De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2006, de overige berichten. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11623)

Mr.Dallara 22-02-2006 19:10

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Mark is aan het wachten tot het op een andere site staat ;)

Die betrouwbaarder zijn... ;) :p

Racingworld.be 22-02-2006 19:25

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Die betrouwbaarder zijn... ;) :p

Dergelijke info (de zekere deelname van een team of rijder) wordt niet geplaatst indien er geen zekerheid omtrent is. Dat is niet enkel bij ons het geval, maar ook bij andere autosportwebsites, waaronder sommige (semi-) professionele websites. Als websites (en hun medewerkers) de moeite doen om info op te zoeken via allerhande kanalen (mail/internet/telefoon/persoonlijke gesprekken) en deze te brengen, dan is dat ten dienste van de globale autosportliefhebber. En ook hier geldt weer het gegeven dat dit niet enkel bij Racingworld.be het geval is, maar ook bij de andere (inter)nationale websites, fora, nieuwsbrieven (al dan niet van organisatoren) en websites van velen die zich met autosport bezig houden, o.a. met fotografie. Val je zelf niet in de laatste categorie? Doe je dit dan uit eigen belang of wil je ook graag iets delen met andere autosportliefhebbers? Wij denken alvast dat het laatste principe het meest gezonde is. En we twijfelen er niet aan dat ook jij zeer graag je ervaringen en je mooie foto's deelt met je collega-autosportliefhebbers, waarvoor (als autosport-liefhebbers) onze dank. Want net zoals vele anderen genieten wij graag van die mooie plaatjes , evenzo van het nieuws dat diverse websites/fora/nieuwsbrieven/persberichten e.d. ons (en jullie) brengen. Moest dit bij de autosportliefhebbers niet het geval zijn, dan zou zelfs dit forum overbodig zijn. Maar dat is het dus overduidelijk niet. Ten bewijze daarvan: zowat iedereen die met onze nationale autosport begaan is leest dit forum en de websites die er op genoemd worden.

Maar laten we 'back on topic' gaan: Van Delm zal dus Belcar rijden op de derde Porsche van First Motorsport.

P De Sonville 22-02-2006 19:30

Het wordt niet het exemplaar dat Euser in Spa plat reed. Méér info in de volgende Belcar Short News.

FIRE 22-02-2006 19:39

Quote:

Hij staat in de lijst der toegelaten wagens met een Ford of Rover motor

Da's jammer een motor uit de "oude" Corvette C5R zou wel leuk zijn. :D ;)

Mark 22-02-2006 20:28

De Cupjes vliegen me om de oren de laatste dagen :D In klasse 3 rijden zometeen meer Cups rond dan in die wereldberoemde koningsklasse van Zandvoort die na één jaar al op zijn gat ligt :) Nr. 3 van First staat erbij ;)

wiljo 23-02-2006 08:08

Quote:

Originally Posted by P De Sonville
Het wordt niet het exemplaar dat Euser in Spa plat reed. Méér info in de volgende Belcar Short News.

Op de site van Eurotech staat te lezen:
"Sinds 1995 zijn er vier Marcos LM600’s en vier Marcos LM600 EVO’s gebouwd. Eurotech Racing heeft de in 2004 op Spa-Francorchamps gecrashte LM600 EVO van Cor Euser gekocht en bouwt deze op voor het seizoen 2006. Er zijn sinds 1996 53 Mantis raceauto’s en 78 wegauto’s gebouwd".

vandaar de veronderstelling

Mark 23-02-2006 15:54

Quote:

PSI zet in het Franse GT-kampioenschap een Corvette C5-R in voor het Finse duo Markus Palttala en Pertti Kuismanen. De C6-R van PSI gaat naar Philippe Alliot en David Halliday, ook voor de FFSA GT.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10894
Waarschijnlijk geen Kuismanen. Jammer:(

ICEMAN 23-02-2006 16:35

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Toch weer een mooie aanwinst voor de Belcar na enkele jaren zonder LM600. Laatste was die van Eusers in Spa-Francorchamps in 2004 die zwaar gecrashed is zeker?

De LM600 van het (failliete) ERG-Motorsport van vorig seizoen vergeten zeker? ;)

Thomaske 23-02-2006 17:02

Die ben ik vergeten ja.

