![]() |
Valentino Rossi in 2007 naar de F1
Wereldkampioen MotoGP Valentino Rossi wil in 2007 overstappen naar de autoraces in de Formule 1. Het contract van Rossi loopt aan het einde van volgend seizoen af, maar de Italiaan knoopt er nog één jaar aan vast. Dat verklaarde vrijdag Davide Brivio, zijn teambaas bij Yamaha.
Brivio zegt dat de contractverlenging geen problemen oplevert, maar dat Rossi daarna zeker van twee naar vier wielen zal overstappen. De 26-jarige motorcoureur testte al eens een Ferrari in de Formule 1. Vanaf dat moment speculeerden de media in Italië over Rossi als opvolger van Michael Schumacher. Bron : Het Laatste Nieuws |
Hola, hola, niet te rap :rolleyes:
Ziehier het antwoord van Brivio op het artikel. Die geruchten van Rossi naar F1 waren er vorig jaar al en vooral na de "geheime" test van Rossi op Fiorano. Echter, een spoor dat in 2003 al bewandeld werd, nl. Rossi naar Ducati, is nog steeds het meest waarschijnlijke na zijn Yamaha-avontuur...We hebben eerst nog 14 Gp's in 2005 af te werken en dan is 2006 aan de orde en met nog een 18tal maanden geduld zullen we wellicht weten waar Rossi zal zijn in 2007 :cool: Gauloises Yamaha team director Davide Brivio has been forced to clarify his comments to the Italian media regarding Valentino Rossi's racing future, after he appeared to reveal that the six-times world champion would move to Formula One in 2007. Brivio is reported to have said that his star rider would sign a new contract with the Factory Yamaha Team for next season - which would be his third with the Japanese company - and then leave MotoGP for Formula One (see separate story) but, according to Brivio, that wasn't what he actually said. "I think it's important to set the record straight about some comments reported in the Italian media this morning as they seem to have appeared elsewhere now," said Brivio at Le Mans today. "I said that we are going to start working on an extension to Valentino's contract and we will be discussing it after Mugello. "I was then asked about any plan Valentino might have to drive in Formula One and I said that would be Valentino's decision and it might happen. I certainly did not say that he would be in F1 from 2007," emphasised Davide. "From Yamaha's side we hope that he will still be riding for us, but I cannot predict Valentino's future!" Bron :www.crash.net |
Rossi maakt in 2007 overstap naar F1
MotoGP-kampioen Valentino Rossi hoopt in 2007 de overstap naar de Formule 1 te maken. Dat heeft Davide Brivio, teambaas van Yamaha, laten weten. Het huidige contract van Rossi loopt aan het einde van dit seizoen af, maar wordt nog met een jaar verlengd. Brivio zei: "We hebben overeenstemming bereikt over een verlenging van het contract met een jaar. We weten dat hij vanaf 2007 in de Formule 1 zal rijden." Rossi zelf laat weten nog na te denken over wat hij na 2006 gaat doen, maar zegt dat hij aanbiedingen van F1-teams serieus zal overwegen. Rossi testte vorig jaar nog voor Ferrari en liet daar een goede indruk achter. Begin dit jaar was Rossi de geruchten over een mogelijke F1-loopbaan even zat en riep: "Ik ben een motorcoureur. Motorracen is het enige waar ik aan denk. Het moet eens ophouden met al die geruchten. Ik word er niet goed van. Ik ben nog lang niet klaar in de MotoGP." bron: www.f1racing.nl |
Of het nu wel of niet doorgaat..............maar die Rossi zou de boel in de F1, qua charisma e.d, wel op gang kunnen jagen. Voormalig 250 cc wereldkampioen Tetsuya Harada gaat hem alvast voor. De Japanner is van plan om dit jaar nog deel te nemen aan enkele wedstrijden van het Italiaans F3000 kampioenschap (waarin ook Astromega zijn rondjes rijdt)
Meer info op: http://www.turbomagazine.be/des_info...id=1811&back=1 |
Aha, leuk. Harada is altijd een van mijn favoriete rijders geweest op twee wielen.
