![]() |
Oplossingen vraag 21 en 22
http://www.depaddock.eu/sennake/logo...tquiz_2005.jpg
Hier zijn de oplossingen van vraag 21 en 22 : Vraag 21 :
Tip : dit kan je eigenlijk nog moeilijk een normaal tinnen taxi noemen! Oplossing : “normaal tinnen taxi” is een anagram van Manx International. Opmerkelijk hoe enorm veel quizzers dachten dat het om Makinen of Clark ging in de RAC. Niet dus… De meest originele manier om het juiste antwoord kwam deze keer van Frank Hungenaert (Le pilote sans visage) die gewoon een email stuurde naar de piloot waarvan hij vermoedde dat het de piloot op de foto was, nl. Ari Vatanen. Deze beproefde techniek heeft in het verleden ook al zijn degelijkheid bewezen. Ik ga jullie het leuke email-antwoord van Ari niet onthouden : “Cher Frank, Thank you for your question - it smells like life and benzine! Unlike many political messages. Yes, it's me and Peter Bryant in Manx Rally 1976. That time, the car came back on four wheels and we won the event and British championship. The photo brought a smile on my face, that's how we should live. Not with a handbrake on. With warm regards, Ari Vatanen” De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit : http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/21ori.jpg Vraag 22 :
Tip : Als die mannen met die brandblusser een marinebrand willen voorkomen, zullen ze toch naar de juiste kant van het circuit moeten kijken!! Oplossing : “marinebrand” is een anagram van Brian Redman. De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit : http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/22ori.jpg Dit levert dus de volgende tussenstand op :
Zoals je ziet hebben we nu voor het eerst één leider (proficiat voor deze groene trui Guy) en maar liefst DRIE ex-aequo 2de plaatsen. Het gaat daar nog spannen vooraan!! In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 23 en 24! Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken. En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :) |
Ha, leuk is dat. Van 24 naar 16! Als ik de top-10 zou halen zou'k tevreden zijn, de top-5 uitmuntend (gezien mijn eerdere "niet-spelen dus geen punten" in de beginfase). 't begint er al aardig op te lijken. :D
Ook duidelijk te zien dat de niet-rally mannen toch wat tikken gekregen hebben, tenzij het de geroutineerde quizzers betreft natuurlijk. ;) Heb lang om bevestiging moeten zoeken voor Vatanen, maar dan uiteindelijk toch gevonden. De evt. haak die er in de McLaren vraag had kunnen zitten, was de typeaanduiding, M19A of M19C. Maar goed, maakte niks uit aangezien M19 voldoende was. |
Quote:
|
pfieuw...
Vatanen was een pure gok! De rest was inderdaad ook redelijk gokken (behalve de wagen dan hé)... Vraag 22 was vrij simpel eigenlijk. Ook de tip was een bevestiging dat het goed zat. Op naar 23 en 24 :D |
Verdorie, de verkeerde piloot gegokt in vraag 21.
Ik twijfelde tussen Vatenen en Clark, maar heb voor Clark gekozen vanwege de rode helm. |
ik ben het weer vergeten, zeker :(
zo gaan we da hier nooit winnen he (anders ook ni, maar alla) |
Goed gegokt op het jaar van vraag 21, de rest gemist. Nu goed, eerlijk is eerlijk, ik zou het niet gevonden hebben ook, zelf al had ik nog 2 weken.
Bij 22 wat twijfel of Yardley officieel bij de benaming behoorde, maar zogoed als elke site maakte enkel melding van McLaren. |
Quote:
|
Quote:
'k had gehoopt in één ruk in de top-10 te kunnen staan... :D Is voor de volgende keer. ;) |
Ja, dit was spannend.
Nochtans vrij simpel.....Allez, t'is te zeggen ! Vraag 21: Door de rode sticker onderaan, RAC rally Championship, wist je al dat het hier een wedstrijd om het Brits Kampioenschap ging. Het landschap deed mij onmiddellijk denken aan die prachtige reportage van Patrick Snijers , toen hij de Manx won. En toen......zat ik even vast, tot het plots in mij opkwam dat IXO in zijn reeks miniatuurmodellen een uitzonderlijke grote keuze uit Ford Escorts had. Daartussen stond ook de 2000 RS waarmee Ari vatanen in 1976 de 'Tour Of Great Britain' won en die....identiek dezelfde bestickering had. Dus even opzoeknen bij de officiële site van de Manx, checken in mijn uitzonderlijke verzameling Engelse 'Motorsport's en dat was het ! Vraag 22: De tweede vraag was iets moeilijker tot ik in een oud boek, gelijkaardige foto's vond. In 1971 was deze type van Mc Laren oranje en in 1972 in de Yardley kleuren. Dus even de piloten gekontroleerd en ja, kijk daar , Brian Redman had toevallig iets te maken met 'marinebrand'........ PS. Dan moeten jullie weten dat ik dit allemaal donderdagnacht tussen 23.00 uur en 00.30 uur heb opgelost, daar ik vrijdagmidag een Mobilhome diende af te halen en naar Francorchamps te gaan, daar onze Quinten (Boetzie dus) die wedstrijd van Uniroyal-Het Laatste Nieuws gewonnen had en aldus een zitje kreeg in één van de Unitoyal's Fun Cup Beetle's. Ben dus net terug en heb die mobilhome uitgeladen en met zijn allen weer opgekuist , want morgen is het weer werkendag.... |
Quote:
|
Voor vraag 21 heb ik lang zitten twijfelen tussen Mäkinen 1975 en Vatanen 1976. Gok ik uiteindelijk dan toch nog verkeerd. :fight:
|
Van 9 naar gedeeld 2de ... over een goeie gok gesproken !