Mvg...

936lover 23-02-2006 19:45

Quote:

Originally Posted by Scapa
Blijkbaar een nieuw exemplaar. Eigenaar Noorman, geen verrassing :D

Speculaties omtrent de GLPK Viper, alles wijst voor mij in de richting van AD-Sport (voor Van Roey?).

T schijnt da albert zen kiekes er gaat inzetten tijdens de ophokplicht

Thomaske 23-02-2006 19:53

Quote:

Originally Posted by 936lover

Vergelijk je de (ex) GLPK Viper met een kippenkot?

Mvg...

Baron 23-02-2006 20:24

Quote:

Niveau hoor! Wat heeft dit soort belachelijke onzin nog met deze thread te maken? Om van het erbarmelijke Nederlands nog maar te zwijgen. :mad:

Thomaske 23-02-2006 20:34

Quote:

Originally Posted by Baron
Niveau hoor! Wat heeft dit soort belachelijke onzin nog met deze thread te maken? Om van het erbarmelijke Nederlands nog maar te zwijgen. :mad:

Zeg dat wel. Als ik me niet vergis zijn hier in het verleden ook nog al eens opmerkingen over gemaakt en heeft hij zich een tijdje verscholen maar hij is back zo te zien.

Ik kan hem missen als koude pap als hij zo blijft door doen.

Mvg...

Mark 23-02-2006 21:02

Quote:

Een grap op zijn tijd moet kunnen, maar dan wel graag in leesbaar Nederlands. Nooit geweten da Albert een kiekenboer is ;) :D

Terug naar Belcar, back to business.

In lijst van mogelijke deelnemers zien we één wagen terug van KS Motorsport. Met een body van een BMW E46. Op Turbomagazine.be lezen we een stukje over de nieuwe E90 Look van de Lupant BTCS BMW's.

Maar wat zien we op de foto? (let op de zonneband)
http://www.turbomagazine.be/images/p.../LUPANT-02.jpg
foto: www.turbomagazine.be

Lijkt me dus dat ze een KS Motorsport Silhouette onder handen hebben genomen. We zien dus een E90 look terug in de Belcar ;)

kulgan 23-02-2006 21:34

Quote:

Originally Posted by Mark
Een grap op zijn tijd moet kunnen, maar dan wel graag in leesbaar Nederlands. Nooit geweten da Albert een kiekenboer is ;) :D

Terug naar Belcar, back to business.

In lijst van mogelijke deelnemers zien we één wagen terug van KS Motorsport. Met een body van een BMW E46. Op Turbomagazine.be lezen we een stukje over de nieuwe E90 Look van de Lupant BTCS BMW's.

Maar wat zien we op de foto? (let op de zonneband)
http://www.turbomagazine.be/images/p.../LUPANT-02.jpg
foto: www.turbomagazine.be

Lijkt me dus dat ze een KS Motorsport Silhouette onder handen hebben genomen. We zien dus een E90 look terug in de Belcar ;)

Nier per se...
De autos van KS Motorsport zijn eigendom van Lupant en de auto waar vorig jaar belcar en BTCS mee werd gereden door KS dient nu als 'paspop' voor de nieuwe carroserie waar lupant in de BTCS mee zal rijden (zoals vermeld in artikel).
Er is nog geen zekerheid dat de silhouettes (hint) van KS deze nieuwe kas zullen hebben.

Scapa 23-02-2006 22:12

Op de andere foto zie je duidelijk dat de zijkant overgenomen is van de G&A / GS BMW V8's. Veel hebben ze er zelf niet aan geknutseld ;-) Kwam me direct bekend voor...

Baron 24-02-2006 00:53

Quote:

Waarschijnlijk geen Kuismanen. Jammer:(

Palttala-Kuismanen rijden in Frankrijk met de C6-R van PSI, Alliot-Halliday met de C5-R.
Even wat speculatie mixen met een portie wishful thinking : gezien de Belcar-achtergrond van PSI, Palttala en Kuismanen zouden we weleens een heel leuk gastoptreden kunnen krijgen in de 24 Uren van Zolder. ;)

wiljo 24-02-2006 10:01

Nog even wat verder gedoken in de Marcossen.

