![]() |
Wtcc Puebla Mexico
Je vind o.a. de timing op www.wtccmexico.com met 7u tijdsverschil houdt dit in dat de qualif. om 21u45 zaterdag is, race 1 zondag om 20u10 en race 2 om 21u15 cet tijd . Vind ik best plezant als dat live te zien is hoef ik daarvoor de dag niet te breken en/of video te zetten . Hopelijk smelten de bandjes(zeker bij de voortrekkers) niet als sneeuw voor de Mexicaanse zon .
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
De ballastgewichten : Dirk M. & Priaulx 60kg, Giovanardi 50kg, Farfus 40kg, Tarquini & Rydell 35kg, Garcia 30kg, Jörg M. & Thompson 10kg, Gené & Plato(voor volgende deelname) 5kg . Daarmee wordt Jörg Müller voor mij de huizenhoge favoriet aldaar, vervolgens Zanardi, Garcia, Thompson, Gené, Terting én Tarquini (met "slechts"35kg) als de voortrekkers hun bandjes niet zien oproken in the Mexican sun voor de 4 laatstvermelden . Het lijkt mij ook niet de goedkoopste verplaatsing idd. ...
|
FORD Hotfiel Sport blijft idd in Europa voor het nodige testwerk maar ik was een beetje in de war met het RS Line IPZ Racing team. Die reden ook met een tweetal ST-170 in het WTCC. Beide wagens zijn echter rijp voor de schroothoop, Diefenbacher schreef de zijne af op Magny Cours en Ploderl in Imola. Het team heeft op dit moment geen wagens meer ter beschikking. Volgens de Autosport van 02-06-05 denkt teambaas Rianer Stiefel aan andere merken voor de terugkeer van RS line in het WTCC.
|
Quote:
Reisschema: -Zondag avond 29-05, containers inladen op het circuit van Imola -Dan op transport richting Bremerhaven in Duitsland, met de vrachtwagen duurt dat ook 1 a 2 dagen. -Inladen op de boot, zal ook wel iets meer dan 1 dag kosten. -Geplande aankomst 16-06 in Mexico. -Uitladen en op transport richting het circuit in Puebla op 19-06 De teams hebben dus een kleine week om de wagens, op lokatie, te prepareren voor de races op 26-06. Daarna de reis in omgekeerde richting en op naar Spa. De teams zijn dus bijna 2 maanden! hun wagens kwijt. |
Reiskosten zijn voor de organisatie dacht ik...
|
De topteams zullen wel een reservechassis of 2 hebben staan, maar ik kan Hotfiel begrijpen dat ze hun seizoen niet op de helling zetten al zijn de reiskosten vergoed .
|
Timing TV uitzendingen €urosport : Zaterdag 25-6 Qualifiying ; samenvatting laat op de avond . Zondag 26-6 : Race 1 & 2 Live van 23u tot 00u50 . Dat klopt niet echt met die 7u tijdsverschil of hebben ze dat nog opgesteld met de achterliggende gedachte dat er om 15u10 locale tijd gestart wordt en niet zoals op't programma aangegeven 13u10 Locale tijd . Als't maar Live is ... da's nog altijd de hoofdreden waarom ik die Canal+ decoder heb (zeker nu met Eurosport 2(news) met o.a. Live Fia-gt) .
|
Plato doet dan toch mee ; met 10 plaatsjes achteruit op de grid waarschijnlijk voor spek en bonen alhoewel met slechts 5kg ballast... Wel is het zo dat door z'n straf in Puebla uit te zweten hij in Spa vanop z'n normale gridpositie zal kunnen vertrekken en als hij zoals verwacht niet veel scoort in Puebla zal hij in Spa licht rijden en kansrijk zijn...
|
@ Bugalfa,
timing Eurosport voor WTCC Puebla uit eerste hand ;): zaterdag 25/6 21.45 - 22.30 kwalificaties LIVE zondag 26/6 (timing van races is aangepast) 16.30 - 17.00 warmup LIVE 20.00 - 20.45 race 1 LIVE 21.15 - 22.00 race 2 LIVE Tussen beide races in (van 20.45 tot 21.15) wordt een samenvatting van 30 minuten getoond van de FIA GT-race in Brno. Uw dienaar heeft de eer de beelden van extra-klank te voorzien. :) |
Quote:
|
Tof dat PB weer de commentaar geeft en niet z'n "collega uit de lage landen" die vergeet dat hij ook voor de Vlamingen commentaar verzorgt...
Ben je daar ter plaatse dan Peter of geef je commentaar vanuit de Studio ? |
Het commentaar gebeurt ter plaatse vanuit de studio ... in Hilversum. Ik zal wel een sombrero opzetten of zoiets.