Nog steeds jammer van die tweede wereldtitel 250cc die door Capirossi gestolen werd in 1998. Kan het tevens nog steeds niet vatten waarom hij daar niet voor bestraft werd ( behalve door Aprillia zelf dan )... :frusty: Wat Rossi betreft, dat is voornamelijk praat van de Italiaanse pers die van een mug een olifant maken. Er is nergens een officieel statement dat hij daadwerkelijk naar de F1 overstapt in 2007. Meer nog, er is nog steeds geen contract getekend voor 2006 bij Yamaha. Ook in MSA wordt gewag maakt van een overstap naar Ducati alvorens definitief naar vier wielen te gaan... In the meantime, is hij alweer aardig op weg naar zijn vijfde titel op rij :applaus: :worship: |
Illustere voorgangers hierin zijn (zeer succesvol) John Surtees en (matig succesvol) Mike Hailwood. In de F1 althans. Of vergeet ik er nog enkele?
|
Quote:
|
Kwam Damon Hill ook niet van de moto's?
|
Wel niet in F1 maar ook een overstap van 2 naar 4 wielen :
Wayne Gardner naar V8 Supercars Jeff Ward van Super X naar IRL en last but not least.... onze eigen Didier De radigues niet vergeten :cool: :cool: |
Kevin Schwantz heeft ook eens een poging ondernomen denk ik.
|
onze eigenste jacky ickx kwam ook van de moto.
|
Rossi vind F1 maar saai:
Quote:
|
Quote:
Dat eerste duel met John Kockinski die bij finish spurt zig zagt om hem uit de slipstream te houden terwijl Harada er gewoon op een andere lijn rechtdoor langs gaat, geniaal. :) Behalve het degoutante incident waar je het over hebt. Maar als Capirex daar bestraft zou geweest zijn zou de titel naar Rossi gegaan zijn hee. Jochie |
Quote:
|
Dat duel met Kocinski kan ik me niet meer herinneren. Waar was dat?
Je hebt uiteraard gelijk dat de titel naar Rossi zou gegaan zijn maar dat zou m.i. nog beter zjn geweest dan Capirossi op deze manier...maar ja, dat behoort inmiddels tot het verleden. Harada rijdt niet meer en Capirossi zit op een Duc en heeft een schoon madam - maar dat doet hier even niet terzake zeker ;) |
Quote:
En titel voor Rossi zou idd ook nog beter geweest zijn, niet dat deze daar op het einde van zijn carriere zal over vloeken. Jochie |
Quote:
En @Alain: Kan je me eens vertellen wat er gebeurd is met Capirossi aub ? Ik ben nogal fan van Ducati :p |
Quote:
Quote:
|
Ik heb PbP, één van onze forummers op onze site, foto's gekregen van Rossi tijdens de tests. Daaruit bleek toch dat hij meer moeilijkheden had om met de wagen op de ideale lijn te rijden. Continu zat Rossi met de volledige wagen over de kerbs en bleef tweemaal in de grindbak steken. Dat hij dan zogezegd rondetijden rijdt die in de buurt komen van 58 seconden op Fiorano vind ik lichtjes overdreven. Als hij in de buurt van de minuut komt, mag hij best tevreden zijn. Ofwel werd die rondetijd gemeten op de korte versie van het circuit :p Ok, hij mag dan geen F1-piloot zijn, maar iets meer precisie is in een vak als F1 wel gevraagd. Misschien dat Ferrari hem daarom een oudere wagen gegeven heeft, dan is het minder erg als die stuk is.
|
Een gebrek aan precisie zou ik Rossi precies toch niet kunnen verwijten :confused:
Misschien onwennig ? Hij rijdt er tenslotte niet elke dag mee. Zet Schumacher of praktisch eender welke F1-rijder eens op Rossi's motorfiets ; ik steek er mijn hand voor in het vuur dat hij er ofwel afgaat of zowat het dubbele van Rossi's rondetijden laat optekenen. Om te motorrijden zijn heel wat andere vaardigheden/reflexen vereist dan voor autorijden. |
Intussen heeft Rossi toch al meer ervaring kunnen opdoen in de F1 en zou hij toch moeten weten wat er mee kan en niet.