De Marcos LM600 van Eurotech/Viking Engineering: In de ateliers in Venlo-Blerick was nog een nieuw chassis aanwezig. Verder is het Spa-crash chassis van Cor Euser in 2004 aangekocht. Uit deze onderdelen, nieuwe onderdelen en nieuw ontwikkelde onderdelen is een LM600 aan het ontstaan die we dit seizoen gaan terug zien in de Belcar. Motor: 6,9 liter Ford V8 goed voor 600pk. Gewicht: 1100kg.

De Marcos Mantis van ACS: Betreft het chassis waarmee Van de Haterd-De Groot in 2003 actief waren in Belcar. Is echter niks standaard meer aan. O.a. aeropakket, ophanging en remmen zijn volledig nieuw. Was op Spa al seconden sneller dan oude versie. Ziet er uit qua ontwikkeling uit als een mini-LM600. Kleinere motor, kleiner formaat maar wel pak pk's. Motor: 5 liter Ford V8 goed voor 570pk (Kok Motorsport). Gewicht: 1100kg.

In het verleden waren Mantara LM600's inderdaad voorzien van Chevrolet motoren. Bijvoorbeeld op Le Mans. Een V8 Chevrolet motor die was teruggebracht naar 5.9 liter om te kunnen profiteren van grotere luchtrestrictoren.

936lover 24-02-2006 11:19

Quote:

Zeg dat wel. Als ik me niet vergis zijn hier in het verleden ook nog al eens opmerkingen over gemaakt en heeft hij zich een tijdje verscholen maar hij is back zo te zien.

Ik kan hem missen als koude pap als hij zo blijft door doen.

Mvg...

Jullie nemen jezelf toch wreed serieus zulle. Precies dat jullie niks anders te doen hebben dan te zeveren op een forum. Als een grap met betrekking op het dagelijkse nieuws niet meer kan.....

Raceboy 26-02-2006 23:53

Quote:

Originally Posted by El Torro
Kumpen en Longin rijden het hele seizoen Belcar in klasse 1, is nog niet bekend met welke wagen, in elk geval geen Viper.

volgens autosport met de C5R

FIRE 27-02-2006 19:10

Enigzins offtopic:

Quote:

BMW zeigt Z4 Coupé für die Nordschleife
BMW präsentierte auf dem Genfer Automobilsalon ein neues Rennfahrzeug für den Kundensport. Die Sport-Version des BMW Z4 M-Coupés ist der erste Zweisitzer, den BMW Motorsport als Kit für Kundenteams anbietet.
...
Kraftquelle des bulligen Coupés ist ein von BMW Motorsport entwickelter, rund 400 PS starker 3,2-Liter-Reihen-Sechszylinder. Insbesondere im Fahrwerkssektor flossen Erkenntnisse aus dem erfolgreichen BMW M3 GTR-Projekt ein, mit dem BMW zwei Mal hintereinander beim 24h-Eifel-Marathon einen Doppelsieg feierte.
...
Aber nicht nur Nordschleifen-Fans sollen sich von dem neuen Coupé angezogen fühlen, BMW schielt auch nach Kunden aus der Belcar-Serie und internationalen Langstrecken-Serien.
http://www.racing1.de/web/vln/artike...wsID=9689&sid=

Bart.Vandecavey 27-02-2006 21:10

Quote:

Originally Posted by fordje
Vul maar aan op het lijstje,

Coast Racing Team start met de Porsche Supercup in klasse 3. Als vaste piloot zal Frank Vancraeynest weer aantreden. Verdere details worden kortelings bekend gemaakt.
Aan Frank de eer om ook zijn tweede piloot kenbaar te maken. Die naam laat ik even in het midden.

Gokje: Patrick Hendrickx? :+

jeep 27-02-2006 21:13

Quote:

Gokje: Patrick Hendrickx? :+

Volgens de info die ik heb en dat is al een heel tijdje begint zijn naam met een K aan Frank de eerom de rest aan te vullen.
:gas:

Mark 27-02-2006 21:50

Quote:

Originally Posted by FIRE

250.000 Euro voor een kitje? :eek: Dat is dus exclusief de wagen...........nou dan moet dat toch wel een verdomd snelle wagen worden voor de klasse 2 of 3. Voor dat bedrag kun je twee Cupjes, eentje als reserve ;)

Is natuurlijk de vraag of die wagen als een GT of Toerisme wordt gezien.........zijn voorganger de Z3 was volgens de lijst van toegelaten wagens een GT.