:) |
Olé Pedro Barba beba Tequila in la Cantina in Ollanda !
Chevy rekent op de 1e punten in Puebla ; zou wel 'ns kunnen kloppen ; concurrentie heeft hier niet het voordeel over data v.d. voorgaande jaren te beschikken en de Cheyy ...Astra's die in Mejico bollen zijn Daewoo klonen . |
Seat komt met een ingenieus GPS systeem op de proppen om o.a. de rijlijnen van hun piloten te vergelijken ... Als ze nu nog in de grindbak verloren rijden...curieus wat de data dan zegt...
Hopelijk wordt dit niet de aanzet tot een bewapeningswedloop waar de kleine/privé teams moeten afhaken . |
Quote:
Het systeem wordt reeds tijdens trainingen gebruikt op de huidige Toledo Cupra; tijdens de kwalificatie en race mag er echter niet mee gereden worden (staat ergens in het FIA WTCC reglement). |
Tarquini, Nicola Larini, Garcia & Seat 3-tal Gené, Rydell & Terting mogen vandaag al met een "streetcar" het circuit "inhuldigen" toch wel een voordeel : 't zou me dan ook niet verbazen als die tijdens de 1e kennismaking vrijdag 24 van 16 tot 16u30 lokale tijd (23u cet) aanvankelijk de snelsten zijn .
|
Hoogte van 2304m gaat ook voor alle teams een nieuw onbekend gegeven zijn wat met zo'n 20% vermogenverlies gepaard zou gaan . Extra 30min vrijdagtraining rijden ze allemaal nog met de motor van Imola waarna zaterdag de nieuwe motoren ingebouwd worden (bron : www.nuvolari3000.com ) . Ik ben benieuwd wie hier best mee overweg kan en of ze Speciale Puebla-spec. motoren hebben ? Wat is het minst verlieslatend korte of lange slag motoren ? Hierbij boring & slag v.d. concurrenten . Alfa + Honda 86x86, Bmw 80,05x66(6 cil(rest 4 cil) !), Seat 85x88, Chevy 88x82, Ford(doet niet mee) 87,5x83,1 wie is daar goed in thuis ?
|
Quote:
Ik weet wel dat turbomotoren beter werken bij hoge hoogte; midder vermogenverlies t.o.v. atmosferische motoren. |
Ik weet niet of boring/slag een effect hebben... De lucht is voor iedereen hetzelfde dus ik denk niet dat dat een verschil maakt.
Ik verwacht in ieder geval een paar verrassingen tijdens de kwalifs. Voor iedereen onbekend terrein dus kan wel eens spannend worden. Go Colciago! |
Seat is in de Pyreneen op grote hoogte gaan testen...
|
het aantal cylinders heeft inderdaad niet rechtstreeks een effect maar de 6-cylinders van BMW draaien wel meer toeren dus denk ik dat die er meer last gaan van hebben. Motorsport heeft wel veel getest op de bank met aangepaste luchtdruk
|
Zou idd. wel eens een nadeel kunnen zijn voor BMW die een korte slag motor heeft ook omdat de 6 cil reglementair meer toeren mag draaien ; nochtans Zanardi z'n madam is er bij : Om de 1e overwinning Live mee te maken ? BMW is met de banden in't voordeel wegens minder hoge temperatuur .
|
Door het vermogenverlies zal de succesballast veel meer invloed hebben. Zoek de winnaar maar tussen de rijders met weinig ballast.
Misschien doen de Chevies het daarom dit weekend ook wel goed; zij zitten met een vermogen probleem en de andere teams hebben ook geen data van de vorige jaren. |
23 u vanavond is er hopelijk Live Timing om een 1e indicatie te geven, maar Chevy zou idd. wel 'ns de verassing kunnen zijn .
|
Ik heb nog niks kunnen vinden, nochtans zou 1e test 45 min geleden moeten geweest zijn .
|
1ste training...
