team geen piloot voortrekt?!

TiBo 14-05-2002 11:11

Quote:

Originally posted by airco
==> jij stelt dat je iets int geniep mag poteren, maar vanaf ze het openlijk doen kan het niet meer ... Maar wat is het wezenlijke verschil tussen de eerste 2 keren ...
Neen, dit is niet wat ik wil zeggen.

Wat ik bedoel is dat wij naar een race gaan met bepaalde verwachtingen, dat er waarden en normen zijn en dat er beroep wordt gedaan op ongeschreven wetten.
Wij zijn echter in staat om overtredingen op deze wetten toe te staan, dat is namelijk vorig jaar gebeurd.
Dit jaar gebeurt net hetzelfde, en dat laten we nu niet meer toe. De overeenkomsten met vorig jaar waren te groot.
Had hetzelfde incident zich voorgedaan tijdens een andere GP en in een ander land, dan had de reactie van de fans nooit dezelfde geweest!

Wat ik wel wil zeggen is dat Ferrari de grenzen getest heeft en zich daar nu naar zal gaan schikken.
Het gevolg is dat ze nooit meer zo open zullen handelen. Als Schumi de punten nodig heeft en Barrichello wil niet opzij (of men twijfelt), dan laat men iets stuk gaan aan de wagen.

Bart.Vandecavey 14-05-2002 13:05

treffend...

http://www.neilthompson.co.uk/jimbam...TOONS/0227.jpg

www.jimbamber.co.uk

Alain 14-05-2002 18:30

Adam Cooper geeft zijn visie op de gebeurtenissen van zondag op autosport.com.

Interessante lectuur...

http://www.autosport.com/newsitem.cf...eries=5&type=f

All times are GMT +2. The time now is 01:45.