Thomaske 27-02-2006 21:52

Quote:

Originally Posted by jeep
Volgens de info die ik heb en dat is al een heel tijdje begint zijn naam met een K aan Frank de eerom de rest aan te vullen.

Karl Jacobs?

Mvg...

jeep 27-02-2006 23:08

Quote:

Karl Jacobs?

Mvg...

Thomaske dat is niet de juiste K volgens mijn bron

Raceboy 28-02-2006 15:51

Rob Knook zoekt ook nog betalende rijden op zijns tealth voor euroGT, belcar of DSC. Dat hij dan maar belcar kiest ;)

Baron 01-03-2006 13:08

AD Sport heeft 2 Porsches ingeschreven.
Wat gaan ze dan doen met de Viper die ze van GLPK gekocht hebben?

Chauffeur 01-03-2006 13:21

Quote:

Dakar 2007 ;)

El Torro 01-03-2006 13:38

Quote:

Originally Posted by jeep
Volgens de info die ik heb en dat is al een heel tijdje, begint zijn naam met een K aan Frank de eer om de rest aan te vullen.

Info klopt ! ;)

El Torro 01-03-2006 14:15

Aha, hier wordt de <a target="_blank" href="http://www.auto-sport.nu/index.php?subaction=showfull&id=1141200577&archive =&start_from=&ucat=22&">K</a> al bekend gemaakt. ;)

Thomaske 01-03-2006 14:23

Het is al bekend.

De gemaskerde rijder met de K is Kevin Leest.

Dit staat te lezen op www.auto-sport.nu - www.racingworld.be

Mvg...

El Torro 01-03-2006 21:49

Quote:

klasse 3
Ferrari 360 => Calum Lockie / Bo McCormick (11)

Rijden de engelsmannen nou in klasse 3 of toch in klasse 2 met hun Ferrari 360?
Volgens het Belcar Short News 05 staat dat hij vorige week ingeschreven heeft voor het ganse seizoen in klasse 2 ?!

Mark 01-03-2006 22:14

Quote:

Originally Posted by El Torro
Rijden de engelsmannen nou in klasse 3 of toch in klasse 2 met hun Ferrari 360?
Volgens het Belcar Short News 05 staat dat hij vorige week ingeschreven heeft voor het ganse seizoen in klasse 2 ?!

Ik dacht ;) dat die 360 van die Britten een Challenge-wagen was, aangepast voor endurance. Wat ik zeer zeker weet is dat het geen GTC-versie van die 360 was tijdens de Belcar Masters Race 2005.

Wil je in klasse 2 platte prijzen pakken met een 360 dan moet je toch een verdomd goed geprepareerde 360 GTC onder je kont hebben om de andere kleppers in klasse 2 te verslaan.

Volgens het sportief regelement 2006 valt een 360 Challenge wagen in klasse 3.

936lover 03-03-2006 13:31

Quote:

AD Sport heeft 2 Porsches ingeschreven.

Heb toch al gezegd dat albert zen kiekens erin gaan!!!!!

Thomaske 03-03-2006 14:41

Grapjas :no:

Mvg...

Bramzel 03-03-2006 15:15

Quote:

Yup, maar ook de 2e keer is hij niet grappig...

Eddy V 03-03-2006 19:10

Quote:

Albert Zen Kiekens? Nog nooit van gehoord, moet een nieuwe rijder zijn.

jeep 03-03-2006 19:18

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Albert Zen Kiekens? Nog nooit van gehoord, moet een nieuwe rijder zijn.

Maar het wordt dan wel een super snel kieken

Mark 03-03-2006 19:57

Quote:

Vallen die dan niet onder de ophokplicht ? :D

Kiekens? Die maken veel geluid, meervoudsvorm .......... mwoah, heb zo'n idee welke namen we dan mogen verwachten ;)

All times are GMT +2. The time now is 06:12.