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH 1 26 Roberto COLCIAGO ITA Honda Accord Euro R 1:33.836 7 116.24 2 3 James THOMPSON GBR Alfa Romeo 156 1:34.067 10 0.231 115.96 3 6 Fabrizio GIOVANARDI ITA Alfa Romeo 156 1:34.203 8 0.367 115.79 4 9 Jordi GENE ESP SEAT Toledo Cupra 1:34.438 6 0.602 115.50 5 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320i 1:34.514 11 0.678 115.41 6 20 I Tom CORONEL NED Seat Toledo Cupra 1:34.570 11 0.734 115.34 7 5 Antonio GARCIA ESP BMW 320i 1:34.664 10 0.828 115.22 8 23 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:34.679 7 0.843 115.21 9 8 Rickard RYDELL SWE SEAT Toledo Cupra 1:34.721 8 0.885 115.15 10 42 Jorg MULLER GER BMW 320i 1:34.846 11 1.010 115.00 11 31 I Giuseppe CIRO ITA BMW 320i 1:34.914 7 1.078 114.92 12 2 Gabriele TARQUINI ITA Alfa Romeo 156 1:35.145 8 1.309 114.64 13 30 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:35.201 10 1.365 114.57 14 18 I Carlos MASTRETTA MEX Seat Toledo Cupra 1:35.546 12 1.710 114.16 15 7 Augusto FARFUS JR. BRA Alfa Romeo 156 1:35.620 12 1.784 114.07 16 43 Dirk MULLER GER BMW 320i 1:35.659 10 1.823 114.03 17 10 Peter TERTING GER SEAT Toledo Cupra 1:35.844 9 2.008 113.81 18 27 I Adriano DE MICHELI ITA Honda Accord Euro R 1:35.947 11 2.111 113.68 19 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320i 1:36.067 13 2.231 113.54 20 11 Jason PLATO GBR SEAT Toledo Cupra 1:36.483 6 2.647 113.05 21 21 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:36.977 9 3.141 112.48 22 28 I Carl ROSENBLAD SWE BMW 320i 1:39.321 5 5.485 109.82 23 32 I Marc HENNERICI GER BMW 320i 1:41.131 5 7.295 107.86 24 22 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti N/A wat een verassing... COLCIAGO 1ste :eek: en ook de chevy van menu is nie slecht precies |
idd. Ik verwachte Larini als snelste Chevy maar die heeft niet gereden blijkbaar... Dat Thompson als lichtste Alfa de snelste is was te verwachten maar "zware" Giovanardi vooraan : die heeft blijkbaar z'n declic gehad . RBM heeft weer't beste BMW-huiswerk gedaan en eigenlijk zitten alle merken er dicht bij
|
Hola, ze hebben blijkbaar in 3 groepen van 8 wagens gereden : bij de 1e was d'Aste de snelste, bij de 2e groep zaten Colciago(1e), Thompson(2e) en Coronel(6e, 1e idp) . De 3e groep was Giovanardi de snelste(3e) voor Gené(4e) en Priaulx(5e) . De 1e groep heeft de baan schoon gereden, de 3e had lichte regen ; 't is dus best wachten tot de 1e sessie waar ze allemaal dezelfde omstandigheden hebben voor een goeie indicatie v.d. verhoudingen .
|
Inderdaad, las het ook net. Het circuit zal voor de races ook volledig uitverkocht zijn: 42.500 toeschouwers!
|
De tijden zullen nog wel een stuk verbeteren tijdens de volgende testsessies. Ik vermoed dat de fabrieksteam toch wel meer vooraan zullen geraken.
|
de tijden zijn inderdaad verbeterd.. ook is het turug iets ofwat normaal qua wagens een deel alfas,seats en een verdwaalde honda :+ .. priaulx als 1ste bmw op plaats 9 ,huff als 1ste chevy op plaats 10
http://www.msttiming.com/singlesessi...nd=round05.gif |
Ik wou juist dezelfde link plaatsen :)
De voorwieltrekkers doen het een stuk beter dan BMWs. De Chevies zitten redelijk dicht in de buurt van de gevestigde waarden. Coronel beste independent, een stuk beter dan zijn Mexicaanse collega. |
Zware crash voor Jörg in een poging spinnende Ciro te ontwijken, ook dé Michéli de muur in . Dirk M.(15e) is een beetje off the pace voorlopig Jörg ook maar da's begrijpelijk .
|
Laatste vrije training is gestart : Giovanardi direct 1.31.081 dus weerom sneller
|
Live timing trouwens op http://www.msttiming.com/wtcc/livetiming.asp
|
1 Giovanardi 2 Colciago 3 Thompson 4 Terting 5 Farfus 6 Rydell 7 Tarquini 8 Plato 9 Gené 10 Garcia 11 Mastretta 12 Dirk M. (geen chrono voor Jörg en dé Michéli dus de schade zal de moeite zijn...) 13 Menu 14 Huff 15 Coronel 16 Rosenblad 17 Priaulx 18 Larini 19 Zanardi(die valt al 3 sessies zwaar tegen reed nochtans 't meeste laps : 16) 20 Ciro 21 d'Aste 22 Hennerici . Snelste tijden werden vooraan in de sessie gezet dus blijkbaar is't daar warmer aan't worden(te warm ?) Huff reed maar 3 rondjes (probleem ?) 't begint er toch stilaan naar uit te zien dat we in Spa zware Alfa's gaan hebben...
|
Wederom een super Colciago, jammer dat hij 10 plaatsen achteruit moet voor iets waar hij niet veel aan kon doen...
|
All times are GMT +2. The time now is 17:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.