Hij zou toch redelijke tijden moeten kunnen draaien zonder dat hij van de baan gaat. En dat hij niet altijd ideale lijnen rijdt, kan ik begrijpen. In de MotoGP wijken ze soms ook wel van de lijn af om in te halen (wat veel meer gebeurt dan in de F1) |
Quote:
Een voorbeeldje uit de oude doos : in '92 neemt Alain Prost een jaar loopbaanonderbreking. Naar het schijnt zijn precies in dat jaar de koppelingen nogal geëvolueerd en lag daar een van de redenen van een aantal van Prosts mindere starts in '93. Hij was het niet gewoon die koppelingen van '93 te gebruiken (je moest dat heel bruusk doen, wat tegen Prosts manier van doen inging). Hoeveel keer heeft Rossi nu met een F1-bolide gereden ? 1, hoogstens 2 maal per jaar ? Trouwens, na Yamaha gaat hij naar Ducati :p. Al die zever over Rossi in F1... |
Ik heb eens met een paar goed ingelichte bronnen gesproken over de testen van Rossi, ze waren er minder enthousiast over als ik had verwacht/gehoopt.
Ze vertelden mij dat het niveau en gebruiksvriendelijkheid van de huidige F1's zodanig is dat gij en ik (dont get your hopes up, t'is bij wijze van spreken) als amateurracers, na een aanpasperiode (vooral remmen), daar tijden mee kunnen draaien die veel dichter in de buurt komen van de referenties als ge zou verwachten. Maar de twee moeilijkheden liggen hem dan nog in die laatste beetjes eruit persen (lukt een paar testpiloten ook nog) en die tijden dan constant te brengen (en dat is blijkbaar het moeilijkst van al). Verder hoop ik van harte dat Rossi in motoGP blijft, hij zou F1 waarschijnlijk kunnen opfleuren maar dan nog zou het de saaie boel blijven waar je met de regels niet vanonder kan. Dus om the Doctor daarin mee te zien rondtoeren, nee bedankt. En zijn vertrek zou voor motoGP een enorm verlies betekenen. Rossi dus "gewoon" op Ducati graag. Jochie |
Idem, Rossi op Ducati :):p
|
Inderdaad.
#46 hoort thuis in de MotoGP en vanaf 2007 op een Duc. Dat die maar gauw wegblijft uit dat stijfburgerlijk F1-gedoe. Ach, er wordt genoeg over gespeculeerd, nu zelfs over een mogelijke testrol, maar dat zou pas vanaf 2007 kunnen wegens tegenstrijdige sponsorbelangen in 2006... De Italiaanse pers maakt er vanalles van en geloven hun eigen onzin. As if Rossi een jaar zal spenderen zonder de mogelijkheid om voor de wereldtitel te strijden...???? :crazy: :crazy: :crazy: Zelfs als de titel binnen is kent hij geen genade voor zijn tegenstanders :worship: |
Wat is er met je "spiderman" gebeurd, Alain ? ;)
|
Helio hangt de voorbije twee jaar iets te weinig in den draad maar fan ben ik uiteraard nog steeds :gas:
|
Oh, ik dacht dat je daarmee naar Ruben Xaus verwees :o .
|
Neen, toch niet want dat zou betekenen dat Xaus onder de meeste extreme omstandigheden aan zijn motor zou kunnen "kleven" en dat is jammer genoeg absoluut niet het geval :)
En nu terug naar Rossi ;) |
Quote:
De woorden van Ross Brawn, vanuit de Monza paddock, zijn veelzeggend: Quote:
|
Van F1club.Be:
Quote:
|
Zou daar dan echt zo'n groot potentieel inzitten? Toch al twee van de topteams die hem onder contract willen leggen precies.