21 De X in de tip bracht me na een tijdje naar de Manx. Ik heb echter nooit de foto of een gelijkaardige met dit nummer kunnen vinden. Ik dacht zo dat Clark nooit met deze kleurstelling en/of sponsoring had gereden en nam dan maar Vatanen. :D :D :D Eindelijk terug kunnen slapen ... 22 Zat eerst op een verkeerd Yardley spoor. Maar de tip en nog eventjes verder checken, brachten licht in de duisternis. |
Ik had enkele weken geleden de vragen al opgelost. Vraag 22 was opgelost, bij 21 nog een 4-tal mogelijkheden over.
Maar natuurlijk speel ik dat papiertje kwijt. Gisterenavond dacht ik er aan dat ik mijn antwoorden nog moest binnenzoeken, en dus eigenlijk zelfs nog vinden. 22 was weer snel opgelost. Maar 21 werd zowat een gok in het wilde weg, en jammer genoeg dus verkeerd. Maar dat er maar weinigen die vraag correct hadden, verzacht natuurlijk de pijn. In't klassement dan ook niet echt gezakt precies. Op naar 23 en 24, daar kan ik ook weer opnieuw aan beginnen :s. |
We're back in business ;)
|
Quote:
|
En hier volgt hoe het echt is gegaan beste Mark :D Ik heb dit jaar nog geen Vlaams-Brabantse-grensoverschrijdende vragen moeten stellen. ;)
Vraag 21 Verdomd niet gemakkelijk, zeker niet voor een niet zo beslagen rallykenner. Uit het landschap viel op te maken dat het ergens in de UK moest zijn, maar dan wel iets anders dan de RAC rally. In die periode was er het zeer populaire Brits rally kampioenschap dat qua niveau van deelnemers absoluut niet moest onderdoen voor het WRC. Gelet op de X-faktor in de tip kon er gekozen worden uit Manx en Mintex (zou een goeie titel voor een stripreeks kunnen zijn). De tijdsbepaling bleek een veel moeilijker klus, tussen 75 en pakweg 82 verschenen er ontelbare Escorts RS1800 op de rallyscene in diverse uitvoeringen :confused: . Door toepassing van de eliminatiemethode wist ik dat het om een op dat ogenblik nog niet zo bekende rallyrijder moest gaan, en Vatanen was bijgevolg een van die kanshebbers. Echter van Vatanen vond ik enkel foto’s van de RS2000 met schuine neus, maar verder dezelfde livery. De plaatselijke bib bracht deze keer geen oplossing, ze hebben amper twee boeken van Willy Weyens. De puzzelstukken vielen uiteindelijk toch mooi op hun plaats toen ik een oud exemplaar van het tijdschrift Motorsport mocht lenen waarin de gezochte foto voorkomt. Daar staat nochtans nergens met zoveel woorden in dat het om de Manx van 76 gaat, wel dat Vatanen achter het stuur zit. Het samenbrengen van de elementen leidden uiteindelijk tot een beredeneerde gok. Die foto hoefde ik dus niet meer mee te zeulen naar Le Mans :D . Vraag 22 Eerder makkelijk hoewel Redman slechts sporadisch in een F1 te zien was, dat vond hij immers een té levensbedreigende afdeling van de autosport. De enige moeilijkheid bestond erin uit te vissen met welk type Mac we te maken hadden. Denny Hulme beschikte in Monaco over de M19C terwijl gelegenheidsrijder Redman het met de overjaarse M19A moest stellen, aan de uitslag van de race is daar anders niet veel van te merken. Nu blijkt dat het antwoord niet zo gedetailleerd moest zijn, heb ik mij nodeloos moe gemaakt (zie ook PS) :frusty: :frusty: Nog even meegeven dat aan deze GP van Monaco liefst 5 stuks Marlboro BRM :eek: deelnamen, waarvan er eentje als eerste over de streep kwam. Voor mijn part mogen in het vervolg de la Rosa, Zonta, Davidson enz…gewoon ook aan de GP’s deelnemen, en niet alleen om de hoop te vergroten ;) Een PS’je is hier nog op zijn plaats: voor deze vragen 21 en 22 zijn onze quizmasters een heel klein beetje lui geweest; behalve de foto van Vatanen in de Manx 76 vind je in hetzelfde exemplaar van de Motorsport enkele blz verderop tevens de foto van Redman’s McLaren in Monaco terug (vermits ik het antwoord reeds kende, bleef de waarde beperkt tot “bevestiging” :rolleyes: ) |
'k zit het hier nog even door te lezen en wat me eerst niet was opgevallen/tot me doorgedrongen was wat Vatanen zei op het laatst:
"The photo brought a smile on my face, that's how we should live. Not with a handbrake on." of zoals de Duitsers het soms zeggen: "Wer bremmst, verliert" Mooi is dat. :) |
Vanni - Juha en Huudo
via British rallyforum hé ;) ;) ;) Waarom niet hé mensen !! ;) ;) ;) Heb het via een ander forum gevonden. En zo doen we weer mee :applaus: |
Quote:
We hebben nl veel geleerd van onze competitors hier vorig jaar en over hun gebezigde methodes om de juiste antwoorden te vinden. ;) :) :) Let the battle continue! :+ |
Verdorie, ...
Vergeten mee te doen! Ik zit nog te veel in vakantieritme en te weinig in "normaal" ritme! Ik dacht da'k de antwoorden had verstuurd en het is nie waar. De Manx Rally wist ik maar nog niet dat het Vatanen of Makinen ging zijn. Wel tof om van zo'n "grote meneer" een mailke terug te krijgen. Ik heb al ondervonden dat die mensen al eens graag historische foto's van hen terugzien. Met Schanche (rallycross) heb ik ook eens zoiets voorgehad. |
Quote:
En dat allemaal op een kwartier?:D :D :D |
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 05:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.