De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   misschien plaats voor Verstappen bij Toyota (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1401)

airco 18-01-2002 16:48

misschien plaats voor Verstappen bij Toyota

Quote:

Mika Salo said in an interview with F1Racing.net in Valencia that he would want to have Jos Verstappen to join Toyota as a testdriver if he wouldn’t be able to stay at Arrows.

Verstappen’s position for next seson is still insecure, though he has a contract. Mika Salo was in the same position in the beginning of 1999, when we was sacked bij Tom Walkishaw, a week for the Australian Grand Prix.

“It is sad what Tom is doing,” said Salo. “But to be honest I hope Jos will not be driving at Arrows, because I want him to join Toyota as a testdriver. I really like Jos,but of course it is not my team and not up to me to decide, but I defintly want Jos to drive for us.”

Jos Verstappen and Mika Salo know eachother very well. They drove together for Tyrrell in 1997.
Alhoewel ik wel betwijfel of iemand met de leeftijd van Verstappen baat heeft bij een job als testrijder. Een jonge piloot kan met testen F1-ervaring opdoen. Voor Jos zou het weer een jaar verloren zijn.

airco

JPMontoya 18-01-2002 19:22

Pure propaganda , das gewoon omda
Jos en Mika vrienden zijn !

Finish 18-01-2002 19:29

Trouwens een serieuze blamage voor Joske. Als teammaat van Salo in '97 bij Tyrell werd Joske als de 'betere' bestempeld (wat wel niet echt het geval was, getuige Salo's punten in Monaco)

Maar moest hij testrijder worden, is z'n carrière zeker voorbij. Dat komt hij niet teboven. Nuja, beter dan gewoon niets eh.

TiBo 18-01-2002 20:21

Quote:

Originally posted by Finish
Maar moest hij testrijder worden, is z'n carrière zeker voorbij. Dat komt hij niet teboven.
Volledig mee eens! Jos wordt er niet jonger op en al die tijd dat hij van team naar team springt laat hij niets zien hé.

Ik zou hem wel eens in een goede auto willen zien zitten. We lachen dikwijls, ... maar wat als hij de auto krijgt en het goed doet?
Het zou mij als Belg toch wel een beetje pijn doen, maar als de jongen talent heeft ..........

Alain 18-01-2002 21:13

Ik ben nu niet echt een fan van Verstappen maar kan me wel herinneren dat hij in het verleden mooie dingen heeft laten zien. Hij reed bij Arrows voor dat ie naar Tyrrell ging en heeft dat seizoen enkele malen hoge ogen gegooid met een niet echt competitieve wagen. Ik herinner mij het beste de GP van Argentinië waar hij in de top 6 reed en het tempo van de McLarens kon volgen.
Ik denk dat ie toch wel wat meer in zijn mars heeft dan dat er over hem gezegd wordt. Ik geef hem alleszins het voordeel van de twijfel.
En moest ie zijn plaats verliezen bij Arrows zou testen bij Toyota niet slecht zijn.

Werner333 18-01-2002 21:19

Jos heeft inderdaad zijn momenten gehad.
Hij was niet zo slecht.
En dit staat niet voor niks in de verlden tijd he.:D

Sennake 18-01-2002 21:20

Ik heb dit al eens gezegd : in mijn ogen is hij alleszins minder goed dan onze Thierry Boutsen.

Raceboy 18-01-2002 21:20

laten we zeggen katayama was ook niet slecht :)

Mark 19-01-2002 01:52

Nou zo gek is dit nog niet, qua gedachte dan.

Toyota heeft laten weten op dit moment tevreden te zijn met hun huidige testcoureur, de novice Ryan Briscoe. Voornamelijk voor de duurtesten.............................

Op het gebied van de ontwikkeling zijn ze nog op zoek naar een testcoureur, eentje met ervaring. Staat vandaag in de autosport...........

Bart.Vandecavey 19-01-2002 04:46

Quote:

Originally posted by raceboy
laten we zeggen katayama was ook niet slecht :)
Eerlijk, ik vond Katayama ook niet zo slecht, hij had een beetje de stijl van Prost maar dan trager; hij hing gewoon te traag een bocht in maar zo ver ik me kan herrineren heeft hij ook nog goede momenten gehad bij Tyrrel.

airco 19-01-2002 04:57

das te lang geleden zene, da hebek nimmer onthouden.

airco

Bart.Vandecavey 19-01-2002 05:43

Ik heb Katayama leren apprecieren na een een onboard camera beeld van z'n voeten, schitterend tip-hiel werk; Poetry in motion!

Bam-Bam 19-01-2002 10:58

waarzegger Bam-Bam

On 12-01-2002 Bam-Bam wrote
Quote:

Volgens mij wordt het met die McNish bij Toyota niks en kan Jos -mocht hij geen zitje hebben voor 2002- daar wel nog terecht.
Voor verdere voorspellingen kan je altijd bij Bam-Bam terecht, 15 euro voor een sessie van een kwartiertje.
:D

airco 19-01-2002 11:18

jah :p ;)

al is het momenteel enkel nog maar als testrijder he. Dus McNish ligt nog niet buiten. Maja, tzou nie onlogische zijn moest McNish vervangen worden door de ervaren testpiloot moest Verstappen het slecht doen.

airco

Alain 19-01-2002 17:20

Als ik dat hier zo lees is al een deftig oordeel geveld over McNish alvorens een meter in een GP gereden te hebben.
Ik ken hem al jaren en volgens mij is ie een van de beteren van het veld. Omdat ie niet gekend is wil daarom niet zeggen dat ie per definitie niet goed is.
en...katayama niet zo slecht vinden is in mijn ogen hetzelfde zeggen als Riccardo Rosset niet zo slecht vinden....

All times are GMT +2. The time now is 11:16.