Publicitair gezien is dit zeker een goede zet, en het verleden heeft al bewezen dat het wel kan een goede overstap maken vd Motors naar de F1. Surtees is wel het beste voorbeeld, zowel op 2 als op 4 wielen kampioen. Ook Damon Hill racete eerst rond met de motors, maar zonder daar echt brokken te breken overgestapt naar de 4-wielers met het gekende gevolg :) Nog een jaarke wachten en we zullen wel zien zeker ... |
Rossi is hopelijk en waarschijnlijk wel slimmer als met een ***** als die Briatore in zee te gaan.
Of zoals iemand het verwoorde toen Flavio en Mike Tyson samen optrokken op de grid : moeilijk te zeggen wie van de twee het slechtst is in zijn vrienden kiezen :D Jochie |
Quote:
Rossi verliest tijd t.o.v. de huidige Ferrari coureurs bij het aanremmen van bochten en in bochten met een hoge snelheid. Zijn snelheid in bochten met een lage snelheid zou goed zijn. Rossi moet dus nog wat grotere ballen krijgen ;) :D E.e.a. is te lezen in de Autosport van 08-09-05. Tot zover het nieuws dat bevestigd is, volgens datzelfde artikel zijn er onbevestigde verhalen dat Rossi, in het kader van zijn opleiding, deel uit zou kunnen maken van het Italiaanse A1GP team. Op die manier kan hij alvast leren racen met een paar honderd PK onder zijn kont. |
Quote:
Quote:
Bovendien smeren ze dat op de baan via een contactoppervlak ter grootte van een creditkaart en maar twee banden dus qua ballen moeten ze niet onderdoen voor autocoureurs, wel integendeel. Acceleratie- en remvermogen zijn praktisch aan elkaar gewaagd (F1 bedoel ik), waarbij zij bovendien niet in een voertuig zitten, maar erop en dus meer risico's lopen op kwetsuren. Ik blijf erbij : zet eender welke F1-piloot als duo op bijvoorbeeld die Ducati tweezitter en laat die besturen door een MotoGP-piloot, ze komen er met een vuile broek uit. Omgekeerd ben ik daar niet zo zeker van (Minardi of McLaren-tweezitter). Wat Rossi en de F1 aangaat, ik geloof er nog steeds niet veel van, ook al staat het in jouw bijbel. ;) |
Hmmm, die van Autosport zijn doorgaans uitstekend geïnformeerd.
Wanneer zo'n artikel in dat magazine verschijnt, begin ik er toch stilaan iets van te geloven. Voor één keer hoop ik echter dat ze de bal serieus misslaan. Dat zou een bijzonder pijnlijke gebeurtenis zijn voor de MotoGP. Nou ja, als hij dan toch gaat, heeft hij de beste keuze gemaakt qua team ;) |
Rossi heeft het ook lang geheim kunnen houden dat gij naar Yamaha ging dus ik heb moeite om te geloven dat het zo snel zo uitlekken.
En ik blijf hopen dat hij uit die saai karrekesparade blijft. En die indiscrete opmerking ivm de ballsize van the doctor, hmm ik vermoed dat je niet zo vaak naar motoGP kijkt Mark ;) Jochie |
Quote:
Het staat er dan wel in..........tijd voor Gaetan Vigneron van de RTBF om Todt eens aan zijn neus te trekken: Quote:
Quote:
|
|
Quote:
Ik betaal voor Eurosport en kijk dan meestal in Duitsland op cafe naar de race. :D De speculaties in deze topic gaan waarschijnlijk nooit eindigen voor het geweten is, kunnen we het er niet gewoon op houden dat Rossi ook in 2007 wereldkampioen zal zijn, gelijk wat hij doet? ;) Jochie |
All times are GMT +2. The time now is 03